Meneer de camping inspecteur !

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Meneer de camping inspecteur !

Bericht door HansHobby » do 4 aug 2016 09:12

Voor het verhaal begint even een disclaimer. Het verhaaltje is waar gebeurd, mij kennende heb ik het hier en daar wat smeuïger gemaakt. knipoog.gif Ook is de kans groot dat de hoofdpersoon lid is van het forum. Mocht dat zo zijn, ik vind u in ieder geval een aardige kerel.

De Camping inspecteur.

Wij staat op een kleine camping in Oostenrijk. In Rennweg, net onder de Katschberg. Het was een vrij warme dag en we waren naar de Annkogel geweest. Een prachtige berg waar je uiteindelijk met de lift boven de boomgrens en in de sneeuw terecht komt. We hadden er die dag lekker gewandeld en gegeten en moe maar tevreden reden we terug naar de camping. Na een rit van dik een uur kwamen we nog vermoeider aan. Mijn zwager reed voorop en ik achter hem aan. De toegang tot te camping is een smal weggetje die uitmond in een parkeer plaats. Voor de receptie stond een auto met caravan waarvan de eigenaren tijdelijk spoorloos waren. Achter hun stond ook een auto met caravan waarvan de caravan nog op het smalle gedeelte stond en alles blokkeerde. De tweede auto kom makkelijk om de eerste heen, maar schijnbaar had hij daar niet zo'n zin in. We stonden zeker al tien minuten achter hem en ook achter ons sloten steeds meer camping gasten aan die terug kwamen van de dagje uit.

Mijn schoonzus besloot even netjes te vragen of de tweede caravan misschien even voorbij de eerste kon gaan zodat iedereen gewoon de camping op kon. De heer in kwestie antwoordde meteen op een zeer notoire toon dat hij de Camping Inspecteur van de ANWB was, en hij niet van plan was schade te rijden aan zijn combinatie ! Mij schoonzus wees op de rij achter hem en gaf aan dat er nog ruimte genoeg was. Uiteindelijk na een hoop tegengesputter van Meneer de Camping inspecteur (vanaf dat moment noemde wij hem zo) besloot hij toch een poging te wagen, maar onder hevig protest en onder de vermelding dat mijn schoonzus verantwoordelijk was voor eventuele schade. Ook vermelde hij nogmaals Camping inspecteur van de ANWB te zijn !

Enfin, zoals het een ervaren caravanner betaamd wist hij zijn combinatie netjes en feilloos om de eerste combinatie heen te rijden. En zo kon iedereen de camping weer op.

Nadat we de rugzakken uit hadden geladen, bergschoenen uit hadden gedaan en heerlijk onder uit zaten met een bakje koffie kwam het gesprek al snel op Meneer de Camping inspecteur. Vooral het feit dat hij dat telkens moest vermelde leverde nogal wat hilariteit op. Wij vroegen ons ook af wat hij van de camping zou vinden. Het is hier namelijk niet groot. Het sanitair gebouw simpel maar superschoon. Ook geen kampwinkel maar wel een fantastisch restaurant.

Nou moet u weten dat haaks op ons straatje een jaarplaats is waarvan de eigenaar één keer per jaar zijn caravan vanaf haalt om op vakantie te gaan. Hij was drie dagen eerder vertrokken richting Duitsland. Wat overbleef was één grote zandvlakte. Dat wil zeggen, een kleine zandvlakte. Want de plaats is werkelijk de kleinste van heel de camping. En die dag de enige plaats zonder gras ! Waar de rest van de plaatsen mooi groen gras hebben was dit eigenlijk een aardige blubberpoel.

En wie kreeg nou net die plaats toegewezen ? Juist, Meneer de Camping inspecteur ! Al krabbend op zijn achterhoofd stond hij zich te bedenken hoe de caravan er kwijt te kunnen, en zeer luid verkondigde hij aan zijn vrouw dat ook de auto nergens kon staan. Wij grapte nog dat dat wel een zeer slechte recensie zou worden. En wij hoopte van harte voor de zeer vriendelijke camping eigenaar dat de rest van het verblijf van de inspecteur wel goed zou verlopen.

