Stacaravan verkocht.

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Stacaravan verkocht.

Bericht door Knaus440 » vr 18 jun 2021 11:19

We hebben onze stacaravan verkocht!
Na 12 jaar intensief gebruik hebben we besloten onze Wilby te verkopen.
In het begin was het ons 2e huisje in het midden van het land. Na verhuizing op 5 km van de stacaravan werd het buitenverblijf, met tuintje. En hebben er veel goede ervaringen, juist ook met buren aan ons straatje, opgedaan.
Mee bepalend voor verkoop is ook het veranderende beleid van de camping. Op termijn moeten alle aluminium stacaravans van het park af, en vervangen door chalets.
Onze stacaravan is 16 jaar oud, en mag er misschien nog 4 jaar staan.
De kopers van onze stacaravan op deze kavel, kopen dus in feite het 1e recht van huren op deze kavel.
En er is een wachtlijst voor kavels.
De kopers verplichten zich ook om op termijn een chalet te plaatsen.
Deze aankoop mag alleen via het parkbeheer.
Eigenaren van stacaravans of chalets op een huurkavel hebben geen juridische dekking, anders dan de algemene voorwaarden, opgesteld door camping eigenaar. En dat kan soms botsen.
We zullen ons tuintje missen, en gaan meer trekken rondtochten maken met de Knaus.
En eigelijk mis ik ook wel het kunnen klussen, zoals bv te lezen is in item over lekkage en herstellen.
Gelukkig gaat er wel eens iets stuk in de knaus. mrgreen.gif
Recent het pompje van de tredfort.
Met behulp van dit forum op kunnen lossen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Chris » vr 18 jun 2021 12:31

Joh....

Einde van dat tijdperk.... je liep er al een tijdje over te denken.
Tja... die overloop van de goten toen, met enorme waterschade tot gevolg.... al jou bloed zweet en tranen erin geplengd...
Memory's...alleen nog maar memory's nu..
Maar je weet ook wat je te wachten stond... zat je daarop te wachten.
Ik heb met dezelfde achtergrond info destijds de stacaravan van mijn ouders verkocht na het wegvallen van mijn pa...
Nog geen 5 jaar daarna was alles weg in dat park... alleen maar chalets.
Dat heb ik mijn moeder dus eigenlijk mooi bespaard... ik heb het haar ook niet verteld.
Te veel memory's daar.

Dus eigenlijk.... gefeliciteerd.... hoe gek ook.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Knaus440 » vr 18 jun 2021 12:54

Dank. Ja, we feliciteerden onszelf ook al. We ronden af met de goede ervaringen van 12 jaar.
Ook best lastige hoor!
Ik heb in organisaties, bedrijven, trainingen gegeven, als traningsacteur, in omgaan met ontevredenheid, agressie. En ook daar verkondigt dat tevreden zijn, je ergens goed over voelen, geen agressie oproepen, ook te maken heeft met keuzes maken.
En weten wanneer je kiest voor ego of "aftaaien". Of het skala daar tussenin. Weten wanneer je tegen grenzen aanloopt, die jij niet gezet hebt,(of daar zou zetten) maar wel moet accepteren.
Met acceptatie van de algemene voorwaarden, is het een prima plek voor je chalet.
Alleen niet meer voor ons.
En dan dus ook zien dat veel eigenaren van stacaravan en chalet op huurkavel, in dezelfde situatie zitten. Wist ik 12-13 jaar geleden ook niet.
We hebben nu meer tijd met onze knaus. En met 3500-4000 euro extra op zak die we niet meer aan de jaarlijkse kavel huur betalen.
Het was een goede tijd daar.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Sofie64 » za 19 jun 2021 11:45

Mooie andere tijden voor de boeg thumbup.gif
Gelukkig hebben jullie de stacaravan nog kunnen verkopen, voor hetzelfde geld wil niemand het kopen en zit je met een groter probleem .
Veel plezier en veilige kilometers met de Knaus gewenst aflower.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Knaus440 » do 1 jul 2021 14:16

@Sofie,
Verkopen zou waarschijnlijk geen probleem zijn geweest. Er is een wachtlijst voor kavels.
En deze ochtend nog weer gebeld door iemand die gehoord had dat de stacaravan te koop stond.
Let wel, zonder advertentie oid, wel aan een 3 tal mensen laten weten, en het parkbeheer wist het.
Er is bij dit chaletpark een wachtlijst voor kavels!!!
Weet je, alles bij elkaar genomen is dit een prima chaletpark/camping.
Alleen willen wij iets anders, vooral eenvoudiger en kleiner.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Wie-niets » do 1 jul 2021 15:00

[re.gif]
Niet alleen daar hoor. mrgreen.gif
Ook hier staan ze in de rij. Er is niet alleen een run op Caravans maar in de prijsklasse 50,000 tot 90,000 euro's voor een prima "jong "of nieuw ingericht Chalet ook. ( 45 tot 65 m2) + tuinhuis/paviljoen
Verhuur zit al tot zo een beetje tot eind september vol geboekt.

