Belgisch kenteken overschrijven

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Plaats reactie
Cibydejong

Belgisch kenteken overschrijven

Bericht door Cibydejong » zo 1 jul 2018 13:08

Beste lezers,

Wij willen.een caravan overnemen waar een Belgisch kenteken op zit. Ik weet dat deze bij de rdw omgezet moet worden maar we mogen de caravan nog het hele seizoen laten staan waar hij staat. Met vlonder ervoor, voortent, beide kanten uitbouw, luifel... U begrijpt dat we hem liever niet weghalen voor overschrijven.

Kunnen we hem later om laten zetten op Nederlands kenteken of moet dat echt direct bij aankoop?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Belgisch kenteken overschrijven

Bericht door deusjevo » zo 1 jul 2018 13:33

Ik zou het even aan de RDW vragen
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Belgisch kenteken overschrijven

Bericht door duwerke » zo 1 jul 2018 13:33

Belgisch kenteken gaat eraf bij verkoop. In België staat kenteken op naam van personen en niet op het voertuig. Wisselt dus iedere keer bok verkoop.
Wanneer de caravan niet op de openbare weg komt mag deze gerust blijven staan.
Wanneer je dan met de caravan de baan op moet kan je een voorlopige plaat aanvragen en dan de keuring laten doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Ferdi

Belgisch kenteken overschrijven

Bericht door Ferdi » zo 1 jul 2018 13:38

Hoeft niet derect op naam gezet te worden.
De verkoper stuurt zijn kentekenplaat op naar Brussel en de caravan staat niet meer op zij naam.
Je maakt een koopovereenkomst op en tekent beide.
Op het einde van het seizoen, neem je de caravan mee op een dagkenteken en gaat ermee naar de keuring van rdw.
Zorg wel dat het gelijkvormigheidsattest (coc) erbij zit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”