Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Diny » vr 25 apr 2014 17:55

Beroerde ervaring Guirlande.
Geen idee of je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar ik zou in ieder geval informeren bij iemand die er echt verstand van heeft wat de rechten en mogelijkheden zijn. En heeft hoe een en ander opgelost dient te worden uiteraard.
Het is trouwens vreemd, dat je eigen verzekering amper reageert, want die weten ook hoe de hazen hier dienen te lopen.
Op dit forum worden geen wetsteksten gemeld die duidelijkheid verschaffen en aan speculeren of vermoedens heb je niets.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hans1954 » vr 25 apr 2014 18:32

Sorry voor het late antwoord. Ik moest vanmiddag de caravan na een poetsbeurt op een camping weer terugbrengen naar de stalling. Maar hier is het gevraagde artikel uit het BW:

Artikel 10 1e lid: De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.

Levering moet je hier zien als levering aan de verkoper. Dat beantwoord meteen de vraag over schade tijdens transport. Die kosten zouden ten laste komen van de dealer. Die dekt dat risico af met een stukje van de afleveringskosten. Gaat het over een caravan die niet besteld is, valt hij onder de verzekering van de handelsvoorraad. Meestal zal een dealer deze verzekering aanspreken in een dergelijk geval. Verder werd ik even op het verkeerde been gezet door de termen vooruitbetaling en levering. Waar ik ook vraagtekens had bij een verzekering die de schade zou dekken. Een object wat verzekerd wordt, moet zo goed mogelijk beschreven worden. In het geval van kentekenplichtige caravans, volstaat het chassisnummer omdat daarmee in feite de caravan beschreven wordt. Dan kunnen waarde en premie bepaald worden en bij correcte betaling is de caravan gedekt. Uit de latere info van TS blijkt dat de caravan dus in feite al geleverd was. Alleen werd er een afspraak gemaakt om een stukje van de aflevering op een later tijdstip uit te voeren. Dit stukje behelst dan het praktische deel: controle op beschadigingen en juiste werking van verschillende zaken alsmede de reinheid van het voertuig. Dat er mogelijk nog geen kenteken voor de caravan was afgegeven veranderd aan de zaak niets. Blijft de stallingsdienst over die de dealer verleende. Zelfs als hij daar geen vergoeding voor vroeg, is hij gehouden goed voor de caravan te zorgen. Het lijkt me dat dit een hoofdpijnpunt voor de verzekering is. Wat nu verder? Als het goed is krijgt TS de nieuwwaarde uitgekeerd en kan zonder inruil de markt op voor een nieuwe. Vanwege het feit dat er geen inruil is, is het reëel dat een dealer (welke dan ook) een korting op een nieuwe caravan verleent van ca 6% over de nieuwwaarde.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Beste Rob » vr 25 apr 2014 19:11

Ik begrijp niet helemaal goed wat de dealer te verwijten is.
Jouw caravan is gestolen en niet de zijne. Het is net als bij een stalling.
Heel veel sterkte met de afhandeling.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Kingpin1966 » vr 25 apr 2014 20:42

Daphne schreef:
Stond de caravan ook al op jouw naam? Zoals het is gegaan, is eigenlijk niet anders dan wanneer een caravan uit een stalling wordt gestolen. Net zo vervelend, dan heb je ook geen caravan om op vakantie te gaan en heb je toestanden met de verzekering en zo. Alles wat de dealer aanbiedt is eigenlijk extra.
Of de caravan al op naam stond maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Op het moment dat de gehele koopsom is voldaan ben je wettelijk eigenaar, ook al staat de caravan (nog) niet op naam.
Wij hadden nl. ook, stom achteraf, maar ja achteraf is het mooi wonen, ook het gehele bedrag betaald.
Daarom gaf de dealer het advies om de caravan alvast te laten verzekeren, hij stond toen nog niet op naam.
Maar ik kreeg de verzekering dat als er iets zou gebeuren de dealer de aansprakelijkheid op zich zou nemen omdat de caravan op zijn terrein stond.

