diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR)

KIJK NAAR ZE UIT!!!
peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » ma 6 feb 2012 17:13

Beste , laatste nieuws van de zaak rond mijn gestolen caravan (zie mails hierboven):
Op 8 maart(2012) komt de zaak voor in Valence.M.a.w. er wordt op die datum gepleit door mijn advocaat en de advocaat van de tegenpartij.
wat is er ondertussen gebeurd ?De verzekering van de stalhouder weigerde tussen te komen(liet niks meer van zich horen) Hebben dus de staleigenaar persoonlijk gedagvaard.
Er zijn conclusies en tegenconclusies uitgewisseld voor de rechtbank. In mijn laatste conclusies hebben we via eerdere gerechtelijke uitspraken aangetoond dat de betaalde bewaarnemer moet bewijzen dat hij alles gedaan heeft om mijn caravan veilig te stallen en zo dus van zijn verantwoordelijkheid kan ontgeven worden. De bewijslast ligt dus volledig bij hem daar hij een betaalde bewaarnemer is .Het enige bewijs dat de stallingseigenaar heeft aangebracht staat in het proces verbaal (het hangslot en het fiestslot dus..)
Hierop kon de tegenpartij nog reageren maar hebben dus dit niet meer gedaan. De rechter zal nu 8 maart dus moeten gaan appreciëren als het beveiligen van een loods met een hangslot en een fietsslot voldoende is om caravans te gaan bewaren.
Wordt vervolgd !!
Groeten uit België, Peter

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Micky » ma 6 feb 2012 20:05

succes/sterkte dan maar vanuit hier gewenst.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » ma 6 feb 2012 20:28

Bedankt Micky !

Zodra ik weet wat er beslist is in de rechtbank post ik de beslissing !

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » za 10 mar 2012 15:00

Update !
Er is uitspraak in onze zaak op 3 mei aanstaande voor de zechtbank te Valence.
Terug een hele tijd wachten maar we hebben nu tenminste een einddatum.
Groeten, peter

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Amber » ma 26 mar 2012 13:42

duimen!!!!
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door TOCODI » ma 26 mar 2012 14:21

Hier branden de kaarsjes ook al C forum7.gif (kon niet direkt een kaarsje vinden) stom.gif ,hopelijk een gunstige uitspraak !!!!! thumbup.gif
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

dag
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 jan 2011 19:55

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door dag » do 10 mei 2012 11:57

Wat is de uitslag geworden?

grtjes dag

sprite1

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door sprite1 » do 10 mei 2012 14:16

whistle.gif we zijn niet nieuwsgierig.....we willen alleen alles graag weten ...whistle.gif

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » wo 16 mei 2012 17:15

Overwinning !!!!

Over de hele lijn gelijk gekregen van de rechters te Valence . De bewijslast voor het goed bewaren van de caravan lag volledig bij de "betaald" bewaarnemer. Aangezien deze enkel het bewijs levert van het "maar "afsluiten met een hang en fietsslot is er ook mede dankzij dit feit en de door ons naar voor gebrachte elementen in het dossier(en pleidooi) genoeg reden om hem te veroordelen tot het betalen van mijn geleden schade .
Hij was een betaald bewaarnemer waardoor hij beter op zijn zaken (mijn caravan dus ) had moeten letten .(zowel passieve als actieve beveiliging..)
De motivering door de rechters is duidelijk waardoor er praktisch geen ruimte is tot beroep.De bewaarnemer werd door zijn rechtsbijstandverzekering vertegenwoordigd (deze zal dus ook mijn geleden schade vergoeden) Het vonnis is onmiddelijk uitvoerbaar (uitvoerbaar bij voorraad) ongeacht dat de tegenpartij nog in beroep kan gaan .(1 maand te rekenen vanaf de betekenis van het vonnis. Sowieso krijg ik integraal het geld op mijn rekening. knipoog.gif love.gif
Groeten uit België , Peter

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 16:11
Locatie: Geel Be

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door jolly » wo 16 mei 2012 17:19

blij.gif
Proficiat!!

En nu uitkijken naar een nieuwe!! thumbup.gif
JAfbeeldinglly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Leentje » wo 16 mei 2012 17:44

Dat is goed nieuws! proficiat! thumbup.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Kingpin1966 » wo 16 mei 2012 17:46

Da's nog eens goed nieuws, daar moet op gedronken worden! proost.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

pd0bao40

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door pd0bao40 » wo 16 mei 2012 17:50

Nou Peterpen gefeliciteerd met de uitspraak van de Franse rechter, eerlijk gezegd zag ik het duister voor je in ! Trek ook niet gelijk een parallel met NL : meestal wordt de aansprakelijkheid bij voorbaat afgewezen en val je terug op een door jezelf afgesloten WA+diefstal verzekering waaraan de verplichting hangt dat een goedgekeurd disselslot of wielklem,soms ook beiden, wordt gebruikt. Daar KAN soms van worden afgeweken als je een verklaring kunt overhandigen dat stallingeigenaar dat verbiedt,Gr.Jaap

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » wo 16 mei 2012 17:51

Wat ik uit de hele zaak geleerd heb is dat je moet doorzetten en nooit opgeven !
Bedankt dat ik met jullie allemaal lief en leed mocht delen , Groeten Peter ! aflower.gif

