Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Instructieboekje nodig? Reisgenoten gezocht? Plaats hier je oproep.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Kees_S » ma 17 sep 2012 14:29

Tanken in Luxemburg naast de snelweg ???
Gisteren op de terugreis voor de zoveelste keer met grote ergernis twee keer een tankstation aan de snelweg in Luxemburg bezocht.
- Eerst in Berchem eurosuper (1,459 per liter) getankt in twee sessies omdat de pomp waar je met de creditcard kunt betalen en waar de minste wachtenden zijn maar iets van 70,- euro brandstof in één beurt geeft.
- Vervolgens hier gezocht naar een parkeerplaats voor de combinatie. Nou ik mocht blij zijn dat er nog ruimte was om de snelweg weer op te rijden. Overal stonden de voornamelijk Oost-Europeanen met hun Poids Lourds af te wachten totdat het weer hun beurt was om te mogen gaan rijden.
- Dus dan maar door naar de volgende in Capellen in de hoop hier wel te kunnen parkeren en koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen en voor de inwendige mens te zorgen. Echter hier zo mogelijk nog drukker, dus met een slalom van begin tot einde maar weer terug de snelweg op.

En daarom mijn vraag:
Wie heeft ervaring en kent een voor de combinatie goed bereikbaar (er heen vanaf de snelweg en weer terug naar de snelweg) tankstation NIET aan de snelweg (maar wel op de route) waar je ook gemakkelijk kunt parkeren met de hut en een winkel aanwezig is om koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen, die beiden ook op zondag open zijn. Graag routebeschrijving (afslagnr), naam van tankstation/winkel en eventueel adres/postcode (voor de Domme Tom).

Alvast bedankt,

Kees.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

de Sol

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door de Sol » ma 17 sep 2012 15:19

Deze herkenbare ergernissen zijn mij die paar rotcenten niet meer waard.

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door kea » ma 17 sep 2012 16:16

Het is een stukje korter dan via de snelweg, want je rijdt binnendoor. Je gaat via de N4 bij Bastogne naar Arlon en dan weer de snelweg op.
Je komt dan door Martellange waar een hele straat is vol met tankstations tabaksartikelen en drank. De touringcars rijden vaak zo dan kunnen de mensen in Martellange inkopen doen, en ze kunnen zelf hun tank volgooien. De N4 is een goede doorgaande route en sluit goed aan op de snelweg naar Luxemburg.

---------------------------------------------------------
kea
you can't have ii all zwaaien.gif
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Kees_S » ma 17 sep 2012 16:26

de Sol schreef:Deze herkenbare ergernissen zijn mij die paar rotcenten niet meer waard.
...ja, ja, je hebt altijd mensen die het plenty hebben liggen en zo maar over de balk kunnen smijten.
Bij 85 liter brandstof die per liter 34 cent goedkoper is,is de besparing al 28,90 euro.
Dan komen daarbij de sigaretten, koffie (50% en meer goedkoper dan hier) en de chocolade.
Zit ik al snel per keer op 70,- euro aan rotte centen voor jou, maar een kapitaal voor mij.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door peter s » ma 17 sep 2012 17:02

RE.gif
Helemaal met Sol eens, hoe rijk wil je je rekenen?
Voor ons zal het op een tank € 8 a 9.- schelen, roken doen we niet en gewoon Nederlandse Douwe vinden we het lekkerst.
Wij hebben ook wel eens in de rij gestaan maar ik probeer dat in de toekomst echt te voorkomen.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Zandkasteel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Zandkasteel » ma 17 sep 2012 17:15

Gelijk stoppen met roken, scheelt je niet 1x per jaar in Lux. maar het hele jaar door! zwaaien.gif

Knaus440
Berichten: 3700
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Knaus440 » ma 17 sep 2012 17:18

En dus weer op naar de vraag van TS? Want dat wil ik ook wel graag weten eigenlijk.
In Duitsland rijden we meestal langs een autohoff ipv een tankstation aan de snelweg. Soms maar 1 of 2 km extra.
Aan de weg door Luxenburg wil ik ook wel een makkelijk te vinden tankstation weten zonder de drukte van de sigaretten en koffie kopers mrgreen.gif
Maar geen tientallen kmters om of zo.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door peter s » ma 17 sep 2012 17:28

RE.gif
Dat van die autohof klopt, maar niet voor de benzineprijs maar voor de ruimte.