We gaan het zeker niet nog een keer zo doen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door BertJan » vr 25 apr 2014 20:51

Dat de dealer duidelijk naar de eigen verzekering wijst lijkt me logisch, deze geeft goed advies anders kom je na er veel tijd met uitzoeken achter dat je bij de eigen verzekering moet zijn voor een caravan die uit een stalling wordt gestolen.
Wel vervelend dat de vakantie nu in duigen valt, er staat nog een andere te koop, ik zou zeggen kopen en met de huidige dealer afspreken dat als de caravan terug komt (vast niet) deze 1 van de twee voor je verkoopt en hiervoor als compensatie geen bemiddelingskosten rekent.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hans1954 » vr 25 apr 2014 21:04

RE.gif Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Meestal keert een verzekering pas na 30 dagen of zelfs 6 weken uit. Met andere woorden: je moet het geld maar hebben om zomaar nog een caravan te kopen. Het zal er toch op neer komen dat je moet wachten totdat de verzekering de knip trekt. Zodra de verzekering betaald heeft, zijn zij ook eigenaar van de gestolen caravan in het geval deze wordt teruggevonden. Daarover heb je dan in elk geval geen zorgen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Micky » vr 25 apr 2014 22:06

Kingpin1966 schreef:
Daphne schreef:
Stond de caravan ook al op jouw naam? Zoals het is gegaan, is eigenlijk niet anders dan wanneer een caravan uit een stalling wordt gestolen. Net zo vervelend, dan heb je ook geen caravan om op vakantie te gaan en heb je toestanden met de verzekering en zo. Alles wat de dealer aanbiedt is eigenlijk extra.
Of de caravan al op naam stond maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Op het moment dat de gehele koopsom is voldaan ben je wettelijk eigenaar, ook al staat de caravan (nog) niet op naam.
Wij hadden nl. ook, stom achteraf, maar ja achteraf is het mooi wonen, ook het gehele bedrag betaald.
Daarom gaf de dealer het advies om de caravan alvast te laten verzekeren, hij stond toen nog niet op naam.
Maar ik kreeg de verzekering dat als er iets zou gebeuren de dealer de aansprakelijkheid op zich zou nemen omdat de caravan op zijn terrein stond.

We gaan het zeker niet nog een keer zo doen.
ik ben blij dat het kwartje bij jullie gevallen is, helaas zijn er nog velen die we moeten waarschuwen voor dit soort situaties, helaas goed bedoelt, maar het kan echt tegen je werken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Signmaker

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Signmaker » vr 25 apr 2014 23:16

Even een inbreuk op het verhaal van KingPin wat ik hierboven bij micky lees, sinds wanneer kan je een auto of caravan (en zo nog vele zaken te noemen) verzekeren die niet op jouw naam staan ?
Zover mijn kennis reikt is dit niet mogelijk toch ?

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hobby Linka » za 26 apr 2014 04:45

Beste Rob schreef:Ik begrijp niet helemaal goed wat de dealer te verwijten is.
Jouw caravan is gestolen en niet de zijne. Het is net als bij een stalling.
Heel veel sterkte met de afhandeling.
Mogelijk begrijp ik je niet helemaal. Maar een stallinghouder die tegen betaling jouw caravan bewaard is daar weldegelijk verantwoordelijk voor. En dat lijkt mij ook voor een caravan dealer. Kijk maar eens hier voor een uitspraak van de rechter m.b.t. een gestolen caravan uit een stalling.

