Advies nieuwe caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door BertJan » za 2 jan 2021 22:37

bij Adria kan je heel kort voor productie nog wijzigingen aan een bestelling doen, ik zal het nogmaals navragen als ik jouw was.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35857
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Chris » za 2 jan 2021 22:40

Barth1234 schreef:
za 2 jan 2021 22:28
Toch nog een vraagje.

Ik heb nu een 2x stapelbed besteld. Hij heeft in dezelfde bestelling ook de versie met 3x stapelbed zitten. Altijd handig als er een logee is.

Je levert dan wel het grote luik in. Gezien deze ruimte aan de achterzijde van de caravan zit (waar je zo min mogelijk belading wilt hebben), ga je dit erg missen (we nemen geen fietsen mee)?
3x zou handig zijn soms dus..
Maar bedenk dat het wel krap wordt dan, benauwd voor de kids.
Aan de andere kant...vaak is een stapelbed wel een enorm handige "Gooi maar neer" plek...
Kleding vouw je niet de hele dag op... dan is zo'n extra bed wel weer handig.

En toch he..
Je noemde de vloerverwarming..
Toen wij in de race waren voor een nieuwe hut ben ik ook "overgehaald" door een mede forumlid om toch vloerverwarming te bestellen.
Ik ben haar achteraf super dankbaar voor die volhouderij... ik wil nu nooit meer zonder vloerverwarming..
Denk er toch nog eens over na... wie weet ... vraag na... wat nog kan..
Bij Knaus was het zo dat je tot een week voor de werkelijke productie nog aan kon passen.
Is dat bij Adria misschien ook nog mogelijk?? en is die VV misschien toch nog te bestellen.
Het is nog geen februari tenslotte.

Edit... Bertjan was me net voor.... ook productie aanpassing..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » za 2 jan 2021 22:42

BertJan schreef:
za 2 jan 2021 22:37
bij Adria kan je heel kort voor productie nog wijzigingen aan een bestelling doen, ik zal het nogmaals navragen als ik jouw was.
Goede tip, dat wil ik zeker proberen!

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » za 2 jan 2021 22:43

Chris schreef:
za 2 jan 2021 22:40
Barth1234 schreef:
za 2 jan 2021 22:28
Toch nog een vraagje.

Ik heb nu een 2x stapelbed besteld. Hij heeft in dezelfde bestelling ook de versie met 3x stapelbed zitten. Altijd handig als er een logee is.

Je levert dan wel het grote luik in. Gezien deze ruimte aan de achterzijde van de caravan zit (waar je zo min mogelijk belading wilt hebben), ga je dit erg missen (we nemen geen fietsen mee)?
3x zou handig zijn soms dus..
Maar bedenk dat het wel krap wordt dan, benauwd voor de kids.
Aan de andere kant...vaak is een stapelbed wel een enorm handige "Gooi maar neer" plek...
Kleding vouw je niet de hele dag op... dan is zo'n extra bed wel weer handig.

En toch he..
Je noemde de vloerverwarming..
Toen wij in de race waren voor een nieuwe hut ben ik ook "overgehaald" door een mede forumlid om toch vloerverwarming te bestellen.
Ik ben haar achteraf super dankbaar voor die volhouderij... ik wil nu nooit meer zonder vloerverwarming..
Denk er toch nog eens over na... wie weet ... vraag na... wat nog kan..
Bij Knaus was het zo dat je tot een week voor de werkelijke productie nog aan kon passen.
Is dat bij Adria misschien ook nog mogelijk?? en is die VV misschien toch nog te bestellen.
Het is nog geen februari tenslotte.

Edit... Bertjan was me net voor.... ook productie aanpassing..
Het gaat me aanvullend om: ga je die “garage deur” missen?

Ik heb er nooit 1 gehad, dus ik niet. Als jullie echter aangeven dat zoiets mega handig is, dan hou ik die.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door mark m » zo 3 jan 2021 08:43

Wij hebben voor ongeveer dezelfde keuze gestaan. Persoonlijk zou ik niet dat 3e stapelbed kiezen en de garagedeur achterwege laten.

Als er een keer een logee meekomt, dan is er nog plaats op het treinzitje. Met 3 stapelbedden wordt de ruimte wel erg krap tussen de bedden. Als de Kids groter worden ga je dit wel merken. Bij sommige caravans is de ruimte zo krap dat omdraaien al lastig word voor de grotere kids/tieners

De garagedeur hoefde van mij in eerste instantie niet, maar hebben we toch meebesteld. Hoewel de caravan nog geleverd moet worden, zie ik hier wel echt de meerwaarde van in, mede omdat er in onze caravan een klapmechanisme voor het onderste bed is gemonteerd, wat niet is aangebracht zonder het de garagedeur.
De garagedeur lijkt mij met name makkelijk om de kinderfietsen, speelgoed en lange spullen te herbergen, uiteraard goed rekening houdende met het gewicht achterin de caravan.

