gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » wo 27 feb 2019 22:56

RE.gif

Dat weet jij niet, voor het zelfde geld is het een opgekochte partij, of namaak uit China. Ook kan het een ouder inmiddels vervangen type zijn.

Waarom negeer je Chris zijn goedkope voorstel eigenlijk? Ook Ab heeft er al iets over geschreven....

Maat goed je hebt je koopje, dus dan is het toch klaar? Kunnen we weer verder met belangrijkere onderwerpen.



Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » wo 27 feb 2019 23:06

Chris schreef:
wo 27 feb 2019 20:26
Nou... ????
En ?????
Stop eens met schreeuwen...

Ben je technisch Retep ??????

Kan je een Elko meten????? of ben je ondertussen al zover dat het je geen moer meer uitmaakt.... scratch.gif scratch.gif

Een motor met 2 wikkelingen ( je ventilator) kan alleen draaien als de beide wikkelingen spanning krijgen... ( 4 draden toch ?? )
MAAR.....
De fase moet verschillend zijn ( Fasedraaing heet dat), anders staat dat ding gewoon stil.....al zet je er 1000 volt op...
Zo'n grote pot van een elko zorgt er voor dat een van die fase's na-ijlt...
Elko stuk.... niks meer...
EN......
De automaat zal er uit klappen.....
Want jij kan met een amperetang GEEN fasedraaing meten... sorry.. ( de Cosinus)

Bijkomstigheid...
Het gebeurt behoorlijk vaak dat zo'n elko sneuvelt, ze zijn dan ook bijna op elke straathoek te koop.
Zitten in wasmachine's, drogers, afwasmachine's en zo weet ik er nog wel een paar.
Kosten meestal geen drol..

Zo.. nu heb ik het 3 keer geschreven..... als je niet wilt lezen, nou dan maar niet...
Stop met brullen, dat is ook zinloos... want hier zitten ook alleen maar ge en verbruikers, niet een fabrikant.


Pfffffffffffff weenie.gif weenie.gif weenie.gif weenie.gif weenie.gif
Schreeuwen? Gebruik ik HOOFDLETTERS dan? mrgreen.gif En ja ik ben redelijk technisch, maar een elco of condensator meten gaat mij net te ver.

Verder heb ik niet de amperetang aan de ventilator gehangen maar aan de stroomkabel van de airco zelf om te zien wat deze in totaal
verbruikt als hij aanslaat. Maar goed, hij gaat nu naar de airco dokter voor een algehele diagnose, en dan horen we wel wat de schade zal zijn. thumbup.gif

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » wo 27 feb 2019 23:09

Chris schreef:
wo 27 feb 2019 10:57
@ TS...

Een bromtoon...
Dit is vermoedelijk een synchroonmotor.
2 fase dus..
De 1e fase is de vaste fase, maar de 2e fase is mbv een condensator verschoven.
Als die condensator stuk is doet die motor echt niks meer dan een beetje brommen.
Magneet sterkte verlies??? Onwaarschijnlijk.
Ik zou ZEKER eerst die condensator verdenken.
Nieuwe...paar euro hooguit...

Afslaan...door een rotte condensator gaat er een veel te hoge stroom lopen....plop.. uit dat ding.

Zoek maar eens...metaalkleurige pot met 2 draadjes eraan..
Ik denk dat je ineens wel eens de oplossing kan hebben....


Advies was gratis mrgreen.gif
Echt helemaal overheen gelezen, dus sorry daarvoor.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door deusjevo » wo 27 feb 2019 23:10

Dit betreft een onderdeel van een universeel caravan accessoire, dus geen eens een onderdeel dat het caravanmerk zelf ontwikkeld en geproduceerd heeft?
Dan vind ik het prijsverschil erg hoog mits het kwalitatief hetzelfde onderdeel is en dat is voor mij als leek moeilijk te beoordelen.

Als de caravandealer bij een beurt de remcupjes van m’n ALKO koppeling vervangt en daarvoor 150 euro materiaalkosten in rekening brengt (normaal zijn ze rond de 35 euro) zou ik ook gaan steigeren.

