Plaats tv, voor of achter?

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 10:04

In onze caravan zit de televisie voor de keuken ( er tegenover) en voor de bedden, dus in de rondzit heerlijk kijken. De keuken kan ik gewoon gebruiken zonder dat ik voor het beeld sta, alles gebeurd dus als het ware, achter de tv, omkleden, bed opschudden , naar de wc enz, enz
Als wij naar bed gaan trekken we de beugel uit en kunnen we ook in bed kijken.

Bij veel caravans zie ik de tv wat meer naar achteren hangen, ik vraag me af hoe jullie dat bevalt?
Je staat dan toch voor het beeld als je in de keuken bezig bent? Als hij aan de andere kant hangt, kan je dan alle twee goed kijken? Meestal hangt hij dan aan de diepe kast of toilet, toch?

Hoe bevalt dat jullie?

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door ArnoM » zo 24 jan 2021 10:19

Voor ons was een fatsoenlijke plaats voor de TV een van de criteria.
Er zijn veel indelingen waar je de TV alleen kwijt kunt op het aanrecht of ergens aan een kastwand.

Zoiets als dit is volgens mij het beste.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArnoM op zo 24 jan 2021 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 10:46

[re.gif] ja, zo hangt hij bij ons ook, ideaal gewoon.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Chris » zo 24 jan 2021 15:20

Yep... da's een goeie plek idd.
In mijn hut zit dat ding onhandiger, boven het voeteneind van het bed voorin.
En dan met een heel lange arm zodat je hem naar de achterkant kan draaien om van de rondzit te kijken.
Daarom ook een beetje grotere gekocht.
Helemaal mee eens dat die oplossing niet alles is..bij de deur is veel prettiger...zekers.
Maar... we doen het er maar mee...het blijft behelpen op de camping, dat was toch de bedoeling ...whistle.gif whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Daphne » zo 24 jan 2021 15:37

Tot nu toe nog geen betere plek en indeling gehad dan bij onze huidige caravan. Hier een foto van toen we onze caravan net hadden ingericht in 2016. De bedrading van de satellietschotel naar de TV is nu uiteraard weggewerkt.

Afstand naar bed en zithoek is gelijk en naar welke kant de TV ook zwenkt, hij hangt nooit in de doorgang.
13E8DCA0-7CDF-4136-833C-5E40CCEA5BA5.jpeg
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kiep70
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Kiep70 » zo 24 jan 2021 17:03

@Arno,

Even een vraagje. Kun je op deze wijze de TV draaien en vanuit bed ook nog een goed zicht hebben op de TV ? Wij hebben sinds kort een nieuwe caravan [Fendt 515 SG / 2018]. ik twijfel of ik de TV op deze plaats op moet hangen of bij het bed ?

Gr. Chris
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

Gebruikersavatar
Arie-V
Berichten: 132
Lid geworden op: za 5 dec 2020 15:19

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Arie-V » zo 24 jan 2021 17:25

Wij hebben bij de deur ook een plankje om de tv op te zetten om vanuit de rond zit te kunnen kijken en ben van plan om een soort vensterbank te maken in de slaapkamer om daar ook de tv op te kunnen zetten.
Een 12v en 230v aansluiting hebben we al op die plaats in de slaapkamer.
De tv kan ook eventueel in de voortent.
Maar ik zie dat er een hoop mensen hun tv aan een beugel hangen.
Tijdens het rijden wil ik de tv op bed leggen tegen het beschadigen.

Vraag me af welke reden hebben jullie als er plek is om een tv neer te kunnen zetten om toch een steun op te hangen.
Vw T5gp 2.0tdi met een Fendt Platin 540 TG.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Daphne » zo 24 jan 2021 17:39

[re.gif]

Op de beugel hangt een TV veiliger dan wanneer deze op bed ligt. En veel handiger want in 1 klik zit ie vast. Onze ervaring bij een vorige caravan waar deze niet op een beugel kon blijven tijdens de rit, is dat de TV tijdens een hobbelige rit van het bed is geschoven en op de grond is gevallen. Gat in het vinyl, gelukkig deed de vloerverwarming het nog wel en de TV ook.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door ArnoM » zo 24 jan 2021 18:00

Arie-V schreef:
zo 24 jan 2021 17:25
Vraag me af welke reden hebben jullie als er plek is om een tv neer te kunnen zetten om toch een steun op te hangen.
De steun zat standaard in een Diamant.
En nu de TV hangt heb je de ruimte eronder vrij voor andere spulletjes.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 18:19

@Kiep

In de 515 kan je zowel in de rondzit als in bed gewoon tv kijken als hij aan de juiste beugel hangt.

