Fjord 390 t

Plaats reactie
dzjing

Fjord 390 t

Bericht door dzjing » zo 22 mar 2015 11:18

Ik heb een Fjord gekocht uit 1992, dus echt al wat ouder. Alles ziet er nog tiptop uit en er is niets lek. Wel zoek ik onderdelen bijvoorbeeld de spatbordjes, deze hebben toch wel wat geleden. Ook een gebruikershandleiding zou mooi zijn. Als er iemand is die er nog een heeft?? blij.gif . de deksel van de disselboom heeft ook een zwaar leven gehad maar die kan ik nog weel redden denk ik.
Ik moet nog wel even uitzoeken hoe de 12 volt voorziening werkt. zo te zien zit er een omvormer in maar wat deze aan kan is me nog niet helemaal duidelijk.
Als er iemand is die er ook zoeken heeft en wat ervaring wil delen hoor ik dat graag.

Jeroen

RvL
Berichten: 261
Lid geworden op: di 24 jun 2014 10:41

Re: Fjord 390 t

Bericht door RvL » zo 22 mar 2015 11:28

Onderdelen of een gebruiksaanwijzing kan ik je helaas niet aan helpen, maar misschien kan ik je met de 12v wel helpen.

In de meeste (moderne) caravans gaat dat inderdaad via een omvormer die de 230v wisselspanning omzet naar 12v gelijkspanning. Lijkt me dat dat in jou caravan niet anders is. Vermogen van die omvormer wordt meestal op de omvormer zelf aangegeven.

Zit er iets van een sticker op, of een merk/type plaatje? Of zit er een zekering in? Waarde van de zekering geeft in ieder geval de grens van de beveiliging aan
;-)
Mazda CX-30 SkyActiv-X aut. (2020) met een Hobby Classic 420TM (1993)

Plaats reactie

Terug naar “Sterckeman”