Zoektocht tandemasser 2022

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door cornelis » zo 28 mar 2021 13:04

Aangepast

Reizigers

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Reizigers » zo 28 mar 2021 13:59

Affinity schreef:
zo 28 mar 2021 12:13
Ja PD toch is het waar; het is vergelijkbaar met douchen zoals thuis. De waterdruk, de straal; de duur van het douchen (ik douche thuis ook nooit langer dan 10 min.), ik sta in een volwaardige douchecabine die goed sluit; echt allemaal zoals thuis.

Wanneer je de kans hebt; douche eens in een jonge Elddis Affinity; dan weet je direct wat ik bedoel. haphop.gif
Daar ben ik het volledig mee eens.
De laatste twee caravans van ons waren ook Engels (Sprite).
Afgesloten doucheruimte. Dus niet een natte bende bij de WC.
Een flinke pomp met drukvat en cityaansluiting, inclusief dubbele boiler.
Nu een Dethleffs camper. Ook met aparte doucheruimte van 78 x 78 cm.
200 liter schoonwatertank en combiketel.
Tuurlijk heb je thuis meer ruimte met een inloopdouche en stortregenkop.
De camper staat bij huis, en de douche ook gebruikt toen we vorig jaar de badkamer thuis aan het verbouwen waren.
Zoals eerder door anderen gezegd gebruiken wij ook nooit meer een sanitairgebouw waar je je staat te douchen met naast iemand die op de pot zit met de geluiden en luchten. [aschrik.gif]
Lekker hoor fris en rein in de kleren en naar buiten.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door PD » zo 28 mar 2021 16:11

Affinity schreef:
zo 28 mar 2021 12:13
Ja PD toch is het waar; het is vergelijkbaar met douchen zoals thuis. De waterdruk, de straal; de duur van het douchen (ik douche thuis ook nooit langer dan 10 min.), ik sta in een volwaardige douchecabine die goed sluit; echt allemaal zoals thuis.

Wanneer je de kans hebt; douche eens in een jonge Elddis Affinity; dan weet je direct wat ik bedoel. haphop.gif
Ik heb blijkbaar een andere definitie van "echt allemaal zoals thuis" knipoog.gif maar prima dat jij er tevreden mee bent thumbup.gif
In een engelse caravan ga je ons niet vinden; wij vinden het geroemde zitcomfort echt waardeloos (o.a. veel te lage rugkussens) wanneer je 1,85m of langer bent.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door PD » zo 28 mar 2021 16:16

Pakkie schreef:
za 27 mar 2021 21:30
Doel je in je reactie mbt niet kopen op de 650 uff die ik gister gezien heb?
Troost je, de 620 CL die ernaast staat heeft hetzelfde "sticker-issue". Oftewel.....ik ga er vanuit dat de nieuwe Prestige-lijn met die bochten in de striping zo met stickers erop uit de fabriek komt en dat dat niks met de dealer te maken heeft.
Klopt, wij hebben in september zowel een 720 WQC als een 650 UFf bekeken bij Waterland in Purmerend, beiden Prestige MY2021. Niet alleen de striping, ook het toegepaste "hout" is kwalitatief een stap terug tov MY2020 en ouder.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Affinity
Berichten: 86
Lid geworden op: do 26 dec 2019 15:43

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Affinity » zo 28 mar 2021 18:10

PD; oneens met wat je schrijft. De loungebanken in onze Elddis zitten en liggen heerlijk en ik ben niet heel klein hoor. Het zitcomfort wordt niet voor niets geroemd, en ja dus ook door lange mensen thumbup.gif .

