Arie-v info caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Arie-V
Berichten: 132
Lid geworden op: za 5 dec 2020 15:19

Arie-v info caravan

Bericht door Arie-V » za 5 dec 2020 17:31

Goedemiddag ook ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Arie ik ben 35 jaar en ben een complete leek op caravan gebied.
Wij hebben het voor nemen om een gebruikte caravan aan te schaffen en hebben niet veel eisen denk ik maar wel een uitdaging.
We hebben 3 kleine kinderen (2, 5 en 8 jaar) die ik allemaal binnen wil laten slapen.
Ik hoop hier wat ervaringen en aanbevelingen te lezen over aanschaf en reizen met een caravan.

Tot horens.
Laatst gewijzigd door Trina op do 7 jan 2021 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst en titel gewijzigd
Vw T5gp 2.0tdi met een Fendt Platin 540 TG.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Arie-v

Bericht door SBerend » za 5 dec 2020 18:05

Welkom Arie op de caravanforum. Heel veel kampeerplezier
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Arie-v

Bericht door cadance » za 5 dec 2020 18:26

Hoi Arie leuk dat je ook mee wil doen op het forum.
Als je vragen hebt: Gooi ze er uit.
Er zijn veel experts op het forum.
Maar je zal wel zo als bij ons al een tijdje meelezen.
Maar welkom hoor.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Arie-v

Bericht door MarcoC » za 5 dec 2020 19:43

Welkom op het forum caravan.gif

Met 3 kids moet je echt even goed bedenken welke indeling je wilt. Een stapelbed voor 3 kinderen is behoorlijk krap kan ik je vertellen, onze oudste van 11 wil eigenlijk niet meer in het stapelbed omdat hij constant ergens tegenaan stoot aschrik.gif


Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Arie-v

Bericht door Chris » za 5 dec 2020 21:48

Hallo Arie...Welkom....

Mooi plan man thumbup.gif ... kids en camping zijn 2 geweldige dingen.
Kids vermaken zich doorgaans super op een camping en door alle frisse lucht vallen ze s'avonds als een blok in slaap.
Dan begint meestal de vakantie van Pa en Ma ook.

Nu is 3 kids in een caravan, en dan ook Pa en Ma er nog bij wel een dingetje.
Er bestaan caravans, zoals MarcoC hierboven al schreef met een stapelbed van 3..
Eentje op de vloer ongeveer, midden en bovenin.... met z'n neus bijna tegen het plafond.
Wat wil je ook, een caravan is binnen geen 2,5 meter, maar doorgaans ergens 1.90-2.00 mtr hoog.
Ook bestaan er indelingen met een stapelbed en daarnaast nog een 1 persoons bed.
Dan kom je wel in de grotere caravans terecht trouwens.
En dan is het ook belangrijk met welke trekker je het span gaat verplaatsten.
Wellicht een goeie om dat als eerste te vermelden.... dan kijken we allemaal mee en adviseren je de kop gek...

Waar je ook nog aan kunt denken...
Een caravan met een dubbel stapelbed, een voortent met uitbouw en binnentent en daar de oudste huisvesten.
Ik heb ook 2 voortenten gehad met zo'n uitbouw en mijn meiden vonden dat toch wel erg prettig... hun eigen "hokkie".
En toch onder de vleugels van de ouders.
Je kan dan event. in de toekomst nog schuiven door dee 2e ook naar de uitbouw te laten verhuizen...
Het is maar een idee...

Mooie plannen... en tijd om het te realiseren..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Arie-v

Bericht door Philmar » za 5 dec 2020 22:34

Deze voorbije zomer gezien op camping ‘ Zandput ‘ Vrouwenpolder, een gezin met 3 kinderen, waarvan de 2 oudste in een daktent sliepen op de Jeep Renegade. De kinderen waren 8 en 10 jaar, de jongste was 4 en sliep bij de ouders in de Wilk caravan.
Mooie oplossing maar nog te vroeg voor TS.

