Informatie nieuwe camper bezitter.

Alles wat betrekking heeft op campers
Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » zo 20 okt 2019 16:45

Jacques..
Zelfs onder moderatoren zijn camperbezitters.. knipoog.gif
Ondergetekende bijvoorbeeld.
Wat niet wil zeggen dat mijn interesse in caravans minder is geworden.
Afgelopen zomer zijn wij 4 maanden bijna aaneengesloten op pad geweest, waarvan 3 met de camper, en daarna nog veel kortere tripjes in NL.
Het is uitstekend bevallen.
Ik heb de auto niet gemist, wat ik eigenlijk op voorhand wel gedacht heb.
Mede omdat je toch wat mobieler bent dan met mijn vorige combinatie. Met 7.4 mtr lengte parkeert het in de stad bijna net zo makkelijk als met mijn auto. Scheelt maar een goeie meter.
Verder deden en doen we praktisch alles op de e.bikes.
Niet veel verschil.
Wel een heel stuk meer mogelijkheden om te overnachten.
Bij alle campings is er ook een keur aan camperplaatsen en vrije plaatsen in de natuur bijgekomen.
Stroom, water, en sanitair hebben we niet echt meer nodig.
In deze periode leveren de zonnepanelen niet genoeg meer, maar langer als 2 of 3 dagen blijven we toch niet, en na een uurtje of 2-3 rijden zijn de accu's ook weer ramvol.
Al met al..veel verschil met de caravan is er niet, alleen is het wat makkelijker reizen en trekken met een camper dan met een caravan. Geen zorgen voor een plaats.
Afgelopen zomer hebben we een aantal passen gereden waar we eerder nooit mochten komen.
Nu weet ik tenminste dat 18 % geen probleem is.
Als je het niet probeert weet je ook niks.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 okt 2019 17:01

En toch vind ik het nog steeds niets!! :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Conradi » zo 20 okt 2019 17:08

Ha, ha, kortom we zijn op het is yogurt om te eten of om te drinken-niveau :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door petronella » zo 20 okt 2019 17:21

Wij zijn ook geen camperfans, als ik in een een camper stap,wat in mijn beleving best een aardig groot ding is, vind ik het van binnen toch erg krap tonen. Wij hebben op de camping natuurlijk het liefst een vrij uitzicht, knipoog.gif maar dat is niet altijd mogelijk, dan toch liever een caravan voor onze neus dan een ( hoge) camper! Die dan vervolgens om de paar dagen gaat rijden, om wat voor reden dan ook, en wij lekker in de diesel lucht zitten.Ook de veldjes worden dan vaak kapot gereden.
Nou wil ik niet iedere camper bezitter over 1 kam scheren natuurlijk, mijn beste vriendin heeft ook een camper knipoog.gif knipoog.gif
Laatst gewijzigd door petronella op zo 20 okt 2019 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Micky » zo 20 okt 2019 17:28

RE.gif mrgreen.gif awhoea.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door r.obbink » ma 21 okt 2019 13:20

RE.gif

ik zit eigenlijk te wachten tot een tentkampeerder zich komt melden awhoea.gif A ben_weg.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door p_vingerhoets » ma 21 okt 2019 15:06

Tja, wij hebben het ook anderhalf jaar lang overwogen om te gaan camperen, maar uiteindelijk niet gedaan en dan hadden we zelfs de zeldzame mogelijkheid om er 1 over te nemen van schoonouders mercedes t5 met harmann opbouw.

Alleen liepen wij elke keer tegen hetzelfde aan, kleine keuken, losse bedden en weinig ruimte binnen. Daarbij hebben we 2 honden die mee moeten en als we dan vanaf een camping ergens willen gaan wandelen moet dus elke keer de hele camper mee, of zoals nu alleen de auto en dat is toch een groot voordeel dan.
Fietsen kan maar dat kunnen de honden niet dus moeten er weer fietskarren mee .

Zeker zal voor velen een camper gemakkelijker rijden zo zonder aanhangsel dat toch ook mee moet door de bochten.

