Vakantieblunders

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Vakantieblunders

Bericht door Unplugged » vr 20 aug 2021 08:57

Hobby Linka schreef:
do 19 aug 2021 12:13
Nimma schreef:
do 19 aug 2021 11:40
Dit jaar weer een "leuke [aschrik.gif] "
Ik kijk nog naar de straatnaam en denk daar moet ik even een foto van maken.
Moet in in Duitsland wel even opletten als je een straatnaam op de foto zet. Van deze straat zijn er heul veul. mrgreen.gif

EBS.jpg
Dat geldt in Frankrijk voor het plaatsje 'Sortie'...

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Vakantieblunders

Bericht door Hermanus » vr 20 aug 2021 10:50

Boodschappen doen in een supermarkt. Mijn vrouw wil schapenkaas, dus ik naar de kaasafdeling en bestel daar "fromage du mouton". Staat de verkoopster mij dom aan te kijken en haalt haar schouders op, ze begrijpt het niet. Ik denk dat het aan mijn uitspraak ligt, en bestel nogmaals "fromage du mouton'. Weer geen reactie. Hoor ik achter mij een echtpaar lachen, en de vrouw stoot mij aan, en zegt (in het frans) dat de "mouton" het mannetjesschaap ( de ram) is, en dus geen melk geeft, en dat ik waarschijnlijk bedoel "fromage de Brebis". !

Op de markt lopen wij langs een stalletje met in honing gebrande pinda's, wel lekker voor bij de borrel, dus ik pak een zakje en reken af, 100 franc. Zonder nadenken betaal ik dit bedrag, en ik loop verder. Ik heb nauwelijks 5 stappen gedaan als ik me ineens realiseer dit ik 35 gulden heb betaald voor dit zakje !!!! Mij uiteraard niet laten kennen en doorgelopen, maar mijn vrouw wel gezegd ontzettend zuinig te zijn met deze pinda's.

Gebruikersavatar
StevenD
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 13 apr 2014 19:08
Locatie: Tiel

Re: Vakantieblunders

Bericht door StevenD » vr 20 aug 2021 10:51

Screenshot_20210820_105001.jpg
Geniaal 😂😂😂😂😂😂😂
Volvo V60 Momentum 2.0 T, 203pk/320nm, met een Knaus Azur 495 TF

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vakantieblunders

Bericht door Nimma » vr 20 aug 2021 10:57

Dit jaar weinig vakantieblunders? scratch.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Vakantieblunders

Bericht door Paul Vingerhoets » vr 20 aug 2021 15:47

Tja, enkele jaren terug kocht schoonmoeders een paar worsten bij de lokale slager was een lokale delicatesse blijkbaar

Nouw er er was er maar 1 die het een delicatesse vond, onze beagle was er gek op en niet meer weg te slaan bij de pan waarin ze lagen te bakken.

Schoonvader moest toch echt zelf eerst proberen daarna was het dus feest voor de beagle
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vakantieblunders

Bericht door Daphne » vr 20 aug 2021 15:50

Nimma schreef:
vr 20 aug 2021 10:57
Dit jaar weinig vakantieblunders? scratch.gif
We hebben de kans nog niet gehad, maar we gaan ons best doen komende weken mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vakantieblunders

Bericht door deusjevo » vr 20 aug 2021 16:03

Huur camper in Canada getankt echter met benzine ipv diesel…. :oops:
Moeten uiteindelijk afgesleept worden, tank ter plekke leegpompen deed de berger niet aan helaas.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Dunya
Berichten: 72
Lid geworden op: za 23 mar 2019 17:54

Re: Vakantieblunders

Bericht door Dunya » vr 20 aug 2021 20:07

Ik was samen 40 jaar geleden met een vriend aan het backpacken in Wales met daarbij het bekende regenweer. Uiteindelijk kwamen we bij een camping waar op een gebouwtje "laundrette" stond. Binnen stond één machine met een grote opening. Wij alle natte kleren erin, maar we konden zo snel niet vinden waar het waspoeder in moest. Dus deze werd in de trommel erbij gegooid.
Nu alleen nog een muntje erin en wachten maar,,,,,
De was werd wel droog maar niet schoon: het was dus een wasdroger...........
Daarna zaten we dus met vuile was die vol met waspoeder zat.

