Prijs tweedehandse stacaravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Hendrik299944
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 okt 2020 18:19

Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Hendrik299944 » zo 18 okt 2020 23:03

Vandaag heb ik uren doorgebracht op het internet, op zoek naar prijzen van tweedehands stacaravans.
Natuurlijk hangt de prijs af van veel zaken: welke? Locatie? Ouderdom? Enz...
Maar nergens krijg ik nog maar een idee van wat een aanvaardbare prijs is.
Ik heb een oogje op een Victory Grovewood Lux Lodge uit 2018, helemaal geplaatst en aangesloten op een rustige camping, met tuinhuis, stevige voortent, tuinhuis.
Volledig ingericht en bemeubeld. En in uitstekende staat.
Kan iemand mij een idee geven wat die (ongeveer) waard zou kunnen zijn?
Of kan iemand mij een link geven naar een website waar degelijke informatie over prijzen van tweedehands stacaravans te vinden is?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Niels83 » zo 18 okt 2020 23:23

Daar is weinig over te zeggen. Je zou kunnen kijken bij dealers in 2de hands sta caravans dan weet je wat alleen devsta caravan kost. reken daar bij nog een fkink bedrag voor het plaatsen aansluiten en dan nog de inrichting van je plek.

maarvis het belangrijk? Je koopt geen auto, maar een ingerichte plek voor vakantie. Als je een plek vind waar jr blij van wordt met caravan die naar je zin is. en het valt binnen je budget, wat maakt het dan uit? Een sta caravan op een mooie camping met goede faciliteiten en gezellige mensen is niet te vergelijken met dezelfde caravan naast Ferry Bouwman.

buddo
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 mei 2020 08:58

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door buddo » ma 19 okt 2020 08:17

Je zou kunnen nagaan wat de nieuwprijs was in 2018 en er dan zelf een rekensom op loslaten. Tel er plaatsingskosten etc bij en je weet wat in 2018 allemaal gekost heeft. Maar verder sluit ik me aan bij de vorige reageerder, als de lokatie je aanspreekt en je iets "kant en klaars" zoekt, dan is het vooral ook "wat heb je er voor over". Een andere referentie zou zijn wat er nog meer te koop staat van ongeveer vergelijkbare specificaties.

Ik vermoed dat het om het chalet in Berlare in België gaat? Op zich mooi chalet, heb je deze al in het echt gezien? De interieurfoto's zijn gewoon van de fabrikant overgenomen, zo staat hij er vast niet bij. Verder staat hij op 2 huurplaatsen, wat betekent dat voor de jaarlijkse huurkosten? De voortent vind ik persoonlijk afbreuk doen aan de mooie caravan, misschien wel nuttig maar geeft het weer de uitstraling van een toercaravan, voor mij niet waardeverhogend. Zou er liever een mooie veranda ofzo zien.

De plek waar hij staat is verder heel persoonlijk, daar ga ik dus ook niets over zeggen, maar is vaak wel (mede) bepalend voor de prijs (de plek op de caravan maar ook het dorp/de stad in het land). Ik zie soms prijzen voorbij komen waar ik nogal van schrik.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Ab » ma 19 okt 2020 09:17

Tweedehands stacaravans gaan hier in de omgeving van hand tot hand voor rond de 2000 euro.
Om tijdelijk ( max 3 jaar) in te wonen op een bouwperceel waar een huis in aanbouw is.
Soms worden er zelfs 2 naast elkaar gezet, met een meter of 3 tussenruimte, waarna er sandwichpanelen overheen gelegd worden, en 2 wandjes van sandwichpanelen.
De ruimte in het midden wordt dan gebruikt als schuur, en droge doorgang voor de kinderen naar stacaravan 2.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Niels83 » ma 19 okt 2020 09:51

maar heb je het dan over 2 jaar oude sta caravans Ab?

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door fendtjeplatin » ma 19 okt 2020 09:52

Hendrik299944 schreef:
zo 18 okt 2020 23:03
Vandaag heb ik uren doorgebracht op het internet, op zoek naar prijzen van tweedehands stacaravans.
Natuurlijk hangt de prijs af van veel zaken: welke? Locatie? Ouderdom? Enz...
Maar nergens krijg ik nog maar een idee van wat een aanvaardbare prijs is.
Ik heb een oogje op een Victory Grovewood Lux Lodge uit 2018, helemaal geplaatst en aangesloten op een rustige camping, met tuinhuis, stevige voortent, tuinhuis.
Volledig ingericht en bemeubeld. En in uitstekende staat.
Kan iemand mij een idee geven wat die (ongeveer) waard zou kunnen zijn?
Of kan iemand mij een link geven naar een website waar degelijke informatie over prijzen van tweedehands stacaravans te vinden is?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Een mooie sta caravan , dito tuinhuis .
Als van 2018 moet al zeker de aankoop factuur van alles beschikbaar zijn , en daar dan de btw af is al een start onderhandeling prijs.
Blijft dan nog de jaarlijkse onkosten , plaats en nuts voorzieningen .
Blijft nog is er op die plaats wel een rechtsgeldige vergunning ( verkoper gaat u het niet vertellen dat camping bvb op sluiten staat)
Bent u wel welkom voor de uitbater , sommige zijn nogal kieskeurig hier in.
Is maar een idee he.