Philippe

Gebruikersavatar
Arie-V
Berichten: 132
Lid geworden op: za 5 dec 2020 15:19

Re: Arie-v

Bericht door Arie-V » za 5 dec 2020 22:58

Bedankt voor het warme en leuke welkom.
De trekker die we momenteel rijden is vw transporter 2L tdi.
Een aanhanger van 2200kilo is de max volgens mij. (BE aanwezig)
1 van de redenen dat ik plaats wil hebben voor het hele gezin in de caravan zijn de warme temperaturen die we tegen komen.
Een wens is dan ook wel om een airco te kopen in de caravan.
Afgelopen zomer tijdens de hittegolf in onze tent gingen we snachts kapot en zijn we van wanhoop eerder naar huis gegaan van vakantie.
Een geluk was dat we in eigen land waren. (NL)
Daar bij lijkt het mij ook erg leuk om eens met de caravan op wintersport te gaan in de koudere gebieden lijk het me toch ook wel fijn dat ze binnen liggen.

De caravans met 3 stapel bedden hebben we in het echt gezien en het lijkt ideaal maar gaf ook twijfel kwa ruimte.
De voorkeur heeft ook een caravan met 1 as.

Groeten Arie.
Vw T5gp 2.0tdi met een Fendt Platin 540 TG.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Arie-v

Bericht door Hans 555 » zo 6 dec 2020 06:54

Welkom op het forum. Het zoeken en vergelijken kan dus beginnen. Een gezin bestaande uit 5 wordt wel een dingetje. Maar ook voor jullie staat de caravan, waarin jullie een plaatsje moet vinden, ergens in Nederland of één van de landen rondom ons. Gelet op de trekker zijn jullie niet echt gebonden aan de kleinere soorten caravans. Wellicht is een tandemasser, die veelal 2,50 meter breed zijn, wel iets voor jullie. En met de caravan op wintersport is geweldig kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Maar denk er wel om dat je in de winter meer (volumineus) spullen bij je hebt dan in de zomer en daar heb je ook ruimte voor nodig.
Heel veel plezier met het kiezen van een voor jullie geschikte caravan. Succes. duim
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Arie-v

Bericht door ArnoM » zo 6 dec 2020 07:38

Welkom!
0nze T6 204 PK TDI mocht 2500 kg trekken.
Maar goed, de door jou gestelde 2200 kg is zat voor een leuke gezins caravan voor 5 personen met de gewenste enkele as.
Wij hebben een Dethleffs 550 SK gehad (zelfde indeling als de beroemde Hobby 560 KMFe) dus met de middenrondzit.
Ook wij hebben toen gekeken naar een stapelbed 3 hoog maar de beperkte ruimte leek onze kinderen te krap.
Bij ons sliepen er 2 kids in de stapelbedden en de grootste en de kleinste op de midden rondzit omgebouwd tot bed, dat is dan iets van 125 breed.
En wij uiteraard op het 160 brede Franse bed.
Dus met zijn zessen binnen geslapen.
5 jaar zeer veel plezier van deze caravan gehad!
Zo'n maat caravan moet naar mijn idee zeker een MTM hebben van 1800 kg.
De Hobby 560 KMFe wordt veel te koop aangeboden met een MTM van 1600 kg, ik raad dat af.
Wat je allemaal meesjouwt met een groot gezin....
OK, er kan veel in je Transporter maar laadvermogen is nooit weg.
Misschien is eerst huren een idee?

Wij hebben heel veel 5 of 6 persoons caravans MET STAPELBED
€ 225,00
https://link.marktplaats.nl/a1005425109 ... ialbuttons

Succes met je zoektocht!
Laatst gewijzigd door ArnoM op zo 6 dec 2020 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Arie-v

Bericht door moyzo » zo 6 dec 2020 07:55

Welkom, Bekenden van ons met 3 kinderen hebben een LMC met een slaapdak. Dat schijnt op verschillende types geleverd te kunnen worden. Kids vinden het geweldig en ingeklapt is het plaats besparend tijdens de reis. Deze caravans zijn schijnbaar erg gewild dus tweedehands zullen ze spaarzaam te vinden zijn.
Ik vind het een super oplossing voor grotere gezinnen. Ook met 4 kinderen creëer je zo makkelijk een ruime eigen slaapplaats voor iedereen. Als voorbeeld een foto van een grotere caravan met 6 slaapplaatsen ( 522 K) , je zou zelfs de zithoek nog om kunnen bouwen.
https://www.acsifreelife.nl/wp-content/ ... -522-K.pdf
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Arie-v

Bericht door volvocop » zo 6 dec 2020 08:30

Welkom Arie op het forum!! duim
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Arie-v

Bericht door PD » zo 6 dec 2020 10:05

Welkom op het forum.

