Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door janoniem » vr 28 feb 2020 21:38

Wij rijden regelmatig via L naar Zuid Frankrijk maar komen uit de Achterhoek en omzeilen dan de door TS genoemde route/ergernis.
Zodra we via de Eifel en Trier de Luxemburgse grens bereikt hebben is het tijd voor een rustige lunch.
Daarvoor parkeren wij onze combinatie op een van de parkeerplaatsen langs de Moezel tussen Wasserbillig en Schengen aan de Route du Vin (N10).
Aan die weg zijn bovendien voldoende tankstations om ook de trekker van brandstof te voorzien.
We vervolgen de rit na Schengen aan de Duitse kant richting Thionville en verder via de Autoroute.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » vr 28 feb 2020 21:41

JanPunne schreef:
vr 28 feb 2020 20:41
RE.gif
Je bent bent mijn mening aan het verdraaien.
sorry, dat was echt niet mijn bedoeling
JanPunne schreef:
vr 28 feb 2020 20:41


De genoemde 40 euro als voorbeeld, daar kun je een keer heerlijk een terrasje pakken met je kinderen.

Tientallen euro’s en dat is toch een hoop geld voor ons.
En of dat nou wel of niet in het budget past, we kunnen het maar 1 x uitgeven.
Sorry, maar dat komt echt als klagen over bij me, ik heb het gevoel dat je niet beseft hoe gezegend je bent/ jullie zijn, hetgeen waar jullie mee op vakantie gaan is voor de meesten een droom..

overigens, voor die 40, heb je in St Tropez in de haven 2 grote biertjes en 1 spa rood, dus lastig met kinderen....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door sailor wim » za 29 feb 2020 09:00

Bericht verwijderd.
Gezien de 1ste post, ik was veel te ver off topic.
Laatst gewijzigd door sailor wim op za 29 feb 2020 09:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door DanielW » za 29 feb 2020 09:20

Om maar even terug op het topic te komen, in ons geval zouden we Frankrijk net halen. Wij hebben een hekel aan in Belgie rijden, vorige keer Frankrijk via Namen naar Luxemburg, dat word de volgende keer toch echt via Gent naar Lille. Dan kunnen we in Frankrijk tanken, wij zouden wel gewoon even de snelweg af gaan om te tanken bij een supermarche. Ter info, hoe staat het in Frankrijk met E5/E10 toestanden? Wij tanken nu E5. Drie jaar geleden door omstandigheden in Luxemburg beland in Esch zur Azelette, daar zit ook een tankstation net voor de Franse grens. Maar dat is echt de moeite niet waard om om voor te rijden, wij hadden er toevallig overnacht.

Kapriolen uithalen om maar goedkoop te kunnen tanken moet je niet doen in mijn optiek, maar ik ondersteun de mening van Jan toch echt wel. Als je in het dagelijks leven over het gehele jaar er niet voor zorgt dat je naar het zuiden kan toeren om daar lekker te toeven en die 40 euro tanken besparen dat dan wel mogelijk maakt is de grootste onzin. Als je het hele jaar er alles aan doet om zo bewust mogelijk te leven om dan 3 weken lang lekker weg te kunnen dan hoort die 40 euro besparing er ook bij mrgreen.gif . Deze week in de buurt van Duitsland geweest, eventjes een kwartiertje heen en terug rijden om 30 euro te besparen op een tankbeurtje is het dan wel waard en dus ook gewoon gedaan mrgreen.gif .
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » za 29 feb 2020 09:25

RE.gif

"wij" als in de "bij-rijdster"? awhoea.gif

Vlaanderen valt best mee, maar de kant waar we allemaal langs rijden richting Luxemburg is wat minder idd,
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » za 29 feb 2020 10:44

Hier nog even de vraag van T.S:

©En daarom mijn vraag:
Wie heeft ervaring en kent een voor de combinatie goed bereikbaar (er heen vanaf de snelweg en weer terug naar de snelweg) tankstation NIET aan de snelweg (maar wel op de route) waar je ook gemakkelijk kunt parkeren met de hut en een winkel aanwezig is om koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen, die beiden ook op zondag open zijn
©

Welnu,dat alternatief is er en heb ik al gegeven in mijn antwoord;gewoon één afslag vóór ( of na) de eerste pomp op de autoweg eraf en na 1,5 a 2 km heb je wat T.S. zoekt.
Hoef e helemaal niet voor om te rijden,en sta je ook niet in de rij.

Wat mij verwonderd is het feit dat er soms gesuggereerd word dat ,als iemand in Luxemburg ,goedkoop wilt tanken dit gezien word als "wel willen maar niet kunnen"
Dat zijn vakantieafhankelijk zou zijn van de brandstofkosten die hij zo uitspaart.

