Automaat om Cassette te legen/reinigen

Hier gaat het om nieuws, noviteiten en de laatste ontwikkelingen in caravanland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door fortissimo » zo 30 apr 2017 09:49

Ik denk dat het iets heel persoonlijks is.
Luiers geen probleem. Samen met je kind in bad die vervolgens leegloopt geen probleem, dat heb ik met de handen er uit geschept.
Beerput geen probleem.
Maar een WC-pot er vanaf halen en boven het mangat schoonmaken was erg lastig.
Een chemisch toilet schoonmaken idemdito.

Maar dat laatste komt misschien ook omdat het letterlijk dichtbij is, op armlengte afstand.
Het spettert en je krijgt zelf ook troep op je.
Wij doen ook alleen een kleine boodschap op dat ding, maar het spetteren bij het schoonmaken vind ik nog steeds niets.
Of nog erger, vieze stortplekken. Dat het wc-papier er nog aanhangt of erger.
Vieze slangen waar men mee door de stront heeft lopen draaien om alles schoon te krijgen.
Bwegh.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door VIP » zo 30 apr 2017 10:26

fortissimo schreef: Maar dat laatste komt misschien ook omdat het letterlijk dichtbij is, op armlengte afstand.
Het spettert en je krijgt zelf ook troep op je.
Wij doen ook alleen een kleine boodschap op dat ding, maar het spetteren bij het schoonmaken vind ik nog steeds niets.

Ik vraag mij echt af hoe je je tank leegt.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
twijland
Berichten: 94
Lid geworden op: di 3 feb 2015 22:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door twijland » zo 30 apr 2017 10:36

Maak je wel gebruik van de ontluchtingsknop? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een druppel uit de tank op mij gekregen...
Hobby 450 Uf 1997 | Ford Kuga PHEV 2022

arnovariante

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door arnovariante » zo 30 apr 2017 10:41

Een spetter op je krijgen is natuurlijk helemaal niet ondenkbaar als je het verkeerd doet of per ongeluk de schenktuit niet goed hebt gericht.
Maar dat is dan je eigen fout.

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door knaapios » zo 30 apr 2017 10:58

Je moet hem natuurlijk niet boven je hoofd houden.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

arnovariante

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door arnovariante » zo 30 apr 2017 10:59

Grappig. zucht.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door karelV » zo 30 apr 2017 11:05

Ik heb er nooit echt een hekel aan gehad om de cassette te ledigen en te reinigen met een (dubbelle dosis aqua kiem mrgreen.gif ) maar als er op een camping een automaat zou staan om de cassette te laten reinigen zou ik er zeker gebruik van maken en heeft mijn vrouw gezegd dat ze dan wel een biertje of wijntje minder zou pakken op de camping om de kosten te dekken want ik hoef daar niet onder te lijden wat bier betreft heeft ze gezegd kus.gif mrgreen.gif mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
motorfrits
Berichten: 84
Lid geworden op: za 27 dec 2014 21:25

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door motorfrits » zo 30 apr 2017 11:25

Ben het met de meeste eens, klusje van niks en hoort erbij.
Voor mij hoeft al die luxe niet, net als afwassen met een leuke babbel erbij dit hoort er ook bij.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Michel1975 » zo 30 apr 2017 11:29

Alleen voor de kleine boodschap wellicht overbodig maar als de grote er ook in gaat zou ik het wel in overweging nemen mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

arnovariante

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door arnovariante » zo 30 apr 2017 11:30

RE.gif
Welnee, er komt alleen zo af en toe een bonkje mee als je hem leeg schenkt.
mrgreen.gif

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door maanenschijn » zo 30 apr 2017 11:57

Deze week met plezier de wc gebruikt in de caravan. De nachten waren te koud en te nat om naar het gebouw te lopen. Vooral voor de kleintjes. Ik heb eigenlijk nooit problemen met schoonmaken en legen. Beetje opletten, met beleid werken. En de dosis aquakem? Geen idee. Iets en een bietje. Maar stinkt eigenlijk nooit.

Overigens, die hokken waar je kunt legen mogen wij met elkaar best een beetje schoner houden.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Conradi » zo 30 apr 2017 12:08

Beste cassetteautomaatervaringsdeskundigen (3x woordwaarde), wordt de cassette écht schoon? Mijn rrvaring is dat er papier ed aan het klepmechanisme blijft hangen. Een ander punt is of het ook ontkalkt?
Verder vroeg ik me af of 'ie weer met vloeistof gevuld wordt?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ruud27

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Ruud27 » zo 30 apr 2017 12:16

Mijn ervaring is dat er geen papier achterblijft of het ontkalkt weet ik niet ik heb nl een nieuwe tank.
Wat betreft het vullen daar kan je voor kiezen, je kan hem laten legen en reinigen maar voor €1 meer kan je hem ook laten vullen met vloeistof.
Ik gebruik de automaat hier op de camping 1x wel en dan leeg ik hem zelf 2x dan weer in de automaat daar deze mijn inziens hem intenser reinigt.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door karelV » zo 30 apr 2017 13:36

RE.gif

thumbup.gif thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Henny » zo 30 apr 2017 14:19

TIP : Het rose toiletpapier van "piep"( Lidl) gebruiken wij altijd en lost goed op.

