aanschaf showroom model

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
Lorenz

aanschaf showroom model

Bericht door Lorenz » ma 28 jan 2008 21:43

hallo,

ik heb een vraag. Mijn vader en moeder overwegen een showroom model aante schaffen. ik sta hier een beetje sceptic tegenover. Naar mijn mening is er van een showroom model de kastjes deuren etc meer open en dicht gegaan in een jaar dan in 10 kampeerseizoenen, je ziet ook al vaak lamme sluitingen enz. enz. Is er iemand met ervaring van een showroom model of wat zouden jullie adviseren?
het beterft een hobby 460 UFe excellent.
alvast bedankt namens mijn pa&ma
mvg lorenz


ps kom nu niet met flauwe opmerkingen over hobby

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 jan 2008 22:00

Ik heb een showroom model gehad, als je bij de koop insluit dat de delen die jij noemt onder garantie vervangen gaan worden, is er totaal niets mis mee, het grote voordeel vond ik dat ik indertijd a € 2500,00 korting had op de caravan, er een gratis voortent (walker esprit met alu stokken)bijkreeg en zo nog wat zaken, Schijnbaar had ik goed onderhandelt want toen ik vanwege de indeling en vanwege een grotere caravan de mijne ging inruilen na twee jaar had ik ten hoogste € 1300.00 vervacantiet in 2 jaar.

Dus kun je goede afspraken maken met de dealer, en zeker ook over de prijs zou ik zeggen lekker doen.

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 28 jan 2008 22:04

Die Hobby van mij was ook een showroom model en is volledig nagekeken voor ie werd afgeleverd. Was totaal niets mee aan de hand, nu ook nog steeds niet :D
ik zou zeggen: gewoon doen!

Lorenz

Bericht door Lorenz » ma 28 jan 2008 22:21

@signmaker

ja en daar wringt de schoen. jij heb het idd goed gedaan gratis voortent!!
maar ja mij pa en ma zijn niet zo van die onderhandelaars dus ik overweeg het over te nemen. het enige is 2000 euro korting en voor de rest de volle mep. Ze hebben wel gezegt dat alles gemaakt en 100procent wordt nagekeken, maar ja toch als je 10 keer met je huisie terug moet wordt je ook gek ook al is het gratis.

hun zien het zelf ook wel zitte maar ik vind de aanbieding nogal mager

mvg lorenz

ps ik heb zelf ook een hobby560 kmfe en dat naar volle tevredenheid tot nu toe nooit iets gehad

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 jan 2008 22:41

Lorenz, inderdaad voor € 2000.00 had ik het niet gedaan, vind ik op het totaal bedrag wat een caravan kost net iets te weinig, als wij een nieuwe caravan na 1 jaar inruilen krijgen we toch ook veel minder terug dan € 2000.00 onder de nieuwprijs of niet ?

(als alles goed is komt een dezer dagen mijn hobby 500 kmfe binnen)

Lorenz

Bericht door Lorenz » ma 28 jan 2008 22:59

tsja daar heb je zeker een punt signmaker. ga dat zeker meenemen in de onderhandeling. ben iig wel blij om te lezen dat er al 2 goeie ervaringen zijn!
krijg je een nieuwe 500kmfe? mooie wagen die 2007 model.
mvg lorenz

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 jan 2008 23:05

Ja splikkiesplinter nieuw model 2008, is in details nog mooier dan de 2007 maar ja als je daarmee wilt bijblijven dan moet je echt aan de lotto meedoen en de jackpot winnen. :lol: :lol: :lol: :lol:

Edwin1968

Bericht door Edwin1968 » di 29 jan 2008 08:10

Tweede helft jaren 90 heb ik ook een showroommodel Hobby (Classis Light 455) gekocht.

De korting (inclusief een verhoogd inruilvoorstel) bedroeg toen iets van 2500 gulden wat gezien de toenmalige nieuwprijs op ca 11% uit kwam. Daarnaast nog een bijpassende Hobby tent van een indertijd erg goed merk (nu niet meer leverbaar volgens mij). Nieuwprijs daarvan was ca 2000 gulden.

