Slovenie

Tilano

Bericht door Tilano » zo 5 feb 2006 19:28

Toch vinden wij het ongepast, om camping sobec in een negatief daglicht te stellen, niet iederen wil nu eenmaal een camping bij de boer, er zijn ook mensen die wat animatie willen, die e.v behoefte hebben aan een zwembad, meertje e.d. Wij kunnen ook begrip opbrengen voor mensen die het ietwat rustiger willen hebben, daarom gelukkig maar, zijn er campings in Slovenie voor elks wat wil.

Caravanner

Bericht door Caravanner » zo 5 feb 2006 19:46

Tilano schreef:Toch vinden wij het ongepast, om camping sobec in een negatief daglicht te stellen, niet iederen wil nu eenmaal een camping bij de boer, er zijn ook mensen die wat animatie willen, die e.v behoefte hebben aan een zwembad, meertje e.d. Wij kunnen ook begrip opbrengen voor mensen die het ietwat rustiger willen hebben, daarom gelukkig maar, zijn er campings in Slovenie voor elks wat wil.
Je hebt helemaal gelijk Tilano.

Vond overigens net de link met 51 campings in Slovenie, veel meer zijn er ook niet.
Meeste campings met link in Slovenie

Echter de boerderij camping raad ik juist af, deze ligt met zijn kampeerplek niet vlakbij, maar met zijn kont onder de snelweg. :lol:
Ziet er leuk, gezellig en idyllisch uit Camping Trnovc
Bij het zoeken van een plekje leek het wel of je op de snelweg stond, toen ik even de blik van het riviertje met de rotsen omhoog keek zag ik de auto's ook daadwerkelijk richting Karawanken scheuren.
Toch maar een andere camping. :wink:

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » zo 5 feb 2006 23:00

Heren, heren, dames, dames,,,,smaken verschillen nu eenmaal. Dat is maar goed ook anders hadden we maar een soort camping en dat lijkt me erg saai. Ik heb het antwoord op mijn vraag trouwens, hartelijk dank Caravanner en Tilano :wink:
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

RonnyP

Bericht door RonnyP » ma 6 feb 2006 21:43

kooiton schreef:Ik heb het antwoord op mijn vraag trouwens, hartelijk dank Caravanner en Tilano :wink:
Ik nog niet :( :?
Ga nog eens terug zoeken tussen al de genoemde campings.
Maar alvast bedankt voor de info.

Ronny

RonnyP

Vakantie in Slovenië

Bericht door RonnyP » zo 30 jul 2006 00:06

Onze vakantie zit erop :cry:
Uiteindelijk zijn we toch bij onze keuze gebleven om naar camping Sobec in Lesce te gaan.
Van de grootte van de camping merk je nauwelijks wat, wij stonden redelijk vooraan in de buurt van het meertje en het restaurant (waar een ijsjeskraam stond met lekkere en goedkope ijsjes).
Het sanitair was proper maar wat verouderd.
De hoge naaldbomen zorgen voor voldoende schaduw, je mag trouwens zelf je plaats kiezen (ook op de andere campings).
Het water van het meertje, wat afkomstig is van het riviertje dat in een lus rond de camping stroomt, was met 18 graden toch wat te koud om er lang in te blijven.
We zijn van hieruit enkele keren naar Bled gegaan waar het water iets warmer was, 24 graden aan de oppervlakte (4 graden op 10 m diepte).
Door mijn Duitse :oops: duikbuddy's waren we uitgenodigd om te komen bbq'en op camping Bled, vlak aan het meer. Hiermee vergeleken hadden wij het op onze camping toch beter getroffen : iedereen op rijtjes naast elkaar en zo goed als geen schaduw op de camping.
Nadeel van Bled zijn de beperkte (en betalende) parkeerplaatsen en de toch wel zeer toeristische uitstraling.
Vanuit Lesce bezochten we onder andere de Vintgarkloof (1,6 km lang met aan de ingang een restaurant waar we voor geen geld een heerlijke forel gegeten hebben), het meer van Bohinj met de Savica-waterval (553 trappen op om dan te moeten constateren dat je de waterval enkel vanuit een torentje kan zien).
In Bled ook nog het kerkje op het eilandje van het meer en het kasteel aan de rand ervan.

Ik had de print van dit draadje, evenals het reisverslag van Tilano meegenomen, en omdat we in die buurt toch wel meerdere uitstappen hadden gepland hebben we toch nog een tussenstop gedaan op camping Pivka Jama in Postojna.
De camping is dus echt een doorreiscamping : bijna niemand stond er langer dan een nacht.
De staanplaatsen op grof grind zijn ook niet echt geschikt om er lang te blijven (wij waren er voor drie nachten).
Aan het zwembad (en aan ieder ander waterplasje) zat het vol wespen. Het sanitair was hier ook in orde.
We bezochten van hieruit de paardenstoeterij in Lipica, het middeleeuwse stadje Stanjel en een drietal grotten, die telkens authentieker en indrukwekkender werden.
Allereerst de grotten van Postojna, wel de grootste maar ook de commerciëlste : eerst rijd je met een treintje 2 km door een aantal felverlichte grotten, een beetje een achtbaan-gevoel (zijn wel niet overkop gegaan). Dan wandel je ongeveer een kilometer en dan weer met de trein terug naar buiten.
Als tweede deden we de grotten van Scocjanske Jama (30 km ten ZW van Postojna).
Deze doe je helemaal te voet. De bruggen en uitgehouwen trappen zijn veel spectaculairder.
Op het einde van de tocht kom je aan een onderaardse rivier die je volgt tot je uit de grotten in een kloof uitkomt.
De laatste grottentocht was die onder de 16-eeuwse burcht Predjamski Grad. Gewapend met enkel een zaklamp waan je je hier in een echte expeditie.
Het kasteel, deels in de rotsen, met zijn acherliggende verhaal is een bezoek ook meer dan waard.