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door HansHobby » wo 16 mei 2012 20:02

Proficiat! thumbup.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Bronbeker

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Bronbeker » wo 23 mei 2012 14:14

Dag Peter,

Erg vervelend dat je caravan gestolen is, maar ik vind het wel erg hypocriet om de verzekering van de stallingeigenaar te bekritiseren, zelf heb je helemaal geen verzekering afgesloten!!?? Vervolgens schrijf je hoe je kunt bewijzen dat hij de wielklem niet had geplaatst. Wie is de eigenaar? Heb je zelf niet voor anti-diefstal gezorgd? Waarom heb je de caravan achtergelaten op een plek waarbij je zelf niet gezorgd heb voor een verzekering (diefstal verzekering premie is erg laag) vervolgens niet gecontroleerd hoe het pand is beveiligd en ik zie ook geen vermelding van een contract waar voorwaarden in zijn opgenomen (vaak dat de huurder de caravan dient te verzekeren). Je weet wel te vertellen dat de verzekering van de stallinghouder niet deugt. Maar je hebt geen recht van spreken, want je hebt zelf helemaal geen verzekering afgesloten........ Overigens kun je iemand aansprakelijk stellen zijn of niet, iemand kan aansprakelijk zijn of niet, dit heeft NIETS met het feit te maken of deze verzekerd is of niet.
Je bent zelf heel erg in gebreke gebleven en dus is een rechtzaak zinloos. Die enige die in gebreke is ben je zelf.
Dus verwijt het jezelf en pak het verlies.

m.vr.gr Jan

mr-leo

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door mr-leo » wo 23 mei 2012 14:36

RE.gif

Het gaat er in dit geval om dat er betaald is voor het leveren van een dienst. De dienst (het stallen van een caravan) is niet goed uitgevoerd, want de caravan is weg. Als de eigenaar aantoonbaar nalatig is geweest met het uitvoeren van de dienst waarvoor hij is betaald dan is hij aansprakelijk. En dat is dus door de rechter in dit geval toegewezen. Of je zelf dan wel of geen verzekering hebt, of wel of geen slot had kunnen plaatsen doet niet ter zake! Beetje raar dus de eigenaar van de caravan hier op af te branden.

Als jij je auto naar de garage brengt voor een onderhoudsbeurt en 's nachts wordt de auto van het terrein van de garage gestolen omdat een monteur vergeten is om de auto en het hek op slot te doen, wie z'n fout is het dan?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Daphne » wo 23 mei 2012 23:27

Bronbeker schreef: Dus verwijt het jezelf en pak het verlies.

m.vr.gr Jan
Lees het hele draadje eens door, dan zie je dat de Peter gelijk heeft gekregen van de rechters...
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Bronbeker

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Bronbeker » do 24 mei 2012 12:16

Dat is mooi voor hem. Proficiat.
Toch weet ik zeker, dat hij bij de nieuwe caravan een diefstalverzekering neemt en dat hij bij het zaken doen (b.v. een stalling) een contract (in het nederlands) ter inzage vraagt.
Laatst gewijzigd door Daphne op do 24 mei 2012 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Micky » do 24 mei 2012 14:48

Goed nieuws!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » do 7 jun 2012 14:07

Hallo gisteren bericht gekregen van onze raadsman .
Ik heb het kwijtschrift van de schadevergoeding moeten ondertekenen. "Quittance contentieux" die van uit de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij naar mij werd gestuurd.
Het volledige schadebedrag wordt eerstdaags op een derden rekening gestort(in Frankrijk "de CARPA" = advocatenorganisatie ) om daarna binnen de 30 dagen op mijn rekening te komen .(iban en bic moeten doorgeven aan mijn advocaat ..).
Toen ik vroeg of er nog in beroep kon gegaan worden antwoordde de advocaat dat de zaak afgerond is en ik dus op mijn 2 oren mag slapen .
Hopelijk is dit zo .
Groeten Pieter. thumbup.gif thumbup.gif

mr-leo

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door mr-leo » do 7 jun 2012 14:09

Gefeliciteerd! Hoe doe je dat trouwens? Op twee oren slapen? :wink:

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » do 7 jun 2012 14:14

Heb grote oren !!! :lol: :lol:

Vlaamse spreuk ...............

Tramp

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door Tramp » do 7 jun 2012 15:27

peterpen schreef:Wat ik uit de hele zaak geleerd heb is dat je moet doorzetten en nooit opgeven !
Bedankt dat ik met jullie allemaal lief en leed mocht delen , Groeten Peter ! aflower.gif

Hmm .. en verder niks geleerd over zelf afsluiten van een goede verzekering??? scratch.gif

peterpen

Re: diefstal delta euroliner uit winterstalling in Grâne (FR

Bericht door peterpen » do 7 jun 2012 20:31

@ tramp : Wat ik bijgeleerd heb is dat je moet volharden en je vastbijten in je zaak nooit opgeven en geduld hebben ...

In België kun je geen verzekering afsluiten voor een goed dat je langer dan 6 maanden in het buitenland (hier Frankrijk dus) wilt stallen .... weenie.gif


Groeten uit het regenachtige Vlaanderen

Gesloten

Terug naar “Gestolen caravans”