Op zoek naar een nieuwe caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 3 nov 2020 20:29

Ik heb begin van de zomer mijn eerste caravan gekocht. Het is een Wilk Stern de Luxe 470 TQ uit 1979. Echt vintage ondertussen :). Hij is in een voor zijn leeftijd prima staat. Ik heb 'm laten nakijken en toen de caravan goed bleek zijn er heb ik wat mankementen laten verhelpen (oa dakluik en elektra).Ik ben er een paar keer met veel plezier mee weggeweest in Nederland en mijn plan was om er volgend jaar zomer een flinke trip mee te maken.

Helaas bleek er 2 weken terug een stang van de wielophanging los geraakt te zijn door roest op het laspunt.Gelukkig gebeurde dit tijdens het manoeuvreren om 'm aan te koppelen en naar de stalling te brengen en niet onderweg. Het wiel stond scheef en vreesde een total loss. Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die het kon repareren (zie dit topic: https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=80&t=42305 )

Het experiment caravan is zeer goed bevallen maar dit deed uiteraard wat roet in het eten. Aangezien ik me heb gerealiseerd dat zo'n oude caravan leuk maar kwetsbaar is heb ik besloten een andere te kopen. Ik begon met een budget van ongeveer 3500 euro maar het is echt een prijsklasse waar weinig geschikts te vinden is. Het is een beetje 'wat de gek er voor vraagt en geeft". Dus besloot ik dat ik het maximale budget van 6.500 euro toch in te zetten.

Na weer een weekend uitgebreid zoeken, caravans en indelingen vergelijken en een wensenlijst maken kwam opeens de ideale kandidaat voorbij. En toevallig was dat weer een Wilk: een 531 de Luxe uit 2003. Dus ik ben gisteren gaan kijken en dat was een mixed feeling: qua exterieur toch een beetje een tegenvaller. Gladde beplating en best wat beschadigingen en op een paar plekken bladderde de verf van het kunststof af. Misschien dat hij van poetsen wat opknapt maar al met al een duidelijk gebruikte caravan. En ik vergat even dat ie ook best scherp was geprijsd was gezien zijn leeftijd. Van binnen juist opvallend netjes. Goede indeling, vrij neutraal interieur en best stevig materiaalgebruik. Alleen wel een wat krakende vloer en het vele dunne kunststof in de badkamer zag er kwetsbaar en op sommige plekjes niet helemaal goed uit.
Op het wensenlijstje staan wel wat extra's: een mover en luifel zaten er niet op. Met een nieuwe Enduro volautomaat, een zonnepaneel en een gebruikte grote zakluifel en Focwa keuring werd het toch 8.200 euro. Met een wat dubbel gevoel over de caravan, en niet over het bedrijf, ging ik weg. Op de terugweg bleef het knagen: ja, netjes van binnen, goede indeling, interieurstyling prima. Maar eigenlijk te duur en dan toch dat gebruikte uiterlijk. En die kwetsbare gladde beplating vind ik ook wel een dingetje. Of eerst kopen en later die extra's?

Toen ik thuiskwam lag er een brief met een hele fijne, totaal onverwachte financiële meevaller op de mat :). En dus kon ik de Wilk compleet kopen! En dat besloot ik uiteindelijk niet te doen. Als ik zoveel geld uitgeef moet ik wel helemaal blij zijn met de caravan. Ik ben in de gelukkige omstandigheid het budget te kunnen bijstellen tot 10.000.

Wat zijn de wensen:

-twee enkele bedden die je kan samenvoegen tot 1 bed (lengte minimaal 1.95, liefst 2.00)
-een langslaper waarvan je de grote zit tot een groot bed kan ombouwen (lengte minimaal 1,95, liefst 2.00)
-een prettige grote zithoek
-een wat langere keuken met aflegruimte. Liefst ook een ruim gaskomfoor.
-boiler/mover/hordeur
-goede bouwkwaliteit
-caravan moet er van binnen en buiten netjes uitzien
-basis van het interieur zonder veel toeters en bellen (liefst strakke kastjes)
-strakke kussens (niet van de vreselijke rondingen aan de bovenkant)
-liefst geen gladde beplating
-genoeg stahoogte (ik ben 1.90)
-veel ramen (liefst geen dichte voorkant)

Andere kussens of het vervangen van de bekleding vind ik geen probleem als de bekleding echt niet mooi is. En dat is bij de meeste caravans zo. Wat een vreselijke stoffen gebruikten de fabrikanten toch eind jaren 90 tot 2010 :roll:

Op basis van wat ik nu gezien heb gaat mijn voorkeur uit naar:

Kip
Avento
Wilk
Eriba
Chateau
Home Car
Solifer
Polar

Knaus eventueel. Met Fendt en Hobby heb ik het totaal niet.