Twee jaar geleden hebben we in Mamer overnacht, de volgende morgen eerst getankt maar toen... kostte het bijna een uur om weer op de autobaan te komen.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Sleurhut

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Sleurhut » ma 17 sep 2012 18:16

Als je s,nachts in Luxemburg bent is het daar een heel stuk rustiger. Dat het daar overdag druk is boeit mij niet zo erg, ik heb immers vakantie.
Ik snap je vraag wel hoor, maar wou dit effe kwijt.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Wissels » ma 17 sep 2012 18:37

Hallo Kees, allen,

als ik vakantie heb, hoef ik geen behoefte om een uur in de rij te staan voor een paar liter benzine, bij een veel te druk en daardoor veel te krap benzinestation die als fuik gebouwd is, bovendien kan de slof sigaretten mij gestolen worden als vervente niet roker. De uur die het mij bij een dergelijk station kost haal ik in op de volgende pomp, waar ik lekker rustig met wat ruimte een bakkie kan drinken. Ik sla de hollandse zuinigheid maar over, want ik heb de ergenis er al jaren niet meer voor over.

met vrendelijke groet,

walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Stoekie » ma 17 sep 2012 18:44

On topic blijven aub
Kees_S schreef:En daarom mijn vraag:
Wie heeft ervaring en kent een voor de combinatie goed bereikbaar (er heen vanaf de snelweg en weer terug naar de snelweg) tankstation NIET aan de snelweg (maar wel op de route) waar je ook gemakkelijk kunt parkeren met de hut en een winkel aanwezig is om koffie, sigaretten en chocolade te kunnen inkopen, die beiden ook op zondag open zijn. Graag routebeschrijving (afslagnr), naam van tankstation/winkel en eventueel adres/postcode (voor de Domme Tom).

Alvast bedankt,

Kees.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » ma 17 sep 2012 19:28

Kees, ik kan je niet exact vertellen waar, aangezien ik er toevallig uitkwam, ik wilde tanken en niet omdat het goedkoper was, maar omdat mijn eerste tank leeg was, eerste pompstation aan de snelweg in Luxemburg, daar schrok ik me rot van de drukte en ben dus doorgereden, aangezien mijn meter nog maar zo'n 50km aangaf ben ik er de eerste afrit afgegaan, beetje uitgezoomd op de navi en zo dit station gevonden, onder aan de afrit links en eerste mogelijkheid rechts, dan na zo'n 500 meter een pomp aan de rechterkant waar het zeer rustig was.
wellicht kun je eea nakijken op maps, we waren ook binnen een minuut of 3 weer op de snelweg.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1914
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Ad » ma 17 sep 2012 19:40

In Tsjechië kost de benzine ook ca € 1,48, en daar sta je niet in de rij. knipoog.gif
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Leentje » ma 17 sep 2012 19:56

Zoals al genoemd: aan de weg Bastogne, Martelange. Een hele rij stations, prima te bezoeken, ook met combi.
Zelf rijden we via Luik-Malmedy, Verviers, St. Vith. Daar zuidwaarts naar Luxemburg. Net over de grens enkele enorme tankstations en altijd rustig!

Wat geeft je navigatie aan? Daarop kun je ook tankstations ingeven als nuttige plaats. In je scherm zie je ze vanzelf voorbij komen. Of kijk even via goolge earth naar de bereikbaarheid.
Vergeet je sigaretten lekker, maar bezoek wel de schone wc's! Die zijn in Luxemburg meestal echt spik en span schoon! Je zou er bijna voor omrijden.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

lesja
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 21:14

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door lesja » ma 17 sep 2012 20:17

wij tanken meestal in Bettembourg zelf.

we overnachten in Kockelscheur en rijden dan even naar Bettembourg

we hebben dit met en zonder caravan gedaan.
geen problemen.