Ik veroordeel ook iemand niet als hij hier vol trots vermeld dat hij een bepaald onderdeel voor n habbekrats bij Alibaba gekocht heeft terwijl hetzelfde onderdeel ook in Nederland ongetwijfeld te koop zal zijn. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door DanielW » za 29 feb 2020 11:04

RE.gif RE.gif

Ik zeg niets meer mrgreen.gif . Als je de A4 af rijd dan merk je dat je vlaanderen in rijd, ook met je ogen dicht. Heb wel het idee dat ze aardig bezig zijn, weg bij Namen/Namur was maar 1 baan heen en terug in 2018, waren richting Luxemburg aan het herasfalteren, wat dan ook mag betekenen mrgreen.gif .

Maar ik zou alsnog de weg richting Lille nemen of bij Charleroi de grens over. Dat beetje om in geval van Gent/Lille richting zuid/oost frankrijk neem ik dan wel voor lief.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » za 29 feb 2020 11:06

RE.gif

als je over de grens België binnen rijdt, krijg je ook altijd de melding van Flitsmeister: pas op slecht wegdek awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Daphne » za 29 feb 2020 11:15

eurotrotter schreef:
za 29 feb 2020 10:44
Hier nog even de vraag van T.S:

©En daarom mijn vraag:
Wie heeft ervaring en kent een voor de combinatie goed bereikbaar (er heen vanaf de snelweg en weer terug naar de snelweg) tankstation NIET aan de snelweg (maar wel op de route) waar je ook gemakkelijk kunt parkeren met de hut en een winkel aanwezig is om koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen, die beiden ook op zondag open zijn
©

Welnu,dat alternatief is er en heb ik al gegeven in mijn antwoord;gewoon één afslag vóór ( of na) de eerste pomp op de autoweg eraf en na 1,5 a 2 km heb je wat T.S. zoekt.
Hoef e helemaal niet voor om te rijden,en sta je ook niet in de rij.
TS stelde deze vraag 8 jaar geleden en inmiddels is de combi vervangen door een camper. Zijn probleem is opgelost. mrgreen.gif Maar wellicht nog wel nuttig voor alle anderen die de on-topic berichten kunnen vinden tussen de off-topic. [aschrik.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Hans met Troll » za 29 feb 2020 11:25

ik wart nog steeds op de vraag,bij tegenwind nicht rijden knipoog.gif
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door PMT » za 29 feb 2020 12:42

Toen je bij Cheratte vlak voor Luik een tijdje moest omrijden, hebben wij een paar keer via Verviers, Sankt Vith, Ettelbrück naar de stad Luxemburg gereden. Prima route, maar 25km 2 baans en de rest snelweg, maar veel mooier dan de geijkte route over de snelweg en geeneens zoveel langer. Bij de grensovergang met luxemburg ligt het plaatsje Wemperhardt en direct een heel groot winkelcentrum, waar je naar hartelust drank en sigaretten kunt inkopen. Je kunt daar ook tanken.
Richting stad Luxemburg heb je nog enkele keren de kans om te tanken en die stations hebben ook kleine winkeltjes.
Voor ons is dat nu bijna een vaste route geworden naar het zuiden ondanks dat we alleen maar tanken, gewoon omdat ik dat lekkerder vind rijden.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » za 29 feb 2020 15:31

Daphne schreef:
za 29 feb 2020 11:15


inmiddels is de combi vervangen door een camper. Zijn probleem is opgelost. mrgreen.gif
Hoeft hij dan in Luxemburg niet in de rij aan te sluiten om te tanken ??? mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Michel1975 » za 29 feb 2020 15:50

Ik snap wel dat mensen goedkoop willen tanken. Alleen niet dat je er voor in de rij gaat staan. Zeker niet als je beseft dat je in de dorpjes langs de snelweg voor hetzelfde geld kan tanken. Ook wij hebben het lang niet zo breed gehad als dat we het nu hebben. Daar zijn we gezegend mee maar is niet vanzelf gekomen. Daar heb ik best hard voor moeten werken. Dus ik weet als geen ander hoe j=het is om soms ieder dubbeltje om te moeten draaien en dat deden we op vakantie ook. Dat wil zeggen ik lette inderdaad wel op dit soort koopjes.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » za 29 feb 2020 15:58

RE.gif
Dat die mensen allemaal in de lange rij aansluiten soms tot op de afrit kun je kuddegedrag noemen.
Het zit bij hun tussen de oren.
Denkend dat ze sneller zijn en dat het gemakkelijker is want iedereen doet dat toch?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Psjaak » za 29 feb 2020 18:13

De eerste etappe als we naar het zuiden gaan is naar Arlon, camping Officiel. 421 km. Caravan op de camping en naar Bonnert, groot dorp op 3 km en de tank vol gooien. Vervolgens een lekkere biefstuk en de volgende dag blij verder. Pak meestal de tolwegen maar als ik op een camping aankom, de caravan afkoppelen en vervolgens tanken en de dag erop weer blij door. Tevens kies voor het voor en naseizoen en maak gebruik van de nodige kaarten bijv ASCI kaart en als je dan 2 maanden weg blijf heb je het niet meer over 40 euro.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » za 29 feb 2020 19:15

