Electrisch aangedreven caravan

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Electrisch aangedreven caravan

Bericht door Gemineye » ma 29 apr 2019 12:02

sailor wim schreef:RE.gif
Eindelijk de waarheid boven tafel.
Rendement om waterstof te maken is nu 50 tot 70%.
Dus er moet echt energie "over" zijn om dit gebeuren te laten slagen.
En inderdaad, wist ik niet, het edelmetaal wat er ook voor nodig is.
Het rendement om van dat waterstof weer elektriciteit te maken is net zoiets, kom je in totaal er op uit dat maar een derde van de oorspronkelijke energie bij de eindgebruiker aan komt. Het klinkt allemaal leuk natuurlijk, maar ik geloof er niets van dat er straks heel veel mensen zijn die puur voor actieradius 3x zo veel per km gaan betalen.

Dat waterstof gaat niet gebruikt worden voor particulier vervoer. Dat is bedoeld voor industrie en commercieel vervoer. Heb er recent voor mijn werk verschillende studies op nageslagen en over dat laatste stuk zijn onderzoekers het wel eens. In 2050 zijn naar verwachting alle nieuw verkochte personenauto’s elektrisch.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Electrisch aangedreven caravan

Bericht door vso1 » za 24 aug 2019 00:48

Zoals ik het begrijp is dit ding eerder geschikt om zuiniger te rijden (wegens eigen aandrijving), veiliger (minder slingering)

Vraag me alleen wel af hoe efficient het is met veel steiging en weinig daling(en) .. dan heeft de trekkende auto toch meer power nodig ..

Maar waar ik me "druk" over zou maken is de opladen via camping stroom en "stalling" de accu's staan er redelijk bekend om dat ze bij verkeerde lading kunnen ontbranden .. en slecht gedoofd kunnen worden. en laat camping stroom nu net niet de meest stabiele stroombron zijn. je zal veel "gewicht" kwijt zijn aan de accu's en elektronica .

vraag me af hoe de RDW dit gaat classificeren ..

maar de prijs 5.000 voor een onderstel tja ik zou het er wel er voor over hebben om mijn caravan over te zetten naar een e-trialer (het onderstel)
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”