Overzetdak voor stacaravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
RickM110

Overzetdak voor stacaravan

Bericht door RickM110 » di 6 jul 2010 17:04

Hoi Forummers,

Ik ben aan het denken om mij een zogenaamd overzetdak op onze stacaravan te maken. Ik heb al flink wat gegoogeld en gezien dat er genoeg bedrijven zijn die dat voor mij zouden kunnen doen tegen een behoorlijke prijs. Nou ben ik zelf best handig en ik heb gezien dat dit klusje niet dermate moeilijk is om het niet zelf aan te pakken.
Toch heb ik hierover nog enkele vragen:

- Hoe de spantjes bevestigt worden aan het bestaande dak?
- Blijft het bestaande dak eronder zitten, of moet/kan deze verwijderd worden?
- Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee, en / of eventueel een tekening?
- Kleven er ook nadelen aan een overzetdak?
- Weten jullie een goed(koop) adres voor deze dakpanplaten?

Ik weet het, alweer een heleboel vragen.......... scratch.gif

Gr Rick ...... en alvast bedankt voor jullie eventuele reacties en meningen

Swift boy
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 17:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Swift boy » wo 7 jul 2010 15:26

Goedemiddag Rick.

Ik denk dat ik je kan helpen met het overdak op je caravan.
Als je naar marktplaats gaat en je zoekt bij burstner 590 tl zie je een overdak dit is eigenbouw van mij met div gekochte,
hulpstukken bij een tent en verandabouwer.
Als je interesse heb laat het even weten en doen we de rest via pm.
Goetjes Boompie. scratch.gif
Nova 470/2 2002

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Knaus440 » ma 23 aug 2010 17:54

Rick,
Ik heb ook bij enkele bedrijven een offerte gevraagd voor daken, zowel laten doen als zelf doen. En inderdaad zul je snel tussen de 3500 en de 5000 euro uitkomen bij laten doen. Ik kreeg echter ook de waarschuwing dat het best lastig is om zelf een goede constructie te bouwen op een stacaravan. Dan moest je eigenlijk ervaring hebben in de metaal bouw, en daarnaast goed in het gereedschap zitten.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Ab » ma 23 aug 2010 21:44

Rick, effe gewoon wat antwoorden op je vragen..

Hoe de spantjes bevestigen aan het bestaande dak.. hangt helemaal af van de konstruktie van je stacaravan.(plat dak, getoogd dak, zadeldak ?)
Het bestaande dak eraf halen is bijna nooit een optie, en ook onnodig.
Ik begrijp dat je het wilt doen met dakpanplaten. Dat kan, maar een overzetdak ligt over het algemeen plat, dus kan je net zo goed iets anders gebruiken.
Een adres is Hardeman BV Veenendaal voor allerlei dak- en wandplaat.

Een tekening moet altijd worden gemaakt naar de bestaande situatie.
Als ik het moest doen, zou ik sandwichpanelen van (bijv) 40 of 50 mm dik nemen, gemonteerd op 2 liggers aan de lange zijde van de caravan.
Voordelen: sterk isolerend, vrijdragend, geen herrie bij regen, eenvoudig dicht maken van doorvoeringen van bijv. rookgasafvoer e.d.
Rondom afwerken met goot, de korte zijden met zetwerk.
Nadelen aan een overzetdak ? zou er geen kunnen bedenken, behalve dat het wel weer geld kost natuurlijk.

De voordelen zie ik overigens ook niet zo, of het huidige dak zou erg slecht, en niet goed geisoleerd moeten zijn.
Of staat de caravan in Oostenrijk bijv. ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

jscherders
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2011 12:28

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door jscherders » wo 26 jan 2011 19:52

Hallo

Wij willen ook een overzetdak met dakpanplaten voor onze stacaravan. Ik vind echter op internet maar 2 leveranciers van kant en klare producten (dus geen klusbedrijfjes oid). Weet iemand meer adressen??

