Informatie nieuwe camper bezitter.

Alles wat betrekking heeft op campers
RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » wo 23 okt 2019 09:42

Even los van de ietwat typische reacties in dit topic is dit wel een interessant vraagstuk wat mij ook al een tijdje bezig heeft gehouden.

We hadden een Eriba Feeling 430 met een simpele luifel (Isabella Shadow) en gebruikten die min of meer zoals camperaars hun reizen beschrijven. 1 tot maximaal 5 nachten op 1 plek en dan weer door. We gaan in het voor- en naseizoen, dus eigenlijk zelden last van volle campings. We belden pas op de dag zelf of er plek was, zodat we niet een stuk voor niets reden.

Toen het tijd werd voor wat anders, gekeken naar iets waar we comfortabeler en sneller meer konden rondtrekken. Het opzetten en afbreken dachten wij geen tijdswinst mee te behalen. We stonden (afkoppelen, waterpas zetten, spullen op de plek, stoelen en tafel buiten) in 15 minuten zonder luifel en 19 minuten met luifel. Dus daar valt amper winst te behalen.

Eerst zijn we gaan kijken voor een camper, de financiële kant was / is geen probleem, ondanks dat een camper een dure optie is voor de circa 25 nachten per jaar dat wij op vakantie gaan. Er zijn voldoende jonge occasions die voldeden aan onze wensen: circa 6 tot 6.5 meter lang, zodat je nog ergens kan parkeren, 2 losse bedden en voldoende ruimte. Het was zo serieus dat we zijn gaan proefrijden met Fiat gebaseerde buscamper (Knaus Boxstar). Wat viel dat tegen zeg..... we reden toen zelf een BMW 430D GC met dus die Eriba erachter en dat rijdt HEEL veel fijner. Gebrek aan vermogen viel me nog mee, maar het lawaai, rammels aan alle kanten, de zithouding, constante correcties door wind gevoeligheid. Voor de duidelijkheid: deze camper was 1 jaar oud en had nog geen 6.000km op de teller. De oplossing volgens de verkoper was niet 130km/u rijden, maar circa 100 km/u. Maar..... waar zit dan mijn winst? Met de caravan reed ik minstens zo hard, zo niet harder, opzettijd win ik (nagenoeg) niets en ter plaatse geen vervoer meer. Ik begreep nu wel waarom ik zoveel campers inhaalde met mijn caravan.

Daarna gekozen voor wellicht de meest vreemde optie: een Holtkamper Kyte, een zeer luxe vouwwagen die je opzet en afbreekt met luchtdruk. Het hele ding (afkoppelen tot aan koffie kunnen maken) staat in 25 minuten! En dan heb je veel ruimte binnen en een zeer riante luifel. Achter de auto merk je zo'n ding amper, dus reed overal veel te hard, maar wel een aardige tijdswinst. Als wij alleen in het hoogseizoen zouden gaan was dit een top oplossing. Echter: we gaan in voor- en najaar en dan is een vouwwagen, toch een luxe tent op wielen. Dus wat klam, niet heel behaaglijk. Die staat nu weer te koop dus.

En we gaan weer terug naar een caravan.
Mijn conclusies van ons avontuur:
- Bij een juist vergelijk is het verschil in opbouwen en afbreken tussen een camper, caravan en vouwwagen maximaal een kwartier. Bijna verwaarloosbaar.
- Met de juiste auto / caravan combi rij je net zo snel als met een camper, ook in de bergen. Alleen een vouwwagen heeft een heel duidelijk voordeel, ook omdat er geen kwetsbare opbouw is. Dus met een vouwwagen kan je ook over gravel en een weg met kuilen gewoon doorrijden.
- Met minder weer is de vouwwagen ronduit beroerd als kampeermiddel. Caravan en camper ervaar ik weinig verschil.
- Voordeel van een camper is dat je die kan parkeren bij een groot deel van de bezienswaardigheden. Vouwwagen blijft binnen 2 vakken, wil soms ook nog wel eens lukken. Caravan is meestal ondoenlijk.
- Voordeel van een caravan en vouwwagen is vervoer ter plaatse. We zijn niet zo'n fiets liefhebbers en dus zit je een soort van klem op een camping.

Alternatief is een Mercedes Marco Polo / VW California, maar die dingen zijn zo ontzettend krap dat ik niet in zie hoe ik daar een fijne vakantie in zou gaan hebben.

