bibbermoment

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

bibbermoment

Bericht door Lotte » do 28 mei 2015 08:30

Mijn zus haar LMC stond vertrekkensklaar op de oprit met de dissel niet naar de straatzijde,dus achterkant naar de straatzijde.
Ze komt s'middags thuis van haar werk en vertrekt vijf minuutjes later weer om een boodschap te doen.Twintig minuten later komt ze terug naar huis gereden en neemt een iets andere weg naar huis dan gewoonlijk.
Op z'on tweehonderd meter van haar huis kruist ze een witte bestelwagen met franse nummerplaat en kijkt even opzij en denkt,nog een LMC caravan,ze kijkt nog even in haar achteruitkijkspiegel en herkent een deel van de nummerplaat en rijdt onmiddellijk in volle vaart achteruit waarop de traagrijdende bestelwagen stopt en er twee xxx klootzakken uitstappen.Zegt mijn zus dit is onze caravan,nee nee zeggen deze in het frans,we hebben deze juist gekocht en zijn gestopt om de poten iets verder in te draaien,waarop mijn zus door het raam kijkt en haar interieur herkent en zegt dat ze de politie zal bellen,waarop ze snel de caravan afhaken en op de grond laten vallen en ze er snel vandoor gaan.
Wat is er nu juist gebeurd?
In twintig minuutjes dat zij er niet was hebben ze het antislingersyteem kapot geslagen,maar het alkoslot niet eraf gekregen,de poten ingedraaid met hun eigen sleutel die ze trouwens op de weg hebben laten liggen.
De caravan achteruit op de weg geduwd en de koppeling gewoon op hun trekhaak gelegd en zo voorzichtig beginnen rijden om waarschijnlijk iets verderop rustig het slot eraf te prutsen.
Was mijn zus 1 minuut later terug thuis gekomen was ze weg voorgoed naar ergens vooraan in noord frankrijk in een van die zigeunerkampen,want dit is maar enkele tientallen km bij hen vandaan.
Al bij al ze hebben de caravan terug met 760 euro schade.
De buren hadden geklop van hamers gehoord en niemand is even gaan kijken,probeer goed overeen te komen met je buren en houd voor elkaar een oogje in het zeil,koop een degelijk slot en steek z'on antidiefstalbol in de koppeling zo kun je vermijden dat zoals in bovengenoemd voorval ze er toch vandoor gaan met je geliefde kampeermiddel.
Wat is de wereld toch rot geworden,en op deze manier zetten de allochtonen hiermee weer een grote stap achteruit in onze achting,ze zijn natuurlijk niet allemaal slecht,maar zijn wel veelvuldig betrokken bij duistere zaakjes.Gelukkig was mijn schoonbroer niet thuis,want als jager had die hen zeker afgeknald.
Dus mijn grote boodschap aan alle caravanbezitters,investeer in degelijke beveiliging en kijk goed uit voor elkaar .
Laatst gewijzigd door Trina op do 28 mei 2015 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: discriminerende tekst verwijderd.
Fendt Saphir 450 QB.

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: bibbermoment

Bericht door timbo » do 28 mei 2015 09:15

Amai maak het maar mee!Dit voorgeval doet me inderdaad nadenken om een goed disselslot aan te kopen. thumbup.gif
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: bibbermoment

Bericht door Oenema » do 28 mei 2015 09:24

Toch maar goed om ook een wielklem / kettingslot te hebben..
Alleen een disselslot lijkt niet voldoende..
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: bibbermoment

Bericht door Weinsberg » do 28 mei 2015 09:26

Dit is een verhaal dat wil je niet meemaken!

Ik denk dat dit verhaal mij toch ook over heeft gehaald om sloten te kopen voor de uitdraaisteunen ( zie link ). Zonder de uitdraaisteunen in de draaien rijdt je toch echt niet makkelijk weg zonder een hoop herrie achter te laten. Een disselslot heb ik nooit het nut van in gezien, want je ziet, ze haken hem gewoon aan en rijden rustig weg en prutsen hem op een rustige plek uit elkaar en vervolgen dan hun weg.

http://www.milenco.com/products/corner-steady-locks/

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: bibbermoment

Bericht door Meenhoes » do 28 mei 2015 09:35

Het zal je gebeuren!! Gelukkig dat ze haar caravan onderweg tegenkwam!!

