Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door RichTrip » do 27 aug 2020 10:40

RE.gif RE.gif

Mmmmm, er zijn er velen die helemaal over de rooie waren gegaan bij minder ernstige gebreken aan hun Hobb...caravan dan die van jullie scratch.gif

Zo zie je maar, het aantal en de mate/ernst van de gebreken zijn ondergeschikt aan de perceptie van de eigenaar mrgreen.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Herman&Saskia » do 27 aug 2020 10:48

Het is ook net wat je wilt zien...
Velen zijn blij met hun Knaus....tijdens onze zoektocht heb ik een jas verkloot door langs een splinternieuwe Knaus te lopen. De kit peurde er centimeters dik uit. Hoeft de caravan niet slechter van te zi)n, maar had dan naar mijn mening beter afgewerkt kunnen worden. Zeker voor een showroom model.
De Hobby ben ik qua uiterlijk erg van gecharmeerd, mijn vrouw vindt er niet zoveel aan...
Fendt vonden we te zwaar.

Dus zijn wij uiteindelijk aangekomen bij een gebruikte Dethleffs die voor ons beiden acceptabel was. Hielden we nog wat centen over ook. Wat het in de toekomst gaat worden? Vast een Hobby whistle.gif
Ook ik kan slecht tegen dingen die stuk gaan, maar als het goed opgelost wordt ben ik het ook zo weer vergeten en laat mijn plezier niet bederven. Vooralsnog beleef ik meer plezier aan de caravan dan ik ooit gedacht zou hebben.

Henkc
Berichten: 96
Lid geworden op: di 14 aug 2018 10:25

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Henkc » do 27 aug 2020 10:50

PremiumDiscovery schreef:
do 27 aug 2020 09:25
RE.gif RE.gif
<knip> . Dat komt mij ook al een poosje de spreekwoordelijke strot uit maar het zijn gelukkig altijd dezelfde WAB’s en ADHD-ers die dit te pas en te onpas denken te moeten verkondigen. Laat ze gelukkig zijn met hun keuze knipoog.gif
<knip>
En ja, wij kamperen vaak en intensief; dit in tegenstelling tot de "deskundigen" whistle.gif
Ik stoor me mateloos aan jouw beledigende post.
Geen idee wat wab is maar wel wat ADHD is en ik kan je verzekeren dat ik geen van beiden ben of heb.
Jouw vaak en intensief kamperen.. Ik kampeer vanaf mijn 12e, ben nu 66 jaar dus 44 jaar (waarvan ruim 35jaar met een caravan) meestal 2e hands die absoluut geen “acceptabele 50k” gekost hebben.
Men mag blijkbaar niet de kwaliteit van “jouw” Hobby ter discussie stellen want dan ga je over naar beledigingen.
Dit zegt e.e.a. over jou.

Wellicht ten overvloede maar speciaal voor jou de “kleine mankementen” aan onze Hobby die slecht een “acceptabele 24k” gekost heeft.

Kraan badkamer chroom laat los
Afvoer badkamer lekt in binnenzijde kastje.
Toilet aansluiting spoelwater lekt.
Spiegels badkamer zakken en spiegellaag laat los.
Rooster gasstel afgebroken.
Rubbertjes gasstel na 2-3 weken vervangen.
Raam voorzijde sierrand laat los.
Voorzijde kastjes binnenkant fineer los van plafond.
Aanrecht, schroefjes roesten.
Stoot rubbertjes aanrecht springen er spontaan uit (met kit vast gezet).
Buitenzijde links voor grijze sierkap laat los.
Gasstel kwalmt met name grote pit.
Ventilatie achter zitkussen deurzijde is losgelaten, (zelf vervangen) idem bij bed links voor.
Gordijnrails op diverse plaatsen laat regelmatig los (schroefjes te kort of lijm laag houdt niet.)
Toilet badkamertje scheef ingebouwd aan 1 kant strak aan andere kant kieren.
Kastje boven tv planchetjes zakken door (gerepareerd)
Badkamer deurklink chroom laat los.
Onderste Planchetje rechterhoek zitbank (tv kant) los (gerepareerd)
Laatst gewijzigd door Henkc op do 27 aug 2020 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Herr » do 27 aug 2020 10:51

