caravan gestolen camping l étang des haizes

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Plaats reactie
Jet

caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Jet » zo 24 jul 2011 20:58

Onze caravan stond op het terrein van camping l'etang des Haizes in La Haye du Puits Frankrijk. We kwamen al jaren op deze camping en het ging altijd goed. Door omstandigheden konden we vorig jaar niet. Vandaag belden we om de caravan op te halen. We geloofden eerst onze oren niet toen we van de eigenaar van de camping te horen kregen dat hij onze caravan niet meer had en op mijn vraag waar die dan was gebleven kreeg ik zeer vage antwoorden. Uiteenlopend van ik weet het niet tot er komen ieder jaar zigeuners langs. De caravan stond vlak bij zijn huis met wielklem en disselslot, waar hij de sleutels van had voor het geval de caravan een keer in de weg zou staan. We kunnen het niet bewijzen maar denken dat hij de caravan verkocht heeft. Het was een luxe Wilk tandemasser met een Isabella voortent.
Heeft iemand hier ervaring mee? De caravan is naar zijn zeggen al ongeveer een jaar weg.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Trina » zo 24 jul 2011 21:42

Geen ervaring mee. (gelukkig).
Wel een vraag.
Hebben jullie voor dit jaar het stageld wel betaald?
Als de caravan al een jaar weg is, had de beheerder dit niet mogen innen en jullie op de hoogte stellen van het feit dat de caravan weg was.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Wissels » zo 24 jul 2011 21:53

Hallo Jet,

als hij gestolen is heeft de campingeigenaar de (2e paar) sleutels nog, en had hij indien mogelijk (niet verhuisd, geen nieuw telefoonnummer etc.) contact met jullie behoren op te nemen.

Ik hoop voor je dat je met behulp van een contract kan bewijzen dat de caravan daar achter gelaten is.

Lijkt mij een typisch gevalletje rechtsbijstandsverzekering.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Patman » zo 24 jul 2011 22:04

Vind het een beetje rare reactie van de campingeigenaar. Had hij jullie niet op de hoogte moeten brengen dat de caravan weg was?
Is er al aangifte gedaan? En ik zou de sleutels van jullie caravan en sloten terugvragen. Heeft hij die niet, dan kun je wel raden wat hij heeft gedaan ...

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Ad » ma 25 jul 2011 15:01

De eigenaar moet dus zelf de sleutels nog hebben. Neem vooral alle gegevens mee en foto's. Was deze caravan verzekerd? Heb je zelf de reservesleutels? Zat er een Nederlands kentekenplaat op en heb je een kentekenbewijs?

Ter plaatse naar de politie gaan en aangifte doen van diefstal is m.i. de enige optie. Wel vervelend, want je hebt er geen slaapplaats meer. Probeer ter plaatse iemand mee te nemen die perfect Frans spreekt. Succes.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gilbert

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Gilbert » ma 25 jul 2011 16:47

Dit is toch wel een raar verhaal, al 1 jaar weg, en niet verwittigd , blijkbaar gestolen maar weet het niet, geeft zigeuners de schuld, heel raar verhaal. >Weet eigenlijk niet goed waar je moet beginnen, heeft u een bewijs van betaling van de laatste twee jaar, dus tot op heden? Als u dat niet heeft, denk ik dat je geen verhaal hebt,, ten zei de uitbater van de camping wil mee werken, maar dat blijkt een groot vraagteken, anders had hij op 1 of ander manier alarm geslagen, toen ze verdween. Ik vrees dat je een groot bot gaat vangen.

IvoW

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door IvoW » ma 25 jul 2011 18:18

Hopelijk heb je een rechtsbijstandverzekering, de caravanpapieren en een papieren contract voor de stalling. Bij gebrek aan een papieren contract zul je op z'n minst je betalingen voor de stalling moeten kunnen aantonen middels betalingsbewijzen of bankafschriften om aan te kunnen tonen dat je je caravan daar in bewaring hebt gegeven.

Tevens moet je in persoon de sleutels gaan opvragen op de plaats waar je ze hebt achtergelaten. Vervolgens ga je bij de lokale politie aangifte doen van de diefstal. Wanneer de afgeven sleutels niet boven water komen, dan meldt je dit uiteraard direct bij de aangifte en noem je de stallingseigenaar met naam volledige naam en adres (voor zover bij jou bekend). Kondig het ophalen van de sleutels niet vooraf aan, aankondigen geeft de stallingeigenaar, indien deze inderdaad rechtstreeks betrokken is, de tijd om 'iets te regelen'. Bij voorkeur gaat er iemand mee die goed Frans spreekt.

