Advies nieuwe caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door ArnoM » di 29 dec 2020 06:09

Reactieopvoorgaandebericht
Volledig polyester geen ervaring mee.
Over het reservewiel:
Met je auto krijg je niet vaak een klapband, meestal een lekke band.
Een lekke band kun je "rapareren" met een spuitbus met opvulspul.
Met je caravan is het 9 van de 10 x gelijk een klapband.
Een klapband moet vervangen worden, kan niet gerepareerd worden.

Tip:
Stel je aub niet teveel voor van dit zitje in die Antares.
Leuk om aan te eten en dan snel weer naar buiten te kunnen.
Als je daar met je hele familie op een regenachtige dag moet vertoeven wordt je gek, dan kun je alleen hopen dat 1 of meerdere van je gezin op zijn/haar bed gaan liggen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door RichTrip » di 29 dec 2020 09:43

Ik zou toch echt de caravans eens goed in het eggie bekijken.
De Dethleffs C'Joy/LMC/Burstner Premio caravans komen uit dezelfde fabriek.
Ik zou eentje van die drie prefereren boven een Caravelair...... maar dat is natuurlijk mijn mening ;)

En zonder reservewiel zou ik niet eens op vakantie gaan....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » di 29 dec 2020 10:09

Hij is al eens genoemd, maar ik denk dat een Adria Aviva 522 zoals deze https://www.camperscaravans.nl/caravans ... 299411d78b ook een goede optie is. Prijs is compleet met alles (res wiel, serviceluik, boiler etc), 2 jaar algemene-- en 7 jaar waterdichtheidsgarantie en hagelbestendiger dak, voor- en achterkant. Dat laatste zou ik altijd willen hebben. Al diverse hagelbuien gehad in afgelopen jaren. 1 keer met aluminium dak (3200 euro schade voor nieuw dak) en 2 keer op een gfk dak zonder schade aan de caravan.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Hobby Linka » di 29 dec 2020 10:16

Reactieopvoorgaandebericht

Zoek maak eens op lekke band of klapband. Ikzelf heb een keer een lekke band (ventiel) met de caravan gehad. Midden in Frankrijk op de peage. Was toen heel blij met een reserve wiel, was binnen 10 minuten weer op weg.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » di 29 dec 2020 12:22

RichTrip schreef:
di 29 dec 2020 09:43
Ik zou toch echt de caravans eens goed in het eggie bekijken.
De Dethleffs C'Joy/LMC/Burstner Premio caravans komen uit dezelfde fabriek.
Ik zou eentje van die drie prefereren boven een Caravelair...... maar dat is natuurlijk mijn mening ;)

En zonder reservewiel zou ik niet eens op vakantie gaan....
Vanwaar de voorkeur van bijv Dethleff boven Caravelair?

Ik denk dat de bedden a 1,9 meter een bottleneck zijn (ben 1,87 meter).

De aviva vind in ook mooi, maar de Caravelair heeft dus ook polyester zijwanden en bodemplaat.

Daarnaast heb ik een 2020 model op het oog welke een interessante prijs heeft en dus een 2000 euro goedkoper uitkomt dan de aviva. Als laatst genoemde veel beter is, dan is deze het verschil waard. Indien niet..., dan niet natuurlijk 😉

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Gerrie » di 29 dec 2020 12:31

Voordeel van geheel Polyester is dat het minder schade gevoelig is en gemakkelijker te repareren. Kans op schade bij hagel is ook veel geringer. Niet voor niets hebben bijna alle merken een hagelbestendig dak en vaak ook al een voor en achterkant. Hagel komt echter bijna nooit recht naar beneden vallen. Dus dan vaak nog schade aan de zijkanten. Bijkomend voordeel is de mooie gladde beplating en mooier schoon te houden en te poetsen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

workel

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door workel » di 29 dec 2020 12:50

Mijn advies:
Goed voorwerk doen, voor je zelf een shortlist maken van merken en modellen die je mooi vind, check dan gelijk of er enkele van in NL staan. Mocht je de caravan dealers weer bezoeken dan op 1 dag al je caravans bekijken van je shortlist, dan pas kun je goed vergelijken en voelen, welke caravan je echt aanspreekt. Op basis van plaatsje gaat dat helaas niet.
Zou mij niet blindstaren of korting op en 2020 model, 12/13% korting ontvang je ook wel op een nieuw (2021), beetje goed onderhandelen, is mijn ervaring. Krijg je ook niet de discussie als je heb inruilt model 2020 op kenteken 2021.
Dethleffs, Burstner, LMC en Adria zijn zeker goede alternatieven, heb ik meer merkbeleving bij dan bij een Caravelair, metname polyester heeft niet mijn voorkeur. Voor dak prima rest van de caravan niet.

