Info ???

Alles wat betrekking heeft op campers
Plaats reactie
Patrick

Info ???

Bericht door Patrick » vr 2 jan 2009 23:23

Hallo,

Als "ex-motorhom(er) voor nederland "ex-camper(aar) en dit gedurende ruim 10 jaar, ben ik bereid zo goed mogelijk op jullie vragen te antwoorden. Onze 1ste MH was een amerikaans alkoofmodel van 7.5 ton. Motor 7.3 V8 heavy super duty.
Onze 2de was een Carthago integraalmodel van 4.6 ton op Mercedes 416.

Tot op heden kan ik jullie i.v.m. met caravans weinig of niets vertellen, aangezien ik nog steeds wachtende ben op de levering van onze eerste caravan.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 5 jan 2009 16:53

Wat was voor u de reden om van een camper over te stappen op een caravan patrick ? :D

Patrick

Bericht door Patrick » ma 5 jan 2009 21:08

Hallo Walter,

Eerst dit kleine woordje vooraf alvorens ik mogelijks met alle zonden van....wordt beladen.
1) iedereen heeft het recht eender welke hobby te hebben en/of uit te oefenen
2) iedereen is niet gelijk natuurlijk, gelukkig maar

Nu mijn antwoord:
In mijn antwoord zal ik "MH" gebruiken ter vervanging van het woord motorhome(camper)

Ruim 10 jaar geleden begonnen. Op dat ogenblik was er nog geen overvloed aan MH. Toen ging alles goed. Na enkele jaren is er zeer snel een overvloed gekomen aan MH. Dit hield in dat zowat iedereen zich een nieuwe MH kon veroorloven en er ook massaal tweedehands MH ter beschikking kwamen aan lagere aanschafprijzen (betaling contant, via lening, enz...) en toen is de kat op de koord gekomen.
Mijn MH = mijn vrijheid. Dit klopt. MAAR... Mijn MH = mijn vrijheid wil niet zeggen dat indien je een MH hebt gekocht dan alles mag en/of moet kunnen en volgens een groot deel van deze mensen alles zo goedkoop liever zelfs nog gratis zou moeten zijn. Heel wat mensen steken zich in de schulden om deze aankoop te verrichten. Wat ze op dat ogenblik vergeten is dat een MH meer kost dan alleen de aankoop hiervan, zoals bijvoorbeeld verzekering, onderhoud, stallingskosten, wegentaks, verbruik,enz...
Geloof mij, de totale kostprijs van een MH ligt veel hoger dan die van een caravan. Dan komt er nog bij dat er velen zijn die naar dezelfde plaatsen in dezelfde periode trekken en dit met alle gevolgen vandien. Gevolg: volgepropte parkings, plaatsen en/of MH-parkings.

Algemene gevolgen hiervan:
Campings worden door de meerderheid niet bezocht onder het motto "mijn MH=mijn vrijheid". Dit gaat deels op voor een deel, maar voor het andere gedeelte telt "mijn geld is op". Men gaat dus elders staan waar men niet dient te betalen of max. 5 à 7 euro. Zelfs op plaatsen waar dus geen MH voorzieningen voorhanden zijn.

Wat gebeurt er (zelf gezien en geen cowboy verhalen):
De WC-cassette is vol, oei...dan maar in het donkere ergens uitkieperen.
De vuilwatertank is vol, oei... in het donker draai de kraan maar open.
Het vuilbakje is vol, oei... in het donker maar vlug ergens tussengooien.
Op bepaalde plaatsen kruipen ze soms met z'n 150 bijeen, sommigen krijgen dan zelfs hun deur niet meer open. Ik moet je dan geen tekening maken zeker wat voor een slagveld er dan achter blijft. In Noord-Frankrijk meer bepaald Le Touquet beginnen ze zelfs te kamperen met de BBQ op het voetpad. Voetgangers moeten zelfs hierdoor de weg op.
Sommigen hebben er wel een heel speciaal idee over de gedachte "mijn MH = mijn vrijheid". Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gevolgen hieruit voortvloeiend:
De MH worden op vele plaatsen geweerd tot zelfs verboden.
Parkings worden d.m.v. hoogtepalen ontoegankelijk gemaakt
Parkings speciaal voor MH (zoals in Frankrijk bv) worden gewoon gesloten
Meer en meer bekijken ze je, als je ergens aankomt, met een blik van daar komt er terug ene van dat ras aan.

Dit allemaal heeft mij dus de overstap doen maken. Wij gaan intussen al jaren met de MH op camping en hadden dus niet echt nog een MH nodig.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 5 jan 2009 21:20

Duidelijke uitleg patrick, dank u :wink: toppie.gif

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 5 jan 2009 21:27

Ik ben erg blij met je verhaal, want tot nu heb ik niemand zo open en eerlijk meegemaakt over dit onderwerp.
Vroeger mocht je in Scandinavië overal kamperen, maar door de komst van camperaars zonder verantwoordelijkheidsgevoel voor hun tijdelijke leefomgeving wordt de ene mooie plek na de andere gesloten, wat daar het einde betekent van het allemansrecht.
Gelukkig zijn er veel goede grote en kleine campings, maar veel mensen konden zo intens genieten van die mooie zijweggetjes en die stukjes afgesloten weg met een prachtig uitzicht.... Het is bijna allemaal weg!

Goose7

Bericht door Goose7 » di 6 jan 2009 21:12

Patrick,

Wij zijn ook 15jaar op pad gegaan met de MH, zoals reeds vermeld is een MH van enig niveau verschrikkelijk duur.

Vorig jaar hebben we een caravan aangeschaft en dat bevalt ons prima.

Mvg,

Plaats reactie

Terug naar “Campers”