Bob061
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 okt 2020 20:43

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Bob061 » zo 28 mar 2021 18:54

Wij hebben verleden maand onze Beduin vervangen door een Tabbert slide-out.
Net even gaan meten : douchecel 85 x 85 cm , bed 1.40 x 2.00 ( voeten kunnen desgevallend over de rand hangen ). Totale lengte is 10.27 meter dus voor jou te lang doch..... ik lees dat je meestal campings uitkiest met een city- aansluiting. Die campings zijn vaak geschikt om met zulke caravans te kunnen manoeuvreren.
Is de lengte echt zo bepalend ?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door VIP » zo 28 mar 2021 19:02

[re.gif]

Jullie hebben iig mijn droomwagen, prachtig wagen thumbup.gif

Maar een 655DF is ook heeeeeel mooi love.gif

En met name die kont vanaf model 2020 is oh zo mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » zo 28 mar 2021 21:13

Bob061 schreef:
zo 28 mar 2021 18:54
Wij hebben verleden maand onze Beduin vervangen door een Tabbert slide-out.
Net even gaan meten : douchecel 85 x 85 cm , bed 1.40 x 2.00 ( voeten kunnen desgevallend over de rand hangen ). Totale lengte is 10.27 meter dus voor jou te lang doch..... ik lees dat je meestal campings uitkiest met een city- aansluiting. Die campings zijn vaak geschikt om met zulke caravans te kunnen manoeuvreren.
Is de lengte echt zo bepalend ?
Ik vind Tabbert ook prachtige caravans, laat dat duidelijk zijn.
Maar 9 meter lengte vind ik voldoende.
De carport thuis is overigens ook 9 meter...
Bovendien willen we lengtebedden en de voeten over de rand... is niet mijn ding.
Maar dank voor je bijdrage en alsnog gefeliciteerd met je nieuwe caravan.
Veel veilige kilometers gewenst thumbup.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » zo 28 mar 2021 21:15

VIP schreef:
zo 28 mar 2021 19:02
[re.gif]

Jullie hebben iig mijn droomwagen, prachtig wagen thumbup.gif

Maar een 655DF is ook heeeeeel mooi love.gif

En met name die kont vanaf model 2020 is oh zo mooi.
Haha!
Je hebt er al mee gereden, zo lijkt het mrgreen.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Avontuur » zo 28 mar 2021 21:39

VIP schreef:[re.gif]

En met name die kont vanaf model 2020 is oh zo mooi.

Afbeelding
Das een mooi kontje VIP!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door VIP » zo 28 mar 2021 22:39

[re.gif] [re.gif]

Nee nog niet......



[re.gif]

Inderdaad, heeeeeel mooi.
Porsche + Tabbert

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » ma 29 mar 2021 08:24

DV_t schreef:
zo 28 mar 2021 00:20
[re.gif]

Mooie manier van denken. Al vind ik de Kabe caravans de afgelopen jaren een stuk mooier, snap ik de prijzen van een een model van nu ongeveer 10 jaar oud niet. Zijn ze echt 30-40% beter dan een Fendt en waar meet je dat aan?

Wat ik persoonlijk echt heel gaaf vind is, een Eriba 820. Voor dat geld kon je een paar jaar geleden ook een huis kopen. Dit geldt ook voor Celini maar dat is meestal toch een bepaald slag volk die een dergelijke caravan hebben.

Als ik de middelen had dan zou ik voor een dikke trekker + Eriba 820 gaan
Dank voor je tip.
Ik zag 2 jaar geleden een Eriba 820 in Zweden rijden, ook nog met een Landrover als trekker.
Eriba is kwalitatief een prima caravan.
De 820 is hele specifieke verschijning, maar qua stijl helaas geen caravan voor ons.
We vinden hem te uitbundig, teveel design, zowel binnen als buiten.
Wij houden van iets meer ingetogenheid.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Bospaadje » ma 29 mar 2021 10:14

Wat een mooie zoektocht. Gaaf om te volgen, ook eerdere zoektochten gevolgd en de voorpret is altijd weer genieten. Heel veel succes en ik blijf graag meelezen over al deze luxe problemen!
Home is where you park it caravan.gif

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » ma 29 mar 2021 16:45

[re.gif]

thumbup.gif
Ik zou het overigens een luxe avontuur willen noemen😎
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
AndreVK
Berichten: 225
Lid geworden op: za 31 mar 2018 13:55

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door AndreVK » ma 29 mar 2021 21:13

