Vraag ivm waarde caravan.

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
DePalm
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 nov 2020 20:43

Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door DePalm » za 28 nov 2020 18:45

Beste,
Ik weet niet of dit de juiste rubriek voor mijn vraag is. Onlangs hebben we een huis gekocht waar nog een oude caravan blijkt te staan in de tuin.
Ikzelf ben helemaal nieuw in de caravanwereld. Ze is van het merk KIP, 8m lang en 2.5m breed en heeft 2 aparte slaapkamers. De caravan is redelijk onderkomen. Heeft er iemand enig idee wat hier de waarde van is? In bijlage kan u enkele foto's vinden.
Alvast bedankt.
DePalm.
Bijlagen
caravan5.jpg
caravan4.jpg
caravan2.jpg

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Micky » za 28 nov 2020 20:15

Dit is niets waard, wat een gek er voor geeft, lijkt een raam te missen, binnen hangen de kastdeuren scheef en los, 1 grote vuile boel buitenkant is afgetaped waarschijnlijk tegen lekkage.
Ik zou de verkoper van het huis vragen dit zelf te verwijderen, jullie worden anders op kosten gejaagd :(

Wat je natuurlijk ook kunt doen is hem aanpakken en een gastenverblijf ervan maken mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door hoboken » zo 29 nov 2020 07:19

Waarde, nul komma nul, je kan je beter afvragen wat de kosten zijn om dat af te voeren.
Wat Micky al schrijft probeer dat op de vorige eigenaar af te wentelen.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door deusjevo » zo 29 nov 2020 09:27

Denk dat je bij mag zijn als iemand hem gratis op wil halen.
Ik heb het idee dat hij niet meer rijdbaar is?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Jan van Vijven » zo 29 nov 2020 09:43

Je koopt een huis met onverwacht een caravan in de tuin, dus een zeer grote tuin/landgoed...
Blijkbaar staat deze dan ook niet in het zicht!

Ik zou overwegen om er vier palen omheen te zetten waar je een dak op kunt maken zodanig dat je aan de voorkant een soort veranda hebt. Zoiets als een sneeuw/hagel dak.
Beetje opkuisen en leuk inrichten en je hebt een unieke B&B, zuipkeet voor de jeugd of een gastenverblijf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Chris » zo 29 nov 2020 15:22

Waarde??? Waardeloos vrees ik..

Je zal er eerder kosten aan hebben, wegslepen is niet even makkelijk denk ik, de caravan staat tot zijn assen in de grond lijkt het wel.
Zitten er nog wel 4 wielen onder??

Ik geef toe, het is wel een aparte Kip.
Daar is vast geen grote productie van geweest.... maar wel een dubbele deur..da's bijzonder.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Paul » zo 29 nov 2020 15:53

Ik zou de vorige eigenaar vragen om zijn zooi alsnog af te voeren ;)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Wie-niets » ma 30 nov 2020 15:52

ik mag aannemen dat bij de koopovereenkomst met de bijbehorende ( overname ) lijst van wat wel of niet bij de koop hoort of niet wordt overgenomen dit ter sprake is geweest.
Zo niet, dan, tenzij je er iets inziet om op te knappen of op kosten van de verkoper of hem verzoeken op laten ruimen. Zit je er wel aan vast, dan maar een kosten baten plaatje maken en dan afwegen wat je er mee doet. Er zijn al ideeën genoemd.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door RDDR » ma 30 nov 2020 16:00

Sluit me aan bij de rest. In deze staat: waarde 0. Als iemand hem gratis voor je weg wil halen kan je blij zijn. Opknappen kan, maar heb je een paar rechterhanden nodig, tijd en nog steeds een aardige cent.

PS: wel een bijzonder ding. Nooit geweten dat dit ooit heeft bestaan. Behoorlijk groot ook.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door VIP » ma 30 nov 2020 16:37

Chris schreef:
zo 29 nov 2020 15:22
Waarde??? Waardeloos vrees ik..

Je zal er eerder kosten aan hebben, wegslepen is niet even makkelijk denk ik, de caravan staat tot zijn assen in de grond lijkt het wel.
Zitten er nog wel 4 wielen onder??