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

gixxeraddict
Berichten: 58
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:23

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door gixxeraddict » za 26 apr 2014 06:01

Volgens mij mocht hij er voor niets staan.
En dan word het een ander verhaal.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Ford mondeo 2.0 ecoboost 203 pk hobby 440sf

Guirlande

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Guirlande » za 26 apr 2014 06:49

Hoi,
Dat de caravan er voor eigen risico stond is ons allang duidelijk, we waren niet voor niets verzekerd. het gaat mij erom dat we iets meer hadden verwacht van een dealer. Deze dealer heeft niets meer van zich laten horen en heeft totaal niets gedaan waaruit blijkt dat het hem dwars zit. Het was zijn terrein en ondanks de beveiliginging is het criminelen gelukt een caravan van de sloten te halen, verschillende caravans te verplaatsen het hek open te breken en er vandoor te gaan met onze caravan. Het enige was dat we voor een gepland evenement een caravan mochten lenen, waar we geen gebruik van hebben gemaakt, we hadden al een caravan te leen.
Uiteindelijk is het voor hem gewoon: jammer voor je dat het zo is gelopen. Wij hebben dik aan je verdiend en hebben in de toekomst geen enkele verantwoordelijkheid voor een bij ons gekochte caravan want die is er niet meer en zoek het zelf maar uit. Ik had dat gewoon niet verwacht, mijn vertrouwen is beschaamd in deze dealer, die we toch al zo'n 20 jaar kennen. stom.gif

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Jeroen123 » za 26 apr 2014 07:47

Als ik het zo lees heeft de dealer wél wat gedaan (caravan aangeboden) maar beschikt deze meneer niet over sommige communicatieve vaardigheden
Wat je waarschijnlijk gewild had was een luisterend oor en een meedenken iemand hoe er zo snel mogelijk een andere caravan komt ?!

Dat hij dat niet gedaan heeft begrijp ik ook niet helemaal, want voor hem zou dit een geluk bij een ongeluk kunnen zijn, hij kan namelijk 2x een zelfde caravan verkopen aan dezelfde mensen
Met een hamer past alles

Signmaker

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Signmaker » za 26 apr 2014 08:49

Hobby Linka schreef: Mogelijk begrijp ik je niet helemaal. Maar een stallinghouder die tegen betaling jouw caravan bewaard is daar weldegelijk verantwoordelijk voor. En dat lijkt mij ook voor een caravan dealer. Kijk maar eens hier voor een uitspraak van de rechter m.b.t. een gestolen caravan uit een stalling.
Andre.
- Buiten het feit dat een dealer klantvriendelijk moet handelen en deze mensen mag ondersteunen, hij dit achterwege laat (wat dus tegenovergesteld van klantvriendelijkheid is)
lijkt mij niet, ondanks de uitspraak die andre hier aanhaalt dat de dealer verantwoordelijk is, je zit hier in een ander land dan aangehaalde link.

en even kort gezegd, als ik mijn auto in een bewaakte parkeergarage stal en dus daar ook voor betaal, en ik kom terug en mijn auto is gestolen, dan is die parkeergargage houder dus verantwoordelijk en moet hij die schade betalen ?

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hans1954 » za 26 apr 2014 09:18

Guirlande schreef:Hoi,
Dat de caravan er voor eigen risico stond is ons allang duidelijk, we waren niet voor niets verzekerd. het gaat mij erom dat we iets meer hadden verwacht van een dealer. Deze dealer heeft niets meer van zich laten horen en heeft totaal niets gedaan waaruit blijkt dat het hem dwars zit. Het was zijn terrein en ondanks de beveiliginging is het criminelen gelukt een caravan van de sloten te halen, verschillende caravans te verplaatsen het hek open te breken en er vandoor te gaan met onze caravan. Het enige was dat we voor een gepland evenement een caravan mochten lenen, waar we geen gebruik van hebben gemaakt, we hadden al een caravan te leen.
Uiteindelijk is het voor hem gewoon: jammer voor je dat het zo is gelopen. Wij hebben dik aan je verdiend en hebben in de toekomst geen enkele verantwoordelijkheid voor een bij ons gekochte caravan want die is er niet meer en zoek het zelf maar uit. Ik had dat gewoon niet verwacht, mijn vertrouwen is beschaamd in deze dealer, die we toch al zo'n 20 jaar kennen. stom.gif
Het is maar de vraag of de dealer vol kan houden dat je er voor eigen risico stond. Zoals het op mij overkomt, was de stallingstijd gewoon onderdeel van de overeenkomst. De dealer had zich dus als een 'goed huisvader' moeten gedragen. Of hij dat wel of niet deed, is te onderzoeken. Maar zoals ik al zei dat behoort tot de kopzorgen van de verzekering. Gezien het gedrag van de dealer ziet hij de bui al een beetje hangen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door DVDGuy » za 26 apr 2014 11:30

Wat ik even mis in dit verhaal is een vervangende caravan, misschien via de verzekering, zodat je in elk geval op vakantie kunt; is dat niet aan de orde geweest?