Inmiddels 3 weken in het bezit van de nieuwe caravan en zelf mogen ervaren hoe het douchen bevalt. Met een Truma Combi 6E en city-wateraansluiting gaat dit echt goed. Nee, niet zoals thuis een inloopdouche. Maar wel alle ruimte, geen vochtprobleem binnen door een afzonderlijke badkamer en daardoor ook privacy. Ben blij dat ik een ervaring met je kan delen ipv een “mening”.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 Pro met Tapatalk
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » ma 29 mar 2021 21:49

[re.gif]

Top André!
Dank je wel. Fijn dat het zo goed bevalt.
Ik heb in 2015 dezelfde ervaring opgedaan in een camper in de USA.
Toen hoorde je nog verhalen dat de douches in de caravans niet altijd goed afgekit waren en lekkages ontstonden met alle gevolgen van dien. Dus dat was geen optie.
Dat is nu verleden tijd mede met dank aan de ontwikkeling van de campers.
De Combi 6 diesel is immers ook afkomstig uit de camperwereld.
Volgens mij was LMC de eerste die deze Truma kachel/ boiler in een caravan introduceerde.

Het douchen zal zeker niet vergelijkbaar zijn met thuis, maar dat geldt toch ook voor de keuken en kledingkast(en)?
Een combi 6 is ook niet te vergelijken met een open haard mrgreen.gif

Je hebt overigens ook een prachtige caravan gekocht maar helaas niet het model dat wij zoeken.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door PD » di 30 mar 2021 03:58

Abve schreef:
ma 29 mar 2021 21:49
[re.gif]
Je hebt overigens ook een prachtige caravan gekocht maar helaas niet het model dat wij zoeken.
André heeft in mijn optiek na onze eerdere zoektocht naar een nieuwe tandemasser (waarbij we ze vrijwel allemaal fysiek hebben bekeken) één van de weinige betaalbare tandemassers met een ruime badkamer overdwars in combinatie met een ruime en comfortabele zitgroep binnen een totaallengte van 9 meter.
Bij Hobby vind ik de badkamer van de 720 erg smal en onder andere Knaus en Dethleffs kiezen voor een middenzit met korte banken waarop je niet echt samen comfortabel kunt loungen. De kopkeukens bij deze twee laatste merken vind ik daarentegen wel fraai en de zitgroep van de 720 biedt weer wel voldoende lounge ruimte.

Je schrijft dat je persé enkele bedden wilt. Ik ben benieuwd naar je overweging om niet naar bijv. een queensbed te kijken ? In onze ervaring de fijnste beddenkeuze na eerdere ervaringen met zowel enkele bedden (1x UL) als een frans bed (2x UFe).
Overigens is het aanbod in indelingen met queensbed ook erg beperkt.

Persoonlijk verwacht ik niet dat er voor bijv. 2022 een breder aanbod komt in indelingen, ongeacht de keuze voor de soort bedden. In 2021 is het aanbod in indelingen juist al fors gereduceerd.

Niemand zegt dat het makkelijk wordt knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door PD » di 30 mar 2021 05:03

Ter aanvulling:
Wanneer je de keuze voor enkele bedden loslaat, misschien de Tabbert Puccini 685 DF overwegen. Deze is ondanks zijn typenummer korter dan de Cellini 655 en blijft net binnen 9 meter.
Beiden hebben weliswaar geen badkamer overdwars maar als keuzemogelijkheid wel een volwaardige doucheruimte met toegang en privacy via de toiletruimte (dus niet zo onhandig als bij een Hobby 650 UFf.

De Puccini is verkrijgbaar in zowel hamerslag (standaard) als gladde beplating (pakket-optie). De Puccini is bovendien realistisch geprijsd; de Cellini vinden wij uiteindelijk de meerprijs niet waard ondanks de ultieme kont van deze caravan.

Deze Tabberts staan vrijwel altijd op show bij De Greeff, mocht je er dit seizoen een keer in de buurt kamperen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » di 30 mar 2021 10:27

[re.gif]
Tsjongejonge Hans...
Alleen het feit dat je in de nacht nadenkt over ons luxe avontuur, verplicht ons na te denken over je vraag/voorstel.
Ik weet dat je op dit gebied erg serieus bent en in aanloop naar je huidige caravan, minutieus onderzoek hebt gedaan.

