Op zoek naar een nieuwe caravan

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 18:53

ik heb natuurlijk ook een kijkje genomen in de showrooms met nieuwe caravans. Ik heb de indruk dat het materiaalgebruik er op achteruit is gegaan scratch.gif. Alsof er ergens op bezuinigd moet worden om een caravan met al die snufjes betaalbaar te houden. Van Hobby en zeker Bürstner werd ik niet vrolijk. Ook het design van de meeste nieuwe caravans is me veel te glimmerig. Ik heb nog geen nieuwe caravan gezien waar ik hebberig van werd. Ik heb het idee dat het niet erg lang mooi blijft.

Ik heb 2 caravans bekeken die een aardige kans maken. Beiden wat bescheidener van formaat dan deze 3 flinke jongens die nog op de bezichtigingsnominatie staan :) :

https://www.caravans.nl/solifer/solifer ... 05505.html
Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer
Helaas geen mover.
Afbeelding

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer
Ook geen mover maar hij is een sukje goedkoper. Wel een Omnistor.
Afbeelding
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door moyzo » wo 4 nov 2020 19:28

Wat een uitdaging: ben even mee gaan zoeken- zelf ook in Duitsland destijds een LMC gekocht, wel nieuw. Deze caravan staat niet zover over de grens: onder Bocholt..
Is dit wat: ziet er netjes uit ( 2005) incl mover und markiese en nog geen €9000 haphop.gif

Zo te zien moet je van de twee enkelbedden één groot bed kunnen maken ( handgreep tussenstuk) Overigens, wij hadden een 560 E met enkelbedden. Daarna een Eriba Nova met frans bed, drie x raden waarom wij onze prachtige nog geen 4 jaar oude Eriba nu weer verkocht hebben: Dat Frans bed was een ramp.
https://www.mobile.de/nl/Camper/LMC-530 ... 47644.html

groetjes Astrid
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Chris » wo 4 nov 2020 19:42

Oef...
Ik heb een reactie klaar staan... daar maak ik geen vrienden mee......
Gooi ik hem weg of plaats ik hem.... boos.gif

edit... maar weggegooid..beter voor de gemoedsrust.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » wo 4 nov 2020 20:57

moyzo schreef:
wo 4 nov 2020 19:28
Wat een uitdaging: ben even mee gaan zoeken- zelf ook in Duitsland destijds een LMC gekocht, wel nieuw. Deze caravan staat niet zover over de grens: onder Bocholt..
Is dit wat: ziet er netjes uit ( 2005) incl mover und markiese en nog geen €9000 haphop.gif

Zo te zien moet je van de twee enkelbedden één groot bed kunnen maken ( handgreep tussenstuk) Overigens, wij hadden een 560 E met enkelbedden. Daarna een Eriba Nova met frans bed, drie x raden waarom wij onze prachtige nog geen 4 jaar oude Eriba nu weer verkocht hebben: Dat Frans bed was een ramp.
https://www.mobile.de/nl/Camper/LMC-530 ... 47644.html

groetjes Astrid
Dank voor het meezoeken. Ik heb zelf ook al Mobile.de afgestruind vanavond. En nog steeds is mijn conclusie dat het prijsvoordeel er bijna niet is. En dan moet je wel gaan kijken en het risico nemen dat de caravan toch niet zo netjes is als werd beweerd. En is ie OK dan moet ie ook meteen meekunnen. Of je moet weer terug om 'm te halen. Dan moet ie niet erg ver weg staan :). Ik heb mijn laatste 2 auto's uit Duitsland gehaald en dat leverde echt een voordeel op. En veel meer keus. Dat kan het enige voordeel zijn in het geval van een caravan.

LMC is niet echt een merk waar ik warm voor loop. Die 530 MD kwam in zicht door de indeling. Het design van de buitenkant vind ik iets te bedaagd. Voordeel is wel dat er niet van die afschuwelijke striping op zit. Bij een Eriba Nova mag die ook meteen weg. Ik vrees dat dat niet gaat na 16 jaar zonder sporen ervan. Mijn ouders kochten een nieuwe Dethleffs Camper LifeStyle 510 V in 2005. Ik heb meteen na het ophalen wat van die lelijke plakrommel verwijderd knipoog.gif.
Laatst gewijzigd door doubleyou op wo 4 nov 2020 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door moyzo » wo 4 nov 2020 21:07

Auto uit Duitsland betaal je bpm voor een caravan alleen een kenteken aanvragen even naar rdw voor controle al met al onder de 200 euro.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door dieseltijger » wo 4 nov 2020 22:11

ik zat even te loeren op mobile.de. Ik kan daar niet het Duitse equivalent van merk- of Bovag garantie vinden. Welke garantie vormen zijn daar? (behalve dan de "tot aan de deur" variant).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Cara-Fan » wo 4 nov 2020 22:22

