Vakantieblunders

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Vakantieblunders

Bericht door Ron » zo 29 aug 2021 16:36

El1989 schreef:
zo 29 aug 2021 14:20
[re.gif] eens beetje flauw .. maar naar een paar biertjes zou het best wel gezien kunnen worden als humor
Het is pas humor. Als je zegt " ik geloof niet dat je een milieu park zo bezienswaardig is ". .
Of iets in die trant.
Heb dan ook de ballen om te blijven zitten tot ze terug komen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Vakantieblunders

Bericht door El1989 » zo 29 aug 2021 19:10

[re.gif] zo kan je maar zien dat niet iedereen dezelfde humor heeft , ik zou mensen die het vriendelijk vragen niet zo naaien… maar goed weenie.gif
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vakantieblunders

Bericht door hoboken » zo 29 aug 2021 19:31

Dit is geen humor dat je dit hier durft te schrijven.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vakantieblunders

Bericht door Micky » zo 29 aug 2021 19:48

Rikkie schreef:
zo 29 aug 2021 12:39
Jaren geleden zaten we op een terrasje in Herbeumont (Belgische Ardennen), het Franstalige landsgedeelte dus. Op zeker moment neemt er een jong Nederlands stel plaats aan het tafeltje naast ons. Moet je weten dat mijn vriendin en ik in sommige situaties bewust onderling Frans praten, en nu dus ook. We horen dat het Nederlandse stel de wandelmogelijkheden in de buurt overloopt. Kort bij het terras staat er een wegwijzer met "Parc a conteneurs - 3km" , vrij vertaald als "containerpark 3km", in Nederland vermoedelijk meer bekend als recyclagepark. (tot zover een situatieschets)

Op zeker moment horen we het Nederlandse stel praten over de wegwijzer naar het "Parc a conteneurs". Ze vroegen zich oa af of het de moeite zou zijn om naar het park te wandelen en wat er eigenlijk te zien zou zijn. Wij hadden al binnenpret omdat we wel wisten over wat het ging. Plots zegt één van beiden : "We kunnen het misschien aan onze buren vragen". Mijn vriendin en ik wisselen een blik van verstandhouding. De buren spreken ons aan en vragen eerst netjes of we soms Nederlands praten. Natuurlijk geen enkel probleem. Ze vroegen of we soms wisten of het de moeite was dat bewuste "Parc a conteneurs". Wij hielden ons van den domme en antwoorden: "We zijn er nog niet geweest maar als er wegwijzers staan moet het toch wel de moeite zijn!" Het koppel overlegde nog even, drinken hun glas leeg, bedanken ons voor de info en vertrekken naar het "Parc a conteneurs" Heen en terug 6 km dus.

Wijzelf hebben nog rustig iets gedronken maar hebben natuurlijk niet gewacht op hun terugkomst ...
Gefeliciteerd met deze kleuterige manier van in het leven staan, te sneu voor worden, kinderachtige gedrag :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Vakantieblunders

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 29 aug 2021 20:11

Werd dag of 5 geleden bij een franse supper aangesproken in heel lastig te verstaan frans door een jonge dame met een doos ijs

Dan kan ik niet meer dan in mijn beste nederlands te vragen wat ze bedoelde want ik verstond haar niet

Krijgt ze ineens een paar rode koontjes op der wangen, want het was een nederlandse familie

Die een doos ijsjes had gekocht en er bleef er 1 over en de vraag was eigenlijk of ik een ijsje luste..
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Vakantieblunders

Bericht door Bart-P » ma 30 aug 2021 01:26

@Rikkie: ik kan er wel om lachen hoor. :-)

Wat is er nou helemaal gebeurd? Er zijn 2 mensen die graag wandelen 6 km gaan wandelen. Misschien was de route naar het milieupark wel heel mooi?! Het eigenlijke park viel alleen wat tegen natuurlijk. ;-)
Ik denk dat wandelaars zelf ook een grappige herinnering hieraan over hebben gehouden.
En ze hebben hun Frans verbeterd. Prima leermoment toch? Zo leer je iedere dag iets.

