Toiletperikelen

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Toiletperikelen

Bericht door freekvo » di 15 jun 2021 10:26

Let op! Onderstaande tekst bevat schokkende details in de categorie "poep & pies". Wie daar niet tegen kan, moet dit maar overslaan. Je kunt het ook beter niet lezen tijdens het eten!

Gisteravond hebben we hier op onze 'vaste' Franse camping kennis gemaakt met de nieuwe stortplaats voor het chemisch toilet en dat was geen onverdeeld genoegen.
In alle voorgaande jaren kon je de cassette legen in het enige hurktoilet (of “WC-Turque” zoals de Fransen zelf zeggen). Er was daar speciaal een kraan gemaakt om de cassette om te spoelen. Maar van het hurktoilet is een extra douche gemaakt en nu is er aan de buitenkant van het toiletgebouw een stortbak voor het chemisch toilet gemaakt.
Wat de eigenaren hierbij voor ogen hadden, is niet helemaal duidelijk; wel dat ze erg trots zijn op deze vernieuwing. Waarschijnlijk dachten ze aan oude dametjes die hun nachtelijke plasemmertje komen leeggooien. Want de stortplaats is gewoon een stortbak zoals wij die vaak in een bijkeuken hebben. Met een dunne afvoer dus. En een klein afvoergat. En een rooster om je emmertje op te zetten. En dat alles van kunststof ipv keramiek. En wat doet kunststof onder invloed van zonlicht? Dat wordt dus op den duur broos.... Maar daar hebben we nu nog geen last van want alles is nog gloednieuw.

Oja en daar waar alle drukknopkranen hier slechts gedurende heel korte tijd een heel dun straaltje water geven, geeft deze drukknopkraan een krachtige straal water die niet uit lijkt te gaan.

Waar de eigenaren kennelijk geen rekening mee hebben gehouden, zijn de Thetford-cassettes die opeens besloten hebben om hun jarenlang aangekoekte urinesteen los te gaan laten en waar per ongeluk ook iets anders dan een nachtelijk plasje in terecht is gekomen (soms is het toiletgebouw vanaf onze plek te ver weg). En ja, bij een halve fles Aguakem in de cassette en een hele dag in een hobbelende caravan wordt elke drol vloeibaar. Maar niet bij stilstand met een zuinig Hollands scheutje goedkope toiletvloeistof.

En je raadt het dus al: een verstopte stortbak met een blauwgroeachtige drek en een immer doorlopende waterkraan die de boel lijkt te doen overstromen.......

Alsof het voorzien was, lag er een stevig takje op de grond bij de stortbak en daarmee roerend, kregen we de drek door het veel te nauwe afvoergaatje. Wat achterbleef was een grote hoeveelheid urinesteen die we met de hand er uit moesten scheppen (uiteraard met gebruikmaking van plastic zakjes anders was het wel een erg gore bedoening). Gelukkig had ik vóór het legen van de cassette het rooster er al afgehaald. Ik heb dat één keer in Spanje niet gedaan en dat rooster veranderde toen in een wasrek voor niet verteerde wc-papiervellen. Dat was ook niet prettig om te kuizen (in dit geval een erg goed passend Belgisch woord).

Na het legen duidde het gerommel in de cassette er op dat er nog heel veel meer urinesteen is los gekomen dan dat er nu is uitgekomen. Ik heb dus toch maar direct een fresh-up set bij Obelink besteld met een nieuwe cassette. Dat had ik vorig jaar al willen doen maar de aanschaf beperkte zich toen toch maar tot een nieuwe afsluitdop (hoezo zuinige Hollanders?).

Zoals geschreven zijn de eigenaren erg trots op deze nieuwe stortbak. Maar hoe vertel je deze chauvinistische Fransen pur-sang dat het niet functioneert? Precies....... dat zeg je niet dus. Anders heb ik liters jenever, advocaat en kilo's speculaas en jodenkoeken nodig voordat ze überhaupt weer tegen me gaan praten. Dat laat ik dus graag aan iemand anders over. Ik leeg onze cassette in het vervolg wel in één van de wc's; dat doe ik thuis ook. En bij vragen zeg ik wel dat ik niet zo hoog kan tillen.