Daarnaast zou ik samen met de rechtsbijstand eens goed bekijken in hoeverre je de stallingseigenaar aansprakelijk kunt stellen voor de financiële schade. Het niet vermelden van de diefstal is immers een grove nalatigheid van hem. Als iets in bewaring wordt afgeven dien je daar zorg voor te dragen en als er dan onverhoopt toch iets mis gaat dien je dat zo snel mogelijk bij de eigenaar te melden, om zo nog te kunnen redden wat er te redden valt en vervolgschade te beperken/voorkomen. Een snelle aangifte verhoogt immers de kans dat de caravan wordt teruggevonden aanzienlijk en door het niet melden valt nu jullie vakantie in het water (schade: jullie netto dagloon * het aantal opgenomen vakantiedagen of de kosten van een huuraccomodatie/caravan). Die schade had heel makkelijk voorkomen kunnen worden als jullie een paar maanden eerder op de hoogte waren van de diefstal. Immers had je dan ruim de tijd gehad om zelf wat anders te regelen.
Stallingsruimte verhuren betekend niet alleen maar ruimte verhuren en geld innen, maar ook zorg dragen voor hetgeen je in bewaring wordt gegeven. Dus (minimaal) elke werkdag even een rondje lopen om te kijken of alles in orde is en bijzonderheden melden aan de eigenaren en kleine problemen eventueel verhelpen (denk aan een zichtbaar zachte band even oppompen voordat de eigenaar weer met de caravan op pad gaat).

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Trina » ma 25 jul 2011 19:00

RE.gif


Zoals ik het lees, gaat het hier niet om een stalling maar om een campingjaarplaats.

Jet

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Jet » di 26 jul 2011 16:01

Bedankt voor jullie reacties.
De caravan laten we al jaren op deze camping achter. Hij staat dan naast het huis van de beheerder, valt dus op als deze weg is. Ieder jaar als we komen betaal ik cash de stalling en staplaats. In de reeks van stommiteiten ligt de bon in de caravan. Hebben we geen contract, de sleutels aan hem gegeven...het ging immers altijd goed en de mensen waren heel aardig.
Sleutels heb ik om gevraagd. Toen de caravan weg was heeft hij deze weggegooid volgens zeggen. Hij zegt wel een keer een mailtje gestuurd te hebben, toen de caravan er nog stond. Helaas was dit op een oud adres en bij overstap van provider krijg je geen aflever foutmelding maar komt de mail niet aan omdat je afgesloten bent. Nadat de caravan verdwenen is heeft hij niets laten weten omdat ik op het eerdere mailtje niet gereageerd had. Ik zou hem nu nog € 200,00 geld schuldig zijn geweest stalling maar dat staat niet in verhouding tot de waarde van de caravan die hij als onderpand had. Ik ben er bijna zeker van dat hij de caravan gewoon verkocht heeft en dat kan dan best aan zigeuners maar dat bewijzen is heel moeilijk.
Ik dacht er ook al wel over om rechtsbijstand in te schakelen maar ben bang dat ik geen poot heb om op te staan. Gisteren maar snel naar de Franse grens gereden om daar bij een Frans politiebureau aangifte te doen maar van hen hoef je helemaal niets te verwachten. Ik heb er nog wel over gedacht om de dierenarts uit het dorpje in Frankrijk, die een van mijn honden geopereerd heeft een paar jaar terug, in te schakelen om eens te gaan kijken of de caravan wel echt weg is.

barb

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door barb » di 26 jul 2011 20:35

en heb je tussendoor geen kontakt gehad? Heb je vorig jaar gemeld dat je niet kwam? Heb je toen wel het stallingsgeld enzo betaald? Ik vind het een nogal vaag verhaal eigenlijk, en ook dat je geen enkel bewijs oid hebt, dan ben je wel erg goed van vertrouwen, bijna naief... scratch.gif

pd0bao

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door pd0bao » di 26 jul 2011 20:45

Nee aan het beginsel dat je je moet onthouden van (zelfs) de schijn van het kwaad wordt hier aan beide kanten gemorreld,
Jaap..

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Ad » wo 27 jul 2011 12:05

Tja, een trieste zaak. Ik denk dat dit wel een les is voor een ieder die een caravan in het buitenland wil stallen of al gestald heeft. Het vervelende is dat je totaal geen controle op het geheel hebt, omdat het niet naast de deur is. Toch blijf ik erbij dat je ter plaatse aangifte moet doen, voor hetzelfde geld heeft hij het kunstje al eerder geflikt. Ook kun je daar eens rondvragen of iemand iets weet of heeft gezien. Ik neem aan dat je de reservesleutels nog wel hebt. En stond hij op Nederlands kenteken?
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

BeeWee

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door BeeWee » wo 27 jul 2011 13:47

Een Wilk tandemasser met Isabella voortent. Hoeveel zouden daarvan in Frankrijk zijn? Niet zo gek veel. Al eens op Franse advertentiesites gekeken? Maar goede kans dat jullie caravan nu zonder kenteken e.d. op een andere camping in de buurt als verhuuraccommodatie staat.