Gr, Dunya
Bergland 3.6 getrokken door een Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G 121 Luxury Automaat

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Lucas » vr 27 aug 2021 22:33

Beetje vergelijkbaar met verhaal van Morgoth op vorige pagina.

Na lang weekend in huisje in Noord-Frankrijk omgeving Charleville-Mézières wilden we met schoonzus en haar vriend in de auto (zonder sleurhut) op terugweg langs de grotten van Han. Altijd al eens willen zien, na in mijn jeugd de Suske en Wiske "Het Kristallen Kasteel" verslonden te hebben, dat zich daarin afspeelt. Dus ingevuld op navigatie, het bleek niet eens zo ver rijden vanuit C-M. Op 5 kilometer afstand nam het enthousiasme toe; we waren er bijna! Men begon zich in de auto al te organiseren om direct na aankomst van start te kunnen gaan. Dat sloeg om toen we "Han" binnenreden. Een enkele boerderij, wat lantaarnpalen en koeien. Maar géén stromende rivier, géén treintje en al helemáál geen grotten. Iets beter internet en navigatie raadplegen bracht aan het licht: we moesten het dik 70 km naar het noorden gelegen Han-sur-Lesse hebben en niet Han! Een uurtje rijden later konden we de volstrekt onnodige omweg naar het oosten toch succesvol afronden. Nog net op tijd voor de allerlaatste rondleiding van de dag (en het was prachtig).
Bijlagen
Han - Han sur lesse.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantieblunders

Bericht door Chris » vr 27 aug 2021 22:51

Paar jaar geleden in Luxembourg..
Rijden wij in de buurt van Vianden onderweg naar een leuk restaurantje...en kom ik onverwacht de wandelende buren van de camping tegen.
Beste mensen hoor..maar...

Affin... wij hadden onze hap al op in het restaurantje toen de buren daar langs liepen..
Dus ik vraag domweg... "Waar gaan jullie heen??"
Zegt de buurvrouw:
Wij volgen een route naar een mooi uitzicht...
We volgen de bordjes:
Sans Unique.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Vakantieblunders

Bericht door Conradi » vr 27 aug 2021 23:02

We rijden al een tijdje met Google Maps als Navigatie, omdat de standaard Volvo navigatie eigenlijk alleen goed werkt als je de weg weet....

In Oostenrijk zouden we eigenlijk over circa 15 km de snelweg verlaten naar een doorgaande route, maar Google meldde zich al om er direct vanaf te gaan. Onderaan de afrit werd ook keurig het dorp aangegeven waar we naartoe wilden. Echter de weg was een shortcut dwars door de bergen, met hellingen tot 18% en soms krap een caravan breed. We hebben peentjes gezweet, maar je kunt ook niet meer terug :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Vadervan3 » vr 27 aug 2021 23:40

Conradi schreef:
vr 27 aug 2021 23:02
We rijden al een tijdje met Google Maps als Navigatie, omdat de standaard Volvo navigatie eigenlijk alleen goed werkt als je de weg weet....

In Oostenrijk zouden we eigenlijk over circa 15 km de snelweg verlaten naar een doorgaande route, maar Google meldde zich al om er direct vanaf te gaan. Onderaan de afrit werd ook keurig het dorp aangegeven waar we naartoe wilden. Echter de weg was een shortcut dwars door de bergen, met hellingen tot 18% en soms krap een caravan breed. We hebben peentjes gezweet, maar je kunt ook niet meer terug :roll:
Herkenbaar ja. Ik schiet nog wel eens in de stress wat dat betreft. Ik heb er een hekel aan om op obscure weggetjes te eindigen. Dus nieuwe auto Android autoplay. Ideaal. Wij richting Lyon: File. Navigatie geeft automatisch een snellere route. Dus, lekker om Lyon heen. Op een gegeven moment is er ook om Lyon file. Afijn, de navigatie geeft na wat km's een afslag aan. Ik ben wel eens vaker langs lyon gereden en het kwam me niet bekend voor. Half piekend en in gesprek met de vrouw nemen we de afslag.