Wellicht denken we er later anders over, maar op dit moment zie ik het grote voordeel van een camper niet. Natuurlijk, als je gaat vergelijken met iemand die zijn voortent gaat opbouwen wel, maar ik heb nog nooit een voortent gebruikt aan een caravan. Dus zou niet weten waarom ik die in een vergelijking zou meenemen.

En toch heb ik collega's die zweren bij een camper en aangeven dat zij nooit zo'n fijne vakanties hebben gehad dan nu. Dus blijkbaar is er toch iets wat ik ergens mis in mijn vergelijkingen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door petronella » wo 23 okt 2019 17:07

Een veel gehoord argument : ik wil/ durf niet met een caravan achter de auto te rijden, maar wel kamperen. Dan kan ik me dat voorstellen en is een camper misschien een goed alternatief.
Over het snelle staan is ook al genoeg gezegd. Wij zetten de caravan op een leuke camping in een omgeving waar wij dan dingen willen gaan bekijken of doen, lekker met de auto of evt de fiets. Daarna lekker terug naar de camping. Zijn we uitgekeken,haken we de caravan weer aan en gaan we weer naar iets anders.
Het gebeurd ook dat we gewoon een lekkere luie vakantie hebben en blijven we langer staan.

Karavaan
Berichten: 9
Lid geworden op: za 3 sep 2016 16:21

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Karavaan » di 19 mei 2020 18:15

beste RDDR,
Dank voor je afweging. Die herken ik helemaal. Hier zitten we (nu geen eigenaar van caravan of camper) met een soortgelijke afweging. We rijden een BMW 5-serie benzine (523i) en dan lijkt me een bestelbus een hele stap terug. En de Feeling 425 staat bij ons bovenaan het lijstje. Lage luchtweerstand en licht. Overweeg je nu ook weer opnieuw een Feeling of een 'hoge' gewone caravan. Vond je de Feeling beduidend lichter rijden door het kleinere frontale oppervlak ? Ben benieuwd naar je afweging. Alvast dank voor je gedachten.
Laatst gewijzigd door Ab op di 19 mei 2020 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » di 19 mei 2020 19:56

We hebben inmiddels de Kyte verkocht (vorig jaar al in oktober) en een Sprite Alpine Sport 420CT nieuw gekocht. Die wordt komende zaterdag toevallig afgeleverd. Dat houdt dus ook in dat ik op een aantal vragen nog geen antwoord kan geven. Ik heb immers nog geen meter gereden met de Sprite achter mijn auto en ben zelf net zo benieuwd of ik verschil ga merken. Extra complexiteit is dat we inmiddels ook weer een andere auto hebben.

De Feeling beviel overgens prima. Was een degelijk gebouwde caravan waar we weinig problemen mee hebben gehad. Het uitzet dak zorgt ervoor dat je kan ventileren zonder dat er regen binnen kan komen. HIerdoor bleef het op warmere dagen acceptabel binnen. Wij hadden de zithoek vervangen door een vast bed: dus eigenlijk 425 indeling gemaakt.

Nadelen vonden wij toch de indeling. Je hebt weinig plek om je om te kleden, de wc ruimte is klein en de kleine zit voorin is krap en zit niet prettig. Soort van 90 graden hoek in je onderrug. Daardoor zijn we nu voor Engels gegaan: ontzettend ruimtelijke indeling, vaste douche, zeer ruime wc en net zo lang als de Feeling.
Zaterdag heb ik er een 150 km mee gereden en kan ik je vertellen wat daar de eerste indruk van was.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » za 23 mei 2020 17:19

Vandaag naar huis gereden met de Sprite (dus een hoge) caravan achter de auto. Het blijft heel lastig vergelijken met de Feeling, gezien we nu dus ook een andere auto hebben. Wel is het formaat, behalve de hoogte dus, vergelijkbaar.

Het waait vandaag behoorlijk stevig, ik heb geen idee wat de kogeldruk was (gewoon leeg mee genomen) en je voelde hem af en toe wel aardig bewegen achter de auto. Meer dan dat we ons herinneren van de Feeling. Echter reden we zelden met zoveel wind, hadden we er een zwaardere auto voor hangen en was de belading correct.
Op plekken waar een windscherm staat voelde deze zeker zo goed aan als de Feeling. Op drempels en klinkers ligt deze Sprite veel rustiger. Een echte conclusie kan ik je dus moeilijk geven, maar ik heb het idee dat de lagere hoogte weinig uit maakt voor de stabiliteit. Wellicht wat voor het brandstofverbruik, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo heel belangrijk.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Micky » za 23 mei 2020 21:16

RE.gif

Jammer, als je op zijn minst de kogeldruk had gecontroleerd en juist gemaakt, had je nu een boel dingen kunnen uitsluiten...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » za 23 mei 2020 22:36

Tja, caravan was leeg en ik had geen spullen bij me. Neem aan, dat zonder gasflessen en een lege disselbak de kogel druk te laag was.