Mooie bijkomstigheid is ook wel dat jij het zelf kan en wil vervangen, ik zou in dag geval van die die airco al snel aangewezen zijn op dealer.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » do 28 feb 2019 01:26

Jan van Vijven schreef:
wo 27 feb 2019 20:22
@Retep,

Zeer diepe zucht..... :(
Van zeer oud tot brandnieuw, de caravans zijn niet aan te slepen! Hoezo een omzet probleem?
Wat is nu eigenlijk het probleem? Er is iets stuk en jij gaat het voor een prikkie oplossen, waarom dan zo blijven afgeven op de boze wereld?
Nu gaat het idd beter, maar de topmerken hebben wel zware tijden achter de rug. Verder heb ik gewoon een mening en gelukkig mag dat (nog)
in nederland, en ben ik dus niet de enige die veel onderdelen belachelijk duur vinden, dus dat mag dan toch best een keer gezegd worden?

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door j.dreves » do 28 feb 2019 11:32

retep,

Ik sluit me volledig aan bij jouw mening.
Dat een aantal figuren er anders denken moeten ze zelf denken.
Ik heb niets met beterweters.
Van mij mag dit draadje op slot.
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Daphne » do 28 feb 2019 12:44

RE.gif

Jammer dat je punt niet begrijpt. Je mag best iets te duur vinden en op zoek gaan naar goedkopere alternatieven en dat delen. De woorden schofterig en getild zijn niet passend en dat is waar sommige op doelen.

Waarom het draadje volgens jou gesloten moet worden is mij een raadsel. Er wordt meegedacht en zelfs aanwijzigingen gegeven hoe goedkoop op te lossen.



"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ferdi

gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Ferdi » do 28 feb 2019 14:32

Dit is toch een bekend verhaal. Dit kom je bij alle grote bedrijven tegen.
Ik werk ook voor een groot wereldwijd opererend premium merk.
Als je de route van fabriek naar consument volgt kom het diverse stations tegen van inkoop en verkoop.
En daar gaat marge over marge heen.
Voor het bedrag wat je uiteindelijk betaald heb je een kwaliteit product waar service en continuïteit achter staat. Die marges zijn nodig om de kosten van dergelijke bedrijven te kunnen betalen. En die arme dealer heeft vaak maar een kleine marge op dat kostbare onderdeel, maar is slechts een klein schakeltje in het geheel.

Natuurlijk kan je wel eens geluk hebben dat je bij een bron dichtbij de producent kan kopen waardoor er minder tussenhandel in zit en kan je het goedkoper inkopen.

Pak maar als voorbeeld een ruitenwisserbladenset van een A merk autofabrikant, dan kan een dergelijke set zomaar €100,- of meer kosten.
Dergelijke sets maakt de autofabrikant niet zelf, koopt deze bij bijvoorbeeld Valeo of Bosch in en laat er hun eigen logo en nummers op zetten en in een doosje met hun eigen logo erop. Soms eisen ze een hoge kwaliteit in materiaal en kwaliteit, waardoor deze wissers alles bij elkaar het ook duurder maakt.
Dergelijke wissers maken de ruitenwisser fabrikanten ook zelf onder eigen label, maar deze kunnen afwijken in kwaliteit of het is een B keus. En dan kunnen die voor zeg €30,- gekocht worden.
Zo kan ook het motortje wat je goedkoop kan kopen, afwijken in kwaliteit en specs (B keus) en komen ze bij groothandels terecht die hier ook weer een markt voor hebben.
Het is niet altijd wat het lijkt dat het is.
Je kan er geluk mee hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » do 28 feb 2019 16:35

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26510
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Ab » do 28 feb 2019 17:09

Natuurlijk zit er veel marge tussen voor de diverse tussenschakels.
Die moeten ook geld verdienen.
Terecht. Ik kan daar veel voorbeelden van geven.
Veel fabrikanten leveren niet aan eindgebruikers.
De fabrikant levert aan een importeur. Die levert (soms) aan een aantal groothandels in elke regio.
Die groothandel levert aan de garage (bijv).
De garage levert aan de eindgebruiker.
De importeur en de groothandels moeten voorraad aanhouden, en die voorfinancieren.
De groothandel levert binnen een paar uur (of sneller) aan de garage. Daar rijden dus enkele bestelwagens de hele dag voor rond. Voorraden kosten geld. Die bezorgers moeten ook een salaris hebben, en ook die bestelwagens rijden niet op water.
Een onderdeel dat voor 10 euro de fabriek verlaat kost de eindgebruiker een veelvoud.
Het kan niet anders.
Dometic maakt het wel wat bont overigens, daar moet ik TS gelijk in geven.
Vorig jaar had ik een condensator kapot van mijn airco.
Bij Dometic kost die codensator 100 euro bij navraag.
Mijn leverancier voor motoren leverde mij dezelfde voor 10 euro..
Zelf kocht ik ze ooit zelf in. 100 stuks voor 600 euro.
Je kunt het wat overdrijven. knipoog.gif
Wat de Chinezen doen via Ali vind ik ook niet terecht.
De fabrikanten leveren bijna direct aan eindgebruikers via diverse gesponsorde verkoopsites.
De transportkosten soms nihil..terwijl het transport vaak duurder is dan het onderdeeltje.
Gunstig voor de consument..maar hopeloos voor bijv. kleine middenstand.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » vr 1 mar 2019 11:40

