caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
cateautje
Berichten: 79
Lid geworden op: do 22 apr 2010 19:40

caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door cateautje » di 2 jul 2019 20:51

Heb een schitterende mooie tijd gehad met de caravan maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan de tijd van gaan is gekomen.
We hebben de caravan verkocht omdat mijn vrouw niet meer tegen het reizen kan de lange afstanden wilde ze niet meer, en toen hebben wij besloten om maar een stacaravan te kopen en daar onze tijd door te brengen.
De stacaravan staat 3 kwartier van ons huis af dus kunnen wij lekker in de weekenden naar ons werk lekker relaxen.
Dus met andere woorden kom ik hier wat minder vaak op het forum maar ik blijf wel meelezen en misschien als ik een bijdrage kan leveren op een onderwerp zal ik dat wel doen (gebeurt niet vaak).

Groetjes Henk (cateautje)
Renault Captur 1,2 (145PK) getuned met Chateau Calista 390HU achter de haak

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Sofie64 » di 2 jul 2019 22:39

Ja soms moet je keuzes maken. knipoog.gif
Maar een stacaravan kan ook heerlijk zijn toch !? thumbup.gif
Veel plezier in jullie stacaravan zwaaien.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Knaus440 » wo 3 jul 2019 12:12

Wij kunnen nog geen keus maken whistle.gif . Zowel de stacaravan, willerby uit 2006, als ons Knausje, mogen nog blijven.
We gaan vrijdag weer voor een dag 10 naar de stacaravan. Regio Utrechtse Heuvelrug is een mooie fiets regio. Inderdaad, vrij van huis en dagelijks leven. Voor onze verhuizing 3 jaar geleden, was het een 160 km rijden van huis naar stacaravan. Nu is het 20 minuten fietsen van appartement naar stacaravan.
Ons tuintje en buitenverblijf.
Ik wens jullie ook heel veel plezier in jullie stacaravan. Welk merk/ model hebben jullie, en welke regio sta je.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

cateautje
Berichten: 79
Lid geworden op: do 22 apr 2010 19:40

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door cateautje » ma 8 jul 2019 19:14

Het merk weet ik niet maar hij staat vlakbij Ommen 3km er vandaan Het plaatsje heet Giethem Tegen de archemerberg en de Lemelerberg.
Je kunt veel makkelijker weg je gaat nu ook in de weekenden weg lekker tot rust komen en veel wandelen en fietsen.
Maar je blijft wel elke keer weer een beetje klussen dat is ook wel leuk.
Renault Captur 1,2 (145PK) getuned met Chateau Calista 390HU achter de haak

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Knaus440 » ma 8 jul 2019 20:52

Mooie omgeving, zo tegen de Vecht ook.
Vaker gefietst en op de camping gestaan.
En het is inderdaad erg fijn dat alles klaar staat als je aan komt.
Voor ons is het een nieuwe band met de stacaravan zoeken. Tot 3 jaar geleden woonden we in het noorden, en de kinderen wonen in midden van het land. Bovendien heel veel hobby/werk afspraken regio Zeist.
De stacaravan was toen ons tweede huisje hier, zodat we niet elke dag heen en weer hoefden. Drie jaar geleden in de zomer verhuisd, weinig in de stacaravan. Vorig jaar de hele zomer gerestaureerd na fikse storm en waterschade.
Dit jaar dus bezinnen, voorlopig is het ons buitenverblijf. Maar kan me voorstellen dat we moeten kiezen, en keus weet ik nog niet.
Ben dus ook benieuwd naar jullie ervaring na de keus van caravan naar stacaravan.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

cateautje
Berichten: 79
Lid geworden op: do 22 apr 2010 19:40

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door cateautje » ma 8 jul 2019 22:30

De ervaring is momenteel heel erg positief wij gaan regelmatig in het weekend er naar toe en dan kom je volledig tot rust wij kunnen gelukkig achter de caravan gaan zitten en dan zien wij en spreken wij verder geen mensen die daar ook staan met de stacaravan.
Wij vinden het enige nadeel dat buren en andere mensen die daar ook staan met de stacaravan gelijk bemoeien met jou ze willen gelijk alles van je weten en willen altijd helpen en zowat elk weekend bbq of koffie drinken bij iemand en dat willen wij nou net niet.
Wij komen gewoon voor de rust en genieten van de natuur alle vogels en eekhoorns en hazen dat vinden wij geweldig lekker met de hond wandelen.
Heb door de weeks een drukke baan en veel lawaai en veel regelen en dan is het wel lekker als je daar tot rust kan komen.
Renault Captur 1,2 (145PK) getuned met Chateau Calista 390HU achter de haak

