Stellen verzakte houten chalet op wielen

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
CarolienvW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 8 jun 2021 10:08

Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door CarolienvW » di 8 jun 2021 20:00

Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen: ik ben CarolienvW en bezit een houten chalet op wielen van ongeveer 8 bij 3 meter. Hij staat helaas (permanent) op veengrond en op een plek waar de grond net bewerkt was voor ik hem er neerzette. Nu is hij heel erg aan het verzakken. De campingeigenaar heeft geen tijd om mij te helpen en nu zoek ik een expert in de buurt die mij kan helpen hiermee. Ik sta aan het Leekstermeer vlakbij Leek. Iemand een idee? Alvast bedankt voor de tip!

Groetjes Carolien

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door Knaus440 » di 8 jun 2021 21:44

Hallo Carolien,
Wat ontzettend vervelend!
Was je vantevoren door de camping eigenaar gewezen op deze slinkende grond?
Huur je de grond of pacht je hem?
De campingeigenaar is toch verantwoordelijk voor de grond waar jij je chalet op mag plaatsen.
Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zou ik die eens om advies vragen. Het lijkt me wat makkelijk van de eigenaar! Wij staan met een stacaravan op zandgrond, maar de ondergrond is van de camping!

En anders, ben je zelf wat handig. Dan zou je balken en soort van assteunen kunnen plaatsen.
Maar dan moet je er wel onder kunnen komen.

Maar persoonlijk zou ik eerst gaan uitzoeken wat de verplichtingen voor de camping eigenaar zijn. Al zijn dat niet de makkelijkste gesprekken vaak! Lees de huurvoorwaarden/pacht voorwaarden.

Bel anders een lokale chalet/stacaravan bedrijf die deze dingen plaatst!

Sterkte met de vervelende situatie.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door mrbullmastiff » di 8 jun 2021 22:31

Als je er onder kan dan lijkt het niet zo een karwei om het chalet opnieuw te stellen. Is er niemand op de camping te vinden die je daar mee kan helpen?
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

CarolienvW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 8 jun 2021 10:08

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door CarolienvW » wo 9 jun 2021 07:27

Dank jullie wel voor de reacties en goede tips. Ik ga ermee aan de slag. = )

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door primera » wo 9 jun 2021 07:43

Bij mijn ouders was de chalet ook verzakt.

Dit is opgelost door de camping/ chalet bouwer. ( 1 en dezelfde persoon).

Dit hadden ze gedaan met houten balken en auto krikken.

buddo
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 mei 2020 08:58

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door buddo » wo 9 jun 2021 08:23

Verzakken gebeurt veel. Wij hebben vorig jaar een chalet laten plaatsen (ook veengrond) en het moet zich allemaal na de eerste plaatsing een beetje "zetten". De grond klinkt nu eenmaal wat in.
Dit voorjaar inderdaad even de schotten er onder weg en met een krik wat bijgesteld. Niet moeilijk werk, maar wel tijdrovend, met name door het weghalen en weer terugzetten van de schotten aan de onderkant.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7820
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door Ron » wo 9 jun 2021 10:52

Op die camping staat een heel handige forumlid.
Maar die moet zich zelf maar melden.
Ik ben daar een paar weken geleden geweest en ze hebben de camping daar uitgebreid met een heel nieuw stuk.
Daar zal TS wel op staan.
Leuke camping is het wel.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stellen verzakte houten chalet op wielen

Bericht door Knaus440 » wo 9 jun 2021 11:02

Ik heb onze stacaravan ook "verstevigd" aan de onderkant met verstelbare assteunen van de Gamma. Die op betontegels gezet onder de grote draag constructie.
Of zet ze onder de as waar de wielen ook aan zitten. En dan stabiliseren onder de lange balken of ijzeren constructie. Zet ze niet onder de kleinere dwars balken!
Mits je onder de vloer kan dus.
Ik heb op 2 plekken zgn mangaten in de bodem gemaakt waardoor ik van binnenuit onder de vloer kan kijken en werken. Kan er eventueel ook door om onder de vloer te komen.
Liever niet want is kruipruimte van 30-40 cm hoog.
Kan de lage beplating ook los halen om van buitenaf te werken.
Maar het handige forumlid weet dat vast ook!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”