Als ik dan nu lees dat er EUR 2000 korting wordt geboden, lijkt me dat daar nog ruimte in moet zitten, of op zoek gaan naar een ander showroommodel (in het geval dat korting belangrijker is dan het allernieuwste model te rijden).

Ik heb er in totaal 3 jaren mee gedaan alvorens in te ruilen.
Nooit ergens problemen mee gehad, buiten het jaarlijks vastdraaien van alle schroefjes van banken en kasten ...

Bij aanschaf extra aandacht besteed aan de scharnieren, krassen, bekleding en dergelijke.

Kortom, geen spijt van gehad.

Succes met je keuze !

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » di 29 jan 2008 15:27

Een beetje overdrijven doe je wel, een showroommodel wordt echt niet zo intensief bekeken als jij voorstelt, zeker niet te vergeliken met 10 jaar gebruik.

Je kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik bedoel dat er van een showroommodel al vaak iets van de prijs af is of dat de caravan wordt aangekleed met een aantal opties voor een voordelige prijs. Dit is zeg maar compensatie voor het fungeren als showmodel.

Bovendien verlaat ook een showroomexemplaar de dealer onder volledige fabrieksgarantie. Mocht er eens iest gaan mankeren binnen de garantieperiode, die tegenwoordig 2 jaar is, dan kan je altijd terugvallen op je garantie. na 2 jaar is ermeestal sprake van een coulanceregeling, uitgezonderd die dingen die aan normale slijtage onderhevig zijn. Als je het hebt ove rscharnieren, danmoeten deze gewoon jaren achtereen probleemloos kunnen functioneren.

nee, ik zou niet zo bang zijn om een showroommodel aan te schaffen, zeker aler de prijs is aangepast of als de wagen is opgeleukt.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » di 29 jan 2008 15:27

Een beetje overdrijven doe je wel, een showroommodel wordt echt niet zo intensief bekeken als jij voorstelt, zeker niet te vergeliken met 10 jaar gebruik.

Je kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik bedoel dat er van een showroommodel al vaak iets van de prijs af is of dat de caravan wordt aangekleed met een aantal opties voor een voordelige prijs. Dit is zeg maar compensatie voor het fungeren als showmodel.

Bovendien verlaat ook een showroomexemplaar de dealer onder volledige fabrieksgarantie. Mocht er eens iest gaan mankeren binnen de garantieperiode, die tegenwoordig 2 jaar is, dan kan je altijd terugvallen op je garantie. na 2 jaar is ermeestal sprake van een coulanceregeling, uitgezonderd die dingen die aan normale slijtage onderhevig zijn. Als je het hebt ove rscharnieren, danmoeten deze gewoon jaren achtereen probleemloos kunnen functioneren.

nee, ik zou niet zo bang zijn om een showroommodel aan te schaffen, zeker aler de prijs is aangepast of als de wagen is opgeleukt.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » di 29 jan 2008 15:37

Met een showroom model is niets mis mee.
Wij zijn afgelopen zomer ook even wezen kijken. (Puur ter informatie).

Wij konden toen een heel mooie Knaus Sport met behoorlijk wat opties. Meekrijgen inclusief vaste omnistore luifel met zij- en voorwanden (twv. 1000 Euro) Extra reserveband (niet standaard) en nog wat zaken. Voor 1000 Euro minder dan de kale prijs zonder opties.
Uiteraard inclusief alle garantiebepalingen etc. Caravan zag er heel goed uit, gewoon nieuw.

T'is dat we toch andere prioriteiten hadden anders hadden we het gedaan.

Pyra

Bericht door Pyra » di 29 jan 2008 21:11

Onze Chateau was ook showroommodel, was en is niks mis mee wat niet prima door de dealer is opgelost.

Belangrijker is of je een dealer hebt die ook voor je door het vuur gaat als je de caravan gekocht hebt. Dat was achteraf bij ons veel belangrijker dan 11 of 14 procent korting of de vraag of de caravan lang binnen in de verwarmde showroom of buiten in de voorraad in weer en wind heeft gestaan.

