van Camper naar Caravan

Alles wat betrekking heeft op campers
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Micky » wo 4 sep 2019 08:17

Jacques Bakker schreef:
di 3 sep 2019 19:42
Wat mij opvalt dat veel reacties alleen gaan over de nadelen van een camper. Lees bijna nooit wat de nadelen van een caravan zijn of zijn die er niet. Denk dat elk kampeermiddel zijn voor en nadelen kent. Als je deze naast elkaar legt vergelijkt en afgestreept wat voor jou wel of niet als nadeel wordt ervaren kom je tot een keus die precies bij je past. Maar ja wat vandaag ideaal is kan over een aantal jaren weer anders liggen. Daarom stappen mensen soms over na een ander kampeermiddel. Belangrijk is voor allemaal dat we plezier hebben tijdens onze vakantie en dan maakt het niet uit waar je in mag huizen tijdens je vakantie.
Maar misschien ben ik wel een beetje naïef. Het zei zo.
Mensen schaffen doorgaans aan wat ze graag willen hebben en wat het best bij hun past, op dit forum zijn dat caravans, logisch dat de voordelen van caravans dan ook sneller gezien worden dan de voordelen van een camper, als die voordelen (voor de schrijver) namelijk enorm aanwezig zijn kies hij/zij wel voor een camper toch? ieder kiest wat het best bij zijn/haar leven past thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 08:33

Micky,

Je hebt wel een punt. Maar waarom is er dan een topic opgenomen voor de campers. Misschien zouden ze de naam van het forum moeten veranderen in caravan/camper forum. Maar ja dan doe ik de gebruikers van vouwwagens e.c.t te kort. Zelf vind ik het leuk zo af en toe ook bij gebruikers van andere kampeermiddelen hun informatie te lezen. Vaak leuke tips die voor iedereen best handig kunnen zijn.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Micky » wo 4 sep 2019 08:56

RE.gif

Zoiets komt er doorgaans op verzoek van een lid, je kunt je idd afvragen of het hier thuis hoort, maar dat is ook zo met stacaravans/chalets, dat is een compleet andere manier van kamperen en komt hier ook voor, persoonlijk vind ik het juist leuk om te lezen en zoals bijv. campers, er zijn veel mensen die op een gegeven moment de overstap maken vanwege die veranderende interesses, dan is het fijn om in de bekende omgeving info over te kunnen vinden.
ik heb geen camper en ben toch ook op Facebook aangesloten bij de groep voor camper onderhoud en reparatie bijv. dit puur uit interesse.
Feit blijft dat je in dit geval dus de negatieve ideeën van "camperen" zult tegenkomen, maar daar is toch ook niets mis mee, het is volgens mij geen wedstrijd, voor mij zijn er op dit moment ook veel meer negatieve zaken aan kamperen met een camper dan positieve, puur vanwege onze behoefte op dit moment. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Reisben » wo 4 sep 2019 09:26

@diny,
Zowaar als ik leef, Diny, en of het nu een Puzzle is of een enorme buscamper, ik denk dat deze lieden naar elkaar kijken en denken: hè, hij doet zus of zo, dat zal niet voor niets zijn, laat ik dat ook maar es doen. Net zoiets als caravan neuswielen van de grond of aangekoppeld overnachten.
En inderdaad, er zijn overwinteraars die 's zomers naar Scandinavië rijden. Anderen hebben in Nederland hun hele hebben en houden verkocht en wonen nu permanent in hun camper. 'S zomers gaan ze dan wel naar chalet-parken in Nederland. Een soort nieuwe nomaden.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door VIP » wo 4 sep 2019 09:33

Voor koppels/gezinnen die alleen 2-3 weken in de zomervakantie op pad gaan is een camper een slechte investering. Dan is een auto/caravan combi veel economischer.

Voor koppels/gezinnen die veelvuldig op pad gaan, gaat een andere rekensom op.
Porsche + Tabbert

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 09:45

Vip premium,

Als je economisch gaat denken kun je beter thuisblijven. Auto nieuw gekocht verlaat de garage en hup de forse afschrijving is begonnen, hetzelfde voor de caravan. En inderdaad een camper is voor weinig gebruik niet economisch maar dat gaat ook op voor de combinatie auto/caravan alleen zijn de kosten wel een stuk minder. Ben gestopt met het uitrekenen wat het kost want kan ik beter thuisblijven.
En ja laat het geld maar rollen toch. je leeft maar 1 keer.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door VIP » wo 4 sep 2019 09:53

RE.gif

zwart wit gezien heb je gelijk, maar dat laten rollen is niet voor iedereen weggelegd en dan is de eigen vaste auto met caravan slimmer dan extra een camper aanschaffen.
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Ab » wo 4 sep 2019 10:10

Mee eens.
Ik kom nog wel eens bij een groot bedrijf die jonge campers importeert.
Meestal zo ongeveer 3 jaar oud.
De km standen vertellen dat die gemiddeld ca 7000 km per jaar gereden hebben.
Natuurlijk zitten er uitschieters bij.
Ik geloof nooit dat de gemiddelde caravan die kms haalt.
Er zijn er zat die alleen in 3 weken vakantie uit de stalling komen en Nederland niet uitkomen.
Of dat economisch is waag ik ook te betwijfelen.
Maar het leven is nu eenmaal niet economisch. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Diny » wo 4 sep 2019 11:33

Uit een vluchtig onderzoekje op de startpagina van dit Forum blijkt, dat het Subforum Campers in ieder geval actief is vanaf 3 juli 2011.
Een vraag van ene Wonkannawi wordt beantwoord door -jawel, inmiddels camperaar- Ab,
moderator ter plekke knipoog.gif thumbup.gif

Het is dus logisch dat mensen die overstappen op een camper hier blijven, ook al omdat vragen over campers hier adequaat worden beantwoord én omdat er nogal wat raakvlakken zijn.
Terecht stelde ik destijds dat een camper een caravan is met zitmover.
Reeds vroeg, misschien wel vanaf de oprichting van dit Forum, hebben de oprichters en/of -sters zich dat gerealiseerd thumbup.gif

Ik zou het wel verhelderend vinden als de camperaars op dit Forum dit kenbaar zouden maken in hun onderschrift en Avatar.
Ik vond dat ik, als ex-camperaar, ze moest verwijderen :(
Ik ga niet pronken met andermans veren zwaaien.gif

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 12:07

Hallo Diny,

Wat bedoel je met dat leden met een camper ?? kenbaar moeten maken. Die volg ik niet helemaal.
Blijft voor mij echt een pracht forum met een schat aan kennis, en ik hoop er nog heel lang gebruik van te kunnen maken. Compliment voor de beheerders vind ik zeker op zijn plaats. thumbup.gif
Knaus Vansation TI

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Diny » wo 4 sep 2019 15:37

RE.gif
Er zitten hier meerdere camperaars en bij een enkeling kun je dat zien, omdat ze een foto van hun camper in de avatar zetten en/of in hun onderschrift.

Je camper is nog niet geleverd, dus logisch dat je daar de Feeling nog ziet staan.
Caravanners doen dat bijna allemaal, best informatief en fleurig!
Straks wellicht wat gegevens over je camper in je onderschrift en we zijn dol op foto's thumbup.gif

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: van Camper naar Caravan

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 22:43

Diny,

Zal kijken of me dat lukt. Ben in dit soort dingen niet zo handig.
Knaus Vansation TI

Plaats reactie

Terug naar “Campers”