Ideal caravans zou een dealer zijn.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

buddo
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 mei 2020 08:58

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door buddo » ma 19 okt 2020 10:20

Ab schreef:
ma 19 okt 2020 09:17
Tweedehands stacaravans gaan hier in de omgeving van hand tot hand voor rond de 2000 euro.
De topicstarter heeft het toch over iets heel anders... het door jou genoemde bedrag is geen goede referentie.

Ter info; de TS heeft het over een chalet uit 2018 van dit type:
Afbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Ab » ma 19 okt 2020 10:25

Nee..dat zie ik nu ook.. :oops:
Die kost iets meer..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Hendrik299944
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 okt 2020 18:19

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Hendrik299944 » ma 19 okt 2020 11:06

Niels83 schreef:
zo 18 okt 2020 23:23

maar is het belangrijk? Je koopt geen auto, maar een ingerichte plek voor vakantie. Als je een plek vind waar jr blij van wordt met caravan die naar je zin is. en het valt binnen je budget, wat maakt het dan uit? Een sta caravan op een mooie camping met goede faciliteiten en gezellige mensen is niet te vergelijken met dezelfde caravan naast Ferry Bouwman.
Ik vind dat het wel degelijk belangrijk is! Je koopt geen huis voor een miljoen als volledig gelijkaardige huizen in de onmiddellijke buurt een half miljoen kosten.
Ik ga er wel mee akkoord dat ook de omgeving, de faciliteiten en de buren belangrijk zijn. En dan ben je uiteraard soms bereid meer te geven.
Maar je moet kunnen uitgaan van een objectieve uitgangsprijs, zonder omgevingsfactoren. En, uitgaande daarvan, kan je dan beslissen wat die positieve factoren voor jou waard zijn. En dat is natuurlijk subjectief.
Het is niet mijn bedoeling het onderste uit de kan te halen, maar ik wil een eerlijke prijs geven, voor mij en voor de verkopers. Het geld groeit nu niet precies op mijn rug en dat ezeltje heeft al een tijdje last van een hardnekkige verstopping... :(

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Ab » ma 19 okt 2020 11:15

Je zou eens kunnen beginnen met € 35.000 te bieden?
Er zal ongetwijfeld ook een vraagprijs zijn toch ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Micky » ma 19 okt 2020 11:38

Als ik het goed gevonden heb doet deze nieuw zo rond de 45K.

Het spul wordt doorgaans behoorlijk meer waard als het al op een nette aangelegde plek staat, aangesloten en wel, bij de wat oudere verdubbeld dat zo maar de prijs.
ik ben.

Ik denk dat dus zo rond die 45K een nette prijs is, maar afhankelijk van het park, kan het ook zo maar 10 meer zijn, het blijft lastig inschatten.

Is het die in België te koop staat met prijs nader overeen te komen? Ze zullen dan toch echt zelf moeten aangeven wat ze willen hebben.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Hendrik299944
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 okt 2020 18:19

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Hendrik299944 » ma 19 okt 2020 11:40

Ja, 65000 €...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Micky » ma 19 okt 2020 12:01

RE.gif

Dat kan dus heel goed dat ze dat vragen als je op de site kijkt wat ze nieuw kosten, met dan wat extra's ingerichte tuin en schuurtje/voortent.

Echter denk ik persoonlijk dat je voor dat geld ook wel wat anders kunt kopen, of zelfs voor 20 minder een wat oudere en degelijker chalet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Niels83 » ma 19 okt 2020 12:04

En zou dat het je waard zijn om op die camping te staan? Is dat binnen budget?

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door fendtjeplatin » ma 19 okt 2020 12:21

Hendrik299944 schreef:
ma 19 okt 2020 11:40
Ja, 65000 €...
Ge kunt dan beter een nieuwe kopen naar jullie eigen smaak en bvb niet aan het Donkmeer.
Als ik op 2 hands lees beperkingen van toegang .
En vergeet zeer zeker niet de jaar kost.
Betalen zelf aan de kust voor een jaarplaats een 2100 €.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Ab » ma 19 okt 2020 21:47

Vraagprijs € 65.000...
Effe gaan zitten..€ 35.000 bieden.
Gewoon kijken wat er mogelijk is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Wie-niets » wo 21 okt 2020 16:45

Vergis je niet in de prijsvastheid in of mede door de huidige tijd, een beetje luxe uitgevoerd Chalet b.v. 45-50 m2 ( dus geen stacaravan) Een beetje goed gelegen en in een mooie omgeving en kleinschalig Chaletpark, het gehele jaar open en dus altijd beschikbaar op een plaats van 250 m2 is zelfs bij mij na 1.5 jaar oud in de vraagprijs met 8 % is gestegen. knipoog.gif
Kijk goed naar de doelstelling van het park ( niet zomaar wille keurige aanbouw etc. ) naar je eventuele jaarcontract en toekomstige looptijd, aansluitrechten en je verdere rechten en plichten en is het park aangesloten bij de Recron.