Ik ben wel benieuwd hoe het straks "der Fritz" (van Brigitte) vergaat. Ik stond ooit 1x onder de douche toen hij zijn cassette leegde. De stank was 4 hokjes verder niet te harden, het leek wel een Middeleeuws riool dat hij leeg gooide. Aquakem had hij zeker niet gebruikt, nog geen druppel. Maar Fritz is nog zuiniger dan welke Hollander dan ook........
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gerardo » di 15 jun 2021 10:41

Hahaha wat een verhaal! Lekker heur... mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » di 15 jun 2021 11:35

awhoea.gif awhoea.gif kus.gif

Herkenbare situatie.
Doorreiscamping bij Sologne...exact...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gemineye » di 15 jun 2021 11:44

Haha, ik heb het verhaal met smaak gelezen. Geweldig.

Ik probeer hier soms wat kampeerwijsheden aan zoonlief over te brengen. Een klein voorbeeldje daarvan had ook met de WC te maken: Als je de dop van de cassette er af draait dan leg je die OP DE GROND. Ver bij de stortbak vandaan dus! Dus niet op het randje van de stortbak, zoals je misschien geneigd zou zijn te doen. Toen was zoonlief een keertje mee de WC leeg gooien, gebeurt de meneer vóór mij natuurlijk precies wat ik al die tijd al als horrorscenario in gedachten had: Eerst legt hij de dop op de rand van de stortbak. Vervolgens wil hij de cassette schoonspoelen van binnen, dus hij wipt het schuifje open, welke natuurlijk hup; zó de stortbak in floept, door het grote gat naar beneden. Terwijl de meneer in paniek snel met zijn hand naar het schuifje grijpt, floept pardoes zó de dop er ook achteraan. De arme man al vloekend en tierend om zich heen kijkend, ziet hij mijn zoon staan. Mijn zoon vertelt hem daarbij nog even dat papa altijd zegt dat hij de dop beter op de grond kan leggen in plaats van op het randje. mrgreen.gif :oops:
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Toiletperikelen

Bericht door RikB » di 15 jun 2021 11:48

Erg herkenbaar. 's Avonds als het gaat schemeren vlak voordat de schoonmaakploeg komt even storten in het normale toilet awhoea.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gerardo » di 15 jun 2021 13:28

Hahaha wat een verhalen prachtig!
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Toiletperikelen

Bericht door Paul Vingerhoets » di 15 jun 2021 14:08

Tja enkele jaren geleden.
Sta ik mijn bak uit te spoelen met een stuk slang dat vast zit aan de kraan, net bij de achteruitgang van camping, komen er een paar mannen langs die zien dat ik een grijze toiletbezoek vast heb , vraagje of dat leidingwater is wijzend naar de kraan, tja wat zeg je dan, ja is leidingwater pakt ie zo die slang en begint eraan te lurken alsof ie al weken niet meer gedronken had, ben maar omgedraaid en weg gewandeld
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Toiletperikelen

Bericht door Morgoth » di 15 jun 2021 15:05

Gatverdamme.

Ik vind die slangen al zo vreselijk goor dat ik altijd handschoenen draag bij het schoonmaken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » di 15 jun 2021 17:13

Gemineye schreef:
di 15 jun 2021 11:44
Haha, ik heb het verhaal met smaak gelezen. Geweldig.

Ik probeer hier soms wat kampeerwijsheden aan zoonlief over te brengen. Een klein voorbeeldje daarvan had ook met de WC te maken: Als je de dop van de cassette er af draait dan leg je die OP DE GROND. Ver bij de stortbak vandaan dus! Dus niet op het randje van de stortbak, zoals je misschien geneigd zou zijn te doen. Toen was zoonlief een keertje mee de WC leeg gooien, gebeurt de meneer vóór mij natuurlijk precies wat ik al die tijd al als horrorscenario in gedachten had: Eerst legt hij de dop op de rand van de stortbak. Vervolgens wil hij de cassette schoonspoelen van binnen, dus hij wipt het schuifje open, welke natuurlijk hup; zó de stortbak in floept, door het grote gat naar beneden. Terwijl de meneer in paniek snel met zijn hand naar het schuifje grijpt, floept pardoes zó de dop er ook achteraan. De arme man al vloekend en tierend om zich heen kijkend, ziet hij mijn zoon staan. Mijn zoon vertelt hem daarbij nog even dat papa altijd zegt dat hij de dop beter op de grond kan leggen in plaats van op het randje. mrgreen.gif :oops:
En daarom heb ik een reserve dop bij me..
Schuif zal niet gebeuren.
Die dop heb ik vast zelf niet nodig....maarrrrr awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » di 15 jun 2021 17:54