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Sofie64 » di 9 jul 2019 10:23

cateautje schreef:
ma 8 jul 2019 22:30
Wij vinden het enige nadeel dat buren en andere mensen die daar ook staan met de stacaravan gelijk bemoeien met jou ze willen gelijk alles van je weten en willen altijd helpen en zowat elk weekend bbq of koffie drinken bij iemand en dat willen wij nou net niet.
Ik begrijp je helemaal....wij gaan dan wel maar ook weer vrij snel weg...als ze dan verbaasd zijn zeg ik altijd....Ja wij zijn niet zo visiterig .
Je kunt dan ook beter vanaf het begin niemand terug vragen...misschien niet aardig maar wel effectief.
Je bent er voor jezelf, niet voor het vermaak van een ander, hoe aardig bedoeld ook. knipoog.gif
Je hebt mensenmensen en mensen die liever op zichzelf zijn....jullie dus ( wij ook) thumbup.gif
Wij gaan ook vaak achter de caravan zitten ....Heerlijk rustig knipoog.gif
Je bent juist op vakantie/ Weekendje weg om al die verplichtingen te ontvluchten scratch.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Diny » di 9 jul 2019 11:10

RE.gif EN,

De populatie op een camping met veel chalets/stacaravans verschilt soms nogal van de buurt waar je huis staat.
Er zitten meestal veel ouderen die elkaar kennen het met elkaar gezellig hebben, soms jarenlang.

Je komt erbij en je zoekt rust om bij te komen van de dagelijkse werkzaamheden.
Natuurlijk kun je dan achter de caravan gaan zitten en zoveel mogelijk contacten mijden.

Je kunt ook een variant van een 'open huis' organiseren, iets wat wij in zulke situaties zouden doen.
Nodig alle omwonenden tegelijk op de koffie, vertel iets over jezelf en je werkzaamheden tijdens de werkweek en waarom je een stacaravan kocht.
En dat is omdat je je wilt onttrekken aan de sores van de dag en vooral voor je rust. Dat je meest geliefde plekje aan de achterkant van de caravan is en je daar ongestoord kunt relaxen.
Maar dat iemand bij calamiteiten altijd een beroep op je kan doen!
Iedereen tevreden, denk ik thumbup.gif

In mijn leven als buitenshuis werkende organiseerde ik ook dergelijke koffiemorgentjes als we weer eens verhuisd waren. Ik had gewoon geen zin om iedere keer uitgenodigd te worden voor allerlei 'feestjes' :oops:
Dat laat onverlet dat een praatje zo nu en dan best gezellig was knipoog.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Knaus440 » di 9 jul 2019 11:41

Oja, de buren. We staan aan een laantje met veel zelfstandige mensen die er voor hun rust zitten. We groeten elkaar, soms is er meer contact. Maar kunnen altijd een beroep op elkaar doen als dat nodig is.
Ik ben dus blij met ons laantje, en zie ook dat ik bv 2 laantjes verderop liever niet zou staan.
Cateautje, gewoon je eigen weg gaan, beetje afgesloten vriendelijk. Kun je na een tijdje altijd nog selectief veranderen, of niet.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

cateautje
Berichten: 79
Lid geworden op: do 22 apr 2010 19:40

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door cateautje » di 9 jul 2019 22:05

Ik vind het leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben die van rust houd het is zo dat ik niet helemaal geen contact wil hebben een praatje vind ik wel gezellig en als ik iemand kan helpen wil ik dat ook wel maar ik wil geen verplichting dat ik ergens verplicht naar toe moet.
Heb voor volgende week een bbq georganiseerd voor 1keer met de mensen die bij ons op het veld staan dan kan ik mijn verhaal doen en dan hoop ik dat iedereen het wel begrijpt dat ik daar kom voor de rust.
Wij wachten wel af hoe het gaat worden.
Renault Captur 1,2 (145PK) getuned met Chateau Calista 390HU achter de haak

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Knaus440 » wo 10 jul 2019 09:46

Waar ik ook benieuwd naar ben is wanneer je je sleurhut mist. Dus eigenlijk even liever zou kiezen voor effe weg ipv de vaste plek.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: caravan verkocht en stacaravan terug gekocht

Bericht door Diny » wo 10 jul 2019 14:41

Gezellig cateautje, zal gewaardeerd worden met hopelijk ook het gewenste resultaat thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”