Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door deusjevo » do 27 feb 2020 13:39

Gas op die lolly, ik tank pas weer in Frankrijk. caravan.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Morgoth » do 27 feb 2020 16:37

RE.gif
Bij Leclerc. Is ook goedkoop.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » do 27 feb 2020 17:03

kea schreef:
ma 17 sep 2012 16:16
Het is een stukje korter dan via de snelweg, want je rijdt binnendoor. Je gaat via de N4 bij Bastogne naar Arlon en dan weer de snelweg op.
Je komt dan door Martellange waar een hele straat is vol met tankstations tabaksartikelen en drank. De touringcars rijden vaak zo dan kunnen de mensen in Martellange inkopen doen, en ze kunnen zelf hun tank volgooien. De N4 is een goede doorgaande route en sluit goed aan op de snelweg naar Luxemburg.

---------------------------------------------------------
kea
you can't have ii all zwaaien.gif
Enige nadeel is dat ,indien je richting et zuiden rijdt,all Luxemburgse tankstations zich aan de linkerkant van de weg bevinden,je moet dan over de doorgetrokken witte middenstreep OF verderop gaan draaien en da b[vanaf noordelijke richting een der tankstations benaderen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » do 27 feb 2020 17:32

Als je naar het zuiden rijdt neem je gelijk over de grens de éérste afslag,Capellen,afslag 1 ( dit is nog vóór de eerste service op de autoroute.
OP het einde van de afslag (bij de stop dus) ga je rechts af ,deze weg volg je 2 kilometer ,dan kom je op een rotonde,hier ga je links af,en dan zit er aan de rotonde een grote TOTAL pomp die 24/7 ge opend is.
Als je vanuit het zuiden komt neem je na de laatste service op de autoweg de afslag Capelle afslag 1 ,op t eind links af en dan verder zoals hierboven beschreven.

Het gehucht waarde pomp ligt heet "windhof"

https://www.google.nl/maps/dir/49.63532 ... m2!4m1!3e0



Wat je ook nog kunt doen is via LOngwy gaan:
OP de A 31 neem je ,vóór Thionville niet de A31 naar Luxemburg naar de A 30 naar Longwy,deze A 30 word voor Longwy de N 52.
DE laatste afslag vóór de grens,Longlaville,Pôle europeene ga je eraf ,eerste rotonde recht over,de tweede rotonde links af en dan ga je gelijk de Frans Luxemburgse grens over,waar ook eentiental Luxemburgse tankstations zijn die 24/7 open zijn.

Na het tanken volg je deze weg en kom je na n tweetal kilometers weer bij de afslag Petange ,van waar je weer op de Belgische N 28 naar Arlon gaat en bij Arlon sud weer op de E 411 naar Brussel /Luik kunt.

https://www.google.nl/maps/dir/49.28812 ... 2d!1m0!3e0

Vanuit het Noorden neem je bij Arlon,op de E 25 de afslag 32,Longwy en volgt deze tot net voor de Belgisch /Franse grens en neem de afslag Aubange
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1640
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door thmeyer » do 27 feb 2020 18:40


Ik tank daar al jaren als ik in de buurt ben van Luxemburg, namelijk
Shell, 2 Route de Longwy, 8080 Bertrange Luxemburg


Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » do 27 feb 2020 22:44

Morgoth schreef:
do 27 feb 2020 16:37
RE.gif
Bij Leclerc. Is ook goedkoop.
Vergeleken met Nederland wel,maar vergeleken met Luxemburg is Leclerc toch 23 cent duurder. (Voor de super 95)

https://www.google.nl/search?newwindow= ... Pqsj6LHwHY

https://carbu.com/luxembourg/index.php/prixmaximum
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door freekvo » vr 28 feb 2020 09:14

RE.gif
Een besparing van 23 ct.......................