Gezien je ruimtebehoefte adviseer ik 2,50 m breed, dus tenminste een 560 enkelasser of nog liever een dubbelasser.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Arie-v

Bericht door Martine » zo 6 dec 2020 10:40

Welkom Arie,
veel plezier en succes met de zoektocht.

Onze zoon heeft een caravan met stapelbed en daar hebben de kinderen een paar jaar in geslapen. Dit jaar hebben ze een uitbouw voor aan de voortent gekocht en dat is nu de slaapplek voor de kinderen van 4 en 6.
Burstner heeft caravans met een hefbed, misschien is dat wat.
En een tip is dat 3 kleine kinderen in een tweepersoonsbed passen.

Succes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

workel

Re: Arie-v

Bericht door workel » zo 6 dec 2020 11:29

Welkom op het forum.

Volgens mij heeft Adria caravans met 3 stapelbedden, wellicht een idee, https://www.vandehaarcaravans.nl/142416 ... m=referral

Succes met je/jullie zoektocht.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Arie-v

Bericht door ArnoM » zo 6 dec 2020 11:42

@ Ariev,

Ik denk dat je ook moet gaan bepalen of je met een voortent wilt gaan kamperen of niet.
Met voortent is dat over het algemeen je leefruimte en de caravan je slaapplek.
Met een simpele gaskachel of een Zibro kachel kun je het goed uithouden tot ver in het naseizoen.
Dan is het dus geen probleem om je rondzit omgebouwd te laten tot slaapplek.
De voortent is dan uiteraard ook de speelplaats voor je kids als het eens slecht weer is.
Als je geen voortent wilt gaan gebruiken moet je gaan bedenken of je dan die midden rondzit gaat ombouwen elke avond tot slaapplaats, dan kun je er dus zelf ook geen gebruik meer van maken als je kids naar bed zijn.
Als dat een bezwaar is zou een 3 stapelbed te overwegen zijn maar het zou mijn allerlaatste uitvlucht zijn als alle andere mogelijkheden bekeken en afgekeurd zijn.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Arie-v

Bericht door Chris » zo 6 dec 2020 11:44

Ha... die trekkert is dus het probleem niet, en de betreffende rijbewijzen ook niet.
Dat maakt het al een stuk simpeler want je kan gewoon meer meesleuren.
En die Airco...
ik snap het volkomen, wij hebben ook een dakairco en dat is met een hittegolf echt lekker.
Alhoewel...
s'Nachts de airco aan vinden wij weer niet lekker, teveel geluid gewoon.
Wij "koelen" de dichte hut na het avondeten en zodra we gaan slapen gaat de airco uit en lig je in een heerlijk afgekoelde caravan.
Dan val je makkelijk in slaap idd...
Gedurende de nacht merk je de airco toch verder niet, het is juist dat inslapen wat in een warme caravan moeilijk is.

Nu is mijn dochter "uit huis" en in een puptent gekropen.
Die heeft zo'n Quechua Fresh & Black 3 XL opgooitent.
En echt, dat is koeler binnen door die reflecterende buiten dome... scheelt best veel zelfs.
Misschien voor de toekomst een idee.
Kortom... bergen adviezen hier... welllicht handig..

Succes met de zoektocht...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Arie-v

Bericht door SBerend » zo 6 dec 2020 14:33

Nog een caravan die geschikt is voor een gezin met 3 kinderen. Een enkelasser

Knaus Sudwind 550 FSK van bijv. uit 2008
Maten en gewichten
Breedte: 250 cm.
Totale lengte: 754 cm.
Leeg-gewicht: 1210 kg.
Maximaal gewicht: 1700 kg.
Laadvermogen: 490 kg.


Slapen
Aantal slaapplaatsen: 6
- 2-persoonsbed: 200 x 157 cm.
- 2-persoonsbed: 196 x 112 cm.
- Stapelbed: 190 x 72 cm.
- Stapelbed: 72 x 190 cm.