Waar ben je trouwens verzekerd?

[offtopic] Als ik van mijn dealer geen coulance had gekregen m.b.t. betaling bij levering, had hij van mij de caravan mogen houden en had ik hem elders gekocht; betaling uitsluitend bij levering [/offtopic]

Hoop overigens dat er nog een passende (tussen)oplossing komt, zodat je gewoon met vakantie kunt.
Laatst gewijzigd door DVDGuy op za 26 apr 2014 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Kingpin1966 » za 26 apr 2014 11:34

RE.gif
Vervangende (leen) caravan is wel aan de orde geweest maar voldeed niet aan de eisen vanwege gezondheid.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door DVDGuy » za 26 apr 2014 11:36

RE.gif bedankt voor je reactie; zal ik overheen gelezen hebben :wink:
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Kingpin1966 » za 26 apr 2014 11:39

RE.gif
Guirlande schreef: De dealer heeft ons een leencaravan aangeboden maar die was voor ons niet acceptabel vanwege specifieke eisen voor mijn gezondheid. Onze nieuwe caravan was een wintercaravan met aldeverwarming.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door DVDGuy » za 26 apr 2014 12:06

Voor aankomende vakantie zou m.i. een wintercaravan + Alde verwarming niet direct nodig lijken, maar ik ken natuurlijk de gezondheidsklachten van TS niet.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Davendre » za 26 apr 2014 14:28

Vervelend dat jullie in deze situatie geraakt zijn.

Bekijk het ook eens andersom: wanneer de dealer failliet zou zijn gegaan dan had je op de achterste poten gestaan om aan te geven dat dit jouw caravan is omdat deze al betaald is.

De mens probeert de wet zo te interpreteren zodat eigen belang altijd voorop staat.

Ik hoop dat de verzekering het geld snel zal uitkeren en jullie weer spoedig kunnen kamperen. thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hobby Linka » za 26 apr 2014 16:29

Signmaker schreef:
Hobby Linka schreef: Mogelijk begrijp ik je niet helemaal. Maar een stallinghouder die tegen betaling jouw caravan bewaard is daar weldegelijk verantwoordelijk voor. En dat lijkt mij ook voor een caravan dealer. Kijk maar eens hier voor een uitspraak van de rechter m.b.t. een gestolen caravan uit een stalling.
Andre.
- Buiten het feit dat een dealer klantvriendelijk moet handelen en deze mensen mag ondersteunen, hij dit achterwege laat (wat dus tegenovergesteld van klantvriendelijkheid is)
lijkt mij niet, ondanks de uitspraak die andre hier aanhaalt dat de dealer verantwoordelijk is, je zit hier in een ander land dan aangehaalde link.

en even kort gezegd, als ik mijn auto in een bewaakte parkeergarage stal en dus daar ook voor betaal, en ik kom terug en mijn auto is gestolen, dan is die parkeergargage houder dus verantwoordelijk en moet hij die schade betalen ?
Een parkeergarage is door iedereen toegangkelijk. Bij zowel mijn dealer en stallingeigenaar kan ik niet zonder hun tussenkomst bij mijn caravan komen. Dat is dus wel iets anders.

