Vraagje over Camper huren in het buitenland

Alles wat betrekking heeft op campers
Plaats reactie
Wonkannawi

Vraagje over Camper huren in het buitenland

Bericht door Wonkannawi » zo 3 jul 2011 12:32

Ik heb een menigsverschil wat betreft het huren van een camper in bijv. Belgie.
Volgens een kennis van mij mag je met een camper, gehuurd in het buitenland niet als Nederlander in eigen land vakantie vieren, c.q. over ´s heren wegen rijden. Volgens mij geldt dit alleen als men als Nederlander een camper bezit met buitenlands kenteken. Die zou dan niet continue op het priveadres of stalling mogen staan. Maar enkel in het buitenland. Wel kan hij gebruikt worden voor vakantie in eigen land.
Hoe zit een en ander nu precies in elkaar ??

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Vraagje over Camper huren in het buitenland

Bericht door Ab » zo 3 jul 2011 12:42

Natuurlijk mag je wel in NL rijden met een in het buitenland gehuurde camper.
Je mag daar in heel Europa mee rijden, mits je verhuurder dat niet uitsluit voor bepaalde landen.

Als je er permanent mee zou gaan rijden, is het een iets ander verhaal, de fiscus doet daar wat moeilijk over.
Maar dat heeft meer te maken met personenwagens, hoewel het voor campers ook geldt.
Als je die in het buitenland huurt of least, zit daar geen BPM op bijv, zijn dus fors goedkoper, en loopt de belasting behoorlijk wat centjes mis.
Dat vinden ze niet leuk.
Dat botst echter weer met het beginsel van vrij verkeer van goederen en diensten in de EU..
Dus hebben ze de regel verzonnen, dat als je permanent met een (bijv) Duits of Pools kenteken wilt rijden, je daar ook een woonadres of een bedrijf moet hebben. (met nog een heleboel regeltjes)

Voor kortstondige huur speelt dat echter allemaal niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”