Op sloten heb ik nooit bespaard, goed disselslot met bal voor in de koppeling en een kettingslot. Beide SCM goedgekeurd thumbup.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: bibbermoment

Bericht door RichTrip » do 28 mei 2015 09:39

Ik heb een Alko slot en en rood Alko bolletje in de koppeling, verder geen andere beveiliging.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: bibbermoment

Bericht door killerbee1958 » do 28 mei 2015 09:44

Even kijken of ik het goed begrijp.
Het disselslot hadden ze zo snel niet kapot gekregen ondanks het geklop en gehamer.
dus dat doet zijn werk,
Blijkbaar konden ze desondanks wel aanhaken. Dit klopt. Daarvoor heeft Alko nu ook de rode bal die je in de kop moet steken om dat te voorkomen.
Additioneel had inderdaad een wiekklem eea nog extra beveiligd, Ik lees niet dat die er op zat. Klopt dit?

Ik wil natuurlijk in de eerste plaats het eens zijn met de opmerking dat anderen met hun poten van je spullen af moeten blijven en dat dit altijd een hele vervelende ervaring is om mee te maken.
Maar ik wil ook even begrijpen hoe ver je nu moet gaan (Zelf heb ik dus SCM disselslot met rode bal en wieklem).
Lijkt mij dat deze lieden dus mijn caravan voorbij zouden zijn gegaan of moet ik inderdaad ook nog uitdraaisteun sloten er op zetten en een 274db ( mrgreen.gif ) alarm wat afgaat bij bewegen van de caravan of misschien nog een anti personen mijnenveld rondom de caravan?

Voor de al te serieuze lezer. Dit laatste is natuurlijk slechts overdrijving.

Maar ik wil wel even begrijpen hoe ver je nu zou moeten gaan want ik wil de ervaring van TS vooral niet hebben. En het is mij best wel wat waard (lees kopen goede beveiliging) om dit te voorkomen. Vandaar ook de investering in SCM disselslot met rode bal en Wielklem. Maar hoever gaan jullie?
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: bibbermoment

Bericht door HarrieK » do 28 mei 2015 09:51

Als je dit leest dan schrik je wel even, zelf heb ik een disselslot en wielklem maar denk er nu sterk aan om uitdraaisteun sloten te plaatsen. scratch.gif

JaapB

Re: bibbermoment

Bericht door JaapB » do 28 mei 2015 09:56

Ik heb in Spanje gezien dat de "Heren" al weer een stapje verder zijn.
Daar hadden ze een grote metalen koker die ze over de koppeling schoven, en vastmaakten met één bout.
Aan die koker zat weer een trekhaakkoppeling.
Zo konden ze elke caravan/aanhanger/paardentrailer gewoon aankoppelen, ondanks de goedgekeurde koppelingssloten of balletjes in de koppeling.

Dus, doe wat aan de wielen of uitdraaisteunen.
Niet alleen aan de koppeling.

Spanje is dichtbij en voor je het weet kunnen ze het hier ook.

arnovariante

Re: bibbermoment

Bericht door arnovariante » do 28 mei 2015 10:13

Die sloten voor op de uitdraai steunen ga ik zeker eens bekijken!
Zeker na de opmerking dat er al dieven zijn die een complete trekhaakkoppeling over je slot heen schuiven....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: bibbermoment

Bericht door Henny » do 28 mei 2015 11:05

..hoe ver moet je gaan om je eigen spullen te behouden...... boos.gif Wij hebben een kogel slot, ketting door een van de wielen maar ook zetten wij onze auto altijd dwars voor de caravan als hij voor de deur staat. Zo staat hij ingesloten. Natuurlijk kan dit niet bij iedereen.