En in 2 laar tijd zal ik maar niet zeggen wat er nu geboden wordt op de toenmalige nieuwprijs voor een mooi en goed gelegen kavel met Chalet volledig ingericht met berging/tuinhuis. knipoog.gif

Diny
Berichten: 3881
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Diny » do 1 jul 2021 16:05

Jullie gefeliciteerd met de verkoop van de tweede woning thumbup.gif
Jullie zijn er blij mee gelukkig.

Een jaar of 12 geleden al gekocht, dat is een hele tijd!
Zelfde plek, waarschijnlijk ook nog veelal dezelfde bewoners. Daar ga je je toch ook een beetje aan hechten.

Nu steeds andere plaatsen met de caravan. Lijkt mij leuker; ach gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Hoe dan ook: geniet van de vrijheid haphop.gif

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Knaus440 » do 1 jul 2021 17:27

[re.gif]
Dat gaan we zeker ook doen, de vrijheid pakken!
Tja, prijzen. We hebben weinig toegelegd op onze aankoopprijs 12 jaar geleden en verkoopprijs nu!
Prijzen elders op het park rijzen echt de pan uit. Er is ons zelfs al meer geboden dan de verkoopprijs. Overbieden, zelfs enigszins dominant! Gewoon ook zeggen dat we dom zijn om nu niet voor 1000 of 2000 euro meer kiezen.
Alsof er geen afspraken en principes zijn!!!!!
We kochten de stacaravan in een erg luwe tijd, konden dus gewoon laag bieden in 2009/2010.
Dat was echt een echt gelukje toen.
Een jaar later schoten de prijzen omhoog.

De knaus staat nu in Drenthe, echtgenote is er al, ik ga zaterdagavond.
Ja nu vrijheid met de knaus, of huisje/hotel.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 828
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door RonvA » vr 2 jul 2021 21:33

Gefeliciteerd, ik hoor dat verhalen ook wel veel van schoon familie die ook sta caravans hebben. Ineens beleid van campings die anders wordt enzo, dat zou voor mij sowieso een punt zijn om niet aan een sta caravan te beginnen. Als de camping verzint dat ze het beleid om gooien sta je met lege handen. Maar toch mooi dat je er financieel niet echt op achteruit bent gegaan.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stacaravan verkocht.

Bericht door Knaus440 » vr 2 jul 2021 23:48

Ik sprak iemand op de camping waar we nu staan in Drenthe, die hadden ook een stacaravan.
Maar geen problemen met een beheerder, ze vormen met elkaar een vereniging van eigenaren.
Is van oorsprong een terrein van een bepaalde maatschappelijke groep, met "ballotage commissie" en specifieke statuten etc.
Op een dergelijke manier kan ik me het nog wel voorstellen, maar een stacaravan op een commercieel park,
dat ga ik ook echt niet meer doen. De eigenaar van het park waar wij stonden met de stacaravan
is een investering maatschappij heb ik recent uit gezocht.
Vandaag was de formele overdracht, we hebben vanaf vandaag dus alleen de Knaus!
Echt afscheid nemen was vandaag even slikken, maar gevoel van vrijheid, en vooral los van
het knellende van een huurkavel en algemene voorwaarden/regels chalet/stacaravan park, is wel heel lekker.

Voorbeeld veranderende voorwaarden/regels, ik noem ze omdat ik dit een soort van toppunt vind:
Vorige week kregen we een nieuwsbrief met nieuwe aanpassingen, vanwege de rust die men op het park wil uitstralen
mag er geen feest uitingen, met bv vlaggen of feest versiering, aangebracht worden tijdens voetbal wedstrijden op de huurkavels.
Ook mogen er geen speel attributen als trampoline, speelattributen, zwembadje, zandbak, voor kinderen op de kavel meer in gebruik zijn.
Ook vanwege de rust, kinderen kunnen gebruik maken van genoemde dingen bij een kleine speelplek op de camping.
Tja, onze kleinzoon kwam er als we oppasten, dat kan dus eigenlijk niet meer.
Kortom, dergelijke dingen maken we blij om er weg te zijn, en ik vind het raar dat dit als voorwaarden gesteld kunnen worden.
Dat was toen we begonnen, 11-12 jaar geleden, echt nog anders geregeld.

Bezint eer ge begint aan een stacaravan op een huurkavel!!!!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”