En we doen al die moeite om, wat is het?, 10 - 20 euro te besparen op ons vakantiebudget? Tsja, dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten maar wij (komend uit Twente) gooien al jaren de tank in NL nog vol (bij Venray als we wisselen of verderop voor Maastricht) en dat is omdat er in België tussen Luik en Arlon geen tankstations meer zijn (alleen boven op de bult van Tilff). Ook rijden wij de N4 tussen Bastogne en Arlon maar laten de tankstations in Martelange links liggen (tussen de weg en de tankstations zitten een grote diepe richel die met de caravan lastig te 'beslechten' is, weten we uit ervaring op de terugweg).
Vervolgens rijden we binnendoor van Longwy via Étain naar Toul (met de laatste jaren een tussenstop op de camping in Jaulny) en zien wel waar we dan ergens gaan tanken.
Als het enigszins kan, vermijden we tanken langs de tolwegen in Frankrijk maar als we lekker aan het rijden zijn, ga ik ook dan geen km's omrijden om weer 10-20 euro te besparen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » vr 28 feb 2020 09:39

eurotrotter schreef:
do 27 feb 2020 17:32
Als je naar het zuiden rijdt neem je gelijk over de grens de éérste afslag,Capellen,afslag 1 ( dit is nog vóór de eerste service op de autoroute.
OP het einde van de afslag (bij de stop dus) ga je rechts af ,deze weg volg je 2 kilometer ,dan kom je op een rotonde,hier ga je links af,en dan zit er aan de rotonde een grote TOTAL pomp die 24/7 ge opend is.
Als je vanuit het zuiden komt neem je na de laatste service op de autoweg de afslag Capelle afslag 1 ,op t eind links af en dan verder zoals hierboven beschreven.

Het gehucht waarde pomp ligt heet "windhof"

https://www.google.nl/maps/dir/49.63532 ... m2!4m1!3e0



Wat je ook nog kunt doen is via LOngwy gaan:
OP de A 31 neem je ,vóór Thionville niet de A31 naar Luxemburg naar de A 30 naar Longwy,deze A 30 word voor Longwy de N 52.
DE laatste afslag vóór de grens,Longlaville,Pôle europeene ga je eraf ,eerste rotonde recht over,de tweede rotonde links af en dan ga je gelijk de Frans Luxemburgse grens over,waar ook eentiental Luxemburgse tankstations zijn die 24/7 open zijn.

Na het tanken volg je deze weg en kom je na n tweetal kilometers weer bij de afslag Petange ,van waar je weer op de Belgische N 28 naar Arlon gaat en bij Arlon sud weer op de E 411 naar Brussel /Luik kunt.

https://www.google.nl/maps/dir/49.28812 ... 2d!1m0!3e0

Vanuit het Noorden neem je bij Arlon,op de E 25 de afslag 32,Longwy en volgt deze tot net voor de Belgisch /Franse grens en neem de afslag Aubange
Wij namen ook altijd afslag Capellen, bij de pomp geen wachttijden, er achter een grote parkeerplaats en dezelfde benzineprijs als langs de snelweg.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » vr 28 feb 2020 09:46

freekvo schreef:
vr 28 feb 2020 09:14
RE.gif
Een besparing van 23 ct.......................

En we doen al die moeite om, wat is het?, 10 - 20 euro te besparen op ons vakantiebudget? Tsja, dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten maar wij (komend uit Twente) gooien al jaren de tank in NL nog vol (bij Venray als we wisselen of verderop voor Maastricht) en dat is omdat er in België tussen Luik en Arlon geen tankstations meer zijn (alleen boven op de bult van Tilff). Ook rijden wij de N4 tussen Bastogne en Arlon maar laten de tankstations in Martelange links liggen (tussen de weg en de tankstations zitten een grote diepe richel die met de caravan lastig te 'beslechten' is, weten we uit ervaring op de terugweg).
Vervolgens rijden we binnendoor van Longwy via Étain naar Toul (met de laatste jaren een tussenstop op de camping in Jaulny) en zien wel waar we dan ergens gaan tanken.
Als het enigszins kan, vermijden we tanken langs de tolwegen in Frankrijk maar als we lekker aan het rijden zijn, ga ik ook dan geen km's omrijden om weer 10-20 euro te besparen.
Een beetje kort door de bocht deze..
10 - 20 Euro besparen, en dat 2 maal (heen als terugweg) levert dus in het mooiste geval 40€ op.
En dat is voor heel veel mensen veel geld.
Daarbij als je binnendoor rijdt in Frankrijk kom je toch echt bij en in plaatsjes de Intermarché en super U’s tegen met pompstation.
Dus dat km’s omrijden valt best wel mee.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Wally
Berichten: 1241
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Wally » vr 28 feb 2020 10:04

Ik weet niet of het nu nog steeds is maar zo'n 25 jaar geleden waren de meeste tankstations, buiten de snelweg, op maandag gesloten.

