Caravan wel of niet gestolen

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Jam » wo 3 apr 2013 20:22

Vandaag werd ik gebeld op mijn 06 nummer door een heer van een overheidsdienst, ik onthield de termen RDW , RIV of LIV met de mededeling dat in het buitenland, de namen van Duitsland en Polen werden genoemd , er een aanhouding was verricht van een vermoedelijk gestolen LMC met het chassisnummer van mijn caravan.
Grote schrik was mijn deel, want mijn LMC caravan heb ik afgelopen december bij een bovag caravan bedrijf in het midden van het land aangeschaft, en na aanschaf direkt naar een degelijke en betrouwbare stalling gebracht. Ik ben er dus nog niet mee op vakantie geweest.
Direkt gebeld naar de eigenaar van de stalling , en tot mijn grote opluchting stond hij daar nog.
Dus teruggebeld naar het 0900 nummer van de overheidsdienst , en deze bedankte mij en feliciteerde mij dat het met een sisser was afgelopen.
Toch apart dat via het chassisnummer van mij caravan ze bij mijn 06 nummer zijn beland.
Het blijft vreemd dat er ergens een (of meerdere) caravan(s) zijn met mijn chassisnummer wat moet ik hiervan denken. scratch.gif scratch.gif
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door fortissimo » wo 3 apr 2013 20:51

Ten eerste zou ik nooit zomaar iets voor waar aannemen als ze mij zomaar via mijn 06 bellen.
Ik weet niet of het een onafgeschermd nummer was of niet.

Ik zou inderdaad verzoeken om een schriftelijke bevestiging.
En dan niet zelf je contactgegevens afgeven, die zouden ze al moeten hebben.

Verder wel goed dat je meteen je stalling gebeld hebt.
Zouden ze soms bezig zijn geweest met het omkatten van caravans?
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Swift boy
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 17:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Swift boy » wo 3 apr 2013 20:55

RE.gif

Dat zou zo maar mogelijk kunnen zijn bij auto"s doe ze dat ook.
Npva Booy. thumbup.gif
Nova 470/2 2002

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Micky » wo 3 apr 2013 20:57

ik hoop wel dat je ze niet even verteld hebt in welke stalling je staat.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Jam » wo 3 apr 2013 21:27

Nee de bron was wel betrouwbaar, belde ze nog na 5 uur en kreeg toen een gesproken bericht met openingstijden, verder heb ik geen informatie verstrekt, bovendien heb ik geldig kenteken en recente bovag keuring, toch zal ik de caravan leverancier nog even inlichten en vragen wat zij er van vinden, alleen vraag ik mij af hoe komen derden aan mijn chassisno...
Het zal wel altijd een vraag blijven, denk toch nog maar een wielklem naast mijn koppolingsbeveiliging aan te schaffen, alle beetjes helpen . :(
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door BertJan » wo 3 apr 2013 21:34

als je een chassisnummer nodig hebt met een bepaald type caravan dan kan je zo een caravanzaak binnenlopen, zelfs kan je een particuliere caravan die ergens staat (stalling) bekijken en het chassisnummer wat op een balk staat samen met het kenteken opschrijven. en dit sla je in een andere caravan. (je hebt dan alleen niet de kenteken papieren)

pd0bao40

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door pd0bao40 » wo 3 apr 2013 21:39

Zou die stallingsbaas ook even waarschuwen dat alleen jij zelf de caravan afhaalt en de caravan nimmer met een
"machtiging" (waarop alle relevante gegevens wel correct vermeld kunnen staat) mag worden afgegeven. Weet natuurlijk niet of hij jou in persoon kent ? Jaap

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Jam » wo 3 apr 2013 23:07

Bedankt voor de antwoorden en tips, ik zal voorlopig op mijn hoede zijn.
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Diny » do 4 apr 2013 10:18

Een wielklem is een prima voorziening, maar de stallingsbaas zal er niet blij mee zijn, omdat je caravan niet te verplaatsen is.
Als je een eigen box huurt waarin de caravan letterlijk nooit in de weg staat vindt hij het wellicht goed.

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Hobbymachine » do 4 apr 2013 10:36

RE.gif

Niet alleen de stallinghouder ... zeker ook de brandweer en de verzekering !
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Montalbano » do 4 apr 2013 11:31

Ik snap het niet zo goed. Wat was de vraag dan precies van die meneer van de RDW? Hoe kunnen ze weten dat het een gestolen caravan is als jij hem niet als gestolen hebt opgegeven? En waarom dan RDW en niet de politie?
Vind het een heel vreemd verhaal en zou er als het mijn caravan zou betreffen precies het fijne van willen weten.
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door PMT » do 4 apr 2013 11:32

Rare zaak. Bij mijn weten doet het LIV geen "zaken" met particulieren en bellen ze dus niet op. Wanneer een voertuig een zgn "gestolen signaal" heeft voor de Schengenlanden en het voertuig wordt teruggevonden in het buitenland dan wordt door een buitenlandse politie instantie via een fax contact opgenomen met onze KLPD. Op hun beurt zetten die dat weer uit bij de plaatselijke politie daar waar het voertuig gestolen is.
Aan hand van het chassisnummer kan eenvoudigweg nagegaan worden of Jam ooit aangifte van diefstal van zijn caravan gedaan heeft. Zo ja dan wordt door de plaatselijke politie contact opgenomen met de aangever. (een 06 nummer moet ooit door een benadeelde bij de politie zijn achtergelaten in het systeem anders kan dat niet op legale wijze gebeld worden).
De vraag van de buitenlandse politie zal dan meestal inhouden of de aangever zelf zijn voertuig komt ophalen of dat de rechten zijn overgegaan naar de verzekering en die het voertuig naar NL laat transporteren.