Onze vakantie beëindigden we in Catez ob Savi, helemaal in het zuid-oosten van Slovenië op he vakantiedomein Terme Catez.
Weinig schaduw, erbarmelijk sanitair (waar het door de enkele metalen dakplaten mottig heet was) maar een gigantisch waterfestijn, en daar kwamen we voor.
Hier zijn we nog zes dagen geweest : meer dan genoeg voor ons, maar de kinderen hadden het nog wel wat langer uitgehouden.

Onderweg geen problemen of files gehad (met de gps via Keulen-Koblenz-Mannheim-Stuttgart-Munchen-Salzburg-Villach; dezelfde weg terug).
Geen overnachtingen onderweg : vertrek om 21.30, aankomst in Bled om 12.00 uur (we wisselen af met rijden, de kinderen slapen braaf).
Terugreis vertrek om 12.00 uur, thuis om 6.00 uur ...


Ronny

Tilano

Leuk

Bericht door Tilano » vr 11 aug 2006 07:45

Leuk Ronny dat je reis zo goed is verlopen, met heimwee hebben we even teruggedacht aan onze leuke vakantie is Slovenie, dit jaar waren we aan de Middelandse zee (Barcares- een tegenvaller).
Groetjes Tilano

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » za 19 aug 2006 23:08

Zo, net terug uit Slovenie. Erg mooi land, jammer van de vele regen waar we toch wel last van hebben gehad. Ondanks dat gaan we er zeker nog eens naar terug. Vriendelijke en behulpzame mensen. Mooie landschappen, grotten en toch zeker ook, wat we niet hadden verwacht, goede wegen. Daar waar de weg wat slechter is, zijn ze volop bezig met verbeteringen. Na onderweg gebivakeerd te hebben in Duitsland en Oostenrijk, met als route via Munchen, Kufstein, Mittersill, Lienz, hebben we de eerste twee weken in Lesce, net voor Bled gestaan. Mooie route trouwens, door Oostenrijk. Sobec is een vrij grote camping met mooie plaatsen. Er is veel te doen, vooral voor kinderen. Grote sanitaire gebouwen met ruime toiletten en douches. De inrichting van deze gebouwen is heel slim gedaan. Grote dikke tegels op wanden en vloeren en niet van die mooie chrome putjes, maar lange open roosters voor de afvoer van water. Dit alles om het zo schoon mogelijk te houden. En dat was het ook, twee en soms dri keer per dag kwamen er dames om e.e.a aan kant te maken. Mijn complimenten voor het sanitair. De camping ligt aan de Sava, als je niet van watergeruis houd tijdens de nacht moet je een plaats midden op de camping zoeken dus. Tijdens die twee weken heb ik wel gemerkt dat die rivier de ene dag schoner was dan de andere. Dat zal misschien te maken hebben met de vele regenval. Na twee weken zijn we afgezakt naar de Adriatische zee. Ankaran om precies te zijn, een dorpje net onder Triest, nog net in Slovenie. Camping Adria, is een redelijke camping met wat kleinere plaatsen en ook de hygiene van sanitair was ietje minder. Alle sanitair was wit, en na een regenbui weet je het dan wel. De zee was eigenlijk minder schoon dan we hadden verwacht, op een meter diepte zag je nog net jevoeten, iets dat misschien te maken heeft met de oprukkende haven in de directe omgeving. Verder wel een gezellige boulevard met elke dag live muziek. Hier hebben we nog een prima weekje vertoeft. Huiswaarts hebben we in twee dagen gedaan. Veel mazzel in het verkeer. 1320 kilometer in 15 uur, lijkt mij erg netjes. Al met al dus, ondanks het mindere weer, een goede vakantie gehad. Slovenie=Oke Oh ja forummers, nog bedankt voor alle tips.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Teletubbie

slovenie

Bericht door Teletubbie » zo 20 aug 2006 22:48

Wij zijn alweer een weekje terug
Na de weersomslag en slechte vooruitzichten in Oostenrijk (camping lindenstrand wolfgangsee) zijn we nog voor een dag of 5 doorgereden naar slovenie. We zijn beland op camping zlatarog bohinj, hoewel we genoten hebben van de natuur, viel deze camping wat tegen. Erg ongelijk op rotsen en boomstronken, niet erg ruime plekken voor ruim 20 euro.
De camping was niet erg overzichtelijk, en het meer was erg koud. De beperkte speeltuin was naar onze mening gevaarlijk voor de kleintjes.
Sanitair was niet bijzonder maar wel altijd warm water en schoon.
Wat ons betreft smaakt slovenie naar meer, maar dan wel op een andere camping Misschien is camping Danica wel een optie.

Groet
Michel

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”