Geweldige vakantie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Geweldige vakantie

Bericht door oetsie61 » ma 6 okt 2014 19:29

Wij zijn deze zomer naar Roemenie geweest en hebben een rondreis gemaakt van totaal 6 weken (4 in Roemenie)
Wat een prachtig land met vriendelijke mensen. Zeker voor de 'avontuurlijke' reiziger de moeite waard. De campings waar wij waren zijn allemaal even leuk en mooi. Niks ellende of vervelend. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Op sommige plaatsen zijn de wegen slecht, maar aan de andere kant, op veel plaatsen dus ook prima te doen. Als iemand meer informatie wil, mailen mag altijd.
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

Tramp

Re: Geweldige vakantie

Bericht door Tramp » ma 6 okt 2014 23:31

Misschien een verslagje schrijven .....
Wij zijn ooit op een wintersport vliegreis in Poiana Brasov geweest, in de periode dat Ceausescu nog aan de macht was.
Je zag toen nog in de hotel receptie elke dag dezelfde "onopvallende" in leren jasjes geklede 'securitate' figuren rondhangen die een kaartje legden en zich tegenover iedereen heel joviaal gedroegen....
Terug op schiphol hoorde je naderhand overal "Nooit Meer ".
Maar dat zal tegenwoordig wel allemaal anders zijn.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Geweldige vakantie

Bericht door Leentje » di 7 okt 2014 20:51

Was in 82 in Roemenië, prachtig land! We dronken wijn en bier uit een theepot. Het was er niet, maar op deze manier wel ;-) Voor de reisleider (in leren jasje ja) kocht ik in de staatswinkels wat zeep. Nog steeds heb ik contact met hem. Na de val van de muur kwam hij naar Nl met zijn gezin. Jaren schreven we in het Duits, wat hij ook beheerste, met een nl vertaling eronder. Zo leerde hij toen al onze taal. Ik zou graag nog eens terug gaan, maar heb daar te weinig lef voor. Toch angst voor onze spullen. En een onveilig gevoel is een slechte reisbegeleider.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

GMBosch
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 mar 2014 20:46

Re: Geweldige vakantie

Bericht door GMBosch » za 26 jan 2019 14:43

Ik heb een paar vragen aan u als ervaring deskundige
Wij zijn dit jaar van plan naar Roemenie te gaan. Niet met een groepsreis , maar alleen. Mijn vragen zijn hoe het met de veiligheid gesteld en en hoe de kwaliteit van de wegen nu is. Hoe is het om er je boodschappen te doen. HOe is het met de gesteldheid van de campings? wij zijn geen "resort" kampeerders. Een goed toilet en douche zijn wel van belang.

Plaats reactie

Terug naar “Roemenië”