Beste mensen, je hoeft niet overal op te reageren, het zou je sieren als je gewoon eens de schouders ophaalt als je een post leest waar je jezelf niet ik kan vinden. Let it go! Geniet van het leven. Pluk de dag. Stop met zure reacties.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Vakantieblunders

Bericht door Rikkie » ma 30 aug 2021 07:48

@ Bart-P:
Dat vind ik nu een mooie reactie!
Uiteindelijk hebben wij (volgens mij) niets verkeerd gedaan.
Hadden dit mensen op leeftijd geweest hadden we dit natuurlijk niet gedaan. Maar zoals je zegt ... wat is nu 6km voor een jong stel dat graag wandelt.
Misschien voelen sommigen zich hier geviseerd omdat er een paar landgenoten geringeloord waren.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Vakantieblunders

Bericht door RDDR » ma 30 aug 2021 08:17

[re.gif]
Ik heb ook eens iets soorgelijks gedaan, door een automobilist bewust een compleet foute kant op te sturen. Verschil is dat ik toen 12 jaar was en in de brugklas zat. Toen vond ik dat nog humor. Nu sluit ik me aan bij de rij van andere commentaren. Natuurlijk is het niets vreselijks en zal je echt niet hun vakantie verpest hebben, maar het is ronduit kinderachtig en verre van humor. weenie.gif
Gezien het al vaak genoeg gezegd was, reageerde ik niet. Totdat je nu besluit om zelf wel te reageren op de enige soort van positieve reactie.

Dan maar on topic: zelf heb ik weinig echte blunders meegemaakt. 1 matige. We hadden een rondvaart over de binnendiezen in Den Bosch geboekt met vrienden. Even op een terras vlakbij het afvaart punt wat gedronken en wat gebak genomen. Om de beurt even naar het toilet geweest. Toen kwan het bootje wat aan de vroege kant. Wij opstaan en erheen. Waarna van beiden kanten kwam: jullie hadden betaald, toch? Toen jullie naar binnen liepen? Euuh..... nee.... ben naar toilet geweest. Zo was ook hun reactie.
Direct na de rondvaart terug gelopen, naar binnen en we begonnen onze excuses te ratelen en hoe het gegaan was. Waar een hele relaxte eigenaar zegt:"uitleg is niet nodig, dit gebeurt echt elke week meerdere keren". In begin rende hij er achteraan, maar inmiddels wist hij dat 99% na de tocht terugkwam om te betalen, net zoals wij. Hij zat er niet mee en kon er allemaal wel om lachen. We hebben een goede fooi achter getalen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Vakantieblunders

Bericht door Morgoth » ma 30 aug 2021 09:06

We zaten op een frans terras, ergens aan de Côte d'Azure. We hadden een milkshake besteld. We kregen echter een drankje wat zo goor was dat het was alsof je een klap in je gezicht kreeg. Dus ik probeer in mijn beste frans te vertellen dat het brouwsel niet te hachelen was en of hij van plan was om ons te vergiftigen. Na mijn 5 minuten durende stuntelige Franstalige 'tirade' vraagt de ober: Hollandais?" Ik zeg Oui! Zegt ie: "Moi aussi!" De sukkel :oops:

We hebben er vreselijk met hem over gelachen. We zijn nog een paar keer terug geweest... voor een cola light.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Vakantieblunders

Bericht door El1989 » ma 30 aug 2021 09:43

[re.gif] maar wat was het blijft de vraag
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantieblunders

Bericht door Chris » ma 30 aug 2021 10:50

Morgoth schreef:
ma 30 aug 2021 09:06
We zaten op een frans terras, ergens aan de Côte d'Azure. We hadden een milkshake besteld. We kregen echter een drankje wat zo goor was dat het was alsof je een klap in je gezicht kreeg. Dus ik probeer in mijn beste frans te vertellen dat het brouwsel niet te hachelen was en of hij van plan was om ons te vergiftigen. Na mijn 5 minuten durende stuntelige Franstalige 'tirade' vraagt de ober: Hollandais?" Ik zeg Oui! Zegt ie: "Moi aussi!" De sukkel :oops:

We hebben er vreselijk met hem over gelachen. We zijn nog een paar keer terug geweest... voor een cola light.
Herkenbaar...
Wat voel je je dan opgelaten he.. knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Vakantieblunders

Bericht door refram » ma 30 aug 2021 12:10

Een vijftiental jaren geleden waren we met onze camper op vakantie in de Dordogne in Frankrijk.
Zoals gebruikelijk en het een goede Bourgondiër beaamt gingen we die middag eten in een plaatselijk gerenommeerd restaurant.
Meestal ga ik voor de specialiteit van het huis, dus dit was hier niet anders.
Zie ik bij de "Spécialité de la maison" staan, "Andouillete"
Al met grote honger en veel zin vraag ik aan de ober, "Andouillete, c'est quel genre de plat?
Antwoord hij, "C'est une sorte de saucisse, vraiment un délice.
Ik dacht, dat kan niet slecht zijn, dat ga ik eens proberen.
Groot was mijn verbazing toen ik deze "Andouillete" geserveerd kreeg.
Mijn ega moest al kokhalzen van de geur van mijn bord.
De grote zin in eten was al weg, maar toch heb ik geprobeerd en 1/4 ervan opgegeten. Echter nooit meer. néh néh.gif
https://nl.wikipedia.org/wiki/Andouillette
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Vakantieblunders