Wij hebben zelfs onze hut ( Caravan ) in september goed verkocht. We wilden in eerste instantie eventueel op pad met een Camper, maar door omstandigheden is hier niets van gekomen.
Dus voorlopig maar veel gebruik maken van ons Chalet.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Ab » wo 21 okt 2020 17:46

Ja, best mogelijk.
Maar 65 vraagprijs en 35 bieden is bij mij normaal handel.
Het ligt er maar net aan hoe graag de koper wil kopen.
En andersom, hoe graag en hoe snel de verkoper er vanaf wil.
De uiteindelijke prijs wordt daardoor bepaald..
Misschien wel 63..
Mogelijk 57.
Bij heel veel bieders mogelijk ook 70.
Er is maar 1 manier om erachter te komen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Wie-niets » wo 21 okt 2020 18:14

Zo deed ik ook vaak zaken.knipoog.gif

Tegenwoordig is heel erg in bij je prijsstelling; bieden vanaf, zeker op de huizen markt en zaken die nu veel aftrek vinden..... Ongelooflijk wat je dan soms krijgt. mrgreen.gif knipoog.gif

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door mrbullmastiff » wo 21 okt 2020 18:23

De waarde is wat de gek er voor geeft maar 65000 is echt een forse prijs als je dat afzet tegen de werkelijke bouwkosten van een chalet. Ik zou als je wil bieden het advies van Ab meenemen in je overweging.

Het is handig als het allemaal gereed is maar is het ook niet gewoon heel leuk om zelf je tuin en inrichting van het chalet te bepalen. Ik vergelijk het met het kopen van een bestaande woning wat ik jaren geleden eens deed. Binnen de vijf jaar heb ik toen alles vervangen van sanitair tot keuken en de tuin die was binnen het jaar volledig aangepast aan onze wensen. Niet dat het niet mooi of dat de kwaliteit niet goed was maar puur omdat onze smaak anders was dan de smaak van de oorspronkelijke eigenaar.

Besef ook dat je bent overgeleverd aan de grillen van een terrein eigenaar als je heb gekocht.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door RDDR » do 22 okt 2020 09:13

Mijn ouders hebben lang geleden een stacaravan gehad op een populaire camping in Zeeland. Daar was een lange wachtrij (jaren) om een lege plek te kunnen krijgen. Daar terecht komen was dus een kwestie van een bestaande kopen. Hierdoor hebben zij hun 4 jaar oude caravan ook kunnen verkopen boven de aanschafprijs inclusief plaatsen.
Wellicht is hier ook ziets aan de hand. En dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze daadwerkelijk voor 55k Euro van de hand gaat.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door dieseltijger » do 22 okt 2020 09:47

De prijs is helaas ook afhankelijk van de lokatie.
- Wil de eigenaar van het terrein een kickback van de verkoopprijs (mag in de praktijk gevraagd worden - want de eigenaar van het terrein bepaalt of je toegang mag hebben)
- Is (en blijft) het terrein courant en aantrekkelijk: Zijn de andere stacaravans goed onderhouden of dreigt er verval, wat is de staat van de voorzieningen, wat zijn de plannen van de eigenaar met betrekking tot het terrein in het algemeen, etc. etc. Voorbeeld: in Ede heb ik gezien dat de eigenaar van een terrein besloten had om een deel te verhuren aan arbeidsmigranten, en die zaten er anders in (ietwat rommeliger - zacht uitgedrukt) dan mensen die voor een korte periode huurden of permanent verbleven. Daar sta je dan met jouw investering.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Jan van Vijven » do 22 okt 2020 10:42

Er is geen enkele website waar je “normale” handels prijzen kunt vinden, voor geen enkel artikel....
Gewoon een beetje huiswerk maken op Google... en gewoon wat bieden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Wie-niets » zo 1 nov 2020 10:08

Om een kleine indruk te krijgen over de globale kosten bij plaatsen van een Chalet excl.vervoer van het Chalet.

Uitgraven en afvoeren grond en later egaliseren € 750,-
Aansluiten elektra, water en riolering € 750,-
Optioneel: Dichtzetten onderkant en afwerking € 750,-
Aanleggen tuin afhankelijk hoe € 1500 tot 2500,-
Tuinhuisje/ Berging met 2 stroompunten € 1750,-

En dan natuurlijk de gebruikelijke TB afhankelijk welke Gemeente.
Parklasten/huur ( nogal verschillend in Nederland) ) rioolrecht en Milieuheffing
Verder dan de Elektra meestal standaard 10 Amp optioneel 16 amp ( meerprijs) Gas, en Watergebruik.
Vaak aanlokkelijke kortingen bij koop nieuwbouw projekten of al geplaatste Chalets. Een of twee jaar geen parkkosten.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Prijs tweedehandse stacaravan

Bericht door Micky » zo 1 nov 2020 11:39

RE.gif

Als je het chalet bij een dealer koopt zit plaatsen en aansluiten doorgaans bij de prijs in thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”