Altijd met reservewiel kopen, je wil niet zonder zitten als je ergens op de snelweg staat met 30gr, € 150 heb je er een. Bij ons jaren ongebruikt maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » di 29 dec 2020 15:23

Barth1234 schreef:
di 29 dec 2020 12:22
Daarnaast heb ik een 2020 model op het oog welke een interessante prijs heeft en dus een 2000 euro goedkoper uitkomt dan de aviva. Als laatst genoemde veel beter is, dan is deze het verschil waard. Indien niet..., dan niet natuurlijk 😉
Ik zou zodra het weer kan (kan volgens mij wel her en der op afspraak) de diverse caravans bekijken een een prijsopgave vragen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Burstner en zeker de Adria qua afwerking (meubels, kabels ed) en bevestiging van de meubels aan de wand, netter en wat degelijker zijn dan de Caravelair. Zijwanden van GFK zijn wel weer prettig, maar de hagelbuien die ik heb gehad hebben nooit schade aan de zijkanten veroorzaakt gelukkig. op de Duitse site https://www.caravaning.de (soort duitse KcK) staan diverse testen van de verschillende merken en daaruit kun je zelf ook een beetje een beeld vormen wat de "professionals" van een caravan vinden.

Voor wat betreft de Dethleff cjoy 480qlk, deze indeling heeft een hoog 2 persoons bed. Lekker breed, dat wel. Als je echter wat langer bent kan dat lastig zijn omdat je dan met je kussen in de combirolhor ligt en met je voeten aan de andere kant (als je ze open laat geen last natuurlijk). Dit kan dan beschadigen. Ik heb zelf een Burstner Premio Life 430 gehad met hetzelfde bed en had daar op zich weinig last van, omdat ik maar 1,81 lang ben, maar ook ik moest af en toe smorgens het rolgordijn terug in de geleiders frummelen.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Ron » di 29 dec 2020 17:42

Een 2e hands lijkt misschien net zo duur of maar een heel klein beetje goedkoper dan een nieuwe.
Echter daarop zitten over het algemeen alle extra's al in.
Dus de koppeling reserve wiel eventueel luifel / voortent .

Dus shortlist maken en kijken welk dealer wat heeft staan (nieuw of 2e hands).
Succes met de zoek tocht.
Dat is ook voorpret.

PS
Hou er rekening mee dat de dealers tot 19 januari gesloten zijn.
Maar telefonisch wel bereikbaar , mogelijk kan je dan al wat afspreken voor na 19 januari
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » di 29 dec 2020 20:49

Op afspraak heb ik vandaag kunnen bezichtigen bij een Caravelair dealer.

De modellen:
- Antares style 486
- Antares style 476

Allebei volledig polyester. Caravans hebben ruime bedden en een prettige indeling. Ik kan me vinden in de feedback dat de afwerking beter kan. Het was niet slecht, maar ook geen 10.

Ik wil ook bij de adria gaan kijken. Dan is de vraag of een betere afwerking de voorkeur geniet boven volledig polyester en langere garantie.

De Dethleff/Burstner/LMC vallen af omdat ik 1,87m ben. Die bedden van 1,9 meter lijken me echt te kort.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Robertolini » di 29 dec 2020 21:27

Ga ook met zn vieren in de 4 zit zitten en bepaal voor jezelf of je hier voldoende aan hebt.
Dit is met 4 personen geen zit om relaxed te zitten, vooral met minder weer of bv in een herfstvakantie als je meer binnen leeft.
Vooral de wielkast-bak is irritant, degene bij het raam zit met zn benen scheef..

Juist om deze reden en het groter worden van de kids hebben wij hem weggedaan en een Hobby 560 kmfe gekocht met ruimschoots meer zitruimte om ook comfortabel te kunnen zitten ipv in een vaste zithouding.

Succes!
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » di 29 dec 2020 22:06

Robertolini schreef:
di 29 dec 2020 21:27
Ga ook met zn vieren in de 4 zit zitten en bepaal voor jezelf of je hier voldoende aan hebt.
Dit is met 4 personen geen zit om relaxed te zitten, vooral met minder weer of bv in een herfstvakantie als je meer binnen leeft.
Vooral de wielkast-bak is irritant, degene bij het raam zit met zn benen scheef..

Juist om deze reden en het groter worden van de kids hebben wij hem weggedaan en een Hobby 560 kmfe gekocht met ruimschoots meer zitruimte om ook comfortabel te kunnen zitten ipv in een vaste zithouding.

Succes!
Jouw hobby is zeker een mooie caravan. Helaas voor ons vanwege budget en vanwege trek vermogen auto niet haalbaar.