Bericht door Morgoth » ma 30 aug 2021 12:33

[re.gif]
Gatver. Die Fransen eten echt de meest ranzige dingen.
Chris schreef:
ma 30 aug 2021 10:50
Herkenbaar...
Wat voel je je dan opgelaten he.. knipoog.gif
Ja nogal.
Nou moet ik zeggen dat ik er ook regelmatig misbruik van maak. Zoals inmiddels de meesten hier wel weten woon ik in Duitsland en mijn buurman (zo'n 800m verderop) heeft een camping. Als je van "de goede kant" komt is deze camping prima aangegeven. Maar als je niet van de goede kant komt kun je even aan het zoeken komen. De navigatie stuurt je dan namelijk over een fietsbruggetje. Als ik buiten bezig ben komen vakantiegangers regelmatig vragen hoe ze op de camping moeten komen. De meeste Nederlanders proberen het in het Duits maar niet iedereen gaat dat heel goed af. Ik laat ze eerst uitpraten om ze dan vervolgens in het Nederlands de weg te wijzen. Blijft leuk.

Ook leuk lijkt het me als Nederlandse politie agenten me in de Duitse privé auto staande houden. Om ze dan te laten tobben in het Duits en vervolgens na de controle te vertrekken met "Tot ziens, fijne dag nog!" Helaas is dat nog niet voorgekomen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Vakantieblunders

Bericht door Ab » ma 30 aug 2021 13:13

Effe andersom..
Een aantal jaren geleden werd ik bij de Kroatische grens door een heel forse dikke douanebeambte tegengehouden.
Mijn nummerplaat heeft geen NL of EU plaatje, eronder zit wel een houder met daarop de naam van mijn dealer, met aan de ene kant een Canedese, en aan de andere kant een Amerikaanse vlag in het klein.
De man kon bijna geen woord over de grens..
Her enige wat ik verstond was Green Card.
Mijn Kroatisch is ook zeer beperkt..Dobro dan en nog een aantal kreten en daarmee houdt het al gauw op.. knipoog.gif
Ik dus de groene kaart van zowel de auto als caravan gepakt.
Dat was echter niet goed blijkbaar.
Hij bleef maar herhalen Green Card! Green Card!.
Ik snapte er de ballen niet meer van, en bleef de groene verzekeringspapieren voor zijn neus houden. Niet goed blijkbaar..de slagboom bleef dicht. Uiteindelijk kwam zijn leidinggevende erbij.
Het bleek, dat de man dacht dat ik Amerikaan was...
Terwijl onze paspoorten ook voor zijn neus lagen. scratch.gif
Amerikanen en Canadezen schijnen een soort groen visum nodig te hebben..
Uiteindelijk nam de grote baas het over, na 1 blik op mijn paspoort mocht ik doorrijden.
Het toeval wilde, dat bij de terugreis ik dezelfde man weer trof.
Hij herkende me nog..en hoefde niks meer te zien. awhoea.gif
Die blunder wilde hij niet meer herhalen blijkbaar.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Lucas » ma 30 aug 2021 22:32

Rikkie schreef:
zo 29 aug 2021 12:39
Jaren geleden zaten we op een terrasje in Herbeumont (Belgische Ardennen),....
Tja, over smaak valt niet te twisten. Maar ik vond het dan wel een mooie poets. Dat jong koppel is aan die 6 kilometer wandeling heus niet overleden, er is geen schade, ze vertellen het verhaal waarschijnlijk óók al jaren lachend in het kader van "moet je horen wat WIJ ooit gedaan hebben". En het Frans woord voor container vergeten ze nooit meer.

Mijn humor is het wel, maar het is wel wat morbide en dat is niet aan iedereen besteed.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Vadervan3 » di 31 aug 2021 15:21

[re.gif]

De humor ervan ontgaat me eerlijk gezegd. Ik vind het vrij ongepast. En nou kan ik best wel wat hebben.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Lucas » di 31 aug 2021 22:12

[re.gif]
Tja, ik vertel ook wel eens een grap waar niemand om moet lachen. Of ik ben de enige die ergens niet om lacht. Het zal wel aan mij (en Rikkie in dit geval) liggen mrgreen.gif

Maar goed, laten we bespreken wat wel en geen humor is voor elders bewaren en terugkeren naar de vakantieblunders. knipoog.gif

Ron055
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 16 sep 2020 14:20

Re: Vakantieblunders

Bericht door Ron055 » di 31 aug 2021 22:49

Dit heeft niets te maken met een grap die verteld wordt en die je leuk kan vinden of niet. Waar je eventueel nog op kan reageren. Nee hier worden mensen 1,5 uur de mist ingestuurd en de grappenmakker is zo dapper om voor hun terugkeer zijn hielen te lichten. Maar hier wel stoer als grap delen, bah. Zullen deze mensen een volgende keer onbekenden net zo onbevangen vertrouwen als ze weer advies nodig hebben???