Zigeuners in Frankrijk hebben om de één of andere reden bijna altijd een nagelnieuwe Fendt.

JJ

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door JJ » wo 27 jul 2011 22:00

Tja, in ieder geval ontzettend vervelend! Zoiets doe je toch op basis van vertrouwen. Echt dikke pech. Ik ben bang dat je dit gewoon snel moet vergeten. En een rechtsbijstandverzekeraar doet echt niets in zo'n situatie. Ook niet heel verwonderlijk overigens. En "placedumarkt.fr" - ik denk inderdaad dat de caravan gewoon verkocht is. Maar proberen kan altijd. Balen, en snel vergeten dit.

Jet

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Jet » wo 27 jul 2011 23:33

Bijna naief.....nee gewoon naief. Maar hoewel het spreekwoord zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten meestal een negatieve ondertoon heeft is het in dit geval anders. Ik heb thuis een auto staan van een kennis. Al een paar jaar niet gezien en hij heeft, net als ik van mijn caravan, het kenteken nog. Ik vertrouw erop dat hij hem wel weer een keer op komt halen als het in zijn leven past. Geen haar op zijn hoofd dat ik hem zou verkopen.
Ik heb contact gezocht met de eerder genoemde dierenarts in het dorp en die gaat van de week ter plaatse kijken en hij zou navraag doen bij de politie voor me.
Op de tweedehands sites heb ik gekeken maar niets gevonden. Hij is ook al een jaar weg dus de kans wordt ook steeds kleiner dat ik hem nog terug zal vinden. Wist niet dat zigeuners voorkeur voor merk hebben dacht dat ze met name voor luxe en groot gingen. Maar een caravan zonder papieren die koop je toch niet?? Dan zit er toch een luchtje aan.
Wij hebben leergeld betaald en ik hoop dat ik door het hier te plaatsen mensen kan behoeden voor hetzelfde.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door peter s » do 28 jul 2011 07:58

Hoe krijg je ooit een vrijwaringsbewijs in zo'n geval?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door p_vingerhoets » do 28 jul 2011 08:14

Eens vrijwaring is wat lastig denk maar je kan wel alle papieren die je hebt opsturen naar het rdw veendam ter vernietiging kenteken wordt dan uit register gehaald en bestaat dan eigenlijk niet meer.
Als kenteken dan ooit nagetrokken wordt wordt meteen duidelijk dat er iets niet klopt, maar verder heb je er niet veel aan , tenminste je zult ook geen bekeuring binnen krijgen als er iets mee gebeurd.
Groetjes
Paul
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

pd0bao

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door pd0bao » do 28 jul 2011 09:07

Een vrijwaringsbewijs is in DIT geval ook nergens voor nodig : normaliter kun je daarmee bewijzen dat de verplichtingen van de kentekenhouder niet meer bij jou liggen. Verplichtingen als :verzekeringsplicht,APK,motorrijtuigenbelasting betalen ed.van die verplichtingen is bij een caravan (nog) geen sprake. Gr.Jaap.
Slechts het maken van verkeersovertredingen met een op jouw naam staand kenteken blijft dan over als "gevaar" daar zal hier, nu de caravan in Frankrijk gestolen is,geen sprake zijn.

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Peter R » di 30 aug 2011 08:48

Zuiver afgaande op jullie kant van het verhaal heeft hij die caravan gewoon verpatst. Zijn verhaal rammelt langs alle kanten. Als ik materiaal van een klant heb staan, en dat verdwijnt, is het eerste dat ik doe aangifte bij de politie, alleen al omdat mijn verzekering dit vereist, en omdat het bij wet verplicht is.
Bovendien -en vooral- wordt de eigenaar onmiddellijk op de hoogte gebracht zodat hij klacht kan indienen tegen onbekenden. Op die manier dekt de verzekering van de klant eventuele schade veroorzaakt door de dief.

Die campinguitbater is niet zuiver. Ik garandeer het je.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Leentje » di 30 aug 2011 17:59

Wat een verhaal zeg.
Op www.camping-frankrijk.nl komt deze camping goed uit de bus.
Er zijn al veel meningen gegeven. Wellicht kun je aan de bezoekers via het groene envelopje vragen of men jouw caravan heeft gezien, en wanneer nog. Dan krijg je wellicht enig beeld van de periode van verdwijning.
http://www.camping-frankrijk.nl/camping ... gID=946451
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Bronbeker

Re: caravan gestolen camping l étang des haizes

Bericht door Bronbeker » wo 23 mei 2012 14:27

Wat een onzin advies!! En zeer gevaarlijk. Natuurlijk moet je de caravan afmelden bij RDW. Neem contact op met www.rdw.nl De caravan staat op jouw naam, dus alle mogelijke overtredingen e.d. komen keurig bij je binnen, sterker nog wanneer je er schade wordt aangericht d.m.v de caravan ben je nog aansprakelijk ook.

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”