Frans

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » vr 28 feb 2020 10:16

RE.gif nu kun je bijna overal et de CC terecht,en dus 24/7.
Bemande stations vind je eigenlijk alleen nog maar in Italië.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door eurotrotter » vr 28 feb 2020 10:22

JanPunne schreef:
vr 28 feb 2020 09:46
freekvo schreef:
vr 28 feb 2020 09:14
RE.gif
Een besparing van 23 ct.......................

En we doen al die moeite om, wat is het?, 10 - 20 euro te besparen op ons vakantiebudget? Tsja, dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten maar wij (komend uit Twente) gooien al jaren de tank in NL nog vol (bij Venray als we wisselen of verderop voor Maastricht) en dat is omdat er in België tussen Luik en Arlon geen tankstations meer zijn (alleen boven op de bult van Tilff). Ook rijden wij de N4 tussen Bastogne en Arlon maar laten de tankstations in Martelange links liggen (tussen de weg en de tankstations zitten een grote diepe richel die met de caravan lastig te 'beslechten' is, weten we uit ervaring op de terugweg).
Vervolgens rijden we binnendoor van Longwy via Étain naar Toul (met de laatste jaren een tussenstop op de camping in Jaulny) en zien wel waar we dan ergens gaan tanken.
Als het enigszins kan, vermijden we tanken langs de tolwegen in Frankrijk maar als we lekker aan het rijden zijn, ga ik ook dan geen km's omrijden om weer 10-20 euro te besparen.
Een beetje kort door de bocht deze..
10 - 20 Euro besparen, en dat 2 maal (heen als terugweg) levert dus in het mooiste geval 40€ op.
En dat is voor heel veel mensen veel geld.
Daarbij als je binnendoor rijdt in Frankrijk kom je toch echt bij en in plaatsjes de Intermarché en super U’s tegen met pompstation.
Dus dat km’s omrijden valt best wel mee.
Als je toch moet tanken kun je net zo goed een goedkope of budgetpomp nemen,als je er niet voor om hoeft te rijden.
Heeft niets net verkeerde zuinigheid of zo te maken,als men het je goedkoop aanbiedt ben je een dief van je eigen portemonnee als je er geen gebruik van maakt

Wij tanken,in Frankrijk,bijna uitsluitend bij zelf service pompen bij de grote supermarche,s.
Als ik dan uitreken wat ik,uitgespaard heb i.v.m. de reguliere merkpompen kunnen we daar toch n keer van " op restaurant " gaan.
Niet omdat t moet,maar omdat t k a n. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door freekvo » vr 28 feb 2020 10:22

RE.gif RE.gif RE.gif
Natuurlijk ben ik kort door de bocht en zoals gezegd: een ieder moet zelf weten wat hij/zij doet. Maar 40 euro is dan weer 1 dag staan op een beetje luxe camping met kinderen en dat hebben ze er wel voor over? (wij niet dus). Als je echt op die manier (goedkope benzine; geen tolweg vanwege de kosten; goedkope campings) op vakantie moet gaan vanwege het geld, dan heb ik daar alleen maar respect voor. Maar voor mij is het voor de meesten toch een vorm van 'kuddegedrag' en NL-se zuinigheid. Sorry, ik moest dat even kwijt.

En ook wij nemen natuurlijk een budgetpomp als dat uitkomt. Maar zoals gezegd; ik ga daar geen km's voor omrijden of lang in de rij voor staan.

Het argument van de schone WC's (afslag Bertrange) spreekt me dan wel weer erg aan; als ik die lange rijen bij de pompstations in Luxemburg soms zie, dan vraag ik me af hoe die WC's er uit zien. Ik heb er btw sowieso een hekel aan om te moeten wachten voor een WC; dan toch maar de WC in onze eigen caravan.

