Vakantieliefde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Vakantieliefde

Bericht door Conradi » wo 25 dec 2019 10:49

Het vakantieleven op een camping omvat voor jongeren natuurlijk ook de zoektocht naar de grote liefde.

Geert is zo’n stoere jongen die volwassen aan het worden is. Mooie blik in de ogen, prachtig lijf dat kracht uitstraalt. Kortom een jongen die stevig in z’n schoenen staat, als ‘ie die aan had. O ja, dat zouden er trouwens wel vier zijn, want Geert is een hond.
Nu heb ik geen verstand van honden, maar dit lijkt me een middelgrote hond. Het is zeker niet de maat van een Afgaanse Herder of Dogweiler, maar ook duidelijk een hele slag groter dan een dameskappershondje met strikje.

Geert komt de dag door als een echte puber, met lammeren en doezelen. Pubers groeien immers het best als ze slapen, toch? Hij heeft daarvoor de perfecte plek in het midden van de schaduw van een boompje gevonden. Geen idee hoe ‘ie het doet maar hij schuift automatisch met de zon mee zodat ‘ie in het midden van de schaduw blijft.
Dat doezelen is overigens maar schijn, want zodra er een wijfie voorbij komt, is ‘ie direct paraat. Trotst toont ‘ie zich aan een vrouwelijke passant, tenminste als ‘ie haar aantrekkelijk vind. Geen idee of dat bij een hond speelt, maar hij lijkt nogal kieskeurig. De ontluikend liefde blijft echter beperkt tot waar snuffelen op afstand, want een stevige riem beperkt zijn bewegingsvrijheid.

Die riem is een behoorlijke handicap voor ‘m. Want als ‘ie niet doezelt is hij wel met de riem bezig. Die berijpt hem niet, of andersom natuurlijk. Het gevolg is dat hij verkeerd om loopt en zichzelf vastknoopt aan een tentstok of ander voorwerp. “Kop gebruiken”, roept z’n baasje dan, maar dat is net wat teveel gevraagd.
Op een morgen, de overburen zijn even boodschappen doen, heeft Geert het wel erg bont gemaakt. De riem is een soort breiwerkje geworden en z’n speelruimte is zo goed als verdwenen. Tot overmaat van ramp bevindt die ruimte zich ook nog eens in de zon. Zielig blaft hij om aandacht. Onze buurkinderen – die regelmatig met ‘m spelen – besluiten ‘m uit z’n benarde positie te bevrijden.

Gelaten laat Geert zich van de riem losmaken, spant dan z’n spieren, trekt zich los en springt de vrijheid tegemoet. De kinderen rennen nog achter ‘m aan, maar Geert slalomt handig tussen bosjes en caravans door en is verdwenen. Precies op dat moment komen de overburen met de boodschappen aanwandelen en kijken verbouwereerd naar de riem zonder hond. In vier talen tegelijkertijd probeert iedereen duidelijk te maken wat er is gebeurd. Er wordt een zoektocht georganiseerd en binnen luttele minuten is de rust weergekeerd en is iedereen om ons heen op zoek naar Geert.

Na enige tijd stopt een medewerker van de camping bij onze caravan. “Are you looking for a dog?”, vraagt hij me. Ik knik richting de verlaten camper van de overburen waar de losse riem als een soort van herkenning het gemis van de hond duidelijk maakt. “We have found him…” zegt de man , “… but he’s stuck”. Hij zit vast? Verbaasd kijk ik de man aan. Die is duidelijk op zoek naar woorden, probeert een zin aan te vangen en zegt dan ietwat verontschuldigend “… it’s complicated…”.
Hij wenkt me mee te lopen en met stevige pas marcheren we dwars de camping over, uiteindelijk naar een grote Duitse camper.

Onder de luifel staat Geert uiterst rustig, en kwispelend, tegen een ander hondje aan, maar op een wat merkwaardige manier. Ze staan namelijk met de billen tegen elkaar aan.
De Duitse vrouw kijkt me met een woedende blik aan en snauwt me toe “Ist das Ihr Hund…?”. In m’n beste Duits leg ik uit hoe en wat. Ze bedaart als ze snapt dat ik er ook maar toevallig bij betrokken ben geraakt, en verder geen idee heb wat er aan de hand is. Dat laatste wordt me snel duidelijk. Kort samengevat; Geert heeft haar loopse hondje gedekt, en zit nu in gezwollen toestand in haar vast. Zo gaat dat blijkbaar bij honden. In wel heel rap tempo vergroot ik die ochtend mijn kennis van de Duitse taal èn van biologie.
Op dat moment komen Geert’s baasjes aanlopen, die wèl direct snappen wat er gebeurt is. Ze bieden direct excuses aan en beloven de medische kosten op zich te nemen. Het Duitse hondje heeft namelijk een soort van morning-afterpil nodig. En omdat beiden stellen met de camper op pad zijn, bied ik vervoer richting de dierenarts aan.

Ondertussen staan de geliefden nog steeds met de billen tegen elkaar. “Kaffee…?” vraagt de Duitse en even laten zitten we met z’n allen onder de luifel. “Het is maar goed dat niet iedereen op de camping na het liefdesspel zo vast zit”, merkt Geert baasje op. We lachen en het ijs is gebroken. De tijd vliegt ondertussen. Da’s maar goed ook want het samenspel zou bijna drie kwartier (!) duren.
Daarna met het hondje naar de dierenarts, gelukkig wist het Duitse stel waar die in de buurt zat, en de dag is al bijna om.

De volgende morgen staat Geert weer, stevig aan de lijn, op wacht. Op eerste gezicht met de zelfde blik zoals altijd. Maar toch is er iets in zijn houding veranderd. Of, zoals Rob de Nijs ooit zong “En ik was een man, toen de zon weer opkwam”……
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vakantieliefde

Bericht door PD » wo 25 dec 2019 15:44

Kamperen met honden... geen goed idee knipoog.gif maar je maakt toch weer eens iets mee aflower.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

SaRa7069
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 25 dec 2019 12:26

Re: Vakantieliefde

Bericht door SaRa7069 » wo 25 dec 2019 17:06

[kerstwhoehoehaha.gif] Mooi verhaal! Is iets waar we in deze wereld niet genoeg van kunnen hebben, liefde [kerstknipoog.gif]
Wel goed dat de tortelduifjes vrij snel 'betrapt' werden, als je pas na een maandje of 4 telefoon krijgt van je vakantieliefde wordt het toch een wat gecompliceerder verhaal [kerstwhoehoehaha.gif]
Mercedes Sprinter 318 met aan de haak een Hobby 720WLC

Marliza
Berichten: 55
Lid geworden op: za 21 okt 2017 15:52

Re: Vakantieliefde

Bericht door Marliza » do 26 dec 2019 10:02

Prachtig verhaal.
Geef Geert eens ongelijk. awhoea.gif
Kia Ceed (2019), Knaus Sport 400 QD (2017), Unico Verona

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Vakantieliefde

Bericht door jessedew » wo 1 jan 2020 13:11

Wat een verhaal! [kerstwhoehoehaha.gif]

Maargoed dat het merendeel van de 'grote mensen' niet direct het eerste beste aantrekkelijke buurmannetje of buurvrouwtje bespringt op de camping!

Kabrens
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 5 nov 2021 00:52

Re: Vakantieliefde

Bericht door Kabrens » ma 8 nov 2021 06:17

interresant

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”