Slechte kwaliteit caravanhoes

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Plaats reactie
H.a.e.l.

Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door H.a.e.l. » zo 21 jun 2020 21:32

Kwaliteits probleem voor caravanhoes geleverd door Link naar bedrijf verwijderd. Zie spelregels van het forum.
Ik heb hier een caravanhoes in 2019 voor EURO 145,00 gekocht en deze heeft maar 8 maanden op mijn caravan gezeten. Deze hoes is nu al versleten (juni 2020) en scheurt aan alle kanten en heb dit als klacht ingediend met foto’s en kreeg het volgende antwoordt;
De hoes is helaas buiten de garantie van een jaar, maar we gaan er in mee dat de hoes natuurlijk niet zo slecht moet zijn na een jaar.
We kunnen u een nieuwe hoes leveren tegen 40% van de nieuwprijs.

Hierop heb ik aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben daar deze firma op hun website duidelijk aangeven dat hun hoezen van een zware kwaliteit zijn.
Dus waarom zou ik voor een andere nieuwe hoes bij moeten betalen als voorheen een hoes is geleverd van slechte kwaliteit en moeten zij mijns inziens hun fout corrigeren door mij een nieuwe hoes zonder kosten te leveren.
Zij zijn het hier niet mee eens en moet deze 40% betalen.
Dus als ik zou betalen betekend dit dat ik onzeker ben over hun kwaliteit en weer meer geld kwijt ben voor ondeugdelijk materiaal.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 21 jun 2020 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7968
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door VIP » zo 21 jun 2020 21:52

Welkom op het forum, maar waarom gelijk de 1e post een negatieve post plaatsen..... scratch.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door Chris » zo 21 jun 2020 22:18

Precies...

Het is hier ook een erg goede gewoonte om jezelf eerst eens even voor te stellen.
En dan... mag je alles ( nou ja, bijna alles) schrijven..

Dus Welkom op dit gezellige en informatieve Forum H.a.e.l.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door Vadervan3 » zo 21 jun 2020 22:22

RE.gif
Waarschijnlijk onder het mom van: zoveel mogelijk slechte recensies spuwen op het www en dan kijken of ze willen buigen.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2847
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door Hans1954 » zo 21 jun 2020 22:23

Garantie voorbij is onzin. Je mag meer eisen aan het product stellen. Helaas is het bedrag te laag om het aan de rechter voor te leggen. Dus zit er niet veel anders op dan je verlies te nemen maar ook om te overwegen of je wel zo'n hoes moet willen hebben. Caravans zijn bedoeld om buiten te staan. Wil je dat niet, dan moet je een overdekte stalling zoeken. Vaak over hoezen gehoord (en zelf ook ervaring mee) dat het middel veel erger is dan de kwaal.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18925
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Slechte kwaliteit caravanhoes

Bericht door Hobby Linka » zo 21 jun 2020 22:56

Chris schreef:
zo 21 jun 2020 22:18

Het is hier ook een erg goede gewoonte om jezelf eerst eens even voor te stellen.
Voorstellen is geen verplichting. Heel veel nieuwe leden doen dit niet. Is ook geen probleem.

Maar je aanmelden om te klagen is niet toegestaan. De spelregels zijn daar duidelijk in.

Het is verboden om (anti) reclame te maken. Een bericht mag er niet uitzien als een advertentie, of duidelijk bedoeld zijn om een bedrijf/product aan te prijzen of tot de grond toe af te breken. Het laatste geval kan een (caravan- of campinggerelateerd) bedrijf grote schade berokkenen, vaak gebaseerd op de mening of ervaringen van één persoon.

De link naar het bedrijf is verwijderd.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”