Groeten
Jan

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Ab » wo 26 jan 2011 21:17

Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Swift boy
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 17:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Swift boy » do 27 jan 2011 21:21

Als je dakpanplaten zoekt nieuw of overpartijen die kan je vinden in waalwijk bij de firma van delft handelsonderneming in elshout bij Drunen en waalwijk.
Groetjes Boompie scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Nova 470/2 2002

jscherders
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2011 12:28

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door jscherders » do 3 mar 2011 16:24

Hallo
Bedankt voor de reacties zover. Ik had inmiddels zelf een firma gevonden maar door problemen met hun server en een bouwbeurs heeft het allemaal wat langer geduurd.
We gaan in april nu een overzetdak laten plaatsen met een metalen frame. Alles is prefab zodat plaatsing in 1 dag gerealiseerd wordt. Tevens wordt de onderkant dan dichtgemaakt in dezelfde kleur of een contrasterende kleur (kleuren moeten we nog kiezen). Prijs voor dit alles is ca 3500,= euro's.
Voor geinteresseerden: de firma heet Lekkerdak, meer info op www.lekkerdak.nl
Het ziet er allemaal veelbelovend uit maar de praktijk zal het leren. Ik zal tzt wat foto's plaatsen.

jscherders
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2011 12:28

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door jscherders » ma 11 apr 2011 13:49

Hallo

Contact met de firma Lekkerdak blijft erg moeizaam en traag. Deze week echter gaat het dan toch gebeuren. De 1 dag plaatsing van het overzetdak en het dichtmaken met metalen panelen van de onderkant, gaat niet 1 maar 2 dagen duren. Vanaf woensdag is het zover. Ik zal volgende week wat foto's plaatsen.

jscherders
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 jan 2011 12:28

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door jscherders » do 21 apr 2011 15:25

Hallo,

Hoewel de contacten met de firma Lekkerdak wat moeizaam waren in het begin is de uitvoering werkelijk perfect gelopen. De caravan ziet er nu veel meer uit als een chalet, het oogt werkelijk heel erg mooi.In ongeveer 1,5 dag was alles gepiept; het overzetdak en het dichtmaken van de onderkant. Alle ondersteunende constructies zijn van gegalvaniseerd metaal, zowel voor het dak als voor de onderkant. Er is totaal geen hout gebruikt. Al veel positieve reacties gehad op de camping.
Deze paar mooie dagen zijn we ook in de caravan geweest. Door deze dakconstructie is de temperatuur overdag, midden in de zon, nauwelijks hoger dan buiten. S-nachts koelt het veel langzamer af.
Kortom: de temperatuur is veel gelijkmatiger en dus aangenamer. We zijn zeer tevreden.
De foto's die ik wilde uploaden zijn te groot en worden geweigerd. Zoek nog even uit hoe dit wel moet. Ze komen eraan.

miekeZ

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door miekeZ » vr 11 mar 2016 15:31

Review:
Mede n.a.v. De info van jscherders over LekkerDak hebben wij op 5 maart j.l. zo'n dak op onze stacaravan en klompenhok laten plaatsen. Wij zijn zowel blij met het resultaat alsmede de plezierige houding van het bedrijf i.c. Robert Coenen van dat bedrijf.
Geen gezeur over details of meerwerk en in de kwaliteit herken je de vakman.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Micky » vr 11 mar 2016 15:41

RE.gif

Foto's?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Aristonos
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 jun 2020 14:42

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Aristonos » wo 10 jun 2020 20:15

Zijn er nog recente ontwikkelingen inzake een overzet dak ? Ik heb geen idee wat het nu gaat kosten. En of ik het door dat bedrijf moet laten doen of zelf een klusser in de arm nemen. Ik ben al jaren bezig met loodband en smeerrubbers zoals "Lek dicht" van Aquaplan. maar toch komt het lekken terug.De aanbouw heb ik een nieuw dak op laten zetten.Maar bleek dat het toch van de caravan zelf komt. Dus via de naad loopt het dan naar de overgang caravan/aanbouw.
Ben het zat en wil nu een overzetdak op mijn oude caravandak.Uitbouw heeft nieuw dakleer. Maar dat bedrijf "Lekkerdak" heeft mooie producten. Maar ze vragen 50% aanbetaling bij de bestelling, en 50% op de montagedag voordat ze beginnen.Terwijl je toch vaak verhalen hoort in Tros opgelicht dat je nooit moet aanbetalen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Micky » wo 10 jun 2020 21:32

RE.gif

sinds 2016 is hier niets gebeurd mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Aristonos
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 jun 2020 14:42

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Aristonos » do 11 jun 2020 06:17

Daarom hoop ik op inhoudelijke reacties over het onderwerp en onderliggende reacties. Of moet ik een nieuw onderwerp maken erover ?

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Overzetdak voor stacaravan

Bericht door Hobby Linka » do 11 jun 2020 07:53

RE.gif

Nee hoor, even het stof eruit schudden is al voldoende.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”