Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door Wie-niets » za 24 jul 2021 08:58

Voor EV's natuurlijk ook geschikt. Maar wie het op licht gewicht caravans of de wat kleinere trekkers wilt houden natuurlijk uitermate geschikt.
Link
https//www.caravaning.de/neuheiten/silver-trend-420-2022

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door DV_t » za 24 jul 2021 09:03

Is het gek dat ik vind dat 1200-1300kg nog vrij veel is voor zo'n minimalistische caravan?

Slechts 100kg laadvermogen, geen aanrechtruimte en gepropt in een hoekje op de wc zitten.

Wat zou het voordeel zijn om zoiets te kopen tegenover bijvoorbeeld een hobby 440 of zo?

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door Wie-niets » za 24 jul 2021 09:51

100 kg laadvermogen.?

Bij de spec's van b.v.de Silver Trend 420 lees ik toch
Gewicht rijklaar 947 kg
Totaalgewicht 1200kg
Maximaal laden 1300 kg ( er zou dan hier nog waarschijnlijk gewichts verhoging kunnen plaats vinden)
En het hefdak omlaag geeft ook voordelen qua luchtweerstand.

Maar iedereen mag er van vinden wat hij/zij wilt .
Ik heb geen aandelen hoor , maar breng het alleen maar even onder de aandacht. knipoog.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door dieseltijger » za 24 jul 2021 10:27

Het is het qua opzet en uitstraling nèt niet. Zet er een Eriba (triton bijvoorbeeld) met hefdak naast.Vergelijkbare prijsstelling. Eriba is mooier, gestroomlijnder, de gebruikte materialen en oplossingen in het interieur zijn beter uitgevoerd, en dan heb je het buizenframe concept.

De meerwaarde zou zijn: de gesloten constructie als het hefdak omhoog staat - eerlijk is eerlijk. Maar ja....het is het nèt niet...
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door Wie-niets » za 24 jul 2021 10:54

Wel met je eens. Maar als mensen naar hun portemonnee moeten gaan kijken, de prijs is nog niet bekend, maar zou het met een Eriba Triton van dezelfde grootte niet de nodige euri's kunnen schelen?

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door RonvA » za 24 jul 2021 23:12

Prijs is inderdaad nog niet bekend, als ik zo naar de modellen kijk lijkt het mij dat dit instappers aan de onderkant zijn? Misschien wel betaalbaar waar mensen anderen net niet kunnen betalen?

Zou niet mijn ding zijn in ieder geval.. maar iedereen zijn/haar ding natuurlijk!
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door dieseltijger » zo 25 jul 2021 00:36

Als ik losjes de bestaande evasion modellen bekijk komt het in de buurt van de eriba's. Nou, dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Maar het hefdak met de geisoleerde (hoop ik) panelen zijn natuurlijk een aantrekkelijk principe.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door RDDR » zo 25 jul 2021 07:41

De huidige serie is zo'n 4000 euro goedkoper dan een vergelijkbare touring.
De Silver Trend 420CP (20k) is vergelijkbaar in grootte en indeling met de Touring Troll 530 (24k). De uitrusting van de Silver is dan completer. Dus wel degelijk een behoorlijk verschil in prijs.

Doe mij maar een Touring

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door dieseltijger » zo 25 jul 2021 09:40

Het is wel opletten. Ik zag op de optielijst van de Silver het item "verwarming" staan (950,- oid), dat was bij de Eriba inbegrepen. Boiler idem....ho wacht eens even...bij de touring ook een optie.

Vroeger had je een oerlelijke klapcaravan - ook Frans volgens mij. Uitgeklapt leek het op een omgekeerd botervlootje. Ingeklapt was de hoogte vergelijkbaar met die van een Alpenkreuzer, en dat wil je hebben met een EV. De uitdaging was - volgens de eigenaar- de klep: Dat was naast klep ook het dak, en door het gewicht had je nogal wat kracht nodig om de caravan "dicht" te krijgen.

Doe mij maar de touring inderdaad, wat mooi. Aan de andere kant: als je ziet hoe vernuftig het harde dak van sommige cabrio's ziich weten op te klappen - wie weet komt Hobby ooit met een soort "Transformers" oplossing (Duitsers: geld genoeg voor een lelijke oplossing), of Sprite (Engelsen: Waarom doe je het makkelijk als het moeilijk kan), of Hymer (Fransen: Gek genoeg voor een mooie onbetrouwbare oplossing)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 25 jul 2021 10:28

Ach misschien zien we over een aantal jaar de hefdakcaravans als de conway en, hoe heten je ook al weer die halve caravans met tent dak, zijn een tijdje door de wit verkocht,
Geringer gewicht en weinig luchtweerstand.

Maar als je onderweg naar je eigen toilet wil moet je op tijd beginnen met uitpakken
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door dieseltijger » zo 25 jul 2021 10:29

Laat hier Italianen voor de broodnodige vormgeving op los, evenals Duitse ingenieurs voor vernuftig hydraulisch ondersteund vouwwerk. Gefinancierd door Hobby kapitaal en je hebt een Hobby 660 Premium voor jouw EV.....https://www.youtube.com/watch?v=FCNSqn_ ... EllenJanse
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: Silver en Mini Freestyle instap en lichtgewicht modellen voor 2022

Bericht door Volvodriver » zo 25 jul 2021 13:25

dieseltijger schreef:
zo 25 jul 2021 09:40
Vroeger had je een oerlelijke klapcaravan - ook Frans volgens mij. Uitgeklapt leek het op een omgekeerd botervlootje. Ingeklapt was de hoogte vergelijkbaar met die van een Alpenkreuzer, en dat wil je hebben met een EV. De uitdaging was - volgens de eigenaar- de klep: Dat was naast klep ook het dak, en door het gewicht had je nogal wat kracht nodig om de caravan "dicht" te krijgen.
Dat was een Rapido klapcaravan in 3 soorten: Confort, Record of Export. Idd Frans.
Oom en tante van mij hadden er eentje.

Overigens die "mini's" zijn wel kek. Ook goedkoper dan een Kip Shelter.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”