Oh, maar dit doet me denken aan een berghut/refuge in Zwitserland.
Daar was het toilet een houten barak met gescheiden toilet voor ladies en gentemen. Mooi, je kon een gezellig babbeltje doen door de dunnen planken.
Zit was voor beide een plank met rond gat. De 'afval' viel in een put, ik denk 2 meter diep maar wel in twee grote hopen...
Heerlijk mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Twee jaar later terug naar die hut , het hok was nog in gebruik maar de plank vervangen door een engels toilet (gewone zit) met als afvoer een rond gat, maar ook spoelwater. De 2 bergen sh.. waren minder hoog en iets vloeibaarder.

Je kon wel geweldig goed en lekker eten in die Rothstockhutte...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » di 15 jun 2021 18:23

[re.gif]

Kwam natuurlijk door de goeie mest.. [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » di 15 jun 2021 20:23

[re.gif] ken jij die refuge ook?
Der net naast ligt een hoeve met vele koeien. Die hun mest werd uitgekieperd met lange brandslangen in de omliggende alpenweide.
Eerst wisten we niet goed wat die donkere vlekken op de alp waren wanner we vanop afstand toekwamen en keken. Bij nader inziens (dichterbij dus) wisten en zagen we het wel.
Die 2 hokjes stonken dus niet boven de alp uit mrgreen.gif

Dat lekkere eten kwam door de kok uit een naar het schijnt goed restaurant die tijdens de kalme zomermaanden zijn ontspanning en rust in die relatief rustige berghut zocht. Wij hadden keuze tussen een simpele spaghetti of snitzel of gemarineerde eend met appelsiensaus. We kozen voor het laatste (wel prijzigste, maar tja, het is maar een keer verlof).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gerardo » di 15 jun 2021 21:09

Paul Vingerhoets schreef:
di 15 jun 2021 14:08
Tja enkele jaren geleden.
Sta ik mijn bak uit te spoelen met een stuk slang dat vast zit aan de kraan, net bij de achteruitgang van camping, komen er een paar mannen langs die zien dat ik een grijze toiletbezoek vast heb , vraagje of dat leidingwater is wijzend naar de kraan, tja wat zeg je dan, ja is leidingwater pakt ie zo die slang en begint eraan te lurken alsof ie al weken niet meer gedronken had, ben maar omgedraaid en weg gewandeld
Oh lieve hemel het idee....
y3PWaHz.gif
y3PWaHz.gif (994.53 KiB) 5325 keer bekeken
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Toiletperikelen

Bericht door jessedew » di 15 jun 2021 21:54

Ik heb ff de tranen van mn wangen gehaald na het lezen van dit topic, heerlijk.

Inmiddels weet ik ook wel dat als je niet genoeg spul erin gooit, de stank niet te harden is (ik loop niet voor elke boodschap naar het toilet)

en idd, die dop, had ik zelf al bedacht dat je niet moet willen dat die door het ruime gat verdwijnt blij.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » di 15 jun 2021 21:58

[re.gif]
Reserve mee dus... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Toiletperikelen

Bericht door freekvo » di 15 jun 2021 22:22

[re.gif]
Ik heb de oude dop (die dus nieuw was) van de rank gedraaid, schoon gespoeld en opgeborgen als reservedop. Anders zonde van zo'n mooie nieuwe dop.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Toiletperikelen

Bericht door Rf breda » do 9 mar 2023 10:29

Paul Vingerhoets schreef:
di 15 jun 2021 14:08
Tja enkele jaren geleden.
Sta ik mijn bak uit te spoelen met een stuk slang dat vast zit aan de kraan, net bij de achteruitgang van camping, komen er een paar mannen langs die zien dat ik een grijze toiletbezoek vast heb , vraagje of dat leidingwater is wijzend naar de kraan, tja wat zeg je dan, ja is leidingwater pakt ie zo die slang en begint eraan te lurken alsof ie al weken niet meer gedronken had, ben maar omgedraaid en weg gewandeld