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Vakantieblunders

Bericht door nonblond » di 31 aug 2021 22:57

Na zoveel reacties weet hij het nu wel. Dus graag verder met de blunders.

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Vakantieblunders

Bericht door sicky » wo 1 sep 2021 22:41

Ik reed op de ringweg van Parijs . Na een keer verrast te zijn van een "snelle" invoeger . Had ik besloten om een baan op te schuiven en een tandje erbij te zetten . Kortom ik reed flink door met de caravan erachter . Komt er een Toyota met Frans kenteken links naast me rijden en begint te toeteren en te gebaren ...ik begon in mijn auto ,de lichtgetinte man voor van alles en nog wat uit te maken ...tot het punt dat de ramen open gingen om de beste man te horen schreeuwen in het nederlands....eeeyyh vriend ff rustiger rije jij anders word je op een plaatje gezet..... ik mompelde nog iets tegen me vrouw van oeps maar goed dat de kinderen een koptelefoon op hadden en mijn tirade niet gehoord hebben.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vakantieblunders

Bericht door Micky » wo 1 sep 2021 22:44

[re.gif]

daar moet je heel erg je best doen om echt te snel te rijden knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Vakantieblunders

Bericht door Lucas » wo 1 sep 2021 23:32

Nou, dan voeg ik er toch nog eentje toe.

Jaren terug was ik met mijn vrouw op Sicilië en de snelweg langs de kust daar is werkelijk fantastisch, met ontelbaar veel tunnels. We waren de tolweg aan het begin (ik meen Palermo) opgereden met onze huurfiat maar hadden daar ondanks diverse pogingen geen kaartje gekregen (geen unicum kennelijk). En dus bij onze afrit bij het onbemande afrekenstation op de knop gedrukt om een medewerker te spreken via de telefoonverbinding. Ik probeerde duidelijk te maken dat we toeristen waren en wat het probleem was. De dame aan de andere kant sprak echter uitsluitend Italiaans (in machinegeweertempo bovendien) dus dat gesprek liep al snel vast. Na wat hoorbaar geroezemoes en geschuif kwam haar mannelijke collega aan de lijn die wel enigszins Engels sprak. "Wer doe joe kom from?" klonk het op zijn Allo Allo's. Wat aardig van die man om dat te vragen, dacht ik nog in een flits. "From The Netherlands" antwoordde ik direct. Het was even stil, welke stilte werd doorbroken door mijn vrouw die het keihard uitproestte van het lachen en de man die stamelde "No, wer did you enter this road?"

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Vakantieblunders

Bericht door Jan van Vijven » do 2 sep 2021 06:48

Mijn blunders…
Een keer bij een te lage tunnel m’n schotel van het dak gereden en een keer een hoogte balk op de caravan geparkeerd.
Oh ja, ook nog een keer honderd meter achteruit terug omdat de weg eindigde tegen een boeren hek, en dit op een zeer smalle weg waar de spiegels net de muren niet raakte, oh wat was ons Elly blij ze kon niet uitstappen en moest maar hopen dat het goed ging.

Eigenlijk niet veel bijzonders dus ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Vakantieblunders

Bericht door Musso53 » do 2 sep 2021 08:41

In 2011 waren we met onze Hobby Excelsior 540 UL op de terugweg vanuit Toscane. Bij de Tolpoort op de Brennerpas wilde ik net als de heenweg met creditcard betalen dus koos hiervoor een poort uit. Ik ging voor de meest links want daar was het vrij rustig en geen vrachtwagens.
Afrekenen was geen probleem maar wat bleek achter die poort was middels betonelementen een ca. 100m erg smalle, bochtige rijbaan afgebakend. Het bleek een baan te zijn voor solo personenwagens. Ik had aan beide zijden van mijn caravan 5-10 cm vrije ruimte.
Het zweet brak me een beetje uit, terug was geen optie dus maar kijken hoe ver we zouden komen. Het lukte gelukkig om er stapvoets rijdend zonder de elementen te raken er doorheen te komen. Op sommige punten was het mm werk.
Dat was een goed leermoment voor me, sinds die keer neem ik alleen nog maar poorten voor vrachtwagens.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Vakantieblunders

Bericht door sjaak109 » do 2 sep 2021 09:55

geen echte blunder moest er wel om lachen.
tijdje terug in Denemarken vergeten de navigatie van offtheroad (niet verharde wegen)rijden af te zetten ivm met een tripje met de landrover vlak er voor.
dan kom je met je Dacia toch op mooie plekken in het bos!!!! op de camping staan ze wel vreemd te kijken als je via het bospad aan de achterkant van de camping binnen komt.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”