Wat betreft mijn voorbeeld. We leven toch in Europa? Eigenaar van de betreffende caravan woont in België , caravan staat in Frankrijk. Franse rechter beslist in voordeel van de caravaneigenaar. Waarom? Omdat de stallinghouder gewaan aansprakelijk is.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Signmaker

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Signmaker » za 26 apr 2014 16:55

RE.gif

citaat uit contract bij stalling 37
12. De objecten dienen door de eigenaar verzekerd te zijn. Het risico voor alle schade aan het object is
voor de eigenaar van het voertuig. Het overleggen van een kopie kentekenregistratiebewijs en een
kopie verzekeringsbewijs is verplicht, alsook kopie identiteitsbewijs.
Stalling brabant
Aansprakelijkheid en verzekering
Het stallen door bewaargever van het object bij stallinghouder geschiedt geheel voor risico van bewaargever. Het gestalde is vanwege stallinghouder
niet verzekerd tegen welke schade of oorzaak dan ook, aan personen of zaken van bewaargever toegebracht, of voor verlies of diefstal van enige zaak.
Stallinghouder is niet aansprakelijk voor schade aan personen of zaken van bewaargever toegebracht, die voortvloeit uit mogelijke gebreken aan het
gebouw waarin het object is gestald . Bewaargever dient het object tenminste WA en Casco te verzekeren en hiervan schriftelijk bewijs te overleggen.
Nogmaals het gedrag van de dealer is ronduit triest te noemen, maar wettelijk treft hem geen enkele blaam

Stond de caravan al op naam van TS ?

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Hans1954 » za 26 apr 2014 17:48

RE.gif Dergelijk stallingsvoorwaarden zijn onzedelijk te noemen, en zullen door elke rechter van tafel geveegd worden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

gixxeraddict
Berichten: 58
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:23

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door gixxeraddict » za 26 apr 2014 18:57

Ze hebben ooit mijn auto na twee maanden total loss gereden en mocht ik een andere uitzoeken en toen werd er door de dealer met van alle extras gesmeten om mij binneboord te houden.
Denk dat deze man dat niet gaat doen dus zou ik weer heerlijk gaan rondwinkelen en kijken of je het zonder inruil korting kan gebruiken voor extra opties en miss die tempo honderd er weer kan bijpraten.
Die tempo honderd keuring hoort toch bij de offerten van de caravan dan zal dat ook zijn meeverzekerd.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Ford mondeo 2.0 ecoboost 203 pk hobby 440sf

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Rol dealer bij van zijn terrein gestolen caravan

Bericht door Micky » za 26 apr 2014 20:20

Signmaker schreef:RE.gif

citaat uit contract bij stalling 37
12. De objecten dienen door de eigenaar verzekerd te zijn. Het risico voor alle schade aan het object is
voor de eigenaar van het voertuig. Het overleggen van een kopie kentekenregistratiebewijs en een
kopie verzekeringsbewijs is verplicht, alsook kopie identiteitsbewijs.
Stalling brabant
Aansprakelijkheid en verzekering
Het stallen door bewaargever van het object bij stallinghouder geschiedt geheel voor risico van bewaargever. Het gestalde is vanwege stallinghouder
niet verzekerd tegen welke schade of oorzaak dan ook, aan personen of zaken van bewaargever toegebracht, of voor verlies of diefstal van enige zaak.
Stallinghouder is niet aansprakelijk voor schade aan personen of zaken van bewaargever toegebracht, die voortvloeit uit mogelijke gebreken aan het
gebouw waarin het object is gestald . Bewaargever dient het object tenminste WA en Casco te verzekeren en hiervan schriftelijk bewijs te overleggen.
Nogmaals het gedrag van de dealer is ronduit triest te noemen, maar wettelijk treft hem geen enkele blaam

Stond de caravan al op naam van TS ?
Dit zegt helemaal niets, nul komma nul, net als bij een garderobe waar je tegen betaling je jas afgeeft, daar staan ook van die bordjes, leuk, maar het houdt bij de eerste de beste rechter geen stand en zo ver komt het ook niet, geloof me maar. Als je betaald voor de stalling is de stallinghouder gewoon aansprakelijk, heel simpel, wat ze ook in hun voorwaarden schrijven.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”