Griekenland

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Griekenland

Bericht door Abve » vr 2 apr 2021 19:29

Ik las in de nieuwste ACSI Freelife ( nr3) dat mensen van Venetië naar Patras varen en altijd ‘camping on deck’ boeken.
Dat is een aardig lang tochtje, lijkt mij.

Maar op het dek kamperen is wel weer bijzonder.
Ik weet niet hoe dat gaat.
Als je rijen dik staat en je staat niet aan de buitenzijde, zie je natuurlijk ook nog niks.... weenie.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
GerardJT
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 19 feb 2016 15:26

Re: Griekenland

Bericht door GerardJT » vr 2 apr 2021 19:37

Wij zijn diverse keren naar Griekenland op vakantie geweest. Vaak heen via Oostenrijk (camping Imst West) daarna via Ancona de ferry van Minoan Lines (overnachten vaak in Bologna op camping citta di bologna) aankomst vaak via Igoumenitsa vervolgens via Meteora Kloosters (camping Vrachos Kastraki) naar de Pilion (camping Sikia). Terug meestal via Delphi (camping Delphi) en dan naar Patras voor de ferry.

Laatste twee jaar vaart Minoan Lines regelmatig met vertraging maar niet altijd. Wij hebben wel de ervaring nu de Italianen i.p.v. de Grieken die de rederij beheren de kwaliteit snel omlaag is gegaan. De reden dat wij via Patras teruggaan is dat je anders vaak midden in de nacht moet boarden in Igoumenitsa. Helemaal als er sprake is van een vertraging.

Nadeel van Superfast is dat de combinatie deels buiten staat waardoor deze enorm zout is na een overtocht. Anek Lines hebben we nog geen ervaring mee.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk



Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » vr 2 apr 2021 20:20

inCollage_20210402_195545359.jpg
In 2010 stonden we "camping on board" op de Superfast. Heen, binnen op een bovendek met af en toe een open gat, afgeschermd met een net, waardoor je een stuk zee kon zien. Op de terugweg op het zelfde dek, helemaal achterop buiten. In beide gevallen zie je niets vanuit je caravan, want je kijkt of tegen een wand of tegen andere campers/caravans/vrachtauto's aan. Dus stel je er niet te veel van voor, alleen slaap je in je eigen bed in de caravan ipv een binnenhut.

Wij zouden in ieder geval nooit vanaf Venetië overvaren, want dan zit je een extra nacht op de boot en die doet sowieso Ancona aan. Zelfs zouden we nu twijfelen of we niet altijd in Igoumenitsa van/aan boord zouden gaan, want Patras is nog eens bijna 5 uur varen verder. Met de nieuwe prachtige snelweg vanaf Igoumenitsa rijd je in een kleine 3 uur naar Patras.
Vertrektijden zijn inderdaad wel gunstiger vanaf Patras, maar als je een camping dicht bij Igoumenitsa neemt, kan je de hele dag nog lekker op de camping blijven en nog van een goede goedkopere avondmaaltijd genieten. Wij zaten op camping Elena's Beach met een goed restaurant en op een half uurtje rijden naar de haven.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Griekenland

Bericht door Abve » za 3 apr 2021 21:03

[re.gif]

Ok Paul.
Dank voor het delen van je ervaringen.
Duidelijk!

Ik hoop dat wij in 2022 Griekenland met de caravan kunnen bezoeken.
Maar dan meld ik mij vooraf nog wel even bij jou en Cornelis thumbup.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Milena2008
Berichten: 8
Lid geworden op: do 5 nov 2020 09:43

Re: Griekenland

Bericht door Milena2008 » zo 23 mei 2021 14:21

Hi iedereen,
Nog ruim een maand dan is het zover. We gaan onze eerste reis met de auto naar Griekenland. We zouden 2 dagen rijden en een dag met de boor. Helaas kom je dan niet binnen de 72 uur vanwege de PCR aan. Wij volwassenen zijn gevaccineerd , maar de kinderen moeten een PCR test onder gaan. Zijn er nog andere op dit forum die hier mee te maken hebben. Hoe gaan jullie dit oplossen. Ik heb overwogen om in Duitsland de PCR test te doen. Zodat er meer tijd is. Weet iemand een test lokatie in Duitsland. Graag zie ik jullie reacties met ideeen. Groet Thea

Plaats reactie

Terug naar “Griekenland”