Ab schreef:
do 28 feb 2019 17:09
Natuurlijk zit er veel marge tussen voor de diverse tussenschakels.
Die moeten ook geld verdienen.
Terecht. Ik kan daar veel voorbeelden van geven.
Veel fabrikanten leveren niet aan eindgebruikers.
De fabrikant levert aan een importeur. Die levert (soms) aan een aantal groothandels in elke regio.
Die groothandel levert aan de garage (bijv).
De garage levert aan de eindgebruiker.
De importeur en de groothandels moeten voorraad aanhouden, en die voorfinancieren.
De groothandel levert binnen een paar uur (of sneller) aan de garage. Daar rijden dus enkele bestelwagens de hele dag voor rond. Voorraden kosten geld. Die bezorgers moeten ook een salaris hebben, en ook die bestelwagens rijden niet op water.
Een onderdeel dat voor 10 euro de fabriek verlaat kost de eindgebruiker een veelvoud.
Het kan niet anders.
Dometic maakt het wel wat bont overigens, daar moet ik TS gelijk in geven.
Vorig jaar had ik een condensator kapot van mijn airco.
Bij Dometic kost die codensator 100 euro bij navraag.
Mijn leverancier voor motoren leverde mij dezelfde voor 10 euro..
Zelf kocht ik ze ooit zelf in. 100 stuks voor 600 euro.
Je kunt het wat overdrijven. knipoog.gif
Wat de Chinezen doen via Ali vind ik ook niet terecht.
De fabrikanten leveren bijna direct aan eindgebruikers via diverse gesponsorde verkoopsites.
De transportkosten soms nihil..terwijl het transport vaak duurder is dan het onderdeeltje.
Gunstig voor de consument..maar hopeloos voor bijv. kleine middenstand.

@ Ferdi en Ab

Veel fabrikanten leveren idd niet direct aan de eindgebruiker, en in dit geval zou mijn ventilator dus van een bedrijf komen
die het zelf dus bij de fabrikant besteld en dan weer aan mij verkoopt met een bescheiden winstje, want ik denk niet dat
er veel marge op zit, dus schat ik dat ze een tientje verdienen aan mij. De caravandealers vinden dat schijnbaar niet genoeg
want die pakken geen 10 euro winst, maar 150 tot 200 euro winst op een onderdeel dat 50 euro inkoop heeft gekost,
en dat vind ik dan schandalig. Van mij mag iedereen geld verdienen, maar wel binnen het redelijke, en dat is in dit geval
ver te zoeken. Er zit bv ook een printplaat in de airco en die moet gewoon 350 euro kosten, en dat is werkelijk straalbezopen
want het is gewoon een printplaatje met een paar relais er op, een chipje een trafo en that's it. Fabricage waarde wellicht 5 tot 10 euro
en laat het dan met transportkosten en handeling 50 euro kosten voordat het bij de dealer in de winkel ligt
en die het dan weer verkoopt voor 100 euro. Dan heeft de dealer 100% winst gemaakt, maar nee, geen 100 euro maar 350 euro
moet dat ding kosten, dus geen 50 maar 300 euro winst op een onderdeel van 50 euro.

En Ab geeft nu zelf aan dat een condensator bij dometic even 100 euro moet kosten, terwijl hij die ook voor 10 euro heeft kunnen kopen,
dus alweer een bewijs dat je dus getild word bij in dit geval dometic, want als je als consument zo'n ding voor een tientje kunt kopen
dan moet het voor dometic een wassen neus zijn om ze ook per 100 stuks voor maar 6 euro per stuk in te kopen, maar die dan wel bijna
20x over de kop laten gaan naar de eindgebruiker, dus dat vind ik gewoon schandalig.