RE.gif RE.gif RE.gif RE.gif
Ik ben niet zo hardleers...
Nu heb ik een Fendt.
Laatst gewijzigd door Herr op do 27 aug 2020 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Ab » do 27 aug 2020 10:54

Het is erg persoonsafhankelijk.
Ik lees soms verhalen van mensen die ellenlange lijsten hebben van wat er allemaal losgeraakt of kapot ging.
Als je dat dan goed leest, dan denk ik wel eens, hebben jullie geen schroevendraaier bij je dan ?
In elke caravan gaat er op termijn wel eens een schroefje of moertje ergens iets los. Of een lampje kapot.
Effe aandraaien voorkomt erger..
Mijn laatste caravan kocht ik nieuw, op bestelling met diverse veranderingen af fabriek.
Garantie hoefde ik niet. De caravan is in 12 jaar maar 3 x bij de dealer teruggeweest. Alle keren om schade te repareren.
1 x door een klapband. 1 keer door stommiteit van mijzelf, om door een wegje te rijden dat wat smaller was dan de caravan breed. 1 keer door een plotselinge heftige windvlaag in de bergen.
Net de luifel uitgedraaid, en terwijl ik naar de disselbak loop om haringen te pakken vliegt de luifel over de caravan..
Onderhoud heb ik voor de rest altijd zelf gedaan. Vochtmeting ook.
Kwaliteit blijft mensenwerk.
En zeker bij massaproductie is er altijd wel eens een medewerker die zijn gedachten ergens anders bij heeft dan bij zijn werk.
Dat komt wel weer goed bij de eindcontrole.
In dit verhaal is de dealer ook heel belangrijk.
Een goede dealer loopt alles voor aflevering nog even minitieus na.
Ik noem geen namen of merken.
Maar ik weet van klachten van een (goede) dealer, die 2 of 3 dagen met een bepaald merk caravan aan de slag moest voor aflevering van nieuwe caravans voordat het pas een beetje naar zijn zin was. Veel delen loshalen en opnieuw monteren en zo.
Na 1 jaar ook gestopt met verkoop .
Het werd niet beter.
Dus ja, er zijn ook minder goede caravans.
Bij een dealer die al die moeite niet gedaan zou hebben, krijg je een kwalitatief slechte caravan.
Onderschat het werk van dealers dus niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Chris » do 27 aug 2020 10:56

Maarrr...
Als je eigen ervaringen in getallen hier gaat schrijven, waar TS juist om vraagt...
Dan wordt dat niet gewaardeerd..
Dat was nou juist de vraag hè.

Wat mij duidelijk is is dat fabrikanten verschillende kwaliteits controleurs hebben, die echt verschillend oordelen.
De ene laat een caravan met 36 garantie klachten gewoon de fabriek uitrollen en bij de ander komen er maar 3 puntjes naar voren.
Het feit dat er 36 missers inzitten is niet goed te praten, ook al was het een maandagmorgen product, maar dat de controle zo slecht is...tekent het standpunt.
Wat dan belangrijk wordt is de functie van de dealer ....en dat was in mijn geval zwaar K
Dat verhaal zal ik maar niet opschrijven...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henkc
Berichten: 96
Lid geworden op: di 14 aug 2018 10:25

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Henkc » do 27 aug 2020 11:02

RE.gif RE.gif


Het gaat mij niet zo zeer over het feit of ik wel dan niet een schroevendraaier kan hanteren.

De meeste dingen zijn inderdaad vrij eenvoudig oplosbaar en kan je meestal zelf doen.
Het kan echter mi niet de bedoeling zijn van een nieuwe caravan dat de eigenaar een gereedschapskist en kitspuit mee moet sjouwen omdat de kwaliteit van de afwerking te wensen overlaat.
Defectjes door normaal gebruik zul je me ook niet over horen die horen er nu eenmaal bij.