Kiep70
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Kiep70 » zo 24 jan 2021 18:30

Dank je Petronella. Ik denk dat ik hem inderdaad ga ophangen. Is het gelijk opgeruimd en kunnen we de ruimte eronder nog gebruiken voor andere spullen.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 19:16

[re.gif] Letop met het monteren van de beugel, dat je niet door de spiegel van de toiletruimte boort.
Als ik t me goed herinner zit achter de wand waar de beugel aan moet, een spiegel...... scratch.gif

Kiep70
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Kiep70 » zo 24 jan 2021 19:53

Klopt, ik overweeg om de spiegel te demonteren. Dan kan ik zien wat ik doe.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 21:00

[re.gif] succes ermee enne, jullie hebben wel onze favoriete caravan hoor😉

@Daphne
Wat een leuke indeling hebben jullie zeg, dat zie je niet veel.

Wij laten de tv ook hangen tijdens het rijden, gaat prima hoor.
Eerst lag hij op ons bed onder het dekbed, tot dat ik er opging zitten omdat ik iets uit de kastjes wilde pakken....
Dus halen we hem er niet meer af.

Kiep70
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Kiep70 » zo 24 jan 2021 21:37

Dank je, we moeten hem nog gaan testen hoor. Hiervoor hadden we de 515 skm met dwars stapelbed achterin. Alleen onze dochters slapen al jaren in een tent en voor dat ene nachtje onderweg kunnen ze ook op de rondzit of een koepeltentje. Daarom maar ingeruild op deze. In de andere caravan hadden we de tv los op de grond in een doos tussen het bed en de kast onderweg. Op locatie plaatsten we hem [soms] bij het bed. Hier willen we vanaf. Een vaste plek waar hij kan blijven hangen lijkt ons fijner. thumbup.gif
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Daphne » ma 25 jan 2021 08:54

petronella schreef:
zo 24 jan 2021 21:00
@Daphne
Wat een leuke indeling hebben jullie zeg, dat zie je niet veel.
Dank je. Deze indeling had alleen Dethleffs en Knaus, maar worden bij beide merken niet meer gemaakt. Ik denk vanwege de overgewaardeerde wens voor een hoge koelkast en dan moet het dressoir onder de TV worden opgegeven en krijg je weer een "normale" indeling. Ik schrijf expres overgewaardeerde wens, want een smalle hoge koelkast heeft niet heel veel extra ruimte ten opzichte van een lage koelkast, alleen de toegang (het niet hoeven bukken) is natuurlijk wel erg prettig.

Deze indeling is zo ruim terwijl de lengte van de caravan gemiddeld is. Het is ook de reden dat wij niet echt kunnen slagen om een andere caravan te vinden die aan onze wensen voldoet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » ma 25 jan 2021 09:42

[re.gif] mee eens, voor ons hoeft een grote koelkast ook niet. In onze huidige caravan hebben we alleen de hoge kast aan een zijde. De andere kant waar de keuken zit is laag, daardoor hebben we een heel ruimtelijk effect.
Precies daarom zijn we nog niet overgestapt naar de 515 van Fendt, moet erg wennen aan twee hoge kasten tegenover elkaar, maar ondanks staat hij wel op nr 1 op onze wensenlijst knipoog.gif
Onze evt 5 de caravan moet aan al onze eisen voldoen, vandaar ook de vraag : hoe bevalt het om de tv op een andere plek te hebben dan bij de rondzit.

Reizigers

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Reizigers » ma 25 jan 2021 10:11

Wij hadden in onze laatste caravan 2 TV’s vast hangen.
1 In het zitgedeelte en 1 in het slaapgedeelte.
Een tweede tv’tje is tegenwoordig net zo duur als een echt goede beugel.
Maar daar moet je uiteraard wel de ruimte voor hebben.
Anders wordt het toch een (dure) beugel zoals de caratec.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Morgoth » di 26 jan 2021 11:49