RE.gif RE.gif
Er zullen vast benzinestations op maandag gesloten zijn (of op zondag) maar bij de grote supermarkten zijn deze gewoon open hoor (al dan niet met zelfbediening).
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door karelV » vr 28 feb 2020 10:28

JanPunne schreef:
vr 28 feb 2020 09:39

Wij namen ook altijd afslag Capellen, bij de pomp geen wachttijden, er achter een grote parkeerplaats en dezelfde benzineprijs als langs de snelweg.

Schreef al eerder, zit geen prijsverschil in. Of je nu aan de snelweg of in het allerkleinste dorpje tankt, prijsverschil maak je in geheel Luxemburg niet mee.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door freekvo » vr 28 feb 2020 10:32

eurotrotter schreef:
vr 28 feb 2020 10:22
Wij tanken,in Frankrijk,bijna uitsluitend bij zelf service pompen bij de grote supermarche,s.
Vorig jaar kwam er een stel op onze camping die de accu van de mover leeg hadden gereden omdat ze wel via tolwegen rijden maar dan van de tolweg afgaan om te tanken bij een grote supermarkt. En zoals de 'kenners' wel weten, zijn de bochten daar erg krap. Dus moesten ze de caravan elke keer door de bochten heen 'moveren'.
Als het echt niet anders kan (omdat de tank leeg is en we rijden langs een supermarkt) zou ik de caravan afkoppelen op het parkeerterrein; mijn vrouw bij de caravan laten en zelf met de 'losse' auto gaan tanken. Maar meestal zoek ik een pomp op als de benzinetank nog ruim voor 1/4 gevuld is dus is me dat gelukkig nog nooit overkomen. En iets meer betalen voor de benzine zit bij ons gewoon in het vakantiebudget maar wij gaan dan ook nooit uit eten (vind mijn vrouw zonde van het geld) en we staan op goedkope Franse campings (omdat we dat prettig vinden).
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » vr 28 feb 2020 10:45

RE.gif
Dan is dat stel niet slim bezig geweest.
Zien we dat het onmogelijk of erg moeilijk is om met de combinatie bij de pomp te komen dan koppelen we gewoon even af.
Na het tanken koppelen we weer aan.
En dat alles duurt echt niet zo lang.
Je kunt het je ook zo moeilijk zo moeilijk maken als je wilt..
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Morgoth » vr 28 feb 2020 13:55

freekvo schreef:
vr 28 feb 2020 10:32
eurotrotter schreef:
vr 28 feb 2020 10:22
Wij tanken,in Frankrijk,bijna uitsluitend bij zelf service pompen bij de grote supermarche,s.
Vorig jaar kwam er een stel op onze camping die de accu van de mover leeg hadden gereden omdat ze wel via tolwegen rijden maar dan van de tolweg afgaan om te tanken bij een grote supermarkt. En zoals de 'kenners' wel weten, zijn de bochten daar erg krap. Dus moesten ze de caravan elke keer door de bochten heen 'moveren'.
Serieus? Krap is het inderdaad soms wel, maar ik ben in Frankrijk nog nooit bij een tankstation geweest waar ik vanwege krappe bochten niet kon tanken. Wel eens bij een supermarche een hoogtebeperking tegen gekomen maar die kon ik met een omweggetje omzeilen.
Veder tanken wij ook gewoon langs de tolweg. Ik ga echt de tolweg niet af om te tanken. Zonde van de tijd, ik heb maar twee weken vakantie. Maar als ik het kan plannen om bij aankomst of vertrek te tanken, dan doe ik dat natuurlijk wel.
Inmiddels is de diesel in Nederland al weer 20 cent duurder dan in Duitsland. Tot voor een paar jaar konden we goedkoper diesel in Nederland tanken maar dat is niet meer zo. Gisteren voor 1,17 per liter getankt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Michel1975 » vr 28 feb 2020 14:55

Ik overnacht eigenlijk altijd in Mamer. Dus dan doen we het tanken gewoon in het dorp.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » vr 28 feb 2020 14:58

Wally schreef:
vr 28 feb 2020 10:04
Ik weet niet of het nu nog steeds is maar zo'n 25 jaar geleden waren de meeste tankstations, buiten de snelweg, op maandag gesloten.