Dus of we moeten het met een kleiner bed doen (Dethleff LMC enzo) of met een tafel die minder handig is (Caravelair) of voor de Adria gaan (betere afwerking dan Caravelair, maar geen polyester?)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door 4Motion » di 29 dec 2020 22:14

Ik weet niet vanwaar je de info haalt ivm "klein bed" bij Dethleffs maar het bed in onze CGO is riant kwa lengte : 210x135 cm, veel langer in een 230 cm brede caravan kan eigenlijk niet volgens mij?

Ik volg wel de opmerkingen ivm de treinzit, deze is beperkt maar voldoet voorlopig uitstekend (kids intussen 7 en 5). Ik schat tot een jaar of 12 geen probleem.

Wat ik wel wil meegeven als tip: let op de positie van de TV beugel. Bij ons hangt die eigenlijk ideaal: boven het bed, aan de deur in onze, vrij klassieke, indeling. Dit laat toe om met 4 te kijken (2 op bed - 1 persoon in elke zit van de trein met de voetjes omhoog).
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » di 29 dec 2020 22:56

bartG schreef:
di 29 dec 2020 22:14
Ik weet niet vanwaar je de info haalt ivm "klein bed" bij Dethleffs maar het bed in onze CGO is riant kwa lengte : 210x135 cm, veel langer in een 230 cm brede caravan kan eigenlijk niet volgens mij?

Ik volg wel de opmerkingen ivm de treinzit, deze is beperkt maar voldoet voorlopig uitstekend (kids intussen 7 en 5). Ik schat tot een jaar of 12 geen probleem.

Wat ik wel wil meegeven als tip: let op de positie van de TV beugel. Bij ons hangt die eigenlijk ideaal: boven het bed, aan de deur in onze, vrij klassieke, indeling. Dit laat toe om met 4 te kijken (2 op bed - 1 persoon in elke zit van de trein met de voetjes omhoog).
Ik snap hem nu. Ik heb het over de cjoy niet de cgo.

De cjoy is 210 breed en heeft bedden van 190.

De cgo zal niet binnen het budget passen.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door ArnoM » wo 30 dec 2020 05:14

Als betere, beter uitgeruste caravans niet in budget (of gewicht) passen kun je misschien beter zoeken in jong gebruikt?
Er is hieral meer geopperd dat je misschien niet goedkoper uit bent maar wel beter uitgerust wat caravan betreft.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » wo 30 dec 2020 07:38

Bedankt voor de tips.

Gewicht blijft een issue, ook bij een 2e handse. Ik kan 1400kg trekken en er komt sowieso geen andere auto.

Daarnaast vind ik het zelf prettig om langere tijd garantie te hebben. Dat is bij een occasion niet van toepassing.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Advies nieuwe caravan

Bericht door Daphne » wo 30 dec 2020 08:37

Staar je niet blind op garantie. Ook bij jong gebruikte caravans kun je garantie krijgen. Na een eerste kampeerweek komen eventuele problemen al snel naar boven. Door regelmatig onderhoud laten doen voorkom je problemen op technisch gebied en laat jaarlijks een vochtmeting doen en zul je lang plezier van je caravan hebben.
Er is echt weinig aan een caravan waar je langdurige garantie voor nodig hebt. Een caravan is geen auto ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Advies nieuwe caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 30 dec 2020 08:41

En.... zonder garantie kun je stukken goedkoper uit zijn waardoor je zelf best wat kunt besteden aan kleine gebreken en dan nog steeds geld kan overhouden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door atria » wo 30 dec 2020 11:00

Barth1234 schreef:
di 29 dec 2020 22:06
Dus of we moeten het met een kleiner bed doen (Dethleff LMC enzo) of met een tafel die minder handig is (Caravelair) of voor de Adria gaan (betere afwerking dan Caravelair, maar geen polyester?)
Treinzit is niet ruim inderdaad door de wielkast. Nu lijkt de zit van de Adria wel iets ruimer dan de Caravelair, de banken zijn wat langer en de zittingen wat dieper dacht ik.
Het ruimst zit je in de C'joy, maar daar lig je weer minder lekker in. Zoals gezegd is de waterdichtheid-garantie denk ik het belangrijkste bij een caravan en die is met 7 jaar netjes bij deze caravans. Voor de rest van de spullen zoals kachel en koelkast ed, geldt, meestal, dat als het werkt, het meestal ook blijft werken. Ik heb in 20 jaar nog nooit een kapotte kachel of koelkast gehad. 1 keer een krom voorraam, maar dat is ook na de garantie gewoon door de dealer kosteloos vervangen. Su6 met zoeken en de keuze. Dat zijn toch leuke dingen in deze lastige tijden duim
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Bart2 » wo 30 dec 2020 12:07

Hoi naamgenoot, de mogelijkheden zijn hier al voorbij gekomen.