Er zijn genoeg mensen, uit gemak maar ook dikwijls uit medische noodzaak, die het toilet niet alleen voor het plasje gebruiken. whistle.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door RichTrip » zo 30 apr 2017 15:13

Ik heb er het geld niet voor over. Ik heb meer last van niet zulke nette plekken om je cassette te leggen dan van het legen van de cassette zelf. Eigenlijk nooit geen moeite mee gehad.
Wel wordt het toilet in de caravan alleen voor de kleine boodschap gebruikt.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door ycv » zo 30 apr 2017 16:41

Ruud27 schreef:Mijn ervaring is dat er geen papier achterblijft of het ontkalkt weet ik niet ik heb nl een nieuwe tank.
Wat betreft het vullen daar kan je voor kiezen, je kan hem laten legen en reinigen maar voor €1 meer kan je hem ook laten vullen met vloeistof.
Ik gebruik de automaat hier op de camping 1x wel en dan leeg ik hem zelf 2x dan weer in de automaat daar deze mijn inziens hem intenser reinigt.
Tja. Ik heb dat apparaat van binnen bekeken...Dat mag ook wel eens schoon gemaakt worden...moet ik daar mijn schone propere ....in plaatsen?. No way. scratch.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Chris » zo 30 apr 2017 21:28

Ik zal wel een zeikert zijn ( toepasselijker woordkeuze kan bijna niet) maarrrr...
Het allerliefste heb ik toch dat mijn "dametje aan boord" ook bij mij aan boord ALLES doet.
Ik let wel op in het toilethok, mijn vrouw ook, maar soms.....
Dan heb ik het liefste dus dat die puber in de hut alles doet wat moet...in mijn hut is het schoon.

En...toen het een baby was heb ik d'r kontje gepoetst....dat kan ze nu zelf, maar poetsen of leegschenken ( met beluchtingsknop) maakt mij niet uit.
Je kind blijft altijd je kind..toch?

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ruud27

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door Ruud27 » zo 30 apr 2017 22:49

@ycv, hier op de camping is de automaat netjes schoon en ik heb dit nog niet anders mee gemaakt, mocht dit niet zo zijn kan je het altijd nog handmatig doen.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door ycv » ma 1 mei 2017 18:51

Ruud27 schreef:@ycv, hier op de camping is de automaat netjes schoon en ik heb dit nog niet anders mee gemaakt, mocht dit niet zo zijn kan je het altijd nog handmatig doen.
En dan is het nog eens zo dat wij een Dometic hebben... Dus die zal niet passen denk ik. scratch.gif
Maar ik heb makkelijk praten knipoog.gif Mijn man doet dat klusje.
Laatst gewijzigd door ycv op ma 1 mei 2017 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door ycv » ma 1 mei 2017 18:56

deemster07 schreef:AfbeeldingAfbeelding

Afgelopen Mei vakantie in Dwingeloo op RCN De Noordster. Wij hebben dat ding met veel plezier gebruikt. Als het aan mij ligt zie ik de automaat terug op elke camping in Europa. Wij legen de cassette zo'n twee A drie keer per twee week.
OP deze foto ziet het er niet zo fris uit.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door VIP » ma 1 mei 2017 19:32

Als ik soms zie hoe tanks van medekampeerders lekken en letterlijk rondom onder de Z..K zitten en deze dan in de automaat worden gezet, houdt ik mijn tank toch gewoon liever zelf vast, i.p.v hem er ook in t zetten.

Ik maak zelf als ik terug kom van het legen de wielen nog schoon van zand e.d. (van het rijden over het pad/weg) voordat ik hem weer in de caravan schuif.

De ruimte waar de cassette in de caravan gaat ziet er zelfs nog als nieuw uit. (en stinkt ook niet) geeft me altijd weer een fijn gevoel.

En van dat legen van de tank heb ik ook geen moeite, en met dejuiste dosering Aqua Kem stelt dit niet zoveel voor.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door karelV » ma 1 mei 2017 19:51

Jij lijkt mij wel mrgreen.gif Ik maak de wieltjes ook altijd schoon voor de cassette weer teruggeplaatst wordt, maar ik doe dat altijd gelijk al bij het schoonmaken van de cassette en dan doe ik hem altijd nog nadrogen met een doek. terug naar de caravan draag ik de cassette altijd want dan is hij toch niet zwaar meer en zo blijft ie ook schoon. Binnenin waar de cassette in gaat is het bij ons ook altijd als nieuw en daar liggen altijd steeds weer de twee bijgeleverde Thetford flesjes altijd nog in de plastic verpakking dus brandschoon en geurloos.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door VIP » ma 1 mei 2017 19:53

RE.gif

Precies hetzelfde, ik draag hem ook terug en dan met W5 doekjes nog een keer napoetsen en dan nadrogen en hupsekee er weer in schuiven.
Porsche + Tabbert

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Automaat om Cassette te legen/reinigen

Bericht door ycv » ma 1 mei 2017 19:54

RE.gif RE.gif RE.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Denk wel eens...Heb ik smetvrees?
Nou..Op dit gebied zeer zeker [aschrik.gif]

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw in caravanland”