Komen we daar toch in een hopeloos stukje Lyon zeg. Direct een daling van 13% voor de kiezen. Godsamme. Zweet in de bilnaad. Dwars door smalle straatjes heen.

Needless to say dat ik die functie de volgende keer uitzet.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vakantieblunders

Bericht door eurotrotter » za 28 aug 2021 00:17

sander_knaus schreef:
do 19 aug 2021 20:32
3 jaar geleden in Italië, ik draai vanaf het Gardameer de snelweg op, rij kort achter een Italiaan aan en zo onder de slagboom van het tolpoortje door, ik zeg tegen de vriendin. Moesten we nou een kaartje trekken hier? En ja hoor, een ritje van €5 werd er 1 van €50 omdat we geen bewijs hadden waar we vandaan kwamen stom.gif
Dat klopt ,als je geen ticket hebt of het kwijt bent,je betaald dan het duurste traject wat op die route mogelijk is.
Als je vanaf het Gardameer ( Peschiera) vertrekt kun je t verste rijden zonder een betaalpost tegen te komen ,tot Salerno (onder Napels)
Overigens is dit in Frankrijk ook zo.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vakantieblunders

Bericht door eurotrotter » za 28 aug 2021 00:22

erichendri schreef:
do 19 aug 2021 21:45
In Schotland ook zoiets gehad.
Zijn 2 plaatsjes die erg op elkaar lijken.
Inverness en nog zoiets, was 26 jaar geleden.
Waren solo maar toch een uur rijden verschil.

Eric
De klassieker onder de (vrachtwagen ) chauffeurs verhalen:

Chauffeur moet naar Mönchen Gladbach.
De volgende middag belt hij zijn baas en zegt:
Ik heb heel München al 3 keer in de rondte gereden ,en overal de weg gevraagd , maar van Gladbach hebben ze hier nog nooit gehoord.
mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Vakantieblunders

Bericht door eurotrotter » za 28 aug 2021 00:25

Morgoth schreef:
vr 20 aug 2021 08:42
Bij een Frans supermarktje groente en gehakt gehaald voor door de macaroni. Hele zooitje op de skottel roerbakken. Zag er toch wel raar uit en rook ook vies. Dat gaan we maar niet eten. Daarom maar een frietje gehaald bij de camping snackbar. Bij de afwas hadden we he erover met een stel Franse kampeerders. Bleek dat we pens voor de hond hadden staan bakken...
Tripes,,,( a la mode de Caen)
Volgens sommige Fransen een delicatesse. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vakantieblunders

Bericht door Niels83 » za 28 aug 2021 02:58

Ja als je niet oplet in Frankrijk eet je de gekste dingen, overigens ook als mijn vrouw wel oplet zit ze heel gelukkig te wezen terwijl ze slakken slurpt en kikkerbillen knaagt.

Ooit in de Auvergne rond eens tijd gedacht we zoeken een restaurant, op de camping was een table d'hote maar de kok was de Nederlandse camping eigenaar. Tsjah daarvoor ga ik niet naar Frankrijk.
Lang verhaal kort, na 2,5 uur langs te chique, te dure, dichte, volle, te vieze restaurants gereden te zijn kwamen we bij een restaurant. Prima daar eten we want nu rammel ik van de honger. Als ik zeg dat de inricht versleten chique jaren 70 was geeft dat wel een beeld, er zaten 2 andere gasten. Nadat deze gasten onze bestelling hadden opgenomen, waren die dus ook weg, en gingen ze in de hal net naast de ruimte een Franse soap kijken op stand 100. Het eten was gewoon ronduit slecht, simpel is prima maar een kippen poot waar nauwelijk Vlees aan zat, en wat er aan zat was erg droog en taai.

Dus aangekomen op de camping, bleek die man dus chef in een bistro te zijn geweest, en de heerlijkste Franse gerechten te serveren.

In dat restaurant dacht mijn vrouw dus ik probeer eens kaas als voorgerecht, gek maar staat op de kaart dus misschien iets uit de streek. Maar fromage de tete is dus kopkaas.