In de tijd toen we nog geen internet hadden, konden ze je alles wijsmaken, maar he, we hebben nu dus wel internet en weten we
alles te vinden, dus ook wat de onderdelen werkelijk kosten en dat zou in dit geval dometic ook moeten weten, maar die doen dus net alsof
hun neus bloed en gokken er op dat het gros van de consumenten niet zelf gaat uitzoeken waar een bepaald onderdeel vandaan komt,
tja en die luiigheid gaat je dan geld kosten. Nou ik niet, ik kijk wel even verder dan m'n neus lang is en heb mede dankzij het internet
dus duizenden euro's in m'n leven bespaard. Geld uitgeven kan iedereen, maar het in je zakken houden is pas de kunst.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » vr 1 mar 2019 11:55

Re.gif Ben je nu nog niet klaar met gal spuwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Chris » vr 1 mar 2019 12:10

DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

De Aller, Aller, ALLERRRRR goedkoopste oplossing is dan om even die condensator, of Elko gewoon te vervangen.
Hoeft het hele ding er ook niet af en naar een bedrijf wat ook weer winst wil maken voor reparatie.
Zodra er iemand VOOR jou gaat werken moet de knip open, zo is het nou eenmaal...

Ik steek er geen handen voor in het vuur, maar die condensator BRAND bijna...
In 99% van de klachten zoals jij omschreef heb je daar de dader te pakken.
En.. voor nog geen 10 euro denk ik schaf je zo'n ding aan..
Goedkoper kan niet...

Laat ik nou zelf techneut zijn, en dagelijks met dit soort elektronica te maken hebben.
Dan leer je na ruim 30 jaar wel wat de "verdachte" onderdelen zijn.
Zo'n condensator of Elko staat dan met stip op 1..

Tja, en die enorme Fendt moet wel koel worden als die in het hete zon bakt.
Dus...
Je handen uit de mouwen en systeem AAP...
Vervangen dat ding en kijken of het nu wel werkt.... heel grote kans..

Dat ding is trouwens zo'n aluminium kleurig jampotje met twee lipjes bovenop.
Iets van 22 uf of 25 uf en 400 volt ofzo dacht ik te herinneren.
Staat rechtop aan de zijkant onder de kap van de dakunit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » vr 1 mar 2019 12:18

RE.gif dus als de motor vervangen is, blijft hij waarschijnlijk brommen en moet de condensator alsnog vervangen worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » vr 1 mar 2019 19:03

Micky schreef:
vr 1 mar 2019 11:55
Re.gif Ben je nu nog niet klaar met gal spuwen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We hebben hier een doodnormale discussie en waarbij niemand z'n gal loopt te spuwen, en ben je niet verplicht om elk topic te lezen
dus als je eigen er aan stoort, lees dan gewoon niet meer mee. It's simple as that.

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » vr 1 mar 2019 19:12

Chris schreef:
vr 1 mar 2019 12:10
DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

De Aller, Aller, ALLERRRRR goedkoopste oplossing is dan om even die condensator, of Elko gewoon te vervangen.
Hoeft het hele ding er ook niet af en naar een bedrijf wat ook weer winst wil maken voor reparatie.
Zodra er iemand VOOR jou gaat werken moet de knip open, zo is het nou eenmaal...

Ik steek er geen handen voor in het vuur, maar die condensator BRAND bijna...
In 99% van de klachten zoals jij omschreef heb je daar de dader te pakken.
En.. voor nog geen 10 euro denk ik schaf je zo'n ding aan..
Goedkoper kan niet...

Laat ik nou zelf techneut zijn, en dagelijks met dit soort elektronica te maken hebben.
Dan leer je na ruim 30 jaar wel wat de "verdachte" onderdelen zijn.
Zo'n condensator of Elko staat dan met stip op 1..

Tja, en die enorme Fendt moet wel koel worden als die in het hete zon bakt.
Dus...
Je handen uit de mouwen en systeem AAP...
Vervangen dat ding en kijken of het nu wel werkt.... heel grote kans..