Indeling:

Zitplaatsen
Rondzit
Keuken
Middenkeuken
Slapen
Dwars-stapelbed
Frans bed
Sanitair
Sanitair: Hoek-opstelling
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Arie-V
Berichten: 132
Lid geworden op: za 5 dec 2020 15:19

Re: Arie-v

Bericht door Arie-V » zo 6 dec 2020 15:26

Hoe worden de verschillen ervaren met het rijden met een caravan van 230 vs 250 breedt.
En daarbij vinden wij het noorden van europa erg mooi en zijn daar al een aantal keer geweest.
Ik heb ooit eens gelezen dat een caravan van 250cm niet mag daar.
Maar dat was zonder onderbouwing of link.

Dit plaatje heeft mijn vrouw gevonden we vinden een hobby 495/540 ul bijvoorbeeld erg mooi. Op deze manier kunnen onze kinderen ook in een soort kinderkamer slapen.
DCDF5417-7913-4FB4-AB5E-62D17236C5EA.jpeg
Bed
Vw T5gp 2.0tdi met een Fendt Platin 540 TG.

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Arie-v

Bericht door Peutje » zo 6 dec 2020 16:02

In scandinavie de afgelopen 2 jaar veel dubbelassers gezien, die zijn per definitie 2.5m breed, dat is dus geen probleem. Wel zijn de wegen soms smaller is mijn ervaring. Misschien dat dat het rijden minder makkelijk maakt.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Arie-v

Bericht door Chris » zo 6 dec 2020 16:13

Arie-V schreef:
zo 6 dec 2020 15:26
Hoe worden de verschillen ervaren met het rijden met een caravan van 230 vs 250 breedt.
En daarbij vinden wij het noorden van europa erg mooi en zijn daar al een aantal keer geweest.
Ik heb ooit eens gelezen dat een caravan van 250cm niet mag daar.
Maar dat was zonder onderbouwing of link.

Dit plaatje heeft mijn vrouw gevonden we vinden een hobby 495/540 ul bijvoorbeeld erg mooi. Op deze manier kunnen onze kinderen ook in een soort kinderkamer slapen.

DCDF5417-7913-4FB4-AB5E-62D17236C5EA.jpeg
Dat "Bovenbed" is wel bij het oudergedeelte van de slaapkamer want dit zijn 2 lengtebedden.
Als je daar de andere kids gaat leggen is voor jullie alleen de rondzit beschikbaar.
En... ga daar maar eens op liggen, meestal niet heel comfortabel tov de enkele bedden onder jou foto.
Die enkele bedden zullen een lattenbodem hebben n.l.
En de rondzit zijn zitkussens... die zijn anders van hardheid..
Effe proberen hoe het ligt..

Wij hebben een Knaus Sudwind 500EU met deze indeling, de 2 enkele bedden kunnen dmv een rolbodem en een tussen matras tot 1 grote speelweide worden omgetoverd.
Die bedden slapen werkelijk perfect met de lattenbodem, schotelveren en een weetikveel hoeveel zone koudschuim matras erop.
Dochterlief slaapt onderweg op de rondzit... daar heb ik maar een dikke topper voor gekocht want ze klaagde steen en been over de hardheid van de kussens daar.
Het SG voor zit en slaap schuim is nogal verschillend n.l.
Om daar als ouders te gaan slapen..... mmmmmmm probeer eerst eens even... het is alleen schuim op een houten plank..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Arie-v

Bericht door PD » zo 6 dec 2020 17:04

Arie-V schreef:
zo 6 dec 2020 15:26
Hoe worden de verschillen ervaren met het rijden met een caravan van 230 vs 250 breedt.
En daarbij vinden wij het noorden van europa erg mooi en zijn daar al een aantal keer geweest.
Ik heb ooit eens gelezen dat een caravan van 250cm niet mag daar.
Maar dat was zonder onderbouwing of link.
Scandinaviërs rijden bij voorkeur met grotere (tandemasser) caravans, dus dat is geen beperking. Ik ben in 2017 overgestapt van 2,30 m naar 2,50 m en wil echt nooit meer terug. Het verschil lijkt niet zo groot en met rijden merk je er nauwelijks iets van maar in de caravan is het echt enorm thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: Arie-v

