Vloerbedekking vervangen.

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
PIPOOO
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 14:49

Vloerbedekking vervangen.

Bericht door PIPOOO » do 3 sep 2020 13:50

Hallo,
Wij hebben een stacaravan met vaste banken en meubels er in. Nu zou ik graag de vloerbedekking willen vervangen. Volgens mij loopt deze onder de tussen muren door. Zou dat kunnen kloppen? Heeft iemand ervaring hiermee en/of tips. Ik zat zelf te denken aan tapijttegels.
De caravan is een Atlas Moonstone.
Bvd voor de de reacties.
Grt. Bert.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door moyzo » do 3 sep 2020 21:07

Ik heb destijds in caravan vloerbedekking gelegd door eerst een mal te maken van papier( kranten aan elkaar geplakt) daarna na gesneden tapijt met dubbelzijdig tape er in plakken is een optie.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

PIPOOO
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 14:49

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door PIPOOO » za 5 sep 2020 21:35

Bedankt voor je reactie.

Ik ga er mee aan de slag.

Grt. Bert.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door Knaus440 » za 5 sep 2020 22:03

In onze stacaravan heb ik ook vaste bank zitten. Daar loopt de vloerbedekking onder door.
Na lekkage wanden en vloer vervangen. De wanden rusten direct op de vloer, geen onderdoor lopende vloerbedekking.
Ik heb alles vervangen door pvc laminaat met een isolerende ondervloer. Wanden "koud" op de vloeren gemonteerd.
Tapijttegels werkt prettig inderdaad, net als pvc click laminaat.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

PIPOOO
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 4 okt 2017 14:49

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door PIPOOO » zo 6 sep 2020 18:44

Knaus 440,

Bedankt voor je reactie.

Grt. Bert.

Gebruikersavatar
Willerbyhome
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 okt 2020 11:34

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door Willerbyhome » do 22 okt 2020 21:35

Knaus440 schreef:
za 5 sep 2020 22:03
In onze stacaravan heb ik ook vaste bank zitten. Daar loopt de vloerbedekking onder door.
Na lekkage wanden en vloer vervangen. De wanden rusten direct op de vloer, geen onderdoor lopende vloerbedekking.
Ik heb alles vervangen door pvc laminaat met een isolerende ondervloer. Wanden "koud" op de vloeren gemonteerd.
Tapijttegels werkt prettig inderdaad, net als pvc click laminaat.

Hi Knaus440,

Voor wat voor soort ondervloer heb je uiteindelijk gekozen en waarom juist deze ? De bekende groene platen of toch iets anders ? Wij zijn nu namelijk ook een beetje aan het oriënteren in ondervloeren. In ons woongedeelte en de hal ligt nu zeil met daarover heen vloerbedekking. Alleen het keuken gedeelte ligt enkel zeil.

Voelt bij jullie de vloer nu niet koud aan met pvc ? Onze voorkeur ging eerst ook uit naar PVC maar aangezien er in de keuken alleen maar zeil ligt en dit toch erg koud aan voetjes voelt zitten we hier nu over in dubio.

Thanks alvast
Willerby 35/12/2
Camping, Because the campfire in my house didn't end well. C Bbq.gif

buddo
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 mei 2020 08:58

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door buddo » za 24 okt 2020 09:06

Of alleen zeil/pvc koud aanvoelt zal niet alleen met de ondervloer samenhangen, maar vooral ook met de mate van isolatie. Slecht of matig geïsoleerd zal altijd een oncomfortabel gevoel geven.

Gebruikersavatar
Willerbyhome
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 okt 2020 11:34

Re: Vloerbedekking vervangen.

Bericht door Willerbyhome » za 24 okt 2020 11:39

Uiteraard ! Daarom is onze caravan ook rondom dicht zodat er geen of minder kou / wind onder slaat.
Toch vroeg ik mij af of er ervaringen zijn met een bepaald type onder vloer wat het comfort tegoed zou kunnen doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Willerby 35/12/2
Camping, Because the campfire in my house didn't end well. C Bbq.gif

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”