Daarbij heb je natuurlijk ook nog mensen die graag kamperen maar idd geen schroevendraaier kunnen vasthouden.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door RDDR » do 27 aug 2020 11:48

Herr schreef:
do 27 aug 2020 10:35
Mij is de Hobby 2010 kwalitatief beter bevallen dan verwacht.
Wat kleine dingen gehad zoals een lekkende kraan, disselklep gasdruk veer.
Nog wat grotere dingen zoals het loskomen van de disselklep van de scharnierstrip waardoor de klep verloren is gegaan, verder waren na 5e jaar alle kunststof delen aan de boven en onderzijde en wielkasten gescheurd door vorst en sneeuwklompen bij het winter kamperen. Ook was het kunststof voorfront gescheurd doordat de dissel bodemplaat zijn steun vindt aan het voorfront.
Allemaal wat cosmetische dingen, na 7 jaar viel er nog prima mee te kamperen
Wat een lijst..... ik heb van 2014 tot 2018 een Eriba Feeling gehad uit 2008..... en daar heb ik 2 gasveren (hefdak en disselklep) bij moeten vervangen.....that's all. Hier zou ik toch echt niet blij van worden. Je bent een mild persoon thumbup.gif

En RE.gif => jouw lijst zou ik ook niet blij van worden. Ook al wordt alles netjes opgelost. Dit is gewoon veel en ook niet allemaal kleine dingetjes.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door RDDR » do 27 aug 2020 12:00

Herman&Saskia schreef:
do 27 aug 2020 10:48
Het is ook net wat je wilt zien...
Velen zijn blij met hun Knaus....tijdens onze zoektocht heb ik een jas verkloot door langs een splinternieuwe Knaus te lopen. De kit peurde er centimeters dik uit. Hoeft de caravan niet slechter van te zi)n, maar had dan naar mijn mening beter afgewerkt kunnen worden. Zeker voor een showroom model.
Vraag me wel af hoe je je jas verkloot aan uitgeharde kit? Scherp is het niet, plakkerig ook niet meer.
Overigens herken ik wel de ietwat overvloedige kit op de Knaus toen we gingen kijken. Voor aflevering door de dealer netjes strak gemaakt. Dealer gaf aan dat hij liever wat veel kit had, wat ze weghaalden voor aflevering dan te dun in de kit. Maar fraai was het niet.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Herman&Saskia » do 27 aug 2020 12:31

RE.gif de kit was niet uitgehard...peurde er gewoon uit...loop eens langs met een zwarte jas, witte kit...et voila.
Die jas kan de kliko in...of als knutseljas gebruikt worden. Geen idee hoe land die caravan al binnen stond...maar die kit was gewoon nog plakkerig

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Micky » do 27 aug 2020 12:37

RE.gif

Dat komt eruit door de hitte, zelfs bij mijn 31 jaar oude Kip kruipt het er nog uit
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door PD » do 27 aug 2020 12:44

Henkc schreef:
do 27 aug 2020 10:50
.. Ik kampeer vanaf mijn 12e, ben nu 66 jaar dus 44 jaar (waarvan ruim 35jaar met een caravan) meestal 2e hands...
Sorry maar daar ben ik totaal niet van onder de indruk... waarom... omdat het voor mij vrijwel geen waarde heeft; dit zal ik toelichten:

Caravans zijn consumentengoederen cq verbruiksartikelen die elke paar jaar aangepast worden en zoals de meeste consumentengoederen ook aan mode onderhevig zijn. Ervaringen die ouder dan 10 jaar zijn, hebben dan ook nauwelijks waarde ter beoordeling van de huidige generatie (recente/nieuwe) caravans.

Kijk ter illustratie maar eens naar de nieuwe generatie Eriba Nova's... de eigenaren van vergelijkbare caravans van minder dan 5 jaar klagen steen en been over de nieuwe exemplaren qua kwaliteit en afwerking...

Hoe het met oudere generatie caravans staat, boeit mij niet en beïnvloedt zeker mijn keuze voor een nieuwe caravan niet.