Ik heb wel het idee dat camperaars iets minder nauw kijken als het gaat over waterpas stellen en ja dan staat ie vlugger. Al zou ik een E&P setje ook zeker overwegen met een automaat een wielkeg oprijden kan lastig zijn
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » ma 21 okt 2019 17:54

Dat is wel verrekt handig, en alles staat dan meteen ook als een rots.
Het voegt wel een behoorlijk aantal kilo's toe, die van het laadvermogen afgaan. Dat is best een probleem als je onder 3500 kg wilt blijven.
E&P heeft overigens best concurrentie gekregen zag ik op de laatste beurs.. Er zijn er maar zo 2 of 3 firma's bijgekomen die hetzelfde of bijna hetzelfde hydraulische systeem ook leveren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door p_vingerhoets » ma 21 okt 2019 18:06

Het gewicht is bij een camper zeker een probleem, die van schoonouders was niet groot maar wel gewichtig was rijklaar op kenteken al net boven de 3200 kg dat zit je vlug op de 3500 kg met wat ass. en spullen.

Maar het idee van zet m maar neer op een leuk plekje en tot morgen heeft ook wel wat en ook in frankrijk wordt dat zo hier en daar oogluikend toegestaan aan de normandische kust can met caravan ook maar wordt toch minder gedaan lijkt me.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Bart-P » ma 21 okt 2019 18:25

Beste Jacques,

Geniet van je camper.

Laat al die reaguurders hier er maar lekker met de caravan op uit trekken. Daar hebben ze immers zelf voor gekozen.
(mijn ervaring is dat de iedereen die hierboven heeft gereageerd toch altijd gelijk heeft, wat de stellig ook. Is geen eer aan te behalen. Lees de berichten gewoon niet, gaat mijn humeur er ook niet aan.)

Jij zit lekker hoog en droog in jullie camper. Lijkt me een heerlijk vervoermiddel voor een vakantie zoals je beschreef.

Dus op naar de volgende vakantie!

Geniet.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jan van Vijven » ma 21 okt 2019 19:21

RE.gif

Bedankt... waarom mogen caravanners, bovendien op een caravan forum, een camper niet zien zitten? Blijven roepen dat een camper veel beter is kun je dan beter op het camper forum doen, krijg je geheid minder tegenspraak!

Als je Feyenoord fan bent moet je vooral een Ajax seizoens kaart kopen, maar ga dan niet klagen dat ze je niet begrijpen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door VIP » ma 21 okt 2019 19:53

p_vingerhoets schreef:
ma 21 okt 2019 15:06
Tja, wij hebben het ook anderhalf jaar lang overwogen om te gaan camperen, maar uiteindelijk niet gedaan en dan hadden we zelfs de zeldzame mogelijkheid om er 1 over te nemen van schoonouders mercedes t5 met harmann opbouw.

Alleen liepen wij elke keer tegen hetzelfde aan, kleine keuken, losse bedden en weinig ruimte binnen. Daarbij hebben we 2 honden die mee moeten en als we dan vanaf een camping ergens willen gaan wandelen moet dus elke keer de hele camper mee, of zoals nu alleen de auto en dat is toch een groot voordeel dan.
Fietsen kan maar dat kunnen de honden niet dus moeten er weer fietskarren mee .

Zeker zal voor velen een camper gemakkelijker rijden zo zonder aanhangsel dat toch ook mee moet door de bochten.

Ik heb wel het idee dat camperaars iets minder nauw kijken als het gaat over waterpas stellen en ja dan staat ie vlugger. Al zou ik een E&P setje ook zeker overwegen met een automaat een wielkeg oprijden kan lastig zijn

Wat voor een camper is een Mercedes T5 . . scratch.gif
Porsche + Tabbert

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Stef » ma 21 okt 2019 20:18

Das net zoietsals een : Volkswagen Vito !