Vorig jaar het zelfde meegemaakt bij camping la trivoli . Daar stond een Duitse buurman ook zijn waterkannen te vullen bij de spoelbak van de chemisch toilet..... heb nog uitgelegd wat en hoe. Maar het kwam niet binnen.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ab » do 9 mar 2023 22:42

Wij vertrokken ooit met goede vrienden van ons met prachtig weer vanaf de kust ergens in Joegoslavie. Wat nu Hrvatska heet.
Vanaf Dalmatië. Vandaar reed je indertijd bijna direct omhoog een pas op, het Velebit gebergte over.
Wat vaak gebeurt, daar regende het.
Na een uurtje of 2 rijden kwam het verzoek over de 27MC om een stop te maken, de vrouwelijke helft van het bevriende echtpaar had hoge nood.
Gestopt langs de weg bij een soort parkeerplaats.
Ineens klonk er ijselijk gegil uit de caravan, en de vrouw in kwestie kwam met de broek op de enkels de caravan uitstuiven, totaal in paniek, gillend dat de wc was ontploft.
Wat bleek..na gedane boodschap werd de schuif open getrokken.
De hoge druk van het mooie weer aan de kust was blijkbaar meegereisd in de cassette naar het lagedrukgebied in de bergen.
De inhoud van de pot omhoogblazend... [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Toiletperikelen

Bericht door dieseltijger » do 9 mar 2023 22:53

Dat vraagt om een blow-off valve.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » vr 10 mar 2023 22:19

Rf breda schreef:
do 9 mar 2023 10:29
Paul Vingerhoets schreef:
di 15 jun 2021 14:08
Tja enkele jaren geleden.
Sta ik mijn bak uit te spoelen met een stuk slang dat vast zit aan de kraan, net bij de achteruitgang van camping, komen er een paar mannen langs die zien dat ik een grijze toiletbezoek vast heb , vraagje of dat leidingwater is wijzend naar de kraan, tja wat zeg je dan, ja is leidingwater pakt ie zo die slang en begint eraan te lurken alsof ie al weken niet meer gedronken had, ben maar omgedraaid en weg gewandeld

Vorig jaar het zelfde meegemaakt bij camping la trivoli . Daar stond een Duitse buurman ook zijn waterkannen te vullen bij de spoelbak van de chemisch toilet..... heb nog uitgelegd wat en hoe. Maar het kwam niet binnen.
Ik maakte het vorig jaar andersom mee...
Daat stond een vrouw de plee afvalbak te legen in een Dames Douche.
Heel toevallig liep daar net de altijd aanwezige schoonmaakster langs en die was erg niet blij... dat konden we wel horen.
Haalde er ook direct een "hogere" bij...de uitkomst heb ik niet afgewacht maar goor was het zeker...
Sommige mensen.......... psies....
dus ik douche altijd op teenslippers.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Toiletperikelen

Bericht door Rf breda » za 11 mar 2023 11:19

[re.gif]

Ja sommige mensen.....
Zolang we er zelf maar opletten. Net als het afsluitdop verhaal. Ook altijd de dop op de rand gelegd. Tot ik van een andere campeerder zag dat de dop erin kon vallen....
Toen ook altijd de dop op de grond gelegd. Hahahahahahahaha.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » za 11 mar 2023 11:48

[re.gif] In nog maar 1 camping heb ik gezien dat in het brede rioolbuisje voor het chemisch toilet er een +-houdertje stak om al te grote voorwerpen tegen te houden. Vermoedelijk hadden ze al eens een verstopping gehad door een groot vreemd voorwerp.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Toiletperikelen

Bericht door sjaak109 » za 11 mar 2023 14:26

op een camping in Irak hadden ze een heel openbaar herentoilet.
was alleen jammer dat het berekend was op mensen van 190cm en langer, ik dus niet.
moest op mijn tenen staan.
Afbeelding
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Toiletperikelen

Bericht door Rf breda » za 11 mar 2023 14:51

[re.gif]
Is dit serieus mrgreen.gif .

Buis in de grond en klaar awhoea.gif

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Toiletperikelen

Bericht door sjaak109 » za 11 mar 2023 16:13

yup alleen poepen kon er niet in, dat moest in zo,n halve ton met plank er op.
en later de fik er in met kerosine.
dus beetje goor wctje op camping? luxe!!!!!!
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”