Michel1975 schreef:
za 29 feb 2020 15:50
Ik snap wel dat mensen goedkoop willen tanken. Alleen niet dat je er voor in de rij gaat staan.
Spijker op zijn kop, ook ik tank met de privé auto het goedkoopst bij goede kennissen hier in de buurt, dat is ook het station waar ik met de leaseauto op mik om goedkoper te tanken, kleine moeite voor mij en de baas blij thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Reisben » za 29 feb 2020 19:42

Geen paniek jongens, lees ik nét dat Luxemburg het openbaar vervoer gratis gaat maken en de benzineprijs zal verhogen. Brandstofprobleem opgelost.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door deusjevo » za 29 feb 2020 19:42

Ik heb zakelijk een Shell Creditcard voor binnen en buitenland, kan je ook bij Esso gebruiken.
Daarmee krijgen we geloof ik 12 cent korting op de adviesprijs maar als je gewoon een goedkope Tango of in het buitenland een supermarkt pomp oid opzoekt ben je eigenlijk nog goedkoper uit.
Ik tank in het buitenland dus eigenlijk altijd Shell of Esso, scheelt weer rompslomp om te declareren als ik thuis kom.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Carnavalswiertz » za 29 feb 2020 22:36

@deusjevo: ik heb een DKV kaart, krijgt de zaak een mooie rekening met BTW om terug te vorderen. Mijn ervaring: in Benelux, Duitsland en Spanje wordt DKV overal geaccepteerd, in Frankrijk op de Peage maar daarbuiten moeilijk. Andere landen weet ik niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door deusjevo » za 29 feb 2020 23:13

Die rekening zal Shell toch ook wel verstrekken?

Wij hebben jarenlang de Multi Tank Card gehad, kon je bij elk merk in binnenland tanken, buitenlandse tankbeurten moest je altijd declareren.
Volgens mij:werd de MTC te duur uiteindelijk.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » za 29 feb 2020 23:15

RE.gif

Ik heb een MTC voor heel Europa, ik kan in NL en Europa bij elk station tanken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Carnavalswiertz » za 29 feb 2020 23:23

@Micky: lucky you. Met DKV alleen bij “non budget” tankstations in Frankrijk, dus in “mijn” praktijk alleen op de Peage. Zelfs merkstations buiten de Peage (zoals Total en Agip) weigeren de (Duitse) DKV kaart


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » za 29 feb 2020 23:26

RE.gif

Mocht een kaart geweigerd worden heb je toch wel een zakelijke creditcard zoals ik, mag ik hopen scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Theo de Man » zo 1 mar 2020 01:47

Kees_S schreef:
ma 17 sep 2012 14:29
Tanken in Luxemburg naast de snelweg ???
Gisteren op de terugreis voor de zoveelste keer met grote ergernis twee keer een tankstation aan de snelweg in Luxemburg bezocht.
- Eerst in Berchem eurosuper (1,459 per liter) getankt in twee sessies omdat de pomp waar je met de creditcard kunt betalen en waar de minste wachtenden zijn maar iets van 70,- euro brandstof in één beurt geeft.
- Vervolgens hier gezocht naar een parkeerplaats voor de combinatie. Nou ik mocht blij zijn dat er nog ruimte was om de snelweg weer op te rijden. Overal stonden de voornamelijk Oost-Europeanen met hun Poids Lourds af te wachten totdat het weer hun beurt was om te mogen gaan rijden.
- Dus dan maar door naar de volgende in Capellen in de hoop hier wel te kunnen parkeren en koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen en voor de inwendige mens te zorgen. Echter hier zo mogelijk nog drukker, dus met een slalom van begin tot einde maar weer terug de snelweg op.

En daarom mijn vraag:
Wie heeft ervaring en kent een voor de combinatie goed bereikbaar (er heen vanaf de snelweg en weer terug naar de snelweg) tankstation NIET aan de snelweg (maar wel op de route) waar je ook gemakkelijk kunt parkeren met de hut en een winkel aanwezig is om koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen, die beiden ook op zondag open zijn. Graag routebeschrijving (afslagnr), naam van tankstation/winkel en eventueel adres/postcode (voor de Domme Tom).
Wij tanken altijd in Martelange diverse stations aan dezelfde weg en ook een alcohol hut blij.gif , en het is nog een kortere weg ook

Alvast bedankt,

Kees.
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Conradi » zo 1 mar 2020 08:30

PMT schreef:...hebben wij een paar keer via Verviers, Sankt Vith, Ettelbrück naar de stad Luxemburg gereden. Prima route....
Wij rijden altijd zo, en tanken wat verder door. Niet om te besparen, maar met 4500kg én een 45l tank is dat in ieder haalbaar :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”