Poelenco

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Poelenco » wo 26 sep 2012 15:15

Idd zou ik ook in Bettemburg gaan tanken, (heb er ook jaren gewoond...) net voor het eerste tankstation (vanuit Frankrijk richting NL) de snelweg af, linksaf en dan na de bocht zie je de Q8 al voor je.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Kees_S » wo 26 sep 2012 16:12

RE.gif
... en kun je daar dan ook met de hut parkeren, een bakkie doen, wat inkopen, enz. ??
... en hoe kom je terug op de snelweg, moet je dan de straat over kruisen ??
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Henmar53 » wo 26 sep 2012 16:47

Bij 85 liter brandstof die per liter 34 cent goedkoper is,is de besparing al 28,90 euro.
t'ja met een verbruik van ruim 1 op 6 ( 16,1 l /100km) moet je op de kleintjes letten he whistle.gif
:oops: :oops: :oops:
scratch.gif als ik zo een T5 R moest rijden ging t'ie direct de deur uit,
weet er misschien wel een koper voor :wink:
mrgreen.gif mrgreen.gif
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Kees_S » wo 26 sep 2012 17:24

RE.gif
... dat is niet meer op de kleintjes letten hoor, dat is meer een bankoverval whistle.gif
... en kopers met goede biedingen zien wij hier graag voor komen blij.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Micky » wo 26 sep 2012 19:30

RE.gif

thumbup.gif ik snap wat je bedoelt en ben het hier volledig mee eens, heel het jaar kun je met heel veel plezier relatief zuinig rondrijden, en de vakantie weken, die hakken erin, ik was €600,- aan DIESEL kwijt heen-en terug naar Zuid Frankrijk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Mstuniek » wo 26 sep 2012 22:04

Als het dan toch moet.
Afslag 1 in Luxemburg en dan richting Cappellen/ Steinfort. Kom je uit Belgie dan de laatste afslag en ook naar Steinfort.
Je komt dan verschillende pompen tegen en rijdend op de inderdaad ik dacht de N4 richting Luxemburg heb je grote parkeerplaatsen parallel aan de weg.
Laatste mogelijkheid tot tanken na Steinfort bij de grote rotonde en daar zit je met 2 km weet op de grote weg.
Goedkoop tanken, goedkope tabak en ruim de gelegenheid om de benen even te strekken.
Ronald
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Poelenco

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Poelenco » do 27 sep 2012 10:07

Kees_S schreef:RE.gif
... en kun je daar dan ook met de hut parkeren, een bakkie doen, wat inkopen, enz. ??
... en hoe kom je terug op de snelweg, moet je dan de straat over kruisen ??
je kunt er tegenover ook met de hut parkeren, wel wat inkopen, het bakkie weet ik niet hoe dat tegenwoordig is... hij zit op een kruispunt, (niet erg druk) dus het in en uitdraaien zou geen probleem moeten zijn.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Knaapje » do 27 sep 2012 14:05

Misschien een idee:
Op de Tom of Garmin de tankstation langs de route tevoorschijn halen en dan de adressen op Google Earth/Streetview eens bekijken.
Heb je een indruk van de omgeving en van de tankstations.
Kan je op je gemak thuis doen.

Emma&Ed
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 jun 2018 12:58

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door Emma&Ed » do 27 feb 2020 12:31

een hele late reactie op een bekend nog steeds bestaand probleem. Tanken in Luxemburg.
Ik tank al jaren (15), bij afslag Luxemburg/Bertrange bij Lidl. Alleen wanneer ik op drukke dagen reis.
Boven de weg zie je het reclamebord van Hornbach. Snelweg verlaten, richting Bertrange rijden. Na 500 meter zie je na de rotonde Lidl met tankstation, winkel en schone wc!
Zelden had ik 2 auto's voor mij. Ook in het topseizoen. Dit tankstation is 24 uur open.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tanken in Luxemburg NIET OP de snelweg ???

Bericht door karelV » do 27 feb 2020 13:29

RE.gif

En de prijzen zijn in geheel Luxemburg hetzelfde....of je nu aan de grote weg tankt of in het allerkleinste dorpje, maakt niet uit......daar kennen ze dus geen prijzen oorlog vwb brandstof mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Ik zoek...”