Installatie Trumatic 5002 SL

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Barend14
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 19 mar 2021 16:21

Installatie Trumatic 5002 SL

Bericht door Barend14 » ma 22 mar 2021 22:42

In mijn stacaravan merk Atlas zit een gaskachel die daar standaard in zit. Ik wil er een Trumatic 5002 SL in installeren en zoek een installateur in omgeving Alkmaar. Weet iemand een contact. Het lijkt wel of alles overbezet is.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Installatie Trumatic 5002 SL

Bericht door Knaus440 » ma 22 mar 2021 22:56

Ik heb de standaart kachel uit onze Willerby vervangen door een trumatic 5002 SL. Wanneer je een beetje handig bent met rookgas afvoer buis, en de gasleiding gasdicht durft aan te sluiten, is het op zich een redelijk simpele klus. Ik heb onze op een plateautje gezet omdat ik er een ringverwarming aan heb gemaakt met ook een uitblaas mond aan de voorkant.
Wanneer je het wilt laten doen is misschien een tip om het op "werkspot" te plaatsen. Of een goede hobbyist te vragen. Misschien een forummer?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

PIPOOO
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 14:49

Re: Installatie Trumatic 5002 SL

Bericht door PIPOOO » ma 29 mar 2021 11:43

Hallo,

Ik volg dit draadje een beetje omdat ik er zelf ook aan zit te denken. Maar ik las zojuist op de website van Truma dat het niet toegestaan is hun kachels in stacaravans te plaatsen. Dit i.v.m. nieuwe wetgeving/eisen.

Dit ter info.

Grt. Bert.

Eggsquitatious
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 19 apr 2021 12:39
Locatie: Kampenhout [B]

Re: Installatie Trumatic 5002 SL

Bericht door Eggsquitatious » zo 30 mei 2021 10:44

PIPOOO schreef:
ma 29 mar 2021 11:43
Hallo,

Ik volg dit draadje een beetje omdat ik er zelf ook aan zit te denken. Maar ik las zojuist op de website van Truma dat het niet toegestaan is hun kachels in stacaravans te plaatsen. Dit i.v.m. nieuwe wetgeving/eisen.

Dit ter info.

Grt. Bert.


Wel, ik wilde ook'n beetje volgen, maar er is blijkbaar niet heel veel reactie op.

Ik snap zelf niet goed waarom je een Truma wél in een trek-caravan mag installeren en niet in een sta-caravan?

(en wie gaat het komen controleren wat je in je caravan installeert? Mijne staat op een vaste plek, ik heb nog niemand gehad die kwam vragen of die de binnenkant mag controleren op dingen zoals elektriciteit, gasleiding, waterleiding. Dus ik denk er zwaar over om het "risico" te nemen, of het van Truma nu mag of niet... )
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

*Merry we meet, merry we part*

PIPOOO
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 14:49

Re: Installatie Trumatic 5002 SL

Bericht door PIPOOO » ma 31 mei 2021 08:24

Wetgeving is soms ook moeilijk te doorgronden. Het zal vast wel een reden hebben.

Ik vraag me alleen af hoe een eventuele verzekering hier mee om gaat.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”