Bericht door workel » zo 6 dec 2020 17:10

Arie-V schreef:
zo 6 dec 2020 15:26
Hoe worden de verschillen ervaren met het rijden met een caravan van 230 vs 250 breedt.
En daarbij vinden wij het noorden van europa erg mooi en zijn daar al een aantal keer geweest.
Ik heb ooit eens gelezen dat een caravan van 250cm niet mag daar.
Maar dat was zonder onderbouwing of link.
Denk dat een 250 breed prima past achter jullie bus. ALs het kan altijd voor een 250 gaan zoals PD ook al schrijft meer leefruimte binnen.
Enig nadeel wat ik kan bedenken zijn wegwerkzaamheden tijdens de reis (moet je de kop er ff bij houden) maar je bent dan net zo breed als een vrachtwagen.
Volgens mij nergens verbod in EU voor caravans van 250 breed.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Arie-v

Bericht door ArnoM » zo 6 dec 2020 17:20

Zeker in die KMFe indeling (zo noem ik het maar omdat nagenoeg alle merken wel zo'n indeling verkopen) is 250 breedte wel wenselijk.
Zelfs dan is de ruimte tussen keuken en middengroep beperkt.
En bij 250 breedte hoort ook een ouder es van 160 breed naast de wc.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Arie-v

Bericht door Carnavalswiertz » zo 6 dec 2020 19:02

Hallo Arie, ik heb dezelfde gezinsamenstelling en wensen. 3 kinderen, enkelasser, op wintersport (dus alle gezinsleden in de caravan), rijbewijs BE (en nog wat meer) en auto met max trekgewicht van kg 2K.
Ik heb een LMC 522K enkelasserT met 1800 kg as, is krap had liever 2K as. Indeling als de Kmfe.
De 3 stapelbedden is krap, maar HET GAAT in de winter. Alternatief is 2 stapelbedden en nummer 3 slapen op de dinette, dus geen zitgelegenheid totdat de oudste naar bed wil = shit.
De dinette is krap, maar HET GAAT in de winter.
In de zomer allemaal makkelijker met voortent ed, en/of sheltertjes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Arie-V
Berichten: 132
Lid geworden op: za 5 dec 2020 15:19

Re: Arie-v

Bericht door Arie-V » zo 6 dec 2020 21:17

Bedankt voor alle input tot nu toe.
Zoveel merken en keuzes maken het er niet makkelijker op met het struinen op marktplaats.
Vandaag de auto papieren in de hand gehad en ik zat fout kwa trek gewicht, het is zoals @ArnoM schreef 2500kilo.

Onze gedachte zoals we willen camperen staat nog open eigenlijk.
De tent die we nu af en toe gebruiken is een ramp met opzetten en afbreken.
Als we mensen met een caravan zagen aankomen waren die vaak zo klaar.
Waar wij dan nog de hele handel binnen moeten inrichten voor het slapen.
Met de tent zijn we niet vaak weg geweest door al het gedoe met opzetten en het mee sjouwen van alle zooi.
Het camperen vinden we erg leuk en gezellig, we willen alleen meer comfort als dat een tent biedt.
Met mooi weer zou een luifel mij ideaal lijken maar of dit haalbaar is geen idee.
Persoonlijk leek een oppomp voortent mij makelijk in gebruik maar filmpjes op YouTube en een gesprek op een camping lijken allemaal het tegen deel te bewijzen.
Al vind ik ze nog steeds mooi om te zien.
Een voortent is denk ik in een gezins situatie niet weg te laten.

Als we een rondzit ombouwen tot bed zijn we wel van plan om er een extra matras op te leggen.
Mijn vrouw heeft wel twijfels/vragen over het Franse bed met in en uit bed kruipen snachts, we doen dat allebei dus iemand voorrang geven op een plekje heeft geen zin.

Huren hebben we geprobeerd maar de mooie ruime caravans zijn vaak in de vakantie al gereserveerd voor het jaar er op.
Daarom willen een gebruikte kopen en pakken we ons verlies wel als het eventueel niet zou bevallen.
Caravans lijken me vrij waarde vast.

De laatste keer voor ons in Zweden 2017 (in huisjes) viel het ons ook wel op hoeveel grote caravans er waren. Nooit stil gestaan bij de breedte.
We zien wel een beetje een trend dat caravans vanaf 5,6m vaak 2,5m breedt zijn.

We moeten maar snel een keer oppas regelen voor de kinderen en een dagje met de vrouw een rondje maken en gaan kijken.

Groeten Arie.
Vw T5gp 2.0tdi met een Fendt Platin 540 TG.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”