Meer info na de eerste beladen rit, maar zal vast goed komen. Vanaf Boxtel was er iets minder hevige wind en kon je gewoon. 100 rijden zonder enig probleem.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk


2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RonvA » za 23 mei 2020 23:27

Wij mogen over 2 weken onze nieuwe Hobby ophalen.. Maar dan gaan toch echt beide gasflessen (ja ik heb er gewoon 2 gekocht xD) en alle andere zaken mee die in de caravan moeten liggen.. We willen er meteen een dagje uit van maken en reken maar dat ik de kogeldruk opvoer voor we weg gaan :P
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Ab
Moderator
Berichten: 26557
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » zo 24 mei 2020 10:13

Daphne heeft nog steeds de voortent in het hoofd..
Waarom moet er altijd een voortent aan een caravan meegenomen worden in de beslissing of je een camper gaat rijden of niet.
Ik heb ook nooit goed begrepen waarom er een voortent aan een caravan moet in de zomer.
In alle jaren dat wij met een caravan reden, gebruikten wij de voortent alleen als we bezoek van de kinderen verwachtten in het vroege voorjaar, als je kou, regen, of zelfs sneeuw kon verwachten. Verder nooit.
Ik realiseer me nu echter, dat we altijd best wel een ruime caravan hadden.
In de jaren dat we een afzetunit haden, van 4 meter lengte, waar dan ook nog een vast dwarsbed van 1,5 meter breed vanaf ging, evenals een doucheruimte achterin, was het wel krap met 3 tieners.
Dan heb je een tent echt wel nodig, om bijv. bij regen wat ruimte te hebben.
Hetzelfde geldt met een kleinere caravan ook.
Zie ook reactie van Micky.
Met zijn 2, en 5 , 6 of zelfs 8 meter leefruimte tot je beschikking, ga je echt geen voortent aanbouwen.
Tenzij je van maart tot oktober op een vaste plek blijft staan..
Dan heeft het misschien nog enige zin.
Eigenlijk zou je in dat geval er een camper bij moeten hebben. knipoog.gif
Als het uitzicht je na een paar jaar gaat vervelen, kan je dat af en toe nog eens veranderen. mrgreen.gif
Daar hoeft dan ook inderdaad geen tent aan.
Ik heb het idee, dat heel veel mensen denken dat het hoort.
Een voortent bedoel ik.
Dat snap ik echt niet.
Misschien de macht van de gewoonte. Ooit begonnen met een kleine caravan en kinderen..
Nu 50 plus, kinderen de deur uit, veel grotere caravan, idem auto,
en meer vrije tijd. 3 weken naar een camping betekent dan caravan plaatsen, vloerkleed en grondzeil erin, en voortent bouwen. Nog effe een luifel eraan..
Vervolgens is het 3 weken mooi weer..en kan je amper in die voortent zijn van de hitte. mrgreen.gif
Maar..het staat er allemaal wel mooi strak bij, he buurman ?blij.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Karavaan
Berichten: 9
Lid geworden op: za 3 sep 2016 16:21

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Karavaan » wo 27 mei 2020 16:41

RDDR schreef:
za 23 mei 2020 17:19
Vandaag naar huis gereden met de Sprite (dus een hoge) caravan achter de auto. Het blijft heel lastig vergelijken met de Feeling, gezien we nu dus ook een andere auto hebben. Wel is het formaat, behalve de hoogte dus, vergelijkbaar.