Ik heb maar een klein hutje. De TV hangt aan de wand, tussen de keuken en het bed. Ik kan vanuit bed kijken en vanuit de zithoek alleen moet ik hem dan voor de bovenkastjes draaien. Niet heel handig maar het is even niet anders.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door Ab » di 26 jan 2021 19:41

petronella schreef:
ma 25 jan 2021 09:42

Onze evt 5 de caravan moet aan al onze eisen voldoen, vandaar ook de vraag : hoe bevalt het om de tv op een andere plek te hebben dan bij de rondzit.
Ik denk, dat deze vraag heel veel verschillende antwoorden oplevert..
Een en ander heeft toch alleen met persoonlijke smaak, wensen, en kijkgedrag te maken?
Ik kan hier wel neerschrijven dat het voor mij prima was/is waar onze tv stond en nu staat, maar daar heeft niemand wat äan.
Ieder mag de kijkbuis neerhangen of zetten waar hij of zij het prettigst en handigst vindt. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ook zijn er heel veel caravans met heel veel verschillende indelingen..
Waar en hoe de tv kan komen zal voor weinigen een breekpunt zijn om een bepaald model wel of niet te kopen lijkt me..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door PD » di 26 jan 2021 19:49

petronella schreef:
ma 25 jan 2021 09:42
Precies daarom zijn we nog niet overgestapt naar de 515 van Fendt, moet erg wennen aan twee hoge kasten tegenover elkaar, maar ondanks staat hij wel op nr 1 op onze wensenlijst knipoog.gif
Onze evt 5 de caravan moet aan al onze eisen voldoen, vandaar ook de vraag : hoe bevalt het om de tv op een andere plek te hebben dan bij de rondzit.
Bij een caravan met enkele bedden, ontkom je er al snel niet aan om 2 TV's in de caravan te installeren. Zeker wanneer de TV bij de deur op de zijwand van een kast oid hangt, zul je merken dat je bij uitzwenken vanuit 1 van de 2 bedden nauwelijks zicht op de TV hebt.

Wij hebben nu boven het dressoir een 32 inch hangen en waren aanvankelijk van plan om in de slaapkamer een 2e TV in de maat 24 inch te hangen, beiden voorzien van een Chromecast maar we komen er nu achter dat we die 2e TV niet missen. De 32 inch zou ook groot genoeg zijn wanneer we deze uitzwenken naar het gangpad en richting slaapkamer draaien maar ik vind die hefboom dan zo lang vanaf de zijwand van de caravan en bovendien: in de praktijk blijken we nu niet meer vanuit het bed TV te kijken.
We gaan wat later naar bed en slapen langer uit knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door workel » wo 27 jan 2021 20:18

petronella schreef:
ma 25 jan 2021 09:42
Precies daarom zijn we nog niet overgestapt naar de 515 van Fendt, moet erg wennen aan twee hoge kasten tegenover elkaar, maar ondanks staat hij wel op nr 1 op onze wensenlijst knipoog.gif
Onze evt 5 de caravan moet aan al onze eisen voldoen, vandaar ook de vraag : hoe bevalt het om de tv op een andere plek te hebben dan bij de rondzit.
@Petronella, mooie indeling de Fendt 515 niets mis mee. De Novus 10N Sky TV beugel die Hobby/Fendt verkoopt kun je in 3 verschillende lengte kopen, 47,75/57,75/77,75 qua arm lengte kun je een prima beeldscherm aanhangen, vanuit zit hoek prima TV kijken en draai je hem in het looppad dan kijk je vanuit bed ook prima TV. Doorgang word dan wel geblokkeerd, maar ja keuzes maken.
Het is maar een oplossing voor TV kijken in de Fendt.

Gebruikersavatar
AndreVK
Berichten: 225
Lid geworden op: za 31 mar 2018 13:55

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door AndreVK » za 30 jan 2021 16:33

@Petronella: We zijn nu in het bezit van een Tendenza 515 SG met idd enkele bedden. Heb met de Sky TV beugel met grote lengte de TV in de TV-hoek hangen. Ideaal voor het kijken vanuit de zithoek. En vanwege de lange beugel is ook voor beiden het kijken vanuit de bedden absoluut geen probleem. Door het tussenstuk en uitgebreide gedeelte aan het hoofdeind is het mogelijk om de drankjes en hapjes mee te nemen. De TV blokkeert wel het looppad, overal is iets voor te zeggen. Hebben zelf een 24" LCD TV en daarvan is het beeld groot genoeg. Het aanschaffen van een 2e TV? In de 3 jaar dat we deze caravan nu gebruiken is dit absoluut niet nodig, overbodig en zonde van het geld.
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Plaats tv, voor of achter?

Bericht door petronella » za 30 jan 2021 23:46

[re.gif] thumbup.gif goed te lezen, dankjewel.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”