De enige mogelijkheid die ik me kan bedenken is dat de caravan misschien ooit gestolen is geweest, dat het nationale RDW gestolen signaal bij terugvinden wel is verwijderd, maar het internationale Schengen signaal niet. Dit zou Jam met zijn kentekenpapieren bij plaatselijke politiebureau kunnen navragen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Hans1954 » do 4 apr 2013 13:11

Heel vreemd verhaal.Ik zou eens nagaan wie van de betrokkenen (caravanverkoper, stallingsbaas, etc) jouw 06-nummer heeft. Ik denk dat je de overheidsinstanties daarbij wel kunt vergeten. Misschien wordt hier zand in je ogen gestrooid en ga je met een misplaatst gerust gevoel verder. Mijn advies: caravan ergens anders onderbrengen en daar geen ruchtbaarheid aan geven.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Jam » do 4 apr 2013 23:17

Ik zie dat er flink wordt meegedacht door verschillende forumleden .
Vandaag weer contact gehad met het Liv (landelijke info centrum voertuigcriminaliteit )
Ik heb een bevestiging gevraagd van het verhaal en netjes ontvangen.
Zij kregen het verzoek uit het buitenland of bedoelde caravan in Nederland als gestolen stond geregistreerd, en zo niet of de eigenaar nog wel in het bezit was van het voertuig. Het kon n.l. zijn dat eventuele diefstal nog niet was opgemerkt.
Gelukkig was van beide geen sprake.
Caravanhandelaar en stalling zijn volstrekt betrouwbaar, geen enkel probleem.
Misschien een cijfersp of lettertje verkeerd overgenomen of doorgegeven, of een andere identiteit aan een caravan gegeven die misschien wel als gestolen staat geregistreerd, raad het maar, voor mij is de kous af en gaat in het laadje jammer maar helaas.
Wielklem wordt uiteraard gebruikt buiten de stalling .
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Micky » do 4 apr 2013 23:47

heb je je eigen caravan ook gezien sinds dit incident als ik vragen mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sprite1

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door sprite1 » vr 5 apr 2013 06:50

RE.gif daarmee suggereer je dat de stallings baas er bij betrokken kan zijn............oef.....

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door peter s » vr 5 apr 2013 08:07

RE.gif
Ik heb een keer de politie aan de deur gehad omdat 'mijn' auto ergens iets gedaan zou hebben. Wist me geen raad om snel genoeg aangekleed en bij de garage te komen om zelf te zien of ie er nog stond...
Bleek een letter verwisseld!
Nee ik vind dat niet gek...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door wolf » vr 5 apr 2013 12:39

Het is toch zoooo eenvoudig om een "sctructureel" correct chassisnummer na te maken:
de structuur ervan vind je voor elk merk op het internet, alleen het volgnummer is dan de variabele die de fraudeur kiest en deze kan/zal dan overeen stemmen met een bestaand model.
Meer zit daar volgens mij niet achter.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Jam » vr 5 apr 2013 14:06

Ik ben het met wolf eens, we moeten de zaken niet groter maken dan ze zijn, en ga binnenkort lekker een weekje op vakantie, heb er nu al zin in.
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door Micky » vr 5 apr 2013 14:10

sprite1 schreef:RE.gif daarmee suggereer je dat de stallings baas er bij betrokken kan zijn............oef.....

ik suggereer zeker niets, maar ik zou toch met eigen ogen mijn caravan willen zien, voor het zelfde geld geeft de stalling door dat hij er nog staat omdat ze niets gezien/gemerkt hebben (of verwisselen een nummertje waar op ze denken dat ie er nog staat terwijl het een ander zijn caravan is), terwijl hij wel weg is gehaald, zal niet de eerste keer zijn thumbup.gif
hoe groot is de kans dat zoiets gebeurd, juist heel klein, dus als ik gebeld wordt zou ik echt alle feiten willen hebben en niet afgaan op iemand anders.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sprite1

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door sprite1 » vr 5 apr 2013 17:19

RE.gif ja ik zou ook gelijk gaan kijken of ie er nog staat.............maar dat hoef ik niet ....... mrgreen.gif .hij staat achter het huis blij.gif

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door HansHobby » za 6 apr 2013 13:41

Het vreemde aan dit verhaal vind ik toch je 06 nummer. Hoe krijgen ze dat nu gekoppeld aan je caravan ? scratch.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

pd0bao40

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door pd0bao40 » za 6 apr 2013 14:26

Wordt bij de tenaamstelling van een kentekenbewijs behalve naar de NAW gegevens misschien ook naar een tel.nr.gevraagd ? Verder is, dankzij het BSNummer(vroeger SOFI) nogal het e.e.a. aan elkaar gekoppeld : het bezit van een caravan is bv ook bij de belastingdienst bekend. Jaap.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door fortissimo » zo 7 apr 2013 18:52

pd0bao40 schreef:Wordt bij de tenaamstelling van een kentekenbewijs behalve naar de NAW gegevens misschien ook naar een tel.nr.gevraagd ? Verder is, dankzij het BSNummer(vroeger SOFI) nogal het e.e.a. aan elkaar gekoppeld : het bezit van een caravan is bv ook bij de belastingdienst bekend. Jaap.
Je telefoonnummer is standaard niet gekoppeld aan je BSN.
In de GBA worden deze namelijk niet opgeslagen aangezien die veranderlijk zijn en niet verplicht zijn om te hebben.
Dit in tegenstelling tot je adres.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Caravan wel of niet gestolen

Bericht door DVDGuy » za 4 mei 2013 18:53

HansHobby schreef:Het vreemde aan dit verhaal vind ik toch je 06 nummer. Hoe krijgen ze dat nu gekoppeld aan je caravan ? scratch.gif
Vind ik ook heel apart scratch.gif
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”