Zo bestelde ze ook eens fromage blanc als dessert, waarbij ze een Brie achtig iets verwachtte, nu lust ze ook gewoon kwark, maar het voldeed niet aan haar verwachting.

Dit jaar 1 blundertje, we wilde heel graag naar een markt, omdat we die zo leuk vinden. In de middag zou het gaan regenen en dan pas 3 dagen later weer droog worden, dus na de markt zouden we naar huis rijden. Om 8.00 op buienradar gekeken, ja als we om 12.00 in de auto zitten blijven we droog. 8.05 het begint te regen, en vanaf toen ging de kraan open. Dus zeiknat over die markt gelopen.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Vakantieblunders

Bericht door Unplugged » za 28 aug 2021 19:41

Chris schreef:
vr 27 aug 2021 22:51
Paar jaar geleden in Luxembourg..
Rijden wij in de buurt van Vianden onderweg naar een leuk restaurantje...en kom ik onverwacht de wandelende buren van de camping tegen.
Beste mensen hoor..maar...

Affin... wij hadden onze hap al op in het restaurantje toen de buren daar langs liepen..
Dus ik vraag domweg... "Waar gaan jullie heen??"
Zegt de buurvrouw:
Wij volgen een route naar een mooi uitzicht...
We volgen de bordjes:
Sans Unique.. mrgreen.gif
Dat klinkt als de vrachtwagenchauffeur die voor het eerst naar Frankrijk moest en die op een gegeven moment opbelde naar de baas, welke van als die plaatsen 'Sortie' hij toch moest hebben...

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Vakantieblunders

Bericht door sander_knaus » za 28 aug 2021 20:28

Conradi schreef:
vr 27 aug 2021 23:02
We rijden al een tijdje met Google Maps als Navigatie, omdat de standaard Volvo navigatie eigenlijk alleen goed werkt als je de weg weet....

In Oostenrijk zouden we eigenlijk over circa 15 km de snelweg verlaten naar een doorgaande route, maar Google meldde zich al om er direct vanaf te gaan. Onderaan de afrit werd ook keurig het dorp aangegeven waar we naartoe wilden. Echter de weg was een shortcut dwars door de bergen, met hellingen tot 18% en soms krap een caravan breed. We hebben peentjes gezweet, maar je kunt ook niet meer terug :roll:
Toevallig camping Alpen freunden bij hermagor?
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Vakantieblunders

Bericht door Jaap van Duijn » zo 29 aug 2021 08:46

@Sander-Knaus,

Ook wij trapten in deze melding en gingen over bergen en heuvels man wat een rit.
Stom dom om op die tom tom te vertrouwen spreek nu van 2010.
Ondertussen en na jaren van geloof wel een blaadje met de hoofd aanloop punten wel op dashboard.
Nadien hebben we wel gelachen dat weer wel.
Jaap

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Vakantieblunders

Bericht door Conradi » zo 29 aug 2021 10:10

sander_knaus schreef: Toevallig camping Alpen freunden bij hermagor?
Knap bedacht, het is wel die omgeving. De weg snijdt bij Villach de A10 / 111 af.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Vakantieblunders

Bericht door sander_knaus » zo 29 aug 2021 10:31

Wij kampeerden daar toen met de tent nog en reden altijd binnendoor terug. En je kon daar niet meer draaien en heb menig caravanrijder daar toen zichzelf in de nesten zien werken.