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door p_vingerhoets » di 22 okt 2019 07:07

Oeps dat moest een vw zijn geen mercedes hoe ik daarbij kom stom.gif
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » di 22 okt 2019 09:15

p_vingerhoets schreef:
ma 21 okt 2019 15:06
Tja, wij hebben het ook anderhalf jaar lang overwogen om te gaan camperen,

Alleen liepen wij elke keer tegen hetzelfde aan, kleine keuken, losse bedden en weinig ruimte binnen. Daarbij hebben we 2 honden
Dat geloof ik direct. Een T5 is niet groot.
Het voordeel is weer, dat ie ook uitstekend als dagelijkse auto gebruikt kan worden. Hij is nog iets korter als mijn dagelijkse auto.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door r.obbink » di 22 okt 2019 10:00

de hele discussie is zowiezo zinloos...

volgens mij is het 'main target' dat je gaat kamperen, het boeit niet waarmee.

een camper staat sneller? een camper ben je sneller mee weg? Lekker belangrijk.... het gaat toch om het buiten zijn en het buiten leven.

Over gemak valt altijd te twisten, Ik heb vorig jaar mijn Ventana gekocht en daar komt nooit een voortent aan. Waarom niet? omdat de etuiluifel volstaat en we binnen een enorme ruimte hebben.... zowel in voorjaar als in de zomer nu ervaren... prima toch?

kamperen is en blijft leuk, en ik denk dat zowel de camperaar als de caravanner het daar wel over eens zijn
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door JanP » di 22 okt 2019 10:50

RE.gif

En zo denk ik er ook over. thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Bart-P » di 22 okt 2019 17:40

In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Micky » di 22 okt 2019 20:06

r.obbink schreef:
di 22 okt 2019 10:00
de hele discussie is zowiezo zinloos...

volgens mij is het 'main target' dat je gaat kamperen, het boeit niet waarmee.

een camper staat sneller? een camper ben je sneller mee weg? Lekker belangrijk.... het gaat toch om het buiten zijn en het buiten leven.

Over gemak valt altijd te twisten, Ik heb vorig jaar mijn Ventana gekocht en daar komt nooit een voortent aan. Waarom niet? omdat de etuiluifel volstaat en we binnen een enorme ruimte hebben.... zowel in voorjaar als in de zomer nu ervaren... prima toch?

kamperen is en blijft leuk, en ik denk dat zowel de camperaar als de caravanner het daar wel over eens zijn
helemaal mee eens, wij hebben pas veel werk met onze relatief kleine caravan en veel opzet werk, heerlijk toch, vakantie. Iedereen kiest waar hij zich fijn bij voelt, er is geen verliezer..... ook geen winnaar knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » di 22 okt 2019 20:17

Een camper is gewoon een caravan met een sterke mover.. mrgreen.gif
Oh..er zit ook een stuur en een paar trappers in. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Daphne » di 22 okt 2019 21:02

Zonder de discussie opnieuw te willen starten vind ik het jammer dat ik nog steeds niet weet waarom iemand die naar een camper overstapt ineens geen voortent meer nodig heeft en dan wel genoegen neemt met een kleine ruimte en dan zegt dat het grote verschil is met een caravan dat je met een camper sneller staat omdat je geen voortent meer hoeft op te zetten. Dat komt telkens terug bij overstappers. Waarom kan het dan wel zonder voortent?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door r.obbink » wo 23 okt 2019 07:23

Micky schreef:
di 22 okt 2019 20:06
r.obbink schreef:
di 22 okt 2019 10:00
de hele discussie is zowiezo zinloos...

volgens mij is het 'main target' dat je gaat kamperen, het boeit niet waarmee.

een camper staat sneller? een camper ben je sneller mee weg? Lekker belangrijk.... het gaat toch om het buiten zijn en het buiten leven.

Over gemak valt altijd te twisten, Ik heb vorig jaar mijn Ventana gekocht en daar komt nooit een voortent aan. Waarom niet? omdat de etuiluifel volstaat en we binnen een enorme ruimte hebben.... zowel in voorjaar als in de zomer nu ervaren... prima toch?

kamperen is en blijft leuk, en ik denk dat zowel de camperaar als de caravanner het daar wel over eens zijn
helemaal mee eens, wij hebben pas veel werk met onze relatief kleine caravan en veel opzet werk, heerlijk toch, vakantie. Iedereen kiest waar hij zich fijn bij voelt, er is geen verliezer..... ook geen winnaar knipoog.gif
Precies Micky. ik had een caravelair 330... klein dus... en daar hadden wij ook altijd de voortent aan, dat 'moest' ook wel om je spulletjes een beetje kwijt te kunnen... Tot mijn meissie aangaf steeds meer op te zien tegen de schoonmaak van de tent in de hitte van Italië... nu met de Ventana (6 mtr) hebben we gekozen voor een mooie Thule zakluifel van 4.50... we staan in 15 minuten en zijn ook weer weg in 15 minuten.... Ieder zijn ding toch? Zonder anderen te (ver)oordelen. thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jan van Vijven » wo 23 okt 2019 07:55