Overigens ben ik in de basis minder merktouw dan je wellicht denkt:
PremiumDiscovery schreef:
do 27 aug 2020 10:34
Ik had zelfs de voorkeur om eens een ander merk te proberen, maar we hebben er geen kunnen vinden binnen ons eisenpakket.
Laatst gewijzigd door PD op do 27 aug 2020 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Erwin1987 » do 27 aug 2020 12:48

Herman&amp;Saskia schreef:RE.gif de kit was niet uitgehard...peurde er gewoon uit...loop eens langs met een zwarte jas, witte kit...et voila.
Die jas kan de kliko in...of als knutseljas gebruikt worden. Geen idee hoe land die caravan al binnen stond...maar die kit was gewoon nog plakkerig
Die kit hard nooit uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door E.T. » do 27 aug 2020 15:04

Het kwaliteitsgevoel wordt ook mede bepaald door de leverende dealer;

Na een gebruikte, particulier gekochte Hobby hebben wij in 2004 een nieuwe Hobby gekocht. Prima caravan, voor ons gezin op dat moment een prima indeling. Is geleverd door prima dealer. Heb ik een positief gevoel aan overgehouden, prima caravan.

Onze tweede was een nieuwe (overjarige) Knaus sport uit 2007, gekocht bij een handelaar maar keurig afgeleverd en latere probleempjes (bv een ingescheurd plastic hoekstuk) zijn ook keurig opgelost. Ook een goed gevoel aan overgehouden, ook weer een prima caravan.

Onze huidige Knaus caravan hebben we gekocht bij een bekende dealergroep hier in het noorden. Dit was wederom een overjarig model die op dat moment in de showroom stond. Bij het kopen viel mij op dat er één halogeenlampje in de hoek bij de rondzit niet brandde. Toen ik de caravan bij huis had staan zag ik dat deze lamp nog steeds niet brandde. In combinatie met meer "vergeten" dingen (kriksteunen, zijwand, krik e.d.) trek ik gemakshalve de conclusie dat de caravan zonder controle is afgeleverd. Gelukkig geen gekke dingen met de caravan gehad en inmiddels bij een andere dealer (familiebedrijf) in onderhoud, die ook de "vergeten" vochtmeting e.d. heeft hersteld bij de importeur/fabrikant.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Henkc
Berichten: 96
Lid geworden op: di 14 aug 2018 10:25

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Henkc » do 27 aug 2020 17:53

PremiumDiscovery schreef:
do 27 aug 2020 12:44
Henkc schreef:
do 27 aug 2020 10:50
.. Ik kampeer vanaf mijn 12e, ben nu 66 jaar dus 44 jaar (waarvan ruim 35jaar met een caravan) meestal 2e hands...
Sorry maar daar ben ik totaal niet van onder de indruk... waarom... omdat het voor mij vrijwel geen waarde heeft; dit zal ik toelichten:

Caravans zijn consumentengoederen cq verbruiksartikelen die elke paar jaar aangepast worden en zoals de meeste consumentengoederen ook aan mode onderhevig zijn. Ervaringen die ouder dan 10 jaar zijn, hebben dan ook nauwelijks waarde ter beoordeling van de huidige generatie (recente/nieuwe) caravans.

Kijk ter illustratie maar eens naar de nieuwe generatie Eriba Nova's... de eigenaren van vergelijkbare caravans van minder dan 5 jaar klagen steen en been over de nieuwe exemplaren qua kwaliteit en afwerking...

Hoe het met oudere generatie caravans staat, boeit mij niet en beïnvloedt zeker mijn keuze voor een nieuwe caravan niet.

Overigens ben ik in de basis minder merktouw dan je wellicht denkt:
PremiumDiscovery schreef:
do 27 aug 2020 10:34
Ik had zelfs de voorkeur om eens een ander merk te proberen, maar we hebben er geen kunnen vinden binnen ons eisenpakket.
Mag ik stellen dat je nogal tegenstrijdig reageert? Mijn ervaring doet niet ter zake terwijl de jouwe blijkbaar essentieel is. Het feit dat er problemen met Eriba zijn rechtvaardigd op geen enkele manier de problemen met Hobby caravans.
In jouw stukje speel je echter op de persoon dat is en blijft jammer. Je opmerkingen mbt ADHD en WAB worden (in elk geval door mij) als beledigend ervaren en dragen absoluut niet bij aan het inhoudelijke van de discussie.

Je geeft aan dat oudere caravans je niet interesseren noch de ervaringen die er mee opgedaan zijn.
Wellicht even goed nalezen, mijn caravan stamt van eind 2017, klaarblijkelijk “te oud voor je?”

