Douche en toilet vervangen van een Arronbrook

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Selena

Douche en toilet vervangen van een Arronbrook

Bericht door Selena » wo 7 aug 2019 09:08

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Mijn man en ik hebben voor het eerst een stacaravan gekocht (als tijdelijke woning). Het is een Arronbrook Second Home. Nu zit er een oud, kapot en vies toilet en douche in. Wij willen deze graag vervangen. Kan ik deze 2 zo vervangen en bij een bouwmarkt een nieuw toilet en douchecabine kopen en deze vastlijmen of kitten? Of moet ik een speciaal toilet en douchecabine aanschaffen? Het toilet en de douche zijn beide aangesloten op het riool.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Douche en toilet vervangen van een Arronbrook

Bericht door Niels83 » do 8 aug 2019 01:53

als het aangesloten is op het riool kan er een gewoon toilet in. kijk even het onder of achterbouw is.

qua douche zou ik kiezen voor douchecabine die opbouw is. dat geeft de flexibiliteit met je afvoer. of evt een 2de hands nooddouche, heb ik zekf 3 maanden gebruikt en dat was heel redelijk.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Douche en toilet vervangen van een Arronbrook

Bericht door graaf » do 8 aug 2019 02:23

Niels83 schreef:
do 8 aug 2019 01:53
als het aangesloten is op het riool kan er een gewoon toilet in. kijk even het onder of achterbouw is.
Er bestaan 3 soorten toiletpotten...eigenlijk 4. De AO, P en S. Er zijn ook potten met onderuitlaat, die dan in het midden van de pot zit. AO duidt op "Achter-Onder", dan zit te uitlaat helemaal aan de achterzijde. De S heeft een keramische bocht in het zicht achter de pot. De P is voor een horizontale aansluiting op een standleiding in (b.v. een flatgebouw) of bij een hangend toilet. In de sta-caravan van mijn moeder bouwde ik ooit een z.g. "monoblok". Hierbij zit het (keramische) reservoir vast aan de toiletpot gemonteerd. Das handig omdat je dan het reservoir niet hoeft op te hangen. Bij alle types bestaan diep- en vlak-spoelers
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”