Ik geef toe, het is wel een aparte Kip.
Daar is vast geen grote productie van geweest.... maar wel een dubbele deur..da's bijzonder.
Zeker weten wel productie runs van geweest, in Duitsland (ja, je leest het goed) zijn er veel dubbeldeurs verkocht en stonden er ook anno 2019 nog velen op campings. Worden nog steeds door Dauercampers gebruikt. En dat voor caravans van 45-50 jaar oud. Wij zien er meerdere per jaar.
Porsche + Tabbert

buddo
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 mei 2020 08:58

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door buddo » di 1 dec 2020 17:15

Financieel: waardeloos en eerder een grote kostenpost dan het iets oplevert.

Wel vind ik het een uniek/grappig model, het is volgens mij een Kip K880 van rond 1975. Hij staat in ieder geval in deze brochure op pagina 9:
https://kipcaravans.nl/wp-content/uploa ... dellen.pdf

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door dieseltijger » di 1 dec 2020 18:18

Als je het gaat gebruiken als logeervoorziening of als equivalent van een tuinhuisje waar je gaat werken of hobbyen is de waarde groot: Het staat hoog en droog, er zit een kachel in - enzovoorts. Dus kijk ook naar de mogelijkheden. De tip van Jan Van Vijven is ook niet onverstandig: Vocht, en directe zonnestraling die ervoor zorgt dat je binnen gaargekookt wordt in de zomer blijven je dan bespaard.

Dus je hebt een gratis kado'tje gekregen - je kan er ook wat van maken als deze invalshoek jou aanspreekt. Aan de binnenkant: opruimen schoonmaken en een likje lichte verf (S2U nova - satijn) doen wonderen. Buiten een soort pergola met een dak en een paar vrolijke druivenplanten.....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door VIP » di 1 dec 2020 18:47

buddo schreef:
di 1 dec 2020 17:15
Financieel: waardeloos en eerder een grote kostenpost dan het iets oplevert.

Wel vind ik het een uniek/grappig model, het is volgens mij een Kip K880 van rond 1975. Hij staat in ieder geval in deze brochure op pagina 9:
https://kipcaravans.nl/wp-content/uploa ... dellen.pdf

Dat is hem inderdaad, toevallig dat ik schreef dat ze in Duitsland nog steeds te zien zijn. De reden is dat alleen in Duitsland in die tijd caravans langer dan 8 meter mochten zijn om legaal over de weg te rijden.

In vele landen waaronder Nederland was dat 8 meter maximale lengte, dit was het geval tot ergens eind 90er jaren of misschien zelfs het begin dit millennium......dat weet ik niet meer zo uit het hoofd.
Porsche + Tabbert

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door Weinsberg » wo 2 dec 2020 09:49

Geweldig als ik zo een tuin zou hebben en dit tegenkom, zal wel een lap grond zijn. Geen idee waar hij precies staat in de tuin, maar ik zou hier toch redelijk wat uurtjes aan gaan besteden om er een ' blikvanger met nuttig doel ' van te maken ! Leuk man !

Maar goed, als je er niets mee hebt, dan afvoeren die handel...

koning

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door koning » wo 2 dec 2020 12:43

Waarde? Wat iemand er voor over heeft, ik ken situaties dat men iets dergelijks graag op een bouwplaats zet om als schafruimte/opslag te gebruiken.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door deusjevo » wo 2 dec 2020 12:44

RE.gif

Dat ding daar weg krijgen en veilig over de weg transporteren kost al de nodige kopzorgen denk ik
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

DePalm
Berichten: 2
Lid geworden op: do 26 nov 2020 20:43

Re: Vraag ivm waarde caravan.

Bericht door DePalm » di 8 dec 2020 22:08

Hoi allemaal,
Alvast bedankt voor de vele hints, tips, opmerkingen en adviezen... we zijn iets wijzer geworden. Voorlopig blijft hij nog even op zijn plaatsje staan tot de renovatiewerken achter de rug zijn. Het perceel is 100m diep, dus hij stoort niet echt...

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”