Als iemand met een economische achtergrond:
Bij consumentengoederen spreekt men over de term “minimal enginering” oftewel dusdanig geconstrueerd dat e.e.a. na verloop van tijd defect gaat zonder daarbij het consumenten vertrouwen aan te tasten. Idd “verloop van tijd”. Voor een caravan is een basis van 10jaar een zeer acceptabele tijdsspanne.

Verder discussie met jou lijkt me volstrekt zinloos. Het feit blijft dat mijn opsomming defecten zijn aan mijn Hobby caravan (verifieerbaar bij Linberg caravans Molenschot) dit bij een caravan met de leeftijd van nog geen 3 jaar.
Jouw expertise van een “veelvuldig en frequent kampeerder” met een caravan van een “acceptable 50k” veeg ik net zo eenvoudig van tafel als jij mijn 54 jaar ervaring.

Langs dit alles kan ik je slechts 1 raad geven, stop met beledigen, het vertelt meer over jezelf dan je lief is.
Voor mij einde discussie (in elk geval met jou).

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door PD » do 27 aug 2020 18:09

RE.gif
TJah, wanneer begrijpend lezen jou niet gegeven is en je niet begrijpt wat op wie/wat van toepassing is, is een discussie inderdaad zinloos aflower.gif
Maar ik neem aan dat je niet meer op mij reageert, voegt ook niets toe thumbup.gif

Die 50k zit je blijkbaar wel hoog awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Herr » do 27 aug 2020 18:19

Ben het met Henk er wel over eens dat de leeftijd van de caravan in dit draadje niet uit maakt. Het gaat om het kwaliteitsverschil tussen verschillende merken. De één is op zoek naar een nieuwe caravan en de ander naar een oudere. Vermeld daarom vooral het bouwjaar bij jouw mankement ervaringen.

Ik zie echter een los schroefje, plankje of iets anders simpels niet als defect maar meer als slijtage. Zodra er grof geld bij komt kijken om iets te moeten vervangen is dit natuurlijk anders
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Jan van Vijven » do 27 aug 2020 18:24

Waar gaat het hier over? Wie de meeste kampeerervaring of de beste of duurste caravan heeft? Best wel kinderachtig en vooral off topic!

Laat één ding duidelijk zijn: onze caravan is de beste maar helaas snappen een hoop mensen dat niet, jammer voor die mensen. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door kok36935 » do 27 aug 2020 18:36

RE.gif +1
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door RDDR » do 27 aug 2020 18:41

Jan van Vijven schreef:
do 27 aug 2020 18:24

Laat één ding duidelijk zijn: onze caravan is de beste maar helaas snappen een hoop mensen dat niet, jammer voor die mensen. ;-)
Heb je een Knaus gekocht? awhoea.gif awhoea.gif A ben_weg.gif

Verder ontspoort dit topic nogal.....
Laatst gewijzigd door RDDR op do 27 aug 2020 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Vadervan3 » do 27 aug 2020 18:42

Henkc schreef:
do 27 aug 2020 10:50
PremiumDiscovery schreef:
do 27 aug 2020 09:25
RE.gif RE.gif
<knip> . Dat komt mij ook al een poosje de spreekwoordelijke strot uit maar het zijn gelukkig altijd dezelfde WAB’s en ADHD-ers die dit te pas en te onpas denken te moeten verkondigen. Laat ze gelukkig zijn met hun keuze knipoog.gif
<knip>
En ja, wij kamperen vaak en intensief; dit in tegenstelling tot de "deskundigen" whistle.gif
Ik stoor me mateloos aan jouw beledigende post.
Geen idee wat wab is maar wel wat ADHD is en ik kan je verzekeren dat ik geen van beiden ben of heb.
Jouw vaak en intensief kamperen.. Ik kampeer vanaf mijn 12e, ben nu 66 jaar dus 44 jaar (waarvan ruim 35jaar met een caravan) meestal 2e hands die absoluut geen “acceptabele 50k” gekost hebben.
Men mag blijkbaar niet de kwaliteit van “jouw” Hobby ter discussie stellen want dan ga je over naar beledigingen.
Dit zegt e.e.a. over jou.

Wellicht ten overvloede maar speciaal voor jou de “kleine mankementen” aan onze Hobby die slecht een “acceptabele 24k” gekost heeft.