Dat ding is trouwens zo'n aluminium kleurig jampotje met twee lipjes bovenop.
Iets van 22 uf of 25 uf en 400 volt ofzo dacht ik te herinneren.
Staat rechtop aan de zijkant onder de kap van de dakunit.
Hoi Chris, helaas had ik de airco er al af voordat je over de condensator begon, want anders had ik zeker eerst zelf
die condensator vervangen. Maar goed, het dak onder de airco mag ook wel eens een schoonmaakbeurt
en is het nooit weg om ook even de rubber afdichting schoon te maken en controleren of deze niet uitgehard of poreus is,
en kan ik meteen even heel de behuizing goed schoonmaken en wellicht van een nieuw laklaagje voorzien onder het mom
van als we dan toch bezig zijn, we het dan ook meteen goed doen. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » vr 1 mar 2019 19:18

retep schreef:
Micky schreef:
vr 1 mar 2019 11:55
Re.gif Ben je nu nog niet klaar met gal spuwen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We hebben hier een doodnormale discussie en waarbij niemand z'n gal loopt te spuwen, en ben je niet verplicht om elk topic te lezen
dus als je eigen er aan stoort, lees dan gewoon niet meer mee. It's simple as that.
Doodnormaal is jouw interpretatie :)

Je begrijpt duidelijk niet hoe het werkt en het is meerdere keren aan je uitgelegd. Maar goed bestel die Elko al maar vast, dan ben je in 1 keer klaar :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » za 2 mar 2019 13:39

Micky schreef:
vr 1 mar 2019 19:18
retep schreef:
Micky schreef:
vr 1 mar 2019 11:55
Re.gif Ben je nu nog niet klaar met gal spuwen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We hebben hier een doodnormale discussie en waarbij niemand z'n gal loopt te spuwen, en ben je niet verplicht om elk topic te lezen
dus als je eigen er aan stoort, lees dan gewoon niet meer mee. It's simple as that.
Doodnormaal is jouw interpretatie :)

Je begrijpt duidelijk niet hoe het werkt en het is meerdere keren aan je uitgelegd. Maar goed bestel die Elko al maar vast, dan ben je in 1 keer klaar :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Ik denk eerder dat jij niet weet wat het woord forum betekend en dat zal ik je dan verklappen want het betekend discussiëren, niets meer
niet minder. En in dit topic word niemand persoonlijk aangevallen, zijn er geen verhitte discussies gaande en word er niet gescholden,
dus prima topic en geheel volgens de regels, en als de inhoud of het onderwerp je niet aanstaat dan ben je altijd vrij om het over te slaan
of het aan de moderators of beheerder te melden, en dan zullen die wel bepalen of iets wel of niet door de beugel kan.
Caravanonderdelen zijn gewoon belachelijk duur, en gelukkig leven we nog in een vrij land waar je een dergelijke mening mag hebben,
en dat is mijn uitspraak daar zult u het mee moeten doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » za 2 mar 2019 13:56

awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18782
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Hobby Linka » za 2 mar 2019 15:58

RE.gif RE.gif en RE.gif

Dat is toch die rijdende rechter van de commerciële omroep?

Gewoon een TV programma van een commerciële omroep. Heeft niets met rechtspraak te maken en met zijn uitspraak veeg ik mijn .... af.

Die heeft hier al helemaal niets te vertellen.

En zolang het hier netjes blijft zal er door het team niet ingegrepen worden. En daar zult u het mee moeten doen. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Micky » za 2 mar 2019 16:00

RE.gif

volgens mij wel ja, sommige mensen kun je makkelijk voor de gek houden mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

retep
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 11 nov 2018 16:46

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door retep » za 2 mar 2019 19:55

Micky schreef:
za 2 mar 2019 13:56
awhoea.gif

Kijk, toch nog een gevoel voor humor. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16183
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Jan van Vijven » di 12 mar 2019 10:32

Over (on)terechte onkosten.... mrgreen.gif
Die ouwe met z'n hamer snapt het. awhoea.gif

https://www.facebook.com/bekijkdezevide ... 100885689/
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Oenema » zo 17 mar 2019 20:05

RE.gif

thumbup.gif thumbup.gif
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Kreek
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 feb 2024 16:13

Re: gezocht: ventilator voor dometic airco B1900, B2100, B2200, FJ1100

Bericht door Kreek » ma 19 feb 2024 16:53

Hallo, is er iemand die mij kan vertellen hoe een condensorfan vervangen kan worden in een freshjet 1100 ? kan hier geen instructies of filmpje hiervan op bv You tube vinden.

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”