Wij zochten in 2013 met exact dezelfde eisen een caravan. Onze keuze viel toen op een Burstner Premio (MTM 1.300kg) van toen net geen drie jaar oud. Nu zeven jaar later nog steeds veel plezier van!
Treinzit is inderdaad krapper, maar gelukkig zijn wij niet zo groot (ik ben 1.80). Nu de kids groter worden zou ik voor rondzit kiezen als we andere caravan zouden zoeken, maar we zijn in ons geval ook weer zeven jaar verder.

Veel succes met de zoektocht en blijf je vragen hier stellen, er is veel kennis aanwezig op dit forum!

Groet Bart
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

workel

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door workel » wo 30 dec 2020 13:24

Ik denk dat je op de goede weg bent om caravans te gaan bekijken krijg je er een gevoel bij en wie weet komt de caravan tegen die je een 10 geeft qua gevoel.

Staar je niet blind op garantie, daar heb je niets aan, kopen zonder kan interessanter zijn, banden, remmen, gasslang en vochtmeeting zou voor mij voldoende zijn. Dotcode staat op de banden dan weet je hoe oud die zijn, vraag een nieuwe remtest, gasslang staat datum op en vochtmeeting wellicht met dealer door de gebruikte caravan weet je ook hoe dat zit. Voor mij de belangrijkste zaken.

En niet te ongeduldig zijn, rustig blijven kijken en zoeken je komt zeker je/jullie droom caravan tegen die past binnen je budget en wensen.

Geeft je ogen de kost.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Hans 555 » wo 30 dec 2020 16:10

Barth1234 schreef:
wo 30 dec 2020 07:38
Bedankt voor de tips.

Gewicht blijft een issue, ook bij een 2e handse. Ik kan 1400kg trekken en er komt sowieso geen andere auto.

Daarnaast vind ik het zelf prettig om langere tijd garantie te hebben. Dat is bij een occasion niet van toepassing.
Je zou ook een caravan kunnen aanschaffen die bv. 1500 kg mag wegen, TMM wel te verstaan. Maar dan niet zwaarder beladen dan de 1400 kg die je auto mag trekken. Hebben wij ook gedaan, geen vuiltje aan de lucht. duim
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Micky » wo 30 dec 2020 16:15

Barth1234 schreef:
wo 30 dec 2020 07:38
Bedankt voor de tips.

Gewicht blijft een issue, ook bij een 2e handse. Ik kan 1400kg trekken en er komt sowieso geen andere auto.

Daarnaast vind ik het zelf prettig om langere tijd garantie te hebben. Dat is bij een occasion niet van toepassing.
Lange garantie is echt iet nodig bij een caravan, daar zou ik zeker geen nieuwe voor kopen, het meergeld wat je kwijt bent aan een nieuwe ga je never betalen aan reparaties...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door RDDR » wo 30 dec 2020 19:29

Barth1234 schreef:
di 29 dec 2020 02:19
Mijn keuze neigt steeds meer naar een Antares 476.

Wat is het voordeel van volledig polyester?

Daarnaast: is een reservewiel nodig / echt handig? Heb er met mijn auto al jaren geen.
Er zijn er die zonder niet op vakantie willen lees ik net..... is al veel over geschreven en ik blijf bij mijn afwijkende mening: met de auto al jaren zonder zo'n ding, met de motor nooit een reservewiel bij me gehad. Langs de autoweg ga ik geen band verwisselen, zeker niet als het aan de kant van het verkeer is. Dus heb ik een reparatie setje bij me.
Wel heb ik een TPMS setje op de caravan. Volgens mij komen de klapbanden namelijk doordat men door rijdt zonder door te hebben dat de band lek is. Immers zijn caravan banden gelijk aan autobanden. Zou geen andere verklaring weten. TPMS waarschuwt je op tijd. Ik doe het dus niet voor de prijs (TPMS en reservebandje op een stalen wiel zijn bijna even duur), maar voor het gewicht en ruimte in de disselbak.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Advies nieuwe caravan

Bericht door Gerrie » wo 30 dec 2020 20:09

Ik denk dat nieuw of tweedehands een persoonlijke keuze is. Als het financieel kan heb ik duidelijk een voorkeur voor nieuw, zowel voor de auto als de caravan.
Er heeft nog niemand op de bedden geslapen en je kan er zelf de eerste beschadiging op maken. Kan je niemand anders de schuld geven.
Ik zou bij de uiteindelijke keuze voor de caravan ook goed kijken naar de bedden. De meeste tijd in de caravan breng je slapend door. Caravelair heeft matrassen van 15 cm dik die uitstekend liggen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”