Het waait vandaag behoorlijk stevig, ik heb geen idee wat de kogeldruk was (gewoon leeg mee genomen) en je voelde hem af en toe wel aardig bewegen achter de auto. Meer dan dat we ons herinneren van de Feeling. Echter reden we zelden met zoveel wind, hadden we er een zwaardere auto voor hangen en was de belading correct.
Op plekken waar een windscherm staat voelde deze zeker zo goed aan als de Feeling. Op drempels en klinkers ligt deze Sprite veel rustiger. Een echte conclusie kan ik je dus moeilijk geven, maar ik heb het idee dat de lagere hoogte weinig uit maakt voor de stabiliteit. Wellicht wat voor het brandstofverbruik, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo heel belangrijk.
RE.gif
De krappe zit is ook iets waar wij tegenaan hikken mbt de Feeling 425, de opbouwlengte is heel behoorlijk (4,86 m) en zelfs langer dan bijvoorbeeld t.o.v. een Knaus SW 450 (4,68m) maar die is binnen beduidend groter. Ik begrijp dat eigenlijk niet goed waar de ruimte van de Feeling 425 blijft. Steeds vaker hoor ik dat die hoogte en toch zo'n 20-25% minder frontaal oppervlak niet eens zo veel uitmaakt en dat het klapdak vooral een 'belevings-ding' zou zijn. We vinden het maar een lastige afweging. Maar als je je 'kont-er-niet-in-kan-keren' .... awhoea.gif ..... dan gaat dat ook snel vervelen denk ik.....

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » wo 27 mei 2020 16:54

RE.gif

Begrijp me niet verkeerd: we hebben veel plezier gehad aan de Feeling. Was onze eerste hut en na 4 jaar hadden we een veel duidelijker beeld wat we in de volgende caravan wel / niet meer wilde. En dat was inderdaad voornamelijk meer ruimte bij dezelfde buitenmaat. Als van een Feeling in de Sprite stapt die we nu hebben is het moeilijk te geloven dat ze even groot zijn. De ruimte bij de keuken, in het toilet en het zitje voor is echt ronduit krap.
En het rijden is zeker geen wereld van verschil. Wellicht ietsje beter, maar groot is het verschil niet.

Blijft dat ik de Feeling (zeker met de grijze wanden, zoals wij hem hadden) een mooie caravan vind om te zien, hij degelijk gebouwd is en het hefdak de caravan makkelijk koelt.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Morgoth » za 30 mei 2020 09:58

Wij komen uit een campervan. Dat was meer een rijdende slaapkamer. Toch hebben we er veel plezier mee beleefd. En het mooie was dat de motor mee kon op de aanhanger. Nadeel is dat je je kampeermiddel moest meenemen als je eens verderop iets wilde bezichtigen. En hoewel de binnenruimte beperkt was, is zo'n Chevy best groot in een parkeervak. Op sommige campings was je ook gelijk je plekje kwijt trouwens. Dus liet je de stoelen en tafeltje maar staan. De bustent was daarvoor een uitkomst maar het was regelmatig een heel gemanouvreer om die bus er weer goed achter te krijgen.

De caravan is gemakkelijker. Maar nu kan helaas de motor niet meer mee.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26557
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » za 30 mei 2020 10:44

Iets verderop wat bezichtigen kan toch ook met de motor?
Binnen 25 km doen wij dat met e.bikes.
Mijn camper mag 2000 kg trekken.
Ik pijns er niet over om een aanhanger mee te nemen.
Het Kiaatje van mijn vrouw kan makkelijk mee, maar ik laat 'm toch lekker thuis.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Morgoth » wo 3 jun 2020 10:41

RE.gif
Een E-bike is nou niet echt een vergelijk met een motor.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » wo 3 jun 2020 11:04

Het grote voordeel van een camper vind ik, dat je hem meeneemt naar de plek waar je wilt zijn.
Wil je ergens 14 dagen rondtoeren, neerzetten het ding thumbup.gif
Slechts 3 dagen, prima.
Het kan allemaal!
Zolang je mobiel bent volstaan (e) fietsen.
Ben je verslaafd aan je motor dan laat je er een drager voor een motor aan monteren.

Een camper met een aanhanger is in mijn ogen overbodig. Wat heeft dat voor meerwaarde tov een auto met caravan?

Bij ons is de camper gedane zaak sinds september. Met veel spijt :(
Afhankelijkheid van huren is geen pretje.
Chalet kopen?
We zijn op zoek; maar of dat een alternatief is scratch.gif

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door RDDR » do 4 jun 2020 10:48

RDDR schreef:
wo 27 mei 2020 16:54
RE.gif

Begrijp me niet verkeerd: we hebben veel plezier gehad aan de Feeling. Was onze eerste hut en na 4 jaar hadden we een veel duidelijker beeld wat we in de volgende caravan wel / niet meer wilde. En dat was inderdaad voornamelijk meer ruimte bij dezelfde buitenmaat. Als van een Feeling in de Sprite stapt die we nu hebben is het moeilijk te geloven dat ze even groot zijn. De ruimte bij de keuken, in het toilet en het zitje voor is echt ronduit krap.
En het rijden is zeker geen wereld van verschil. Wellicht ietsje beter, maar groot is het verschil niet.

