sobec slovenie

Plaats reactie
Mandje

sobec slovenie

Bericht door Mandje » wo 23 jan 2008 19:26

wie is er wel eens geweest?
is het een hondvriendelijkecamping?
mag de hond zwemmen in de rivier en kan hij er zwemmen of zit er een snelle stroming op?
moet je er reserveren voor een redelijke grote plek?
wat is het weer daar meestal?

alvast bedankt voor de info

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » wo 23 jan 2008 20:30

Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Mandje

Bericht door Mandje » wo 23 jan 2008 22:18

heb ik al opgekeken en ook een oproepje op geplaatst.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » wo 23 jan 2008 23:56

Kijk hier even. http://www.zoover.nl/slovenie/slovenie/ ... ec/camping
Ook wij hebben hier gestaan, in 2006. Perfecte camping, ruime plaatsen prima en ruim schoon sanitair altijd warm water en plenty douches. Ik dacht hond vriendelijk. De Sava kan behoorlijk tekeer gaan dat wel, vooral als er regen is gevallen. Qua temperatuur is het niet de warmste plek van Slovenie, maar als het over het algemeen mooi weer is, is het daar heerlijk toeven. Prijs/kwalliteit prima. Kindvriendelijk, goed restaurant, supermark voldoende, soort Aldi aan de overkant van de E61/A2 richting Lubliana na 300 aan je linker hand. Een Spar zelfde richting, na ongeveer 2,5 km zie je hem rechts. Ook zonder boeken plaats genoeg. Verder naar achteren zijn de plaatste groter. Zet je combinatie voor de pport en neem wandel eerst even over de camping voor een goede plaats. Ik heb er tandemasser caravans gezien van 8 meter lang. De camping in het plaatsje Bled, even verderop kon er niet aan tippen, hutje mutje en kleine plaatsen, druk en rumoering. Gewoon kiezen voor Sobec. Fietsen in de buurt is prima te doen, wel met versnelling als het even kan. Omgeving biedt een overvloed aan mogelijkheden en vermaak. En als je een uurtje achter het stuur kruipt neem je een duik in de Middelandse zee. De doortocht door Lubliana is heel simpel en goedkopen tolprijzen. De A1 en A2 zijnop enkele stukjes na net een landinsbaan en nodigen uit tot laag vliegen.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » do 24 jan 2008 00:17

Ik ben er nog nooit geweest, wel langs gedreven op een raft. afgelopen zomer nog. is erg leuk om te doen.
We waren een paar dagen in Bled, de camping daar was behoorlijk vol. maar we hadden geluk, een heel mooie grote vrije plaats gevonden.
Heel mooie omgeving, een aanrader.
De hond kan rustig mee, mag ook in het water.
Bij de camping stonden vorig jaar wel wat mensen te vissen...
Meestal vinden die het niet zo leuk als een hond om de dobber heen zwemt.

Maar die zijn nu vast weg. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: sobec slovenie

Bericht door Daphne » do 24 jan 2008 11:25

mandje schreef:moet je er reserveren voor een redelijke grote plek?
Deze camping is enkele weken geleden in 2 uitzendingen bij Campinglife op RTL4 geweest, dus zal dit jaar reserveren zeker aan te raden zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Mandje

Bericht door Mandje » ma 28 jan 2008 20:57

we hebben proberen te reserveren via hun site, maar kregen mailtje terug dat dat niet nodig was.

Der Campingplatz ist sehr groß und teilweise parzelliert. In der Hauptsaison ist zirka zu 80% besetzt, deswegen ist eine Reservation nicht nötig. Bei uns wählt sich jeder Gast selbst den Stellplatz aus. Willkommen.

dus we gaan er maar vanuit dat er nog plek is 1-8-08 tot 8-8-08

Knutsel

Re: sobec slovenie

Bericht door Knutsel » za 2 feb 2008 22:37

Mandje schreef:wie is er wel eens geweest?
is het een hondvriendelijkecamping?
mag de hond zwemmen in de rivier en kan hij er zwemmen of zit er een snelle stroming op?
moet je er reserveren voor een redelijke grote plek?
wat is het weer daar meestal?

alvast bedankt voor de info
Ik ben er vanaf mijn 6e jaar totaal 15 keer geweest ik ben nu 48 jaar en heb 4 kinderen je moet niet in de rivier zwemmen , maar in het meer kan dit makkelijk (wel aan de overkant niet aan de speeltuinzijde. je hoeft 100% niet te reserveren . het weer is meestal matig tot redelijk . Als je wilt eten doe dat bij kazar buiten de camping of terug bij de afslag van de hoofdweg weer naar de karawankentunnel na 50 meter kan je rechts de hoofdweg af onder de weg door naar de benzinepomp op die hoek dat is een grote pizzeria die ook restaurant is voor sloveense prijzen . op de camping zelf is duur . KAZAR IS TOPPIE 7 man totaal eten is ca 18 euro het is ca 7km vanaf de camping ook terug naar de karawanken en rechts van de weg (over de spoorlijn heen) breng een bezoek aan de watervallen net achter bled rechts om het meer heen . Als je meer wilt weten hoor ik het wel

Mandje

Re: sobec slovenie

Bericht door Mandje » do 7 feb 2008 19:22

zijn er nog mooie plekjes wat we zeker gezien moeten hebben?
het is de bedoeling dat de hond in de rivier gaat zwemmen. en of dat dus mag?

Knutsel

Re: sobec slovenie

Bericht door Knutsel » do 7 feb 2008 20:37

Met het niet zwemmen in de rivier en het wel zwemmen aan de overkant van het meer bedoelde ik voor de hond . ivm met stahoogte heeft hij in de rivier veel meer last van stroming (en die is er)het meer is voor de mensen overal zwembaar (wel koud water incl forellen let maar op bij de bruggetjes) http://www.burger.si/SLOIndex.htm
op deze site kan je heel veel lokaties aanklikken en zelfs 360graden foto,s zien je staat bijv dan sta je gewoon aan het meer van bled deze super site (burger.si) doet dat ook voor andere landen .
De waterval achter bled heet de "vintgar" en ook leuk is het meer van bled zelf .het vliegveld lesce is op ca 5km afstand en op verdere afstand het meer van bohinje links helemaal achterin is een indrukwekkende waterval te zien (wel ca 380 treden beklimmen vlgs heet het de slapstick waterval oid ) ik heb zelf een helikopter met toeristen hier zien hangen voor de waterval . je kan trouwens bij het vliegveld lesce zeer dicht bij de vliegtuigen staan (2meter) en een zweefvlucht maken over de omgeving . daar kan je ook lekker eten trouwens wel prijsklasse pizzeria.valt mee maar niet kazar prijzen. naar het vliegveld kom je een gigantische supermarkt tegen vlakbij de renault dealer aan de hoofdweg.
(1.5km afstand van de camping.

dobberdan (= sloveens ) als je nog meer wilt weten hoor ik het wel .

vergeet niet op de site te klikken

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”