Kraan badkamer chroom laat los
Afvoer badkamer lekt in binnenzijde kastje.
Toilet aansluiting spoelwater lekt.
Spiegels badkamer zakken en spiegellaag laat los.
Rooster gasstel afgebroken.
Rubbertjes gasstel na 2-3 weken vervangen.
Raam voorzijde sierrand laat los.
Voorzijde kastjes binnenkant fineer los van plafond.
Aanrecht, schroefjes roesten.
Stoot rubbertjes aanrecht springen er spontaan uit (met kit vast gezet).
Buitenzijde links voor grijze sierkap laat los.
Gasstel kwalmt met name grote pit.
Ventilatie achter zitkussen deurzijde is losgelaten, (zelf vervangen) idem bij bed links voor.
Gordijnrails op diverse plaatsen laat regelmatig los (schroefjes te kort of lijm laag houdt niet.)
Toilet badkamertje scheef ingebouwd aan 1 kant strak aan andere kant kieren.
Kastje boven tv planchetjes zakken door (gerepareerd)
Badkamer deurklink chroom laat los.
Onderste Planchetje rechterhoek zitbank (tv kant) los (gerepareerd)
Elk merk heeft zijn “maandagochtend” artikelen toch? Ik ken mensen die een Audi q7 na 1000 km terug moesten brengen wegens vastgelopen motor. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Het enige wat pd doet is aangeven dat je niet zomaar af moet platvaren op een aantal gebruikerservaringen. Maw: voor jouw slechte ervaring zijn er 100en die wel goed zijn. Waaronder PD zelf de nodige ervaring heeft met 3 modellen.

Ik heb het al eerder aangegeven: wij hebben een home car uit 2003. Wonderbaarlijk gelukkig mee. Maar er zijn een heleboel problemen met die serie home cars als je het internet zo afstruint. Wat maakt dat dan van mijn ervaring? Niks meer en minder dan het is: een persoonlijke ervaring.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door PD » do 27 aug 2020 18:46

Jan van Vijven schreef:
do 27 aug 2020 18:24
Waar gaat het hier over? Wie de meeste kampeerervaring of de beste of duurste caravan heeft?

onze caravan is de beste maar helaas snappen een hoop mensen dat niet...
Begrijp je het echt niet Jan, of heb je de moeite niet genomen om het goed te lezen knipoog.gif

Dat jij de beste caravan hebt...... Top thumbup.gif
Laatst gewijzigd door PD op do 27 aug 2020 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Henkc
Berichten: 96
Lid geworden op: di 14 aug 2018 10:25

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Henkc » do 27 aug 2020 18:47

Jan van Vijven schreef:
do 27 aug 2020 18:24
Waar gaat het hier over? Wie de meeste kampeerervaring of de beste of duurste caravan heeft? Best wel kinderachtig en vooral off topic!

Laat één ding duidelijk zijn: onze caravan is de beste maar helaas snappen een hoop mensen dat niet, jammer voor die mensen. ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neen, daar gaat het ook niet over en ik liet me meeslepen door een (imo) beledigend stukje tekst.
Je hebt gelijk het is kinderachtig.
Het topic is “Ervaringen mbt kwaliteitsverschil tussen hobby Fendt, knaus.”
Voor mij gaat het over een aantal kwaliteitsgebreken die ik bij mijn eigen (nieuwe) caravan constateer.
Nagenoeg allemaal “oplosbaar” maar niettemin in mijn ogen niet passend in het rijtje “kwalitatief hoge afwerking” maar onder de noemer “gebreken”
De emotie? Die komt voort uit het feit dat min vrouw ter nauwernood “ontsnapt” is aan een flinke scheut hete soep over haar heen.
Net als in je auto.. bepaalde gebreken zijn acceptabel, gebreken die behoorlijke verwondingen tot gevolg kunnen hebben bekijk je met enigzins andere ogen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door Micky » do 27 aug 2020 19:06

Er is er maar 1 hier die een echt goede caravan heeft en dat ben ik, Kip 31 jaar oud en als nieuw, alles werkt zo worden ze niet meer gemaakt.



Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kwaliteitverschil Hobby/Fendt/Knaus

Bericht door RDDR » do 27 aug 2020 19:45

Je laatste zin zeg je met een lach, maar is waarschijnlijk nog waar ook.....

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”