Blijft dat ik de Feeling (zeker met de grijze wanden, zoals wij hem hadden) een mooie caravan vind om te zien, hij degelijk gebouwd is en het hefdak de caravan makkelijk koelt.
Toch mijn mening herzien. Het rijden is op slecht wegdek is met Alko een stuk beter dan de BPW. Echter: met zijwind merk je het verschil met de Feeling wel degelijk. Gisteren met normale omstandigheden gereden en dan merk je dat 100 km/u op de teller echt genoeg is. Met de Eriba moesten we ons zelf regelmatig vertellen dat 120 km/u niet verstandig is, maar die voelde dan net zo aan als een hoge caravan met 100 km/u
Bij optrekken en snelheden tot 80 km/u is er geen verschil merkbaar en bij windstil zal het ook wel meevallen.

Het verschil is dus wel degelijk merkbaar, maar niet groot genoeg om daar je hele caravan keuze op te baseren. Mocht je de indeling van Feeling fijn vinden, is het weggedrag mooi meegenomen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Morgoth » ma 8 jun 2020 12:00

Diny schreef:
wo 3 jun 2020 11:04
Ben je verslaafd aan je motor dan laat je er een drager voor een motor aan monteren.

Een camper met een aanhanger is in mijn ogen overbodig. Wat heeft dat voor meerwaarde tov een auto met caravan?
Voor een klein motortje zou dat kunnen maar mijn motor is nogal groot en weegt 300kg. Op zich heb ik dat wel eens gezien op hele grote Amerikaanse campers maar een nog enigszins betaalbare camper op Ducato onderstel kan dat niet hebben.
Maar het voordeel van een Camper is toch niet dat je er niets achter hebt?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26557
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » ma 8 jun 2020 13:10

Kortgeleden heb ik voor iemand met een Hymer Tramp semi-integraal camper de vloer in de garage voorzien van een alluminium traanplaat, en een oprijgoot gemaakt eveneens van alluminium.
Die camper was niks groter dan de mijne, maar had 500 kg belastbaarheid in de garage.
C1 rijbewijs dus.
De man ging zijn motorfiets erin zetten.
Het ging.. maar niet echt makkelijk vond ik.
Het scheelde wel, de man was een beer van een vent.
Kaliber sterkste man zeg maar effe.
Hij deed het zelf moeiteloos..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door janvijn » ma 8 jun 2020 14:59

Diny schreef: ↑wo 3 jun 2020 11:04
Ben je verslaafd aan je motor dan laat je er een drager voor een motor aan monteren.
Een camper met een aanhanger is in mijn ogen overbodig. Wat heeft dat voor meerwaarde tov een auto met caravan?

door Morgoth » ma 8 jun 2020 12:00
Voor een klein motortje zou dat kunnen maar mijn motor is nogal groot en weegt 300kg. Op zich heb ik dat wel eens gezien op hele grote Amerikaanse campers maar een nog enigszins betaalbare camper op Ducato onderstel kan dat niet hebben.
Maar het voordeel van een Camper is toch niet dat je er niets achter hebt?
Ik denk dat Diny de opmerking alleen bedoeld als aanhanger met een auto daarop,- wanneer je een motorfiets meeneemt heb ik nooit hinder ondervonden van de aanhanger waar die opstond,- hoe komt dat ?? omdat motor-rijden een hobby is die ik op die manier prachtig kon combineren met het plezier van een camper,- wat niet gaat met een gemiddelde caravan.
Het hele verhaal werd anders toen het meenemen van de motor vervangen werd door het meenemen van de auto (op een auto-ambulance),- dan komt de regel die Diny schrijft precies overeen met het gevoel wat wij toen hadden,- deze combinatie heeft dan absoluut geen meerwaarde meer t.o.v. een auto met een caravan,- integendeel zou ik zeggen,- waar ben je mee bezig vroegen wij ons af op dat moment,-
met vriendelijke groet
Jan Vijn

Plaats reactie

Terug naar “Campers”