Elk menselijk brein beperkt zijn/ haar denken doordat het last heeft van zgn ‘Mindbugs’, oftewel onbewuste vooroordelen.
Ik ga daar niet verder op in maar we hebben het echt allemaal.
Jaren geleden hebben we eens bij een dealer op zo’n queensbed gelegen en ik vond het niks: te smal en te kort...

Ik heb vanmorgen eens op dit onderwerp ingezoomd en zie nu dat deze gedachte achterhaald is: de bedden zijn breder en langer geworden.

En dus hebben we besloten onze zoektocht te verbreden door ook de modellen met een Queensbed mee te nemen!
Niet geschoten is immers altijd mis.


Één ding staat wel vast: een model met kopkeuken, zoals die van de Dethleffs Scandinavia, is verreweg favoriet bij mijn vrouw!


Thnx thumbup.gif thumbup.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door ArnoM » di 30 mar 2021 10:39

[re.gif]
Laat je vrouw eens kritisch kijken naar de hoeveelheid werkruimte bij die kopkeuken.
Het ziet er echt geweldig uit hoor, helemaal mee eens, maar door de koelkast die 9 van de 10 x links naast de keuken zit, direct na de hoek, verlies je de hele hoek als werkruimte.
Je kunt er uiteraard wel spulletjes neerzetten die je alleen naar voren haalt als je ze gaat gebruiken.
Grootste nadeel van de kopkeuken vind ik echt de midden zit, ik ben bang dat ik de traditionele rondzit echt zou gaan missen.
Niet alleen door het model bank maar ook het feit dat je geen ramen aan 3 zijden van je zitbank hebt.
Wij hebben jaren een Dethleffs gehad met stapelbedden, dus een middenrondzit, buiten het feit dat het slecht zat met meerdere kinderen zit je toch midden in de caravan ipv aan het eind bij die 3 grote ramen.
We hebben ook meerdere keren langere tijd gezeten in verschillende kopkeuken modellen, dus met middenzit, ik ben er niet kapot van.

De grotere Fendt SG (enz) modellen hebben ook een aardig stuk werkruimte naast de spoelbak.
Dit in tegenstelling tot de allergrootste DR met Queensbed.
Een lel van een caravan, allemaal prachtig maar als je een uitje wilt snijden moet je een plankje uit het keukenmeubel trekken....
weenie.gif stom.gif
In een caravan van ❓❓❓❓
Kaal minimaal €K50?
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door VIP » di 30 mar 2021 11:13

Tja, die midden(rond)zit is idd een dingetje en voor ons een No Go.

Nu je ook naar Queensbedden gaat kijken zijn er wat meer meer mogelijkheden.

Die Cellini zit qua prijs aan de top en is 2 a 3 keer de prijs van een gemiddelde Hobby tandem.

Trouwens (de dealers hebben het er al over) er komt in 2022 een geheel nieuwe Premium.......

Vwb die Cellini 655DF, die zou in de toekomst zo maar eens een kanshebber kunnen zijn als opvolger van de Brillant (die 50cm extra lengte neem ik dan wel voor lief).
Porsche + Tabbert

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Bospaadje » di 30 mar 2021 11:42

Ben je de inruil al aan het plannen ...

En een nieuwe premium?
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door PD » di 30 mar 2021 12:22

Abve schreef:
di 30 mar 2021 10:27
Jaren geleden hebben we eens bij een dealer op zo’n queensbed gelegen en ik vond het niks: te smal en te kort...

Ik heb vanmorgen eens op dit onderwerp ingezoomd en zie nu dat deze gedachte achterhaald is: de bedden zijn breder en langer geworden.

En dus hebben we besloten onze zoektocht te verbreden door ook de modellen met een Queensbed mee te nemen!
Niet geschoten is immers altijd mis.


Thnx thumbup.gif thumbup.gif
Queensbedden zijn inderdaad best aan de maat; in onze Premium was dit 160x200 cm en nu in de Brillant 150x200 cm. De lengte van 200 cm vind ik ook een voorwaarde met mijn lengte van 1,85 m en het smallere 150 cm bed in de Brillant bevalt uitstekend maar smaller moet dit ook niet worden. In een Prestige 720 WQC is het bed slechts 140x200 cm, dat wordt voor ons echt te smal; daar hadden we een ombouw naar 150cm bij besproken ingeval we deze zouden bestellen.