Nou, dat verliep net even anders. Mijn vrouw en ik zijn zeer vroege douchers , en merkte om 06.15 dat er geen warm water was. Iets later begreep ik dat er iets kapot was en de plaatselijke loodgieter 's middags zou komen om de boel te repareren. Een uur later zag ik Meneer de Camping inspecteur met nat haar en een blik wat op onweer stond terug komen van het toilet gebouw !

Ook de kalkoenen van de achterburen van de camping hadden blijkbaar die dag hun dag niet. Die kloekte constant op een oorverdovende manier. Dit deed ook al niet veel goeds aan het humeur van de Inspecteur.

Rond 10 uur zag ik beweging komen in de caravan van Meneer de Camping Inspecteur. De boel werd aangekoppeld en met gezwinde spoed en zonder iets te zeggen vertrok het span naar andere oorden.

Ik hoop dat de camping niet één van zijn drie en halve sterren kwijt gaat raken na het onfortuinlijke bezoek van deze inspecteur. van ons hebben ze in ieder geval al vijf sterren gekregen !
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Hobby Linka » do 4 aug 2016 09:28

thumbup.gif

Die Camping inspecteur van de ANWB zal toch wel op het ANWB forum zitten?

Leuk verhaal.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

martijn v o

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door martijn v o » do 4 aug 2016 10:35

Leuk verhaal, zo zie je maar dat het altijd een moment opname is.

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Stori » do 4 aug 2016 12:28

In dit geval hebben ze er zelfs een nacht verbleven. Wij kwamen op een camping in Spanje een duitstalig inspectie-koppel tegen, die met de wagen waren en niet verder zijn geweest dan de receptie, waar ze een gezellige babbel hadden met de eigenaar.
Wij zijn zelf van de camping na één nacht vertrokken omdat het sanitair al een maand niet gepoetst was (of zo zag het er toch uit). We waren er ook al een paar jaar eerder en toen was het wel goed, vandaar onze overnachting.
De camping staat nog steeds in alle gidsen, maar wat die omschrijving waard is, vraag ik me steeds vaker af.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door eurotrotter » do 4 aug 2016 12:54

IK heb altijd begrepen dat niet de toestand( schoon/niet schoon) van de voorzieningen maatgevend zijn maar het aantal.
M.a.w.als je heel veel voorzieningen hebt die allemaal kapot of smerig zijn kun je gemakkelijker aan 5 sterren komen dan wanneer je weinig voorzieningen hebt ,maar die wel allemaal heel en zuiver zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Nimma » do 4 aug 2016 12:58

Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen; in mijn periode als inspecteur was ik al tevreden als ik in de drukte op een parkeerplaats oid mocht overnachten op een camping. Zulke grappige collega's had ik destijds helaas niet mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door meeder » do 4 aug 2016 12:58

Het aantal sterren kijk ik al niet meer naar. Ik heb vaker een camping met 1 of 2 sterren gezien waar ik heel blij van ben geworden dan veel campings met 4 of 5 sterren. :)

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Wim Corduwener » do 4 aug 2016 13:54

Ik heb altijd gedacht dat campinginspecteurs hun campinginspecties incognito deden. Maar misschien hoopte die wel op een betere plek?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
BdeB
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 6 apr 2016 10:49

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door BdeB » do 4 aug 2016 13:55

Ge-wel-dig! :-D


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
*** Volvo XC90 2.4 D5 163pk <-- Knaus Südwind 500 FSD ***

Vliedje

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Vliedje » do 4 aug 2016 14:59

Schitterend verhaal Hans, en het onderstreept maar weer eens de betrekkelijkheid van dergelijke inspecties. Wij kijken allang niet meer naar het aantal sterren of de mening van de inspecteur, maar gaan op onze eigen ervaringen en ons eigen gevoel af. Voor ons is het aantal en soort voorzieningen volstrekt onbelangrijk. Maar als de plaats ruim genoeg is, het sanitair voldoende en schoon en de eigenaar/beheerder vriendelijk is, hebben wij het doorgaans prima naar onze zin.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door HansHobby » do 4 aug 2016 15:56

