Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door deemster07 » vr 27 mar 2020 10:55

Erwin1987 schreef:
Micky schreef:RE.gif

dat kan iedereen toch zelf bepalen, waarom zou je niet meer moeten gaan kamperen dan, wat is er mis met de risico gebieden mijden scratch.gif
Speelt ook bij mij mee hoor ik heb dit jaar later vakantie en vanaf volgend jaar moet ik in het hoogseizoen op vakantie en rond het Gardameer komen toch in juli en augustus de meeste van dit soort buien voor en daar zit ik toch niet op te wachten.


Erwin
Ik dacht dat de meeste buien in augustus september voorkwamen op het Gardameer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door Erwin1987 » vr 27 mar 2020 11:00

Nu heb ik mijn vrouw al zo ver dat we naar Frankrijk gaan


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door deemster07 » vr 27 mar 2020 14:12

Haha ok.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

EricS
Berichten: 1786
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door EricS » vr 27 mar 2020 14:20

RE.gif RE.gif
Nou Erwin...laat je vrouw dan pagina 3 van dit topic maar niet zien...

zie mijn ervaring in zuid Frankrijk...dacht dat het alleen boven Gardameer kon spoken, niet dus.
Resultaat: tent stuk/weg, caravan dak en voorzijde beschadigd en de auto, vrijwel ieder plaatdeel gedeukt... :oops:
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door Erwin1987 » vr 27 mar 2020 14:37

Tsja overal is kans.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4159
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door WillyL » wo 1 apr 2020 11:50

Inderdaad kan overal voorkomen.
Ooit met de vorige caravan ergens in ZuidFrankrijk overnacht. Ik dacht tijdens het douchen 'wat maakt die douche een raar lawaai'. Nadien buiten zag het wit. Bij de caravan aangekomen was de auto bovenaan vrij goed gehamerslagd. Het dak van de caravan ook... Auto werd hersteld (op kosten van de firma). De caravan ziet er nog uit met wat putjes op het dak. Het enige dat echt sneuvelde was een dakraam. Dat had een noodherstelling nodig.

Wat hagel betreft, met opwarmen van de aarde worden de onweders steeds heviger en kunnen ook hier grote bollen ontstaan, dus ook hier kans. Alhoewel rond Gardameer de kans vele malen groter is.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Hermanus
Berichten: 800
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door Hermanus » wo 1 apr 2020 12:31

In de inmiddels hééél veel jaren dat wij kamperen in Zuid Frankrijk ook al van alles meerdere keren meegemaakt. Zeer hevige regenval met overstromingen, gigantische hagelbuien, storm, noem maar op. Het kan inderdaad overal en op ieder moment voorkomen. Maar inderdaad zijn er gebieden waar het vaker voorkomt, b.v. in de Provence.

Gerrie
Berichten: 1370
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door Gerrie » wo 1 apr 2020 21:32

Er zijn hagelbeschermingshoezen voor de auto te krijgen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

workel

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door workel » do 2 apr 2020 10:38

RE.gif
Volgens mij komt de spreekwoordelijke hel wat topic starter heeft mee gemaakt wel vaker voor in verschillende landen.

Was het afgelopen zomer ook niet mis in Kroatië, Spanje heeft 2 of 3 jaar geleden dergelijk noodweer ook gehad. Tel ik daar de ervaring bij op aan het Gardameer (topicstarter), Frankrijk , lees de ervaring van EricS, Oostenrijk heeft een jaar of 2 ook hevige regenval gehad waarbij campings zijn ontruimt.

Dan is de conclussie het kan overal gebeuren en als het je overkomt dan heb je vette pech, met alle gevolgen van dien, schade, angst e.d. Ik zou mijn vakantie bestemming er niet op aanpassen, maar dat is mijn mening.

O ja, Nederland heeft niet vaak noodweer in de zomer, maar daar kan wel heel veel regenvallen in een keer, volgens mij is dat afgelopen zomer en de zomer daarvoor wel eens gebeurt.

RDDR
Berichten: 2763
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door RDDR » do 2 apr 2020 11:18

RE.gif

Klopt, we zijn een keer in Frankrijk vertrokken uit een huur accomodatie op de camping, gezien ze een paar km verder een camping aan het leegruimen waren met hulp van het leger. De weg erheen was compleet onbegaanbaar geworden. Voorspellingen bleven stormen, dus zijn we gewoon naar huis gegaan.

Met de vorige caravan in een zeer hevige hagelbui terechtgekomen op de Duitse autobahn, zo'n 200 km van de NL grens. Sommigen gingen onder viaducten op de vluchtstrook (en enkele zotten op de rechterrijbaan) staan om hun auto te beschermen. Blijkbaar liever dood dan deukjes in de auto. Je ziet zeer weinig tijdens zo'n bui.

Gewoon door gereden op lage snelheid en toen de bui over was de schade maar eens bekeken. Zowel caravan als auto waren een poffertjes pan. Even verzekeringen gebeld en daarna gewoon een mooie vakantie van 2 weken gehad. Wij laten echt onze vakantie niet verpesten door zoiets.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Dirkvd
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 sep 2019 15:01

Re: Eerste keer kamperen, direct 3x de hel van het gardameer meegemaakt

Bericht door Dirkvd » vr 10 jul 2020 12:30

Ik heb net die verhalen over het Gardameer gelezen. Voor ons heel herkenbaar en ook de reden niet meer terug te gaan . Vorig jaar stonden we daar in Lasize met onze vouwwagen. Ook drie keer de hel meegemaakt. We hadden een heel mooi plekje op de tweede rij vanaf het meer. Maar daar vang je wel de hardste klappen op.

De eerste storm zagen we nog een beetje aankomen, als was het wel onverwacht hoe heftig hij was en hoe snel je er ineens middenin zat. Ik heb aan de tentstokken gehangen om hem voor mijn idee op zijn plek te houden. Veel buizen van onze vouwwagen waren gebogen. Om ons heen veel luifels gesneuveld van mensen die te laat waren met inklappen.De tweede storm kwam 's avond laat. Deze was nog heftiger. Onze kinderen doodsbang in bed. Die mochten toen samen met mijn vrouw in een caravan van onze achterburen slapen. Een paar plekken naast ons was een boom omgewaaid op een tentje waar kinderen in sliepen, maar wonder boven wonder hadden de kinderen niks. De derde kwam een paar dagen later. Inmiddels waren we zover dat we de hele dag het weerbericht in de gaten hielden. We waren er helemaal klaar mee. Ik heb alles van waarde en onze kleding in de auto gedaan en we zijn toen naar het restaurant op de camping gegaan. Geen zin meer om aan de stokken van de vouwwagen te hangen en de kinderen wilden uiteraard niet in de vouwwagen blijven. Na de storm terug naar de vouwwagen, die stond er nog prima bij.

Inmiddels de vouwwagen verkocht, maar voor ons geen Gardameer meer. Onze kinderen zijn nog steeds bang als het hier begint te waaien. Het plan voor dit jaar was Toscane. dat gaan we nu met Corona ook niet doen. Nu wordt het Drenthe, ook mooi :)

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”