Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Jordi » za 9 nov 2019 21:48

dieseltijger schreef:
za 9 nov 2019 21:42
Jettiny schreef:
za 9 nov 2019 21:32

Niet stimulerend om hier nog waargebeurde verhalen te plaatsen. :(
@Jettiny: Je moet je niet van de wijs laten brengen - het forum is een dwarsdoorsnede van de caravan populatie.

Waar zijn de moderators?
Dus hier mag geen geen post met bedenkingen meer over geplaatst worden, sorry hoor.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door dieseltijger » za 9 nov 2019 21:52

Zeker, bedenkingen wel - maar ietwat meer tact van jouw kant zou de sfeer wellicht op peil houden. Uitingen als: "Een raar verhaal" helpt doorgaans niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Jordi » za 9 nov 2019 22:11

RE.gif

beter rechtstreeks als via een omweg, waarom tact?, Iedere auto uit 1998 zou problemen kunnen geven, geen fan van een laguna natuurlijk. Ach laat ook maar!!
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 10 nov 2019 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Wim Verso » za 9 nov 2019 22:23

Jan van Vijven schreef:
za 9 nov 2019 16:49
Jettiny en Willem,
Volgens mij halen jullie garantie, pech hulp en schade door elkaar.
Als je de boel in de prak rijd doet de verzekering zijn werk en word alles eventueel vergoed, eigen risico heeft er verder niets mee te maken.
Bij pech zal een ANWB (kan ook via de merkdealer geregeld zijn) in zicht en die proberen te helpen of af te slepen met eventueel vervangend vervoer.
Maar dat de verzekering alles betaald bij pech is nieuw voor mij!
Dus aan beide de vraag: wie heeft nu uiteindelijk alles betaald? Uit coulance je dealer of was het garantie? Dat de verzekering jou onderdelen en werkloon betaald geloof ik niet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is toch vrij simpel, ik heb de pechhulp van Toyota en bij pech onderweg zorgt Toyota dat mijn auto word gemaakt, zowel in Nederland als in het buitenland, de kosten daarvan moet ik natuurlijk zelf betalen.

Vorige week donderdag had ik een lekke band en stond in Schagen, de huidige auto van mij heeft geen reserve band, ik bel de pechhulp van Toyota op en die kwamen ter plaatse en hebben de lekke band gemaakt, kosten? helemaal niets, Toyota regelt dit allemaal voor U meneer., prima service dus.
Overigens is de pechhulp van Toyota voor mij helemaal gratis, als ik maar wel, één keer per jaar mijn auto daar een beurt laat geven.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door dieseltijger » za 9 nov 2019 22:32

Maar het punt is niet zozeer de reparatiekosten - het is vooral het feit dat je je tamelijk kwetsbaar kan voelen in het buitenland bij pech, omdat je de taal niet spreekt, je niet weet waar een garage is, je afhankelijk bent van een sleepdienst, en geen transport hebt en onder druk staat omdat je moet vertrekken.

Dus een adequate pech-hulp dienstverlener zoals een equivalent van de ANWB, routemobiel, of een merkgebonden equivalent geeft rust in het hoofd. Ik neem die dienst af van routemobiel, en heb speciaal gechekt of de caravan eveneens gedekt is - hetgeen het geval is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Wim Verso » za 9 nov 2019 23:51

RE.gif

Dat was geen punt hoor in Tsjechië, ook daar kwam de sleepwagen voor en heeft de auto 40 km verderop naar de Toyota garage gebracht. thumbup.gif
Toen de auto na vijf dagen klaar was, heeft een medewerker van de camping ons naar die garage gebracht met zijn auto, de vergoeding, 25 euro die ik hem heb betaald, is ook door Toyota vergoed.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door deusjevo » za 9 nov 2019 23:55

Maar de gebruikte onderdelen heb je zelf moeten betalen toch Wim?
Of heeft Toyota die ook betaald voor je?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RobbertW
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 23 mei 2018 23:51

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door RobbertW » zo 10 nov 2019 00:01

Is het niet gewoon zo dat reparatiekosten normaal voor eigen rekening zijn, ook in het geval van de topicstarter. In dit geval heeft de garage in Italië de halve motor uit elkaar geschroefd en in onderdelen op de achterbank gedeponeerd terwijl, en dat is het belangrijkste, er geen toestemming gegeven was vanuit zowel cliënt als pechdienst. De topicstarter geeft ook aan dat de oorzaak nooit echt gevonden is maar waarschijnlijk door juiste (terug)montage van onderdelen vanuit de achterbank opgelost was. Uiteindelijk heeft de pechdienst niet betaald voor het oplossen van de storing maar coulance getoond en de auto terug naar de staat gebracht zoals deze achtergelaten was bij de garage in Italië. Dus de onderdelen in gemonteerde staat onder de motorkap. Dat daarmee ook toevallig het issue verholpen bleek is gewoon meer geluk dan wijsheid.



RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door RDDR » zo 10 nov 2019 08:31

RE.gif

Precies Robert. Je was me net voor.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door dieseltijger » zo 10 nov 2019 08:47

Ik zie in mijn polis dat gedekt is:
Vervangend vervoer tot een zekere grens
Hotelkosten tot een zekere grens
Sleepkosten
Repratiering
Kosten voor het toezenden van onderdelen
Arbeidsloon tot max twee uur voor een (nood) reparatie.

Onderdelen zijn uitgesloten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Jettiny » zo 10 nov 2019 10:10

thumbup.gif Prima samengevat RobbertW, goed gelezen ! thumbup.gif

Daarom heb ik niets hoeven betalen. 🙂
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Wim Verso » zo 10 nov 2019 10:18

deusjevo schreef:
za 9 nov 2019 23:55
Maar de gebruikte onderdelen heb je zelf moeten betalen toch Wim?
Of heeft Toyota die ook betaald voor je?
Nee natuurlijk niet, reparatie en ook de onderdelen horen daarbij, die betaal je.
Je bent verzekerd van Pechhulp, en die is uitstekend van Toyota.
Een gelukje dat ik in Tsjechië was en de rekening 390 euro was, dat zou in Nederland 1200 euro zijn geweest voor die reparatie.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Ron » ma 6 jan 2020 13:54

Mijn vader heeft iets soortgelijk gehad in Spanje.
Een Opel Zafira 2.2 die zijn vermogen kwijtraakte.
Hij reed nog wel maar max 50 a 60 km/h.
Hij bracht hem zelf naar de Opel garage.
Nam daarna contact op met Opel assistance in Nederland.
Die konden niets voor hem doen omdat hij zelf al naar de Opel dealer gereden was.
De Opel dealer had verschillende analyses voor de storing.
1 : brandstof pomp a €1700
2: bedrading aangevreten door knaagdieren.
Kortom het duurde lang, en hij was nog steeds niet gerepareerd.
Hij had dus Opel Assistance Europa en allrisk verzekerd en Anwb lid met wat vroeger de reis en krediet brief was.
Kortom 3 verschillende mogelijkheden om alles weer naar huis te halen.
Ondertussen was zijn schoonzus ziek geworden en die moest naar Nederland (beroerte)

Uiteindelijk heb ik hier in Nederland de ANWB ingeschakeld.
Die heeft auto en caravan dezelfde dag nog opgehaald.
Onderdelen lagen in de kofferbak en hij moest de onderzoeks kosten @ €750 betalen.
Met zijn broer met de camper samen naar huis gereden, schoonzus is met vliegtuig naar huis onder begeleiding van verpleegster.

En ook mijn vader heeft alles van zijn allrisk verzekering vergoed gekregen.(+/-€3000)
Uiteindelijk was het een brandstof pomp in de tank die de inspuitpomp voedde defect geraakt.
Hij is verzekerd bij Donatus
Waarschijnlijk de melding van de Opel dealer in Spanje dat het knaagdieren zouden de reden van uitbetaling was.

Kortom het verhaal van TS klopt.
En is het opletten met reparaties in het buitenland , wat ook vaak genoeg wel goed gaat.
Maar bij onverklaarbare storingen kan het door communicatie problemen wel eens mis gaan.
Versleten koppeling of defecte uitlaat is lekker makkelijk uitleggen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Niels83 » ma 6 jan 2020 15:41

welke verzekering betaald er een kapitte auto? Ditvis vooral eigen kosten?

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Sofie64 » ma 6 jan 2020 16:17

Jeetje wat een toestand Jettiny [aschrik.gif]
Hoop het nooit mee te maken.
Heel verstandig om alles te documenteren en fotograferen thumbup.gif
Geweldig dat de verzekering je zo goed geholpen heeft en jullie veilig thuis gekomen zijn . knipoog.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Ron » di 7 jan 2020 00:37

Het is de schade veroorzaakt door de onkunde van de dealer die betaald werd.
De uiteindelijke reparatie bij de dealer in Nederland moest uiteraard wel zelf betaald worden.

Maar het verhaal van de topic starter ging vooral dat je in het buitenland de pech kan hebben dat de garage creatief met je probleem omgaat.
En dat de oorzaak best wel eens aan de communicatie kan liggen.
Ik ben zelf storingsmonteur , en een goede analyse kan je alleen maar maken als alle symptomen verteld worden, en daarom moet je als monteur altijd doorvragen
En bij een taal probleem is dat lastig.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Hans 555 » di 7 jan 2020 08:17

Afgelopen zomer in Spanje een medekampeerder geholpen. Bij een grote soort Quickfit moeten uitleggen dat er iets met de remmen van de auto aan de hand was. De dame aan de balie gaf mij een scherm en toetsenboord en met Google Translate het probleem uitstekend kunnen uitleggen. Taal vormt dan geen probleem meer.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Ron » za 11 jan 2020 13:09

RE.gif
Goeie TIP thumbup.gif thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Kampeerverhaal ..... of toch niet ?

Bericht door Jettiny » di 28 jan 2020 20:47

Goede en nuttige aanvullingen komen voorbij. thumbup.gif

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”