Bah, wat een zeer rot gevoel voor jullie zo vlak voor een vakantie waar je naar uitkijkt ! Sterkte
Avento 420 / XC70....

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: bibbermoment

Bericht door Fred N » do 28 mei 2015 11:10

Alko slot en en rood Alko bolletje in de koppeling,
Bekijk dit filmpje dat zie je meten dat deze ook geen nut heeft.
Spoel even door naar 1.20 minuten
Ketting is voldoende met een harpsluiting. knipoog.gif whistle.gif

Nu weten de gebruikers van het Caravan Forum ook hoe je snel een caravan , aanhanger, vouwwagen enz. mee kan nemen voor wie dit nog niet wisten.
Het trucjes staan gewoon op internet. thumbup.gif



Ieder slot is te openen alleen de een vertraagd het meenemen meer dan de ander.

Wat het belangrijkste is en wat vele niet (meer) hebben is de aankoopbon van het slot.
Hier vraagt de verzekering om de rest is bijzaak.

aflower.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: bibbermoment

Bericht door Knaus440 » do 28 mei 2015 11:26

Lotte,
Ik hoop dat dit soort ervaringen je niet teveel blijft achtervolgen, gelukkig is het goed gegaan.
Krampachtigheid is zo'n anti-vakantie gevoel. Allert zijn is gezond in mijn ogen!

En je maakt jouw ervaring tot een waarschuwing voor ons!!
Zeker die truc van een buis erover heen kende ik niet!
Onze caravan staat voor de deur altijd met de stabi op slot(Stabifix) en een wielslot erop.
Zelfs op ons pleintje /woonerf vind ik dat nodig, helaas.
Ook op de camping zit er een wielklem, een goedgekeurde stevig ding, op.

Tijdens een rit zit de stabifix ook altijd op slot, juist ook op parkeerplaatsen etc.
Ik weet dat daar verschillend over gedacht wordt, maar diefstal kans acht ik groter!!!

"Het seizoen" gaat er weer aankomen, en dan niet alleen kamperen blijkbaar!!!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bibbermoment

Bericht door PD » do 28 mei 2015 14:13

Gelukkig is het alsnog goed afgelopen en is de schade beperkt gebleven thumbup.gif

Wij hebben op de oprit altijd een disselslot met balletje en daarnaast een wielketting. In de wielketting heb ik nog het meeste vertrouwen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: bibbermoment

Bericht door Meenhoes » do 28 mei 2015 14:17

RE.gif

Hahaha, hier idem dito. De Robstop is dan wel SCM goedgekeurd maar met een goeie slijptol is de stalen pin zo doormidden


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bibbermoment

Bericht door PD » do 28 mei 2015 14:20

RE.gif
Tjah, en stroom kunnen ze via de haakse stekker op de caravan pakken :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Mees

Re: bibbermoment

Bericht door Mees » do 28 mei 2015 14:48

@Lotte,
Heel goed van je zus, dat ze 'in kon grijpen' en niet 'verdoofd' was van angst. thumbup.gif aflower.gif
Dat 'effect' overkomt de meeste slachtoffers van delicten.
.....ook mannen.....

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: bibbermoment

Bericht door Jan van Vijven » do 28 mei 2015 16:42

Tis idd niet te geloven en te gek voor woorden, maar die opmerking over allochtonen gaat mij iets te ver hoor :-(
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: bibbermoment

Bericht door Fred N » do 28 mei 2015 17:31

RE.gif
maar die opmerking over allochtonen gaat mij iets te ver hoor :-(
Het is vrij snel al aangepast door Trina ze hadden eerst ook nog een kleurtje. zucht.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: bibbermoment

Bericht door Knaus440 » do 28 mei 2015 17:34

Iedereen die in België met een Frans of Nederlands kenteken rijdt is allochtoon toch? whistle.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: bibbermoment