Op zich was het een zeer vriendelijke man. We hebben s' avonds nog even een praatje met hem gemaakt. Maar hij liet wel graag horen dat hij inspecteur was. [FACE WITH TEARS OF JOY]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Daphne » do 4 aug 2016 17:05

RE.gif

Hij was vast niet geslaagd voor het campingburgemeestersexamen scratch.gif dan maar inspecteur :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Tita_NL
Berichten: 82
Lid geworden op: za 10 okt 2015 12:11

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Tita_NL » do 4 aug 2016 17:07

Wim Corduwener schreef:Ik heb altijd gedacht dat campinginspecteurs hun campinginspecties incognito deden. Maar misschien hoopte die wel op een betere plek?
Zo te zien bij Omroep Zeeland toch niet helemaal anoniem.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door PD » do 4 aug 2016 17:08

Ik vind het wel grappig of eigenlijk koddig dat die beste man zo'n status denkt te onlenen aan zijn "funktie" awhoea.gif Zelf ben ik trotser op onze titels van "vakantievierder m/v" blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door meeder » do 4 aug 2016 17:38

Een paar jaar terug kwamen wij in Zweden een ACSI inspecteur tegen. Die liep ook zo te paraderen over de camping.

Ik vind het ook wel aandoenlijk dat ze daar zo mee te koop lopen (eigenlijk gaat dat voor iedereen die zo te koop loopt met zijn/haar functie)

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door hoboken » do 4 aug 2016 18:00

Zo herkenbaar heerlijk verhaal thumbup.gif
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door j.dreves » do 4 aug 2016 18:09

Zo hebben wij het gezien bij camping Altsmiede een aantal jaren geleden.
De inspecteur van acsi zat de hele middag aan de snaps,zonder de camping te inspecteren , maar wel de formulieren ingevuld.
En ging een aantal uren later er weer vandoor met de muts vol.
Ook deze personen kom je in het verkeer tegen. weenie.gif
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

pd0bao
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 26 apr 2015 17:39

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door pd0bao » do 4 aug 2016 20:09

Die snapte het helemaal niet: zeker niet genoeg schnapps gehabt

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Chris » do 4 aug 2016 20:30

Mooie story Hans..
Zo moeten we eens meer : Koddigheden" neerpennen.
Kunnen we wat lachen.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Nimma » do 4 aug 2016 20:34

Inspectie door ACSI en ANWB zijn niet vergelijkbaar. Een ACSI inspecteur gaat naar een stel campings, en elk jaar weer naar dezelfde. Oude jongens krentenbrood, en ze krijgen betaald voor de advertenties die ze binnenhalen op de camping. Dat borrelen op de camping is dus voor de ACSI inspecteur heel gewoon.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Davendre » do 4 aug 2016 20:38

Leuk verhaal thumbup.gif

Voor mij is de camping inspecteur de mens die zijn /haar review op Zoover plaatst. Nu staan we op een mini camping die niet op Zoover of in de boeken terug te vinden was.

In Tomtom gezocht naar camping in de omgeving en gevonden. Nog nooit zo'n mooie kleine schone camping in Italië gezien blij.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » do 4 aug 2016 20:39

@ Jakkemeiner
Je loopt je dan wel af te vragen hoe serieus je zo'n "inspectie" dan nog moet nemen.
Objectiviteit lijkt me dan ver te zoeken.
En op zo'n "drankorgel" in je organisatie zit je als ACSI toch ook niet te wachten.
Nou niet bepaald goede PR.
Laatst gewijzigd door Kingpin1966 op do 4 aug 2016 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Wim Corduwener » do 4 aug 2016 20:40

Waar kan ik mezelf opgeven? Nu ik er zo eens over nadenk zou ik eigenlijk ook wel campinginspecteur willen worden. Kilometervergoeding, declarabele kampeerkosten en de gebraden haan uithangen.
Maar aan de andere kant: hoeveel kampeerders zijn er niet die vertellen dat ze campinginspecteur zijn?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » do 4 aug 2016 20:43

RE.gif
Denk dat ie zich toch wel als zodanig moet identificeren.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Wim Corduwener » do 4 aug 2016 20:46

Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”