Ook lijkt het mij gewoon makkelijk als luik waar je tijdens het kamperen wat spullen kwijt kan, die je makkelijk voor het grijpen wil hebben. Wij hebben aan de tentzijde namelijk verder geen luik ivm keuken en toilet aan de tentzijde
Laatst gewijzigd door mark m op zo 3 jan 2021 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Hans 555 » zo 3 jan 2021 08:52

Teerd met de aankoop van de Adria, mooie wagen met veel opbergruimte. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 3 jan 2021 12:18

Toch nog een vraagje:

Er staat in de folder dat de aviva een hagelwerend dak heeft. Iemand een idee hoe het het met de voor- en achterzijde zit?

workel

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door workel » zo 3 jan 2021 12:22

@Barth1234, gefeliciteerd met jullie aankoop, prima keuze een Adria ga je veel plezier van beleven en lekker snel dat die geleverd word kun je hem gelijk gebruiken op jullie seizoensplek. Succes met aftellen. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35857
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Chris » zo 3 jan 2021 12:36

Barth1234 schreef:
zo 3 jan 2021 12:18
Toch nog een vraagje:

Er staat in de folder dat de aviva een hagelwerend dak heeft. Iemand een idee hoe het het met de voor- en achterzijde zit?
Meestal ligt die GFK plaat tot de eerste naad onder het dak.
Dat is achter bij de Adria denk ik tot die lijn waar ook de bovenste stapelbedraam in zit en voor zou het ook diezelfde lijn kunnen zijn.
Nu je het zo vraagt begin ik me toch ook af te vragen waar dat op mijn hutje eindigd.
Maar... hagel zal ook de meeste schade aanrichten op de horizontale vlakken.
EN met een GFK dak lopen de dakluiken nog steeds een risico.
Echter.... het is al lang gebleken dat een schade reparatie van een GFK dak vele malen goedkoper is dan van een Alu dak.
Dat is ook de reden dat de meeste verzekeringen een korting geven bij een GFK dak.
Gek was dat mijn vorige verzekering, CB, die korting ineens liet vallen op mijn rekening..
Einde CB verzekering daardoor.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » zo 3 jan 2021 12:52

De voorwand en achterwand zijn bij de Adria Aviva (vanaf de lijst naar beneden) van hagelbestendig(er) glad ABS kunststof. Het dak is van GFK.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 3 jan 2021 17:07

atria schreef:
zo 3 jan 2021 12:52
De voorwand en achterwand zijn bij de Adria Aviva (vanaf de lijst naar beneden) van hagelbestendig(er) glad ABS kunststof. Het dak is van GFK.
Dankjewel hiervoor. Hoe weet jij dit/Hoe zie je dit aan de buitenkant? Ik zie dat jij een aviva hebt?

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door 4Motion » zo 3 jan 2021 17:52

Mijn advies ivm stapelbed: hou het op 2 bedjes. Als er eens een logé komt dan kan je altijd de zit ombouwen.
Garagedeur zou ik niet willen missen, perfect voor de kinderfietsen / steps en dat soort zaken...
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » zo 3 jan 2021 18:34

Barth1234 schreef:
zo 3 jan 2021 17:07
atria schreef:
zo 3 jan 2021 12:52
De voorwand en achterwand zijn bij de Adria Aviva (vanaf de lijst naar beneden) van hagelbestendig(er) glad ABS kunststof. Het dak is van GFK.
Dankjewel hiervoor. Hoe weet jij dit/Hoe zie je dit aan de buitenkant? Ik zie dat jij een aviva hebt?
Ja, sinds een paar weken weer terug bij Adria. Inderdaad ook een Aviva (400 PS). Ik wist dat nog, omdat ik van 2012-2017 ook een Adria (Altea 390 PS) hed gehad en de bouwwijze niet veel veranderd is sinds 2012. Abs is iets gladder dan gfk, alhoewel dat bij Adria ook heel fijn van structuur is. Heb nog even gekeken, maar het staat ook nog in de online technische gegevens zie ik. Zie bijlage.
Bijlagen
Screenshot_20210103_183635.jpg
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 3 jan 2021 18:48

Dankjewel voor het doorsturen. Ik heb het document ook gezien. Ik dacht echter dat ze de bumper en disselkast hiermee bedoelden?

Met name omdat dat dat achterste paneel zo enorm strak is en mij het idee van aluminium geeft.

Ik maak hier nog wel een nieuw draadje van. Anders wordt dit topic zo vervuild.

Dank allemaal!

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » zo 3 jan 2021 18:59

Klopt, disselkkep en achterbumper zijn ook abs. Het deel erboven is echt een kunststof plaat. Al een keer flinke hagel op gehad en schadevrij. Als je er op tikt met je nagel hoor je het. Ook kun je het aan de onderrand van het voorfront zien in de disselkast (ook van kunststof trouwens) dat het dikker is dan aluminium.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”