Frans
tja, 25 jaar geleden reed de politie nog op stekelvarkens en schoten ze met pijl en boog mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door PD » vr 28 feb 2020 18:27

JanPunne schreef:
vr 28 feb 2020 09:46
Een beetje kort door de bocht deze..
10 - 20 Euro besparen, en dat 2 maal (heen als terugweg) levert dus in het mooiste geval 40€ op.
En dat is voor heel veel mensen veel geld.
Ben ik niet met je eens...…… die € 20,- tot € 40,- kan een vakantieganger best missen en als dat niet het geval is, kan ie beter niet op vakantie gaan en zijn budget ergens anders aan besteden..... Bovendien moet je om een beetje in de buurt van dit voordeel te komen, de vorige tankbeurt(en) erop uitkienen en bovendien aansluiten in lange wachtrijen whistle.gif Een paar pakjes sigaretten of kratjes bier minder en het is verdiend; is nog gezonder ook !

Wij zien ze in Luxemburg ook wel staan, vaak al op de afrit van de benzinepomp... nou aan ons lijf geen polonaise en we stoppen echt niet in Luxemburg.

Ofwel... Gas Bas... na Luxemburg tanken we weer thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2818
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door AadB » vr 28 feb 2020 18:40

Als ik kijk naar het onderschrift van TS kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij die paar tientjes niet echt zal missen...........
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » vr 28 feb 2020 18:44

RE.gif PD denk ik ook.
Gelet op het gemak waarmee hij mensen met een kleine beurs die wel op vakantie kunnen maar besparen kunnen waar het kan op hun plaats zet.. dan gaan ze maar niet op vakantie..tjonge jonge..scratch.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » vr 28 feb 2020 19:28

RE.gif

maar Jan, eerlijk he, als je naar het Zuiden gaat en je budget zit echt vast op die centen, wat je doet besluiten aan te sluiten in die grote rijen, of om te keren op een drukke weg omdat de pompen aan de andere kant zitten, en dus van de snelweg af te gaan? echt, ik zou dan liever op vakantie gaan met een Kip uit 1989, oh wacht ff..... mrgreen.gif

overigens, PD is niet TS, kijk even naar de handtekening van TS mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door JanPunne » vr 28 feb 2020 20:41

RE.gif
Je bent bent mijn mening aan het verdraaien.
Ik gun iedereen zijn of haar vakantie, en of dat nou met dure of goedkope benzine of diesel is maakt mij niet uit.
Echter heb ik hier op dit forum al vaker gelezen dat er nogal smalend en neerbuigend geschreven wordt als het gaat over gezinnen die wel naar het zuiden kunnen maar die gelet op hun financiële situatie liever wel wat geld op de reiskosten proberen te besparen dan niet.
De genoemde 40 euro als voorbeeld, daar kun je een keer heerlijk een terrasje pakken met je kinderen.
Wij hebben het jaren lang niet breed gehad maar konden gelukkig nog wel naar Frankrijk op vakantie met de kinderen.
En wij tankten altijd buiten de snelweg in Luxemburg.
Het foldertje van de ANWB had een kaartje en daar stonden de tankstations op.
Nu hebben we er een sport van gemaakt om van de snelweg af te tanken, zowel in Frankrijk, in Duitsland en in Spanje als we op doorreis zijn naar Portugal. En wij vinden dat het loont.
Tientallen euro’s en dat is toch een hoop geld voor ons.
En of dat nou wel of niet in het budget past, we kunnen het maar 1 x uitgeven.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Erwin1987 » vr 28 feb 2020 20:49

Re:

Ik denk dat er meer word gedoeld met de €40,- op het totaal, dus dat het niet zo’n grote aanslag is op je totale vakantie budget, brandstof, tol, overnachtingen, 2-3 weken camping, (uit)- eten etc, als je dit allemaal gaat doen en hier rekening mee houdt dan is die €40,- niet het gene wat het verschil maakt.

Maar laat duidelijk zijn dat als ik moet tanken en ik kan kiezen ik net als afgelopen jaar in Oostenrijk tank en liever niet in Italië maar ik zal er geen meter voor om gaan rijden.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”