Best een wensenlijst en ik kom vaak bij de flinke caravans uit. En ik ben vandaag even naar een grote dealer geweest om eens even te kijken wat je krijgt voor die 10 mille. En qua ruimte word ik heel blij van 2.50 breed. Wat een verschil is dat! En dat tweepersoonsbed van 160 vind ik wel een optie ipv 2 enkele bedden die kan ombouwen.

In sommige caravans met een frans bed in de lengte vind ik de in-/uitstap best te doen. Maar als er een hoekkeuken inzit dan wordt het benauwd en vind ik het geen optie. Ook het ruimtegevoel vind ik belangrijk. Niet te hokkerig dus :). Leerzame middag!

Even een paar vragen aan de forummers.

- Hoe is de kwaliteit van Home Car en Chateau van rond 2005? Het was al van Kip dus ik verwacht wel redelijk OK.
- Ik hoorde over asproblemen bij de Eriba Nova. Wat is de ervaring daarmee?
- Hoe ervaren de forummers het reizen over binnenwegen met een caravan die breder is dan 2.30? Ik heb een Eriba Nova 540 op het oog en die is 2.40 breed. En er staan een paar caravans van 2.50 opgeslagen onder mijn favorieten.

De komende dagen mag ik lekker op caravanjacht en ga Nederland door om er een paar te bekijken.

Alvast dank voor de input!
Laatst gewijzigd door doubleyou op di 3 nov 2020 20:53, 4 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Chris » di 3 nov 2020 20:37

RE.gif

Als Knaus fan wil ik je toch eens op een 500EU indeling attenderen.
Die hebben wij, en van de 2 enkele bedden van 200x 85 kan je d.m.v. een rolbodem tussen de bedden een grote speelweide van 215x 200 maken.
Aan mijn kant is het bed zelfs nog 10 cm langer... 210 dus.
Mijn vorige Knaus heeft 23 jaar bij ons meegemogen naar de camping, ik hoop dat de huidige dat ook weer doet.
Ik ben zelf technicus en kijk wat anders naar caravans dan velen...bouwkwaliteit is iets wat voor mij belangrijk is.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 3 nov 2020 20:45

Zeker een fijne indeling! Ik heb er ook wel een paar geselecteerd. Maar de modellen die ik nu heb gezien vind ik qua design niet geslaagd. De 2005 modellen vind ik aan de buitenkant namelijk niet zo mooi. Ook de interieurs die ik nu heb gezien vielen mij wat tegen.

Zeker niet afgeschreven maar het hangt erg af van de juiste sfeer in het interieur.

Deze staat wel op de lijst: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Ik vind die mover wel heel laag hangen:

Afbeelding
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door mark m » di 3 nov 2020 21:08

Oon hier een Knaus fan mrgreen.gif

Ik kwam deze nog tegen: https://www.caravans.nl/knaus/knaus-spo ... 03026.html


Iets boven budget, maar zonder inruil is er nog wel wat met de prijs te regelen. Het bedrijf waar deze te koop staat, daar kan je prettig zaken mee doen. Deze caravan is iets moderner dan bovenstaande Knaus'en
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Chris » di 3 nov 2020 22:01

doubleyou schreef:
di 3 nov 2020 20:45
Zeker een fijne indeling! Ik heb er ook wel een paar geselecteerd. Maar de modellen die ik nu heb gezien vind ik qua design niet geslaagd. De 2005 modellen vind ik aan de buitenkant namelijk niet zo mooi. Ook de interieurs die ik nu heb gezien vielen mij wat tegen.

Zeker niet afgeschreven maar het hangt erg af van de juiste sfeer in het interieur.

Deze staat wel op de lijst: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Ik vind die mover wel heel laag hangen:

Afbeelding

Mover hangt zeker laag.
Ik heb dezelfde mover onder mijn 500EU ( 2017) hangen, een Powrmover Evo, achter de wielen gemonteerd, dan krijg je dit..
Kwestie van omdraaien die hap..
.
20170204_141335_resized.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 3 nov 2020 22:08

Die is zeker fraai! Veel beter design. Wel jammer van de wat kleine keuken. Ik mis aflegruimte.

Hoe is de Sport eigenlijk in vergelijking met de Süwind/Azur qua materiaalgebruik?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Chris » wo 4 nov 2020 07:30

RE.gif
Kleine keuken???
Juist helemaal niet...enorm in vergelijking met vele andere keukenbladen.
Zelfs nog een stukje blad boven het normale grote blad.
Dit is een Sudwind Silver Selection.
Afgeladen met mooie gadgets..en prachtig materiaal.

De Azur wordt trouwens niet meer gebouwd.
Sudwind is het vlaggeschip.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 08:37

RE.gif

Ik bedoel de keuken van die Sport. Vind de indeling van het keukenblad niet optimaal. Er is nog wel wat aflegruimte links op die verhoging maar het geheel komt niet ideaal over. En de bergruimte onderin is vrij beperkt vanwege die enorm overbodige magnetron. Als dat nou een oven was :).
Laatst gewijzigd door doubleyou op wo 4 nov 2020 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 08:45

Chris schreef:
di 3 nov 2020 22:01

Mover hangt zeker laag.
Ik heb dezelfde mover onder mijn 500EU ( 2017) hangen, een Powrmover Evo, achter de wielen gemonteerd, dan krijg je dit..
Kwestie van omdraaien die hap..
De hele caravan lijkt me nogal laag te liggen. Als je een flinke verkeersdrempel neemt dan raakt je volgens mij de grond. Zeker omdat mijn Mercedes niveauregeling heeft verwacht ik dat deze caravan wat achterover zal hangen, net als de Wilk.

Deze caravan staat wel op het lijstje favorieten, maar niet bovenaan :). De bekleding en die lelijke hoekkussens zullen wel aangepast moeten worden :wink: .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door dieseltijger » wo 4 nov 2020 09:27

Check even wanneer de rubber veerelementen zijn vervangen. Caravan is 13 jaar oud en ligt laag op de weg. Kosten: 550,-
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 09:41

RE.gif

Dat vermoeden had ik ook al. Gebeurt nog wel eens door overbelading heb ik begrepen scratch.gif .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door dieseltijger » wo 4 nov 2020 09:46

Nee: Verschil tussen een aanhanger en een caravan is dat een aanhanger alleen bij gebruik beladen is, de vering van een caravan is permanent bijna volledig belast. Trap niet in de (forum) valkuil dat er altijd wat aan de hand is.

Het is geen ramp dat die elementen vervangen zouden moeten worden (ik weet het niet) maar je kan er naar informeren. En (naar mijn mening) moet je de vervanging van rubber veerelementen gewoon zien als een periodiek terugkerende onderhoudspost.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 09:58

Deze LMC Dominant 530 MD uit 2008 gaat op het lijstje vanwege de indeling: groot bed, eindkeuken en hoog geplaatste iskast. Ik vrees wel dat ik de zithoek te smal ga vinden. De kussens en bekleding zouden wel op de schop gaan :). Uiterlijk vind ik niet top maar lelijk is ie niet.

Is de kwaliteit van LMC vergelijkbaar met die van Knaus/Dethleffs?

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer

Afbeelding

Zaterdag een rit naar het noordoosten. Er staan daar nog meer caravans die op de nominatie staan.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Chris » wo 4 nov 2020 10:05

LMC is een uitstekend merk hoor.
Ik mag niet roddelen maar deze verkoper is er wel eentje waar verhalen over zijn.
Minder prettige zal ik maar zeggen.

Be careful
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 10:10

RE.gif

Alleen maar goed om te weten. Ik zal eens wat googlen. Je zou toch denken dat een FOCWA dealer wel OK is. Er zijn altijd bedrijven waar er anders over service wordt gedacht helaas. Ervaringen zijn ook best persoonlijk. Ik ga er wel gewoon heen. Ook CC Emmen staat op de lijst van te bezoeken dealers.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door hoboken » wo 4 nov 2020 10:12

Kijk uit voor deze handelaar hij besodemieterd je waar je bij staat, wat niet wil zeggen dat al zijn caravans slecht zijn.
Wij hebben onze Lmc Dominant 610 re ook bij hem gekocht, maar wij wisten wat ons te wachten stond en hij heeft dus geen kans gehad ons er in te luizen.
Een voorbeeld, volgens hem bijna nieuwe banden, mooi zwart gemaakt zagen er ook goed uit tot ik de dotcode controleerde de banden waren van 2002 dus de eerste banden van bij de eerste ingebruikname.
Het reserve wiel was een 13 inch geval onder de caravan liggen 14 inch.
Dit en nog wat kleinere zaken heeft hij dan wel weer in orde gemaakt.
Voor de rest was dze caravan in een erg goede staat, en is dus nu de onze.
Wanneer je naar een grotere ruime caravan zoekt kijk dan ook eens in Duitsland, daar is veel meer keuze.
En een tandemasser is in verhouding veel goedkoper dan een enkelasser.

ps die lmc heeft veel te weinig laadvermogen als daar nog een mover onder hangt en nog wat ander leuk spul hoe je niets meer over
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 10:33

RE.gif
Dat klinkt niet best scratch.gif

Laadvermogen van 310 kilo is prima. Er zou nog wel een mover opkomen. Maar die weegt zo'n 40 kg. Ik denk dat ik aan 270 kilo wel genoeg heb. Wat meer speling is altijd goed natuurlijk.

Een dubbelasser is natuurlijk heerlijk ruim en het staat altijd geweldig achter de auto. Maar zoveel ruimte heb ik niet nodig. En ik wil niet te groot en te zwaar. Mijn Benz mag 2100 kilo trekken maar dat ga ik zeker niet doen. Ik wil tot maximaal 1.600 kilo beladen gaan. Beladen komt mijn auto op 2.000 kilo. Het liefst blijft de caravan onder de 1.500 kilo.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door hoboken » wo 4 nov 2020 10:33

Er zijn mooiere Lmc's te koop in jou prijsklasse kijk maar eens naar deze wel ook niet al te veel laadvermogen https://www.caravans.nl/lmc/lmc-lord-am ... 05603.html
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 10:38

Mooi ding wel. Ook hier vind ik de bekleding echt niks. En hij heeft geen mover.

Maar ik ben bij Delta geweest. Daar werd ik dus helemaal niet blij van. De meeste caravans zagen er uitgeleefd uit. Ik keek toen in de prijsklasse tot 6.000 euro. Uiterst treurig wat ik daar aantrof.
Laatst gewijzigd door doubleyou op wo 4 nov 2020 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 10:38

En de caravans in Duitsland zijn niet zo heel veel goedkoper valt me op. Ik was daar ook aan het zoeken toen mijn budget wat lager was. Ik ga eens een nieuwe zoekopdracht uitzetten :).

Welke site biedt naast Mobile.de een groot aanbod?
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door petronella » wo 4 nov 2020 13:18

Leuk te volgen je speurtocht naar een andere caravan. Even een opmerking over de foto met de rondzit. Hou er rekening mee, als je met wat slechter weer binnen zit kijk je meestal in de bosjes en je zit met je rug naar het raam.
Is maar een tip hoor, misschien voor jullie geen enkel probleem. Succes met je zoektocht.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 13:40

RE.gif

Bij dat uitzicht vanuit zo'n middendinette/ treinzit had ik nog helemaal niet stilgestaan scratch.gif . Goeie tip! We gaan zaterdag veel caravans bekijken dus die nemen we mee in het onderzoek :).

Ik denk overigens dat deze LMC af gaat vallen vanwege die ondiepe rondzit. En de dealer waar deze staat.........
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door PD » wo 4 nov 2020 17:13

Chris schreef:
di 3 nov 2020 20:37
RE.gif

Als Knaus fan wil ik je toch eens op een 500EU indeling attenderen...

Ik ben zelf technicus en kijk wat anders naar caravans dan velen...bouwkwaliteit is iets wat voor mij belangrijk is.
Deze reactie past beter in het Humor draadje awhoea.gif

De meeste door TS genoemde merken doen zeker niet onder voor Knaus, sterker nog: in de basis zijn meerdere kwalitatief beter thumbup.gif

Knaus is gewoon een prima middenmoter, verder niet overdrijven...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 4 nov 2020 17:50

Staat op het zelfde niveau als hobby ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door ArnoM » wo 4 nov 2020 17:54

Eens, in ieder geval de modellen van een jaar of 5 tot 10 geleden.
Van beide niet echt een goede indruk gekregen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”