Bericht door Fred N » do 28 mei 2015 17:39

stroom kunnen ze via de haakse stekker op de caravan pakken :(
Wat denk je hiervan Hans
Holmatro Greenline Battery Range

Hebben wij ook bij de brandweer.
Gewoon te koop
Geen kruid tegen gewassen, alles gaat eraan zonder geluid.

beelden zeggen meer dan 1000 woorden

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bibbermoment

Bericht door PD » do 28 mei 2015 18:05

RE.gif
Uiteindelijk dan toch maar de verzekering knipoog.gif

Die powertools van Holmatro ken ik, wij leveren een belangrijk deel van de componenten.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: bibbermoment

Bericht door Lotte » do 28 mei 2015 18:34

Jan van Vijven schreef:Tis idd niet te geloven en te gek voor woorden, maar die opmerking over allochtonen gaat mij iets te ver hoor :-(
Daarmee heb ik ook vermeld dat niet alle allochtonen slechte mensen zijn,maar als er in onze streek iets voorvalt ,dus dicht bij het noorden van frankrijk is 8 op 10 keer dergelijk gespuis erbij betrokken.
Ik trek hierbij zeker niks van mijn woorden in ,want was het mijn caravan geweest die ze aan het stelen waren zaten ze nu in een plastieken bodybag maw ik had ze gewoon overeind gereden,de wereld heeft geen behoefte aan mensen die niet met hun poten van andermans spullen kunnen blijven.
Hopelijk ben jij niet het volgende slachtoffer van dergelijke vriendelijke meneertjes.
Volgende keer nog eens uitnodigen op de koffie misschien?????
Fendt Saphir 450 QB.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

bibbermoment

Bericht door Jan van Vijven » do 28 mei 2015 19:14

Ik wil deze discussie eigenlijk niet verder aanzwengel, maar wil toch nog even reageren.
Wat mij betreft mag je elke bewezen crimineel eigenhandig tot een bepaald niveau "behandelen", maar discriminerende opmerkingen richting andere bevolkingsgroepen kan gewoon niet. Als je gelooft dat wij beter zijn heb je echt een probleem.

Ik ben zelf opgegroeid in Rotterdam in de buurt van de Kruiskade, dus ik weet echt wel dat er buurten zijn die "iets" minder gezellie zijn...maar dat is zeker niet aan bepaalde bevolkingsgroepen alleen te danken.
Ik werk over de hele wereld met als bizar hoogtepunt: Irak...we gingen daar over straat met een kogelvrij vest, bodyguards en een gepantserde auto, en toch heb ik daar een goede tijd gehad, het zijn daar gewoon vriendelijke mensen en zo kan ik van bijna elk Arabisch land wel iets leuks vertellen, of Azië of Zuid Amerika...enz...
Ik ben gewoon tegen racisme en ook tegen ongefundeerde geschreven opmerkingen richting "andere" bevolkingsgroepen.
De meeste mensen die een probleem hebben met allochtonen kan ik adviseren ga eens verder dan Shiebroek, de wereld is groter dan je denkt en we hebben elkaar allemaal nodig, en het liefst met respect.

Edit, ik heb wel eens met 14 nationaliteiten tegelijk gewerkt waarvan er 2 in oorlog waren, geloof me, dan leer je pas wat respect is...Deze mensen gingen van huis om een boterham voor thuis te verdienen, ze hoopte wel dat er straks nog een thuis is...

Ik ga hier verder niet meer op reageren...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: bibbermoment

Bericht door Lotte » do 28 mei 2015 19:44

Ikzelf werk ook iedere dag samen met allochtonen,en het zijn allemaal toffe kerels,ik veroordeel enkel het gespuis die andermans bezit als het hunne toe eigent.
Dat ze gaan werken zoals wij doen en zelf hun centje verdienen op een eerlijke manier.
Dit is tevens ook hierover mijn laatste bericht.
Zulke mensen verdienen het niet om hier nog verder woorden aan vuil te maken.
Fendt Saphir 450 QB.

Gesloten

Terug naar “Gestolen caravans”