Borre

Bericht door Borre » wo 30 jan 2008 14:15

Een beetje overdrijven doe je wel, een showroommodel wordt echt niet zo intensief bekeken als jij voorstelt, zeker niet te vergeliken met 10 jaar gebruik.
Het gaat er niet alleen om dat het wordt gebruikt tijdens de showroom periode, maar ook hoe het wordt gebruikt. Veel mensen duwen en trekken overal aan omdat het tegen een stootje moet kunnen. Juist bij een Hobby zul je dat doen omdat alles er net iets minder degelijk uitziet/aanvoelt. Vooral de schakelpanelen van de verlichting zijn favoriet in de Hobby.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » do 31 jan 2008 17:14

Wij kochten een showroom model burstner fun. Alles goed afgedekt bij de onderhandelingen. na verloop van tijd bleek een zitting slap te worden. Precies die zitting waar men even op neerploft om bij te komen van al die caravans in en uit. Het probleem gemeld en zondermeer een nieuw en stevig zitkussen gekregen.
Verder was er helemaal niets slap of kapot. Het zal ook wel merkafhankelijk zijn hoe een caravan uit de showroom periode te voorschijn komt?

Lorenz

Bericht door Lorenz » do 31 jan 2008 22:40

Borre schreef:
Een beetje overdrijven doe je wel, een showroommodel wordt echt niet zo intensief bekeken als jij voorstelt, zeker niet te vergeliken met 10 jaar gebruik.
Het gaat er niet alleen om dat het wordt gebruikt tijdens de showroom periode, maar ook hoe het wordt gebruikt. Veel mensen duwen en trekken overal aan omdat het tegen een stootje moet kunnen. Juist bij een Hobby zul je dat doen omdat alles er net iets minder degelijk uitziet/aanvoelt. Vooral de schakelpanelen van de verlichting zijn favoriet in de Hobby.
juist Borre ben blij dat er mensen zijn die mijn bedenkingen begrijpen ipv te zemelen over 10 jaar gbruik e.d. :roll:
ik wilde juist weten of mensen ervaring hebben met zulke problemen

mvg lorenz

Lorenz

Bericht door Lorenz » do 31 jan 2008 22:47

zo naar een hoop wikken en wegen, zijn mijn ouders toch overstaag gegaan en zijn nu trotse eigenaar van een hobby 460 UFE 2007. en hebben toch een aardig deal eruit gehaald net o.a hoge korting op isabella tent+luifel, luifel voor caravan en een mover. dus ben trots op ze :D :D
in koopcontact vastgelegd voor allerlei garanties etc op kastjes en idd de nieuwe schakelunit

mvg lorenz

Vroem

Bericht door Vroem » do 31 jan 2008 23:02

Gefeliciteerd met de handelswijze van je ouders! :wink:

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » do 31 jan 2008 23:37

Proficiat met de carvana van je ouders lorenz expression16.gif

EB_Dutch

Bericht door EB_Dutch » vr 15 feb 2008 14:29

Beetje verlate reactie misschien, maar ik heb goede ervaring met een showroommodel. In mijn geval een Dethleffs. Je krijgt uiteraard de gewone garantie en de fabrikant heeft via de dealer een buitendeur met bobbels gratis vervangen. Voor de rest is het natuurlijk hetzelfde als met een inruilauto, de kleur en inrichting moet je bevallen, want je kunt uiteraard niks meer veranderen, tenzij je opnieuw gaat inrichten..... maar daar ahngt een prijskaartje aan.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Kingpin1966 » za 16 feb 2008 11:13

Dat hebben je ouders mooi geregeld Lorenz, maar even zonder gekheid.
Loszittende kastjes, rammeltjes en lamme sluitingen hoef je nooit niet te accepteren, showroommodel of niet.
Hij hoort gewoon 100% goed te zijn.
Een luifel of een mover of nieuwe voortent is natuurlijk prachtig maar niets bederft de vakantiepret zo grondig als bovengenoemde malheur.

Daarom mijn advies aan iedereen die een showroommodel caravan overweegt:
Alle gebreken opschrijven en laten repareren, korting gekregen of niet.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » za 16 feb 2008 11:25

Daar ben ik het volledig mee eens!

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”