Ik had afgelopen vakantie iets soortgelijks. De tunnels in Luik zijn dicht en ik was zo dom om op google maps te vertrouwen en stond in de avond spits in hartje luik in het centrum van luik. Dan heb je ook wel even last van klotsende oksels
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Vakantieblunders

Bericht door Rikkie » zo 29 aug 2021 12:39

Jaren geleden zaten we op een terrasje in Herbeumont (Belgische Ardennen), het Franstalige landsgedeelte dus. Op zeker moment neemt er een jong Nederlands stel plaats aan het tafeltje naast ons. Moet je weten dat mijn vriendin en ik in sommige situaties bewust onderling Frans praten, en nu dus ook. We horen dat het Nederlandse stel de wandelmogelijkheden in de buurt overloopt. Kort bij het terras staat er een wegwijzer met "Parc a conteneurs - 3km" , vrij vertaald als "containerpark 3km", in Nederland vermoedelijk meer bekend als recyclagepark. (tot zover een situatieschets)

Op zeker moment horen we het Nederlandse stel praten over de wegwijzer naar het "Parc a conteneurs". Ze vroegen zich oa af of het de moeite zou zijn om naar het park te wandelen en wat er eigenlijk te zien zou zijn. Wij hadden al binnenpret omdat we wel wisten over wat het ging. Plots zegt één van beiden : "We kunnen het misschien aan onze buren vragen". Mijn vriendin en ik wisselen een blik van verstandhouding. De buren spreken ons aan en vragen eerst netjes of we soms Nederlands praten. Natuurlijk geen enkel probleem. Ze vroegen of we soms wisten of het de moeite was dat bewuste "Parc a conteneurs". Wij hielden ons van den domme en antwoorden: "We zijn er nog niet geweest maar als er wegwijzers staan moet het toch wel de moeite zijn!" Het koppel overlegde nog even, drinken hun glas leeg, bedanken ons voor de info en vertrekken naar het "Parc a conteneurs" Heen en terug 6 km dus.

Wijzelf hebben nog rustig iets gedronken maar hebben natuurlijk niet gewacht op hun terugkomst ...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Vakantieblunders

Bericht door Ron » zo 29 aug 2021 13:23

[re.gif]
Dat is geen blunder.
Maar gewoon niet netjes van jullie, en dan spreek ik me nog voorzichtig uit.
Als je geantwoord had dat je alleen frans spreekt , kan ik nog wel ergens inkomen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Vakantieblunders

Bericht door El1989 » zo 29 aug 2021 14:20

[re.gif] eens beetje flauw .. maar naar een paar biertjes zou het best wel gezien kunnen worden als humor
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Vakantieblunders

Bericht door mrbullmastiff » zo 29 aug 2021 14:56

Rikkie schreef:Jaren geleden zaten we op een terrasje in Herbeumont (Belgische Ardennen), het Franstalige landsgedeelte dus. Op zeker moment neemt er een jong Nederlands stel plaats aan het tafeltje naast ons. Moet je weten dat mijn vriendin en ik in sommige situaties bewust onderling Frans praten, en nu dus ook. We horen dat het Nederlandse stel de wandelmogelijkheden in de buurt overloopt. Kort bij het terras staat er een wegwijzer met "Parc a conteneurs - 3km" , vrij vertaald als "containerpark 3km", in Nederland vermoedelijk meer bekend als recyclagepark. (tot zover een situatieschets)

Op zeker moment horen we het Nederlandse stel praten over de wegwijzer naar het "Parc a conteneurs". Ze vroegen zich oa af of het de moeite zou zijn om naar het park te wandelen en wat er eigenlijk te zien zou zijn. Wij hadden al binnenpret omdat we wel wisten over wat het ging. Plots zegt één van beiden : "We kunnen het misschien aan onze buren vragen". Mijn vriendin en ik wisselen een blik van verstandhouding. De buren spreken ons aan en vragen eerst netjes of we soms Nederlands praten. Natuurlijk geen enkel probleem. Ze vroegen of we soms wisten of het de moeite was dat bewuste "Parc a conteneurs". Wij hielden ons van den domme en antwoorden: "We zijn er nog niet geweest maar als er wegwijzers staan moet het toch wel de moeite zijn!" Het koppel overlegde nog even, drinken hun glas leeg, bedanken ons voor de info en vertrekken naar het "Parc a conteneurs" Heen en terug 6 km dus.

Wijzelf hebben nog rustig iets gedronken maar hebben natuurlijk niet gewacht op hun terugkomst ...
Om het maar op zijn Belgisch te zeggen. Hopelijk hebben ze jullie ook eens flink bij jullie kloten als je op een fatsoenlijke manier een vraag stelt.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”