RE.gif
Discussie, veroordelen, is eigenlijk nooit aan de orde geweest, er werden meningen gegeven.
Wel werden er mensen geprikkeld als er dan andere meningen zijn, waarom?
Het zijn beide piepschuimen hokken die even snel staan en qua binnen ruimte even groot zijn, waarom dan niet antwoorden op vragen als: waarom zou het ene hok een tent nodig hebben en de ander niet?
Sacherijnig worden omdat er mensen zijn die een andere mening hebben (dus een caravan prefereren) is in deze not done!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door sailor wim » wo 23 okt 2019 08:06

Daphne schreef:
di 22 okt 2019 21:02
Zonder de discussie opnieuw te willen starten ......Waarom kan het dan wel zonder voortent?
Toch eindig je met een vraag..
Mij lijkt het dat je al rijdend en stoppen en bekijken van de door jou uit gekozen doelen de dag gevuld word.
Dan uitrusten en de indrukken verwerken op een veilige plaats en de boel weer in orde maken voor de volgende etappe.
Dan lijkt mij een zakluifel oid. voldoende.
Een onderdeel van het uitrusten en nog meer indrukken opdoen is natuurlijk de tv schelp op het dak omhoog.
Ik ben op mijn vaartochten langs meerdere camperplaatsen gevaren of gefietst, en er is gewoon daar geen ruimte om een voortent plaatsen of zelfs de zakluifel geheel uit te rollen.
Op die plaatsen heeft de eerste de keuze om meestal aan het einde de voeten in het gras te zetten.
De volgende parkeerd neus naar voren en dan weer de 3de andersom om zo bij het zitsetje dan wel voor of achter in de zon of schaduw te eten. Verder bestaan er wel degelijk voortenten voor campers.
Maar zo verbaasde ik mij ook altijd over zeilers als motorboot vaarder, altijd die stok in de weg en dan die verticale lappen meestal nat bij het opbergen.
Wil ik het terugbrengen naar de caravan voortent of luifel.
Hoeveel varianten bestaan daar hiervan, en waarom?
De snelste dakluifel is er zelfs met elektrische bediening nu.

Nee ieder zijn ding en ik de mijne.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Daphne » wo 23 okt 2019 08:46

sailor wim schreef:
Daphne schreef:
di 22 okt 2019 21:02
Zonder de discussie opnieuw te willen starten ......Waarom kan het dan wel zonder voortent?
Toch eindig je met een vraag..
Mij lijkt het dat je al rijdend en stoppen en bekijken van de door jou uit gekozen doelen de dag gevuld word.
Dan uitrusten en de indrukken verwerken op een veilige plaats en de boel weer in orde maken voor de volgende etappe.
Dan lijkt mij een zakluifel oid. voldoende.
.
Ja een vraag om te worden beantwoord niet om een discussie te starten. Afbeelding

Je verklaring is plausibel maar dan is het mij nog steeds niet duidelijk waarom men bij een caravan wel een voortent wil. Met een caravan bezoek je overdag ook gekozen doelen (in de omgeving van de camping) en ‘s avonds heb je ook niet veel meer nodig dan bij een camper.

Ik zie het gemak van een camper ook wel als je tijdens het reizen onderweg dingen gaat bezoeken en op het eind van de dag op een camping aankomt en bij de volgende rit je aan het eind van de dag op een andere camping terecht komt. Dat is met een camper veel makkelijker want met een caravan-combi bij een museum parkeren is niet zo handig Afbeelding Maar ik zie best veel oudere camperaars (de overstappers) de camper als caravan gebruiken. Als ze dan de voortent hadden weggelaten hadden ze toch hetzelfde gehad? Of is het uitdraaien van de steunen zoveel meer werk dan een camper waterpas proberen te zetten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Campers”