Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
MarkMeijer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 jan 2013 19:48

Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door MarkMeijer » zo 23 aug 2020 20:39

Beste allemaal.

Graag ontvang ik wat aankoopadviezen voor de aanschaf van onze nieuwe gebruikte caravan.
Momenteel zijn wij in het bezit van een Eifelland 500 TK Holiday special Bj. 2004 en zijn daar op zich best tevreden mee
echter zijn er een paar dingen die ons toch parten spelen en daarom uitkijken naar een andere caravan.

Wij missen namelijk de rondzit en het grote Heki dakluik dat wij gewend waren van onze Knaus Azur uit 2002. Bovendien willen we graag een mover.

Nu is ons oog gevallen op een Knaus Sport 500TK uit 2005 en een Hobby 495 Uk uit 2006
Ik persoonlijk neig naar de knaus maar mijn vrouw vindt de Hobby mooier (oogt idd ook wat stijlvoller).
In verschillende forums worden de twee merken vergeleken en de beeldvorming heerst dat Hobby qua kwaliteit onder doet voor de knaus.

Graag hoor ik wat ervaringen en tips van Knaus en Hobby bezitters, het liefst van de twee specifiek genoemde modellen.

Klopt het trouwens dat de Südwind kwalitatief beter is dan de Sport

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door RonvA » zo 23 aug 2020 20:53

Denk dat je voor een caravan van een 15/16 jaar oud gewoon specifiek die caravan moet gaan bekijken.
Of de 1 of de andere nou betere kwaliteit had of niet af fabriek. De staat van onderhoud na zoveel jaren zegt m.i. veel meer.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35851
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door Chris » zo 23 aug 2020 21:03

Zelf heb ik 23 jaar een Knaus gehad, nieuw gekocht destijds, toen een nieuwe Hobby, 4 jaar en nu weer een nieuwe Knaus sinds 2017.
Zegt dat iets???
Ik ben bevooroordeeld.... thumbup.gif en techneut.. whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

MarkMeijer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 jan 2013 19:48

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door MarkMeijer » zo 23 aug 2020 22:04

Dat zegt inderdaad genoeg ja. We gaan in ieder geval beide types bekijken. De staat van onderhoud is wat mij betreft een zwaarwegende factor. Misschien dat ik mijn vrouw kan overtuigen toch maar weer voor Knaus te kiezen

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door willianv » zo 23 aug 2020 22:17

Zo heeft ieder zijn voorkeur. Ik vind Knaus meestal helemaal niets. Veel te kil van binnen.

Ik zou ze gewoon allebei gaan bekijken en dan je oordeel vellen....

Succes met de keuze.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

workel

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door workel » ma 24 aug 2020 10:07

Zoals al geschreven is ga beide caravans bekijken en ga op je gevoel af denk niet dat een van beide beter of slechter is.

Wij hebben vanaf 2013, 2 nieuwe Hobby's gehad en hebben nu een nieuwe Knaus in bestelling staan, waarom aangezien het gewicht en indeling de Knaus beter bij ons aansluit dan een vergelijkbare Hobby caravan.

Kortom geef je ogen de kost en bekijk ze alle 2 liefst op 1 dag ga je automatisch al vergelijken en een keuze maken op wat je ziet er ervaart.

MarkMeijer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 jan 2013 19:48

Re: Knaus sport 500TK vs Hobby 495 UK

Bericht door MarkMeijer » ma 21 sep 2020 20:54

Helaas nog geen passende caravan gevonden. Maar een ding weten we wel, voor ons word het in ieder geval geen Hobby. Wij hebben er inmiddels 3 stuks bekeken die er op zich redelijk onderhouden uit zagen, maar qua kwaliteit komt het nog niet in de buurt van Knaus. Meubilair, hang- en sluitwerk en rolluiken ogen allemaal erg kwetsbaar. Ook de disselruimte heb ik mij over verbaasd. Allemaal iets te veel plastic en je kunt zo op de straat kijken. Om maar niet te spreken van de disselklep.
Nee hoor voor ons geen Hobby

Gelukkig hebben we nog tijd genoeg om een mooie caravan uit te zoeken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”