De Queensbedden in beide Tabberts meten slechts 148x190 cm; voor ons nog een reden om de Cellini te laten staan. Wij willen geen 190 cm.



Edit:
Abve schreef:
di 30 mar 2021 10:27
Ik weet dat je op dit gebied erg serieus bent en in aanloop naar je huidige caravan, minutieus onderzoek hebt gedaan.
Ja, ook de zoektocht geeft al veel plezier knipoog.gif Wat me opvalt bij dealers is dat je er al snel meer van weet dan zijzelf wanneer je jezelf er wat in verdiept.
Laatst gewijzigd door PD op di 30 mar 2021 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » di 30 mar 2021 12:29

ArnoM schreef:
di 30 mar 2021 10:39
[re.gif]
Laat je vrouw eens kritisch kijken naar de hoeveelheid werkruimte bij die kopkeuken.
Het ziet er echt geweldig uit hoor, helemaal mee eens, maar door de koelkast die 9 van de 10 x links naast de keuken zit, direct na de hoek, verlies je de hele hoek als werkruimte.
Je kunt er uiteraard wel spulletjes neerzetten die je alleen naar voren haalt als je ze gaat gebruiken.
Grootste nadeel van de kopkeuken vind ik echt de midden zit, ik ben bang dat ik de traditionele rondzit echt zou gaan missen.
Niet alleen door het model bank maar ook het feit dat je geen ramen aan 3 zijden van je zitbank hebt.
Wij hebben jaren een Dethleffs gehad met stapelbedden, dus een middenrondzit, buiten het feit dat het slecht zat met meerdere kinderen zit je toch midden in de caravan ipv aan het eind bij die 3 grote ramen.
We hebben ook meerdere keren langere tijd gezeten in verschillende kopkeuken modellen, dus met middenzit, ik ben er niet kapot van.

De grotere Fendt SG (enz) modellen hebben ook een aardig stuk werkruimte naast de spoelbak.
Dit in tegenstelling tot de allergrootste DR met Queensbed.
Een lel van een caravan, allemaal prachtig maar als je een uitje wilt snijden moet je een plankje uit het keukenmeubel trekken....
weenie.gif stom.gif
In een caravan van ❓❓❓❓
Kaal minimaal €K50?
Dank Arno.
We gaan inderdaad de caravans die onze aandacht hebben in de loop van het jaar kritisch bekijken en vergelijken.
Ervaringen zoals jij/ jullie geven, zijn hierbij belangrijk in de afweging.

We vinden de kopkeuken op deze wijze, ten opzichte van de traditionele look, overigens heel verfrissend.
Het zal wel iets inleveren zijn ten opzichte van de keuken in de Prestige.
Daar staat tegenover de hoeveelheid licht en zicht.

Cornelis bijvoorbeeld heeft een Dethleffs 690 BQT en vertelde mij zeer tevreden te zijn met de indeling en het gebruik.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Zoektocht tandemasser 2022

Bericht door Abve » di 30 mar 2021 12:39

VIP schreef:
di 30 mar 2021 11:13
Tja, die midden(rond)zit is idd een dingetje en voor ons een No Go.

Nu je ook naar Queensbedden gaat kijken zijn er wat meer meer mogelijkheden.

Die Cellini zit qua prijs aan de top en is 2 a 3 keer de prijs van een gemiddelde Hobby tandem.

Trouwens (de dealers hebben het er al over) er komt in 2022 een geheel nieuwe Premium.......

Vwb die Cellini 655DF, die zou in de toekomst zo maar eens een kanshebber kunnen zijn als opvolger van de Brillant (die 50cm extra lengte neem ik dan wel voor lief).
Ja, die Cellini is wel erg duur.....en de bedden te kort, schrijft PD.

De Hobby Premium gaat het niet worden.
Prachtige caravan aan de buitenzijde maar hoogglans meubilair heeft niet onze voorkeur.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gesloten

Terug naar “Algemene caravan informatie”