Gewoon geduld hebben en blijven zoeken tot je 1 vind waar je blij van word. Wat ik gelezen heb is dat er een run op 2ehands caravans is ontstaan. Nu het seizoen voorbij is zullen de kneusjes wellicht blijven staan? Kijk ook zeker bij particulieren. Een aankoopkeuring kun je dan eventueel afspreken.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door moyzo » do 5 nov 2020 07:05

RE.gif Wij hebben altijd onze caravans particulier verkocht maar wel zelf voor verkoop een beurt en bovagkeuring laten geven. NU waren onze caravans wel jonger ( gemiddeld 4-6 jaar max.) maar ik vond het als verkoper altijd een fijn idee dat je iets degelijks zonder verborgen gebreken verkoopt.
Maar een tweedehands caravan heeft altijd als je binnen een bepaald budget wilt blijven dingen waar je genoegen mee moet nemen qua interieur of exterieur.
Om er eentje te vinden die helemaal tip top naar je zin is moet je dan veel geduld hebben vooral in deze tijd.
Ik weet niet waar je woont maar binnen een straal van 50 km over de Duitse grens zitten een aantal goede handelaars met nette garantievoorwaarden. Een dagje toeren kan veel info opleveren. Let wel op: de meeste caravandealers zijn op zaterdag maar tot 12 uur open.
Zo zijn wij al eens bij deze https://www.wvz.de/produkte/caravans/ geweest destijds. Overigens kun je via https://www.caraworld.de/ ook veel vinden.
Succes
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Frank Volvo » do 5 nov 2020 12:55

doubleyou schreef:
wo 4 nov 2020 18:53
Beiden wat bescheidener van formaat dan deze 3 flinke jongens die nog op de bezichtigingsnominatie staan :) :

Ik zou het wel weten: De Solifer ( op de mover na dan... [aschrik.gif]
Heb er persoonlijke zeer goede ervaringen mee. Ziet er misschien binnen niet altijd even sexy uit, maar qua practische gebruikswaarde top caravans, overigens ook relatief licht.

Groet Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » vr 6 nov 2020 13:46

Gisteren was het weer een leerzame middag caravans kijken :).

Een bezoek gebracht aan De Klerk in Hillegom. Kon daar goed de bouwkwaliteit van een aantal merken vergelijken. En zonder op tenen te willen trappen wil ik graag een paar observaties delen. Neem het vooral niet persoonlijk!

Ik was redelijk teleurgesteld in de kwaliteit van de Südwind uit 2005. Het materiaal van de kastjes vind ik wat dun en het openen en sluiten gaat niet zo vloeiend en vaak met geluid. De vloer kraakte enorm en bij het lopen hoorde ik een aantal kastdeuren klapperen. Misschien was het exemplarisch en was deze heel veel gebruikt. Het interieur zag er wel netjes uit. Ik ben in een andere gaan kijken en daar was het iets minder. De Sport uit 2007 vond ik beter in elkaar zitten.

Een Tabbert voelt ook stevig aan. Het interieurdesign is bij de meeste modellen een breekpunt. Ik ben geen Tabbertman :). Dan ga ik nog eerder voor een Comtesse met gouden knopjes en conservatief Duitse bekleding en kastprofieltjes ;).

Met het merk Fendt heb ik echt niets is mij gisteren weer opgevallen. Het uiterlijk van de bouwjaren rond 2005 is mij te ouderwets en de striping vind ik echt niet mooi. Ook de interieurs doen het niet voor mij.

LMC is niet mijn merk maar de kwaliteit ervaar ik als vrij goed.

Ik blijf me verbazen over het gascomfoor van 3 pitten naast elkaar bij Knaus en Wilk. Daar past toch geen behoorlijke pan op? De glazen afdekking zit er redelijk dicht op als deze omhoog staat dus praktisch is dit niet. Voordeel is dat je voor het gaskomfoor redelijk wat ruimte hebt voor een snijplank bv.

En waarom zijn de toiletruimtes bij de Frans bed lengtemodellen(de UF's en de FU's) zo diep? Vaak zit er een douchebak zonder handdouche in. Dan heb je die ruimte toch niet nodig? Meestal is zo'n bed gecombineerd met hoekkeuken met TV kast....eeuwig zonde voor het ruimtegevoel. En de uitstap uit het bed wordt er erg door beperkt. En daarnaast wordt het een beetje een claustrofobisch bed, zeker nij het ontbreken van een voorraam. Bij nieuwe modellen is die hoekkekuken meestal weg.

Qua bouwkwaliteit en design hebben Kip en Avento mij ondertussen behoorlijk overtuigd. Er staan er 2 bovenaan de shortlist: een Avento Gran Tourismo 500 TF Superbe en een Kip GreyLine Special 53 TDB. Allebei verrassend genoeg met een Frans bed :). De eerste heeft een wat smaller bed. Maar wel met een Alde verwarming, elektrisch verstelbare lattenbodems en zonnepaneel. Als geheel spreekt deze mij het meeste aan. Wat een mooie en fijne caravan. Morgen naar nog zo'n Avento kijken.

Veel caravanshoppen helpt echt om duidelijk te krijgen wat je voorkeur is. De shortlist is aanmerkelijk geslonken. Ik ben erg benieuwd naar de Polar en Solifer morgen.

Wordt vervolgd!
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Jan van Vijven » vr 6 nov 2020 13:56

2005 en “kwaliteit”....ik denk dat je de kwaliteit van de vorige eigenaars beoordeelde, dat kraken en slecht sluiten kun je na 15 jaar niet meer bij een merk wegschrijven.
Dit geld ook voor een 15 jaar oud interieur, ook die is inderdaad overdue.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door RichTrip » vr 6 nov 2020 14:54

RE.gif RE.gif

Leuk om te lezen dat je de Avento en Kip mooi en kwalitatief goed vindt. Die mening deel ik wel whistle.gif
Maar ook bij Kip en Avento (komen allebei bij Kip vandaan) moet je oppassen. Zeker aan de buitenkant. Als een caravan 15 jaar oud of nog ouder is, dan is het voor die kwaliteit wel erg belangrijk hoe er mee om is gegaan. Heeft de caravan het hele jaar buiten gestaan. Ook een degelijk Kip interieur gaat naar de vaantjes bij intensief en verkeerd gebruik. Ik heb Kip caravans gezien die net zo oud waren als de mijne (2003), maar die ik bij wijze van spreken gratis nog niet mee wilde nemen.
Een Grey Line vanaf ongeveer 2000 heeft altijd een polyester front en achterzijde. Als je dat niet bijhoudt, dan slaat dat polyester geheel dof uit. Dat is dus ook een mooie indicatie hoe er mee om is gesprongen.
En wellicht niet onbelangrijk, een formaatje 53 bij Kip is de grootste versie, die raak je niet op iedere hoek van de straat kwijt. Ook al gaan de prijzen van tweedehands caravans door het dak momenteel, ik zou niet op de blauwe ogen van de verkoper afgaan dat je bijvoorbeeld vooral snel moet beslissen, anders is ie weg......

Persoonlijk vindt ik het interieur van de Grey Line mooier dan de Avento, die laatste komt mij vaak wat oubolliger over. Maar succes met je zoektocht thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » za 7 nov 2020 23:14

Vandaag een leuke.leerzame en succesvolle dag caravanshoppen achter de rug. En die heeft veel opgeleverd! Want dinsdag hoop ik een trotse bezitter te zijn van een nieuwe caravan. Hopelijk kom ik eruit met de dealer, maar ik heb er een vrij goed gevoel over dat dat gaat lukken.

Veel caravans bekeken en elke keer bleek één en dezelfde caravan weer het referentiepunt. Dus net voor sluitingstijd de dealer gebeld en 'm gereserveerd. Als dinsdag de koop is gesloten zal ik de onthulling doen :). Ik kan niet wachten om er nog een weekend mee weg te gaan. C forum1.gif
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Micky » zo 8 nov 2020 00:25

RE.gif

Tof man! Ben echt benieuwd wat het is gewordenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door perry » zo 8 nov 2020 09:38

Super mooi dat je de caravan gevonden heb. Ben erg benieuwd welke het is geworden aangezien je eisen nogal hoog waren awhoea.gif
Ik vind het grappig om te lezen hoe je kijkt naar een caravan je heb het over kwaliteit enz.
Maar je kijkt naar caravans van 15 jaar oud. Ja dan kan je wel een kraakje en krasje en deukje verwachten natuurlijk.
Is net wat jan zegt caravans 2de hands of dit nu 1 jaar oud of 15 jaar oud is. De kwaliteit is de gebruiker van de caravan hoe was het onderhoud elk jaar poetsen enz.
Gelukkig heb je nu gevonden wat je zocht.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Leentje » zo 8 nov 2020 10:09

Ben zeer benieuwd. Jouw conclusie over Kip (en Avento) kan in onderschrijven. Heerlijke degelijke en praktische caravans. Geen overbodige randjes en toeters en bellen, wel doordacht en degelijk.
Dinsdag wel meteen fotos erop he ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » zo 8 nov 2020 10:51

perry schreef:
zo 8 nov 2020 09:38
Super mooi dat je de caravan gevonden heb. Ben erg benieuwd welke het is geworden aangezien je eisen nogal hoog waren awhoea.gif
Ik vind het grappig om te lezen hoe je kijkt naar een caravan je heb het over kwaliteit enz.
Maar je kijkt naar caravans van 15 jaar oud. Ja dan kan je wel een kraakje en krasje en deukje verwachten natuurlijk.
Is net wat jan zegt caravans 2de hands of dit nu 1 jaar oud of 15 jaar oud is. De kwaliteit is de gebruiker van de caravan hoe was het onderhoud elk jaar poetsen enz.
Gelukkig heb je nu gevonden wat je zocht.
Uiteraard is hoe je met een caravan omgaat, naast de mate van gebruik, ook een belangrijke factor. De Knaus in kwestie zag er van binnen wel netjes uit. Het was echt geen uitgeleefde caravan vol gebruikssporen. Hij kan intensief gebruikt zijn. Maar ik ben ook in caravans van dezelfde leeftijd geweest waarvan de verkoper mij kon bevestigen dat deze intensief gebruikt was en waar ik geen rammelende kastdeuren, krakende vloeren vond en waar de kastjes wat soepeler en stiller open en dicht gingen. Daarnaast kan deze Knaus ook op een slechte maandagmorgen gebouwd zijn en daardoor een beetje een Kneus zijn :).

Feit blijft dat er bij caravanmerken behoorlijke verschillen zijn in bouwkwaliteit en materiaalgebruik. Een goed gebouwde caravan met wat stevigere materialen kan wat meer hebben en zal er beter bij staan na 15 jaar. Maar ook die kan je mishandelen.

Mijn uitgebreide zoektocht heeft mij laten zien dat ik bouwkwaliteit echt belangrijk vind. En dat ik niet blij wordt van een caravan waaraan je kan zien, horen en voelen dat hij intensief is gebruikt. Ook als deze in principe goed gebouwd is. Liever een nette die bv. 2 jaar ouder is.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door dieseltijger » zo 8 nov 2020 10:56

Welke merken (die je gezien hebt dan hè) sprongen er in positieve zin uit?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Hans 555 » zo 8 nov 2020 11:35

Gelet op een eerdere reactie van TS kan het zomaar de Avento worden. Ik weet dat er bij het caravanbedrijf in Edam ook een Avento Gran Tourismo 500 TF staat met alle accessoires die TS al eerder noemde. Maar succes bij je keuze. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door petronella » zo 8 nov 2020 13:55

Welke indeling is het geworden? Super spannend allemaal, ben erg benieuwd welke het is geworden. Alvast de felicitaties haphop.gif

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 10 nov 2020 16:07

Hans 555 schreef:Gelet op een eerdere reactie van TS kan het zomaar de Avento worden. Ik weet dat er bij het caravanbedrijf in Edam ook een Avento Gran Tourismo 500 TF staat met alle accessoires die TS al eerder noemde. Maar succes bij je keuze. thumbup.gif
En exact die is het geworden! De caravan is in een uitzonderlijk nette staat, weinig gebruikt. Die in Emmen was meer gebruikt en minder mooi. Ook geen uitgeleefd ding overigens.

Er komt een mooiere disselafdekking op, hij krijgt een Bovag beurt , nieuwe banden en heeft 1 jaar garantie. Er komt een halfautomatische Quattro Titanium mover onder. En de aansluiting van de trekhaak wordt aangepast zodat ik constante stroom heb.

Toen ik aankwam stond de caravan klaar voor de showroom. Alle lampjes aan.... en ook de Alde en vloerverwarming aan! Wat een weldaad AfbeeldingAfbeelding. Loeiheet water uit de boiler.

Superblij met deze Avento. Nog even een paar weken geduld want een drukke werkplaats.

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door Hans 555 » di 10 nov 2020 16:44

RE.gif
Nou da's dan ook toevallig. Maarruh mooie caravan en dat je er maar heel veel plezier van mag hebben. Succes. thumbup.gif
En nu nog wel even je onderschrift aanpassen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 10 nov 2020 16:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met elektrisch verstelbaar hoofdeinde :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door doubleyou op di 10 nov 2020 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door doubleyou » di 10 nov 2020 16:49

Hans 555 schreef:RE.gif
Nou da's dan ook toevallig. Maarruh mooie caravan en dat je er maar heel veel plezier van mag hebben. Succes. thumbup.gif
En nu nog wel even je onderschrift aanpassen.
Dank je. Het was de derde caravan die ik heb bekeken. Ik was al meteen erg onder de indruk van de staat van de caravan en hoe goed hij gebouwd is. En van de caravan zelf natuurlijk. Uiteindelijk kon hier niets aan tippen :).

Ik zal ‘m aanpassen Afbeelding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door doubleyou op di 10 nov 2020 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Op zoek naar een nieuwe caravan

Bericht door SBerend » di 10 nov 2020 16:53

Gefeliciteerd met de